• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. gkhanfeez
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 2
    • Takipçiler 46
    • Konu 5
    • İleti 726
    • En İyi 469
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 1

    gkhanfeez

    @gkhanfeez

    ⭐⭐

    1051
    İtibar
    4678
    Profil Görüntülemeleri
    726
    İleti
    46
    Takipçiler
    2
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:
    Konum Chicago

    gkhanfeez Takip etme Takip Et
    ⭐⭐

    gkhanfeez tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • Amazon warehouse (depo) işinde çalışmak

      Bu kritik dönem için deneme amaçlı amazon warehouse (depo) işine girdim corona döneminde ekstra ödeme yapıyorlardı onunda etkisi oldu. Ekstraları söylemeden normal anlatayım. Sezonluk işçi olarak alıyorlar genel olarak spesifik bir iş değilse tabi. Saatlik 15 dolar ödüyorlar ki bu Amerika da her yer de aynı diye biliyorum. Günde 10 saat artı yarım saat yemek 4 gün haftalık çalışıyorsunuz. Mesaileride genel olarak 22,5 dolar oluyor ve 5–10 saat mesai şansı var. Full time çalışırsanız bazı indirimlerde amazon alışverişlerinde oluyor. İşin çeşitleri var içerde toplayıcı, depolayıcı, paketleyici ve bazı ara elemanlar içerde de pozisyonlar artabiliyor başka departmana geçme şansı olursa. Akşama kadar ayakta çalışılan bir iş sabit bir yerde yapılıyor kolay iş aslen zor değil. Amazon güzel yani her yer de var ve çoğu zaman işçi alımları oluyor özellikle yoğun dönemlerde kesin sezonluk ya da part time alıyorlar. Yeni gelenler için çok önemli bir özellik İngilizceye çok ihtiyaç duymuyorlar. biraz anlasanız yeter oda işi öğrenmek için sonra zaten çok konuşmalı bir iş değil kimseyi görmeden eve gidiyorsunuz çoğu zaman. Yeni gelenler deneyebilir tavsiye ederim. Araba sürmek istemeyen veya alamayanlar için güzel bir seçenek.

      https://amazon.force.com/Index?setlang=en_US

      Bu siteden başvuru alınıp iş alımları duyuruluyor. Örnek florida için bakmıştım jacksonvile’de alım vardı en son, California da her zaman alım oluyor çoğu yerinde bulunduğunuz yerde ya da gideceğiniz yere göre aramalar yapabilirsiniz tavsiye edilir 😂 aklıma şimdilik bunlar geldi ilerde aklıma geldikçe ekleriz.

      Diğer Meslekler içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Amerika'daki ilginc deneyim ve gozlemleriniz

      Bende bir gün san franciscodan eve gidiyorum otobandayım 580 den. Bilenler bilir büyük otobanları birbirine bağlıyan küçük tek ya da çift şeritli in cinin top oynadığı zifiri karanlık küçük yollar olur onlardan bir tanesi ile 4 numaralı otobana geçiş yapacağım. Girdim yola devam ediyorum etraf zifiri karanlık iki dağın arası dedim amerika da manyak ve vahşi hayvan çok uzunları açıyım. Uzunları açar açmaz yolun kenarında ayakta bekleyen bir Homeless oraya nasıl geldi bilinmez ama ben uzunları yakar yakmaz 100 metre mesafede görünce bir tırstım seyredenler varsa hatırlar sanki walking dead ‘den çıkmışta kenarda bekliyor zaten ortam zifiri karanlık bir tırstım güzelce 🙂 hemen topuk.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Amerika'da yaşayanların sosyal hayatı

      Bizim daha 7 ay oldu hic amerikali bir aile ile gorusmedik. Bunun icin ona uygun bir is yeri lazim her halde temasta olamiyorsunuz. Devamli gorustugumuz bir turk aile var. Ama etkilik konusunda biz genelde yakin yerlere gezmeye gidiyoruz cocuklar uzerinden daha cok hayvanat bahcesi gezmesi, park bahce , yakin sehirle gidiyoruz ve yakin zamanda LA, Tahoe, Yosemite park ve Las vegas dusunuyoruz. Herhalde cogunlugun genel sorunu vakit azligidir 🙂 ( yada ben cok calisiyorum-lfyt) yemek isi herhalde en basidi ozellikle fast food ama tavsiyem dunya mutfaklarini denemeniz. Biz bazi cin yemekleri denedik. Kendim pakistan restoranina gittim bizim turk restoranindan daha iyi kebap yapiyorlar ( herseye zencefil ve kisnis kullanmalari kotu sadece). ingilizce kursuna baliyacak esim , cocuklar kres ve okul 7 ayda iyi durumda bence 🙂

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Amerika'da ikinci el araba almak

      Selamlar 🙂 Ben california/stockton'da 4 gün önce ikinci el bir araba aldım hafiften bahsedeyim tecrübe olsun.Parasal durumlardan ötürü çok pahalı araba bakamadım. Dolayısı ile 1500 dolara 2003 model bir Hyundai Santa Fe 2,7 V6 215 binde arabayı hiç bir yere göstermedim ufaktan bir kendim baktım. Az da olsa anlarım. Motoru ve şanzımanı güzel geldi bana sürüş testi yaptım. Sonra kliması çalışmıyordu ufaktan da sol aks'dan ses geliyor. Aracı offerup'dan buldum çok faydalı bir site bizim burada her şey var hemde güzel fiyatlara. İlk yazan fiyatlara aldanmayın arabalarda ne yazıyorsa en 500 dolar altında alma ihtimaliniz yüksek. Aracı alırken egzos testine (bakmadılar gerçi belki sistemde vardır bilemiyorum), kayıtlı(register deniyor) olmasına ve title denen belgesinin olmasına ve satan kişiye ait olmasına bakıyoruz. Satış iki kişi arasında hemen orada oluyor. belgeleri kontrol ediyorsunuz eğer uygunsa ve alacaksanız alış verişi yaparsınız sonra title denen belgenin arka kısmını ve ön kısmında bazı yerler var oraları doldurup satıcı ve alıcının gerekli yerlere imzaları atılıyor. title dene kağııdın üst kısmı satıcıda ana kısmı olan ve araç bilgilerinin olduğu alt taraf alıcıda kalacak şekilde kağıdı alıp aracı teslim alıyorsunuz. Bu işlemleri yaparken benim SSN, amerika ehliyeti ve Green cardım elimde yoktu sadece pasaporttaki vizem vardı onuda sormuyorlar.Ama Türk ehliyeti ve adres proof şart(adres proof'a bakmadılar ama bir adresinizin olması lazım). Sonra aracı aldıktan sonra DMV denilen motorlu taşıtlar dairesine gidiyorsunuz ve Title denen kağıdın yenisi çıkarmak için başvuruda bulunuyorsunuz. DMV'ye giderken dikkat etmek gereken şey buraya da özel olabilir 8 de açılıyor eğer randevusuz gidiyorsanız saat yedide sırada olmak şart yoksa en az 2-3 saat işleriniz sarkabilir. ben 6:50 de oradaydım önümde 17 kişi vardı 9:10 da işlerimi bitirebildim. İşlemlerde hiç sıkıntı çekmedim ingilizcenin haricinde :).Görevli bilgilerimi aldı sonra yeni Register kağıdımı ve yeni plakamı verdi, Title kağıdım adresimi postalanacak. Bu işlemler için toplamda 160 dolar yatırdım. Bu işlemler sonrası yolda gördüğüm bir insurance ofisi vardı oraya uğradım 6 aylık sigorta yaptırdım. sigorta sadece karşı tarafın işlemlerini ödüyor eğer hatalı olursam. teminatları 50-100 bin civarı ve sigorta hem beni hem eşimi kapsıyor (not: kaza yaparsanız ve karşı tarafın sigortası yoksa benim sigortam haklı isem hasarımı karşılıyor Türkiye'de bununla ilgili sıkıntı yaşamıştım). Sigorta 6 aylık ve 500 dolar tuttu ben ilki peşin altı taksit yaptırınca 550 dolar oldu. Yabancı olduğunuz için bu kadar ödediniz dedi görevli. Ehliyet işi sıkıntı californiada türk ehliyeti ne kadar geçerli haberim yok. Bu arada arabanın klimasını hallettim burada kendinizin klima gazı basacağınız tüpler var çok kolay basılıyor. youtube sağolsun arabanın hava ve polen filtresinide değiştirdim. bi sol ön aks kaldı alet bulursam onuda değiştirmeyi düşünüyorm ama acelesi yok hırçın kullanmazsam ses çok çıkarmıyor. 1500dolara ona numara araba yani 🙂

      Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Yasam Masrafi Kiyaslamalari ABD vs. Turkiye

      Bugün costcoya gittim güncel

      • 10 lt mısır yağı 16 dolar
      • 2 kilo nutella 12 dolar
      • 20 lt su 500cc'lik 3 dolar
      • 1, 5 kilo antep fıstığı 15 dolar
      • 30 tane küçük cips 9 dolar
      • 2 lt sızma zeytin yağı organik 15-16 dolar
      • i5 işlemcili pc dokunmatik ekran monitör pclerde
        669 dolar ( aklımda kaldı 😉
      • dana pirzola lb'si 10 dolar.
      • 60 adet yumurta 8 dolar
      • 2 galon süt 4, 5 dolar
      • 1 galon premium benzin 3, 4 dolar ( bu pahalı)
      • 36 kutu kola 10 dolar
      • 6 lı zeytin yağı da sardalya 7 dolar

      Ekstra olarak biz pazardan meyve sebze alıyoruz onlarda

      • yarım kilo domates 1, 25-1, 5 dolar
      • yarım kilo elma 1, 5 dolar
      • yarım kilo üzüm 2 dolar
      • yarım kilo patlıcan 1, 5 dolar
      • yarım kilo salatalık 2 dolar (bu çok iyi fiyat)
      • yarım kilo tatlı biber 2, 5 dolar
      • kocaman karpuz 5 dolar
      • yeşillikler 1-2 dolar arası değişiyor
      • yarım kilo SOĞAN 1 dolar bazen 0.75cent
      • yarım kilo patates 1-2 dolar yerine göre 🙂

      Walmarttan aldığımız şeyler de var

      • 2, 5 kilo kıyma 12 dolar
      • yarım kilo haşlamalık et 5-6 dolar civarı
      • steak tarzı etler 8-10 dolar civarı
      • pirinç yarım kilosu 1-2 dolar markya cinse göre
      • yarım kilo fasulye cinse göre 2-5 dolar
      • yarım kilo tereyağı 6, 45 dolar
      • 1 litre yoğurt 4, 5 dolar
      • 30 tane 33cc'lik kutu bira 14-19dolar markaya gre
      • 32 inç smart TV 150 dolar 🙂 yeni aldım
      Alışveriş ve Mutfak içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Green Card ile gelip ev kiralama hakkında öneriler...

      @dmrtkn, içinde söyledi: Green Card ile gelip ev kiralama hakkında öneriler...

      @caglaror peki ikeadan orta dereceli bir şekilde evi ne kadar toparlarsiniz beyaz eşya haric (koltuk takımı , yatak, TV vs.)

      ikea cok pahali degil ama sorulmusken ben baska ornek veriyim orneklerle ben walmarttan

      2 tane tek kisilik yatak=250
      bir tane king yatak=2x100
      twin cerceveler=100
      bir 32inc tv=160
      bir elektrikli supurge=35
      mutfak ivir ziviri=100
      kurutma makinesi (ross'dan)=20
      yatak olak iki kisilik koltuk=160
      masa sandalye takimi (goodwill'den)=15
      burasi 1000 dolar civari sonra sonra daha ufak tefek seyler aldik ama bunlar elzem olup en ucuza alinacaklar sanki :} halada kullaniyoruz sikintilari yok.

      Emlak içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Uber ve Lyft Şoförlüğü

      oncelikle yazilar full ingilizce karakterler ile olacak ona gore pc ile cok ugrasmadim.

      San francisco (sf) icin bazi guncel lyft bilgileri veriyim. uber yapamiyorum daha. Ehliyeti fiziksel olarak aldiktan sonra bir hafta icinde kabul edilip. hertz araciligi ile araba kiraladim ve ayni gunde calismaya basladim. oakland, sacramento, stockton ve berkeley gibi sf disinda yerlerdde yaptim ama en iyisi sf. fiyatlar biraz dusuk eskilerin soylediklerine gore fiyatlar baya asagida hali ile sf mantikli. oteki sehirlerde de kazanilir ama maas degisir. ben hafta da 4-5 gun calisiyorum cuma ve cumartesi 14 er saat olmak uzere. hafta da 1200-1300 civari yapiyorum. ayni calima saatleri ile kendi sehrimde yapsam (stockton) 700-800 anca olur tahminim. sf bana 90 mil uzakta git gel yapiyorum. kredi oranlari ilk baslarda yuksek oldugu icin kredi kullanmadim kiralik araba ile yapiyorum. kirasi haftalik 245 dolar vergi dahil lakin haftalik 155 surus yaparsam kira bedeli 275 dolar bonus ile karsilaniyor. 100 kisi 100doalr , 125 kisi de 160 doalr diger secenekler. gunluk ortalama git gel dahil 40 dolar benzin yakiyorum yaz geldikce artar herhalde. yani haftalik elime ne gecen haftalik 1000-1100 dolar civari oluyor.

      not olarak california da ehliyet alma islemleri icin en kotu iki ayi gozden cikarmak gerekir. lyft ve ya benzeri deliver isler dusunenler california icin bu iki ayi goz onunde bulundurmak lazim ki ben 2 kere direksiyondan kaldim ondan dolayi 6 ayda anca ehliyet elime gecti.

      Ulaşım içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Amerika'ya gitme sebepleriniz ?

      Yobazlardan kaçış

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Amerika'da Günlük Yaşamdaki Farklılıklar

      Aslında burada da nasıl dolar'ı TL'ye çevirmeyin deniyorsa ona benzer bir durum kendi içinde ilerde değerlendirilmeye alınması gereken bir konu. Mile'i KM'ye çevirmeden a noktasında b noktasına 10 mile var ise öle kalmalı bu şekilde öğrenilmeli onu KM'ye çevirmemek lazım. ya da bir Kg'mı pound'a çevirmeden 🙂 Sadece ilk zamanlar için biraz ezber gerekecek :).

      Kültür ve Hobi içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      Stockton/California
      Biz üç'ü ayı geçti geleli genel olarak masraflar Türkiye den mantıklı biz 2 yetişkin 2 çocuk ( 5 ve 3 yaşlarında) araba ucuz bir araba aldık Türkiye den getirdiğimiz bir para ile. Masraflar şöyle

      Aylık Gider Tutar

      Ev Kirası (Çöp+Su Dahil)1+1 1020 $
      Elektrik 100$
      İnternet criket+tv 35$
      Kiracı Sigortası 11 $
      Araç Sigortası(liabilty) 85 $ ( 1 Araç , 2 Sürücü )
      Cep Telefonu 90 $ (2Hat metropcs)
      Benzin 170 $ ( 1 Araç )
      Market 500 $
      Sağlık Sigortası(CA covered) 2 $
      Gelmek için kredi aldım Türkiyeden ve uçak paraları aylık bunları da ödüyoruz 280$

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez

    gkhanfeez tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: Amerika'da ikinci el araba almak

      Bu bilgi burada daha önce verildi mi bilmiyorum ama açık arttırma ile internet üzerinden araba alma ile ilgili. https://www.govdeals.com/ bu site üzerinden devletin kullandığı çıkma araçları alabiliyorsunuz. Herhangi bir kayıt ücreti de yok. Ben yeni her şey dahil 4.250 dolara 2015 model Ford Taurus 110.000'de polis çıkması bir araba aldım. İçi tabii biraz polis ıvır zıvırıyla dolu kablolar falan ama araç çok iyi. Şimdiki düşüncem elimdeki volvo'yu da satıp yeni bir suv'i buradan almak.

      Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @HLS Size gönderilen mektuptaki evrakları götüreceksiniz. Diğer evraklar kişisel varsa bildirim yaptınız herhangi bir bilgi ona dair bir evrak yoksa hiçbir şey götürmenize gerek yok. Elinizdeki mektupta hangi belgeleri götürmeniz gerektiği yazıyor.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: DV2024 Sohbet Odası

      @canwdb bu ayın sonunda bir arkadaşımın ailesinin vize görüşmesi var. ben de merak ediyorum bir sıkıntı oluyor mu die. Mülakattan geçince ne yaşadıklarını sorar buraya yazabilirim.
      Not: unutmazsam tabii

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Houston'a gidenler, gitmek isteyenler, olumlu olumsuz yönlerini tartışalım

      @emirhankd Yaklaşık 6 yıldır amerika'dayım. Kalifornia ve teksas'ta yaşadım. Bekar olsam kesinlikle teksas'a adım atmam, kişisel düşüncemde evliyken çocukluyken bile gelmem ama bekar olsam kesinlikle teksas'a adım atmam. Sıcağı böceği az parası çok sorun olmazsa bile insanı saygısız özellikle hizmet sektöründe çalışacaksınız. Kaliforniya ile karşılaştırılamaz şu anda illinois/chicago çevresindeyim şu ana kadar yaşadığım çevre kaliforniya'dan bile iyi bana göre. Bekar birine benim tavsiyem kesinlikle büyük bir şehre gitsin.

      Texas içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Florida şehirleri hakkında tavsiyeler..

      Benim forumdan tanıdığım birisi var aslında jacksınville'de oturuyor ama o Facebook'ta daha çok aktif burada aktif değil. İsmini şu anda ben vermeyeyim siz kendiniz bakarsanız bulursunuz yardım etmek isterse fikir verir. Ben sorduğumda Yaşadığı yerden memnundu birkaç kere etrafından geçtim ben Büyükşehir gibi bir havası yok

      Florida içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @caglaror mülakat değilde seromoni için yakışır bir şekilde giyinin yazıyor randevu kağıdında.. mülakat ingilizce bilen için basit bir teferruat.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @mbthebeast O ekstra dökümanlar sizin durumuzla alakalı yani getirmeniz gereken bir evrak varsa onuda getirin diyor bir nevi. Örnek n400 sonrası yurt dışı gezisi varsa gibi ya da kişiyi özel değişbelir bunlar. Biz sadece asıl istenen belgeleri götürdük başka birşey götürmedik. Belgeleri tam hatırlamıyorum ama ben sadece pasaport( 1 ay türkiyeye gitmiştik), green card, kimlik ve ne olur olmaz diye ssn kartınıda götürmüştüm tabi bir de randevu kağıdı. Başka bir şey götürmedim. Mülakatta hemen bitti. Ben bu n-400'deki yes no soruları sorduklarını bilmiyordum sınav sonunda adamın bir sorunu anlamamıştım orada biraz sıkıntı yaşamıştım oda aslında sonradan baktım ever geçen sorular hep no ötekiler yes'miş 😂

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Bavul Hazırlama - Yeni Hayat , Yeni Bir Başlangıç ...

      @kngslyr06 ross da uygun fiyata denk geliyor bazen ben goodwill'den aldım 5 dolar denk geldi.

      Yolculuk içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      @Batuhan-Catalkaya wise, western union ya da remilty hepsi çalışır. Tabii bunların bir üst limiti var. Ben wise kullanıyorum Onun üst limiti 3.000 dolar olması lazım Onların üstüne büyük ihtimalle bankadan yollamanız lazım. Türkiye'de siyasi bir karışıklık Yoksa aynı günde gidiyor bir sıkıntı varsa 3-4 günü buluyor . Seçimd3n önce 5 saatte gitti, seçimden İki gün sonra 4 günde 🤣

      Bankacılık içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez
    • RE: Gelir vergisi / beyani

      @Hope-Breaker belli bir kazancın altında olan paralar için zaten vergi beyanıba gerek yok diye biliyorum. Bir kişi için belki 24 bin dolar ya da 20.000 dolar Tam hatırlamıyorum bir rakamı var onun altında olduğu zaman zaten beyanı yapmana gerek yok diye düşünüyorum.

      Vergi Sistemi içinde yayımlandı
      gkhanfeez
      gkhanfeez