Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

  • ABD'den kredi ile alacağım tekneyi Türkiye'ye getirip turizm amaçlı kiraya vermeyi düşünüyorum. Böyle bir şeyin mümkün olup olmadığını öğrenmek istedim.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @murat-taskin Banka kredisi ile tekne almak içinde söyledi:

    ABD'den kredi ile alacağım tekneyi Türkiye'ye getirip turizm amaçlı kiraya vermeyi düşünüyorum. Böyle bir şeyin mümkün olup olmadığını öğrenmek istedim.

    Soruyu parcalara bolmek lazim 🙂

    • Oncelikle boat loan almak var...
    • Sonrasinda, tekneyi odemesi bitmeden yurtdisina cikarmak...
    • Eger TR'e getirdiyseniz, kayit islemlerini yapmak...
    • Turkiye'de tekneyle is yapmak...

    Sanirim her asama mumkun (2. asamadan emin degilim)... ama her asama uzmanlik bilgisi gerektiriyor. Eger Turkiye'ye getirebilirseniz tekneyi, sanirim gerekli kayit ve gumruk islemlerinden sonra kullanabilirsiniz.

    Surada gumruk ve kayitlarla ilgili yasal bilgileri bulabilirsiniz:
    https://muhafaza.gtb.gov.tr/mevzuat/teblig/9-sayili-gumruk-genel-tebligi-yatlara-iliskin


    1. ve 2. şıklar içim bilgiye ihtiyacım var TR kısmı sorun değil. Kredi alınca tekneye ipotek konuyor mu, ipotekli tekne ABD dışına çıkartılabiliyormu v.s
  • ⭐⭐⭐⭐

    @murat-taskin kredi alınan tekne için yapılacak sözleşmeye göre hareket etmeniz gerekiyor. Bu durumu bir gemi ile aynı statüde değerlendirilmesi gerekiyor. Yani sizin registry (sicil) kaydınıza göre eğer ticari olarak işlem yapıldığı taktirde Bütün evrak ve kredi yapısı ona göre düzenlenmiş olacak. Bütün Ticari Gemilerde olan kredi veya finans yoluyla alımda öncelikle size özel bir sigorta yapılması gerekecektir. Banka daini mürtein olarak sigorta kapsamında ipotek şerhi koyduracak olası tüm tam ziya ve kazalarda alması gereken pay oranında sigortadan parasını alacaktır. Bu konuda ki tek sıkıntım Bankanın çıkış şerhi veya faaliyet şerhi ile ilgili kısımlarda (sefer alanları ve kullanım maksadı) . Eğer baştan anlaşma esnasında belirtirseniz. Maddeler ona göre yazılır (ozel kısımda). Verilecek kredi ve risk ona göre hesaplanır. Sanırım .USA'den çıkış sorun olmaz.

  • ⭐⭐⭐⭐

    Teknenin satın alımı Deleware de kurulacak bir firma tarafından yapılmalı. (LLC) Kişi bazlı olan firmalar Türkiye'de işleme tabi değil. Fizibiltesi , Türkiyeye intikali ,işlemler iyi analiz edilmelidir. Navlun fiyatlarını charterer firmalarından öğrenebilirsiniz. Özellikle Hırvatistan ve Yunanistan kira navlunlarını iyice inceleyiniz. Türkiyeye intikal gemi ile mi yoksa Teknenin kendi seyri ile mi yapılacak


  • Ben gemi ile düşündüm. Siz hangisini önerirsiniz? Navlun ücreti sanırım kabaca bir 40 lık containerla aynı civarda olur ne dersiniz? Tekne 14 metre boyunda...
    Bir de ABD'de ki kredi faizlerini (%5 olarak tahmin ediyorum) düşününce böyle bir yatırım sizin için ne kadar mantıklı? Tekne fiyatı her iki ülkede de yaklaşık aynı.

  • ⭐⭐⭐⭐

    @murat-taskin Banka kredisi ile tekne almak içinde söyledi:

    Gemi ile düşündüm.

    Maliyeti iyi hesap etmek lazım. Teknenin uzunluğuna göre durum değişir.

  • ⭐⭐⭐⭐

    Düşündüğünüz
    Motor yat mı - Yelkenli mi -
    Boyu ve eni nedir 2. el mi yeni mi
    Ne marka ve model

  • ⭐⭐⭐⭐

    Bu parametrelere göre Eğer tekneniz büyük ise Akdenize kadar gemi daha sonra Kendi seyir imkanları seçilebilir. Yelkenli ise biraz daha ucuza gelir seyir işleri ancak gemi işi sıkıntılı Motor yatta da yakıt meselesi önemli

  • ⭐⭐⭐⭐

    Tüm bu masraflar hesaplandıktan sonra Türkiyede alım mı daha ucuz yoksa yapılan tüm masraflar sonucu USA dan getirilen tekne mi hesap gerçekten açık ve net ortaya çıkar

  • ⭐⭐⭐⭐

    @murat-taskin Banka kredisi ile tekne almak içinde söyledi:

    Ben gemi ile düşündüm. Siz hangisini önerirsiniz? Navlun ücreti sanırım kabaca bir 40 lık containerla aynı civarda olur ne dersiniz? Tekne 14 feet boyunda...
    Bir de ABD'de ki kredi faizlerini (%5 olarak tahmin ediyorum) düşününce böyle bir yatırım sizin için ne kadar mantıklı? Tekne fiyatı her iki ülkede de yaklaşık aynı.

    14 ft tekne ticari olarak kazançlı değildir. Doğru dürüst ticari olarak veremezsiniz. Ticari olarak 45 ft üzeri işinize yaramaya başlar. Kendiniz için özel tekne konumunda olacak ise Bu işi Türkiye den yapmak uygun olur. Çünkü masraflar risk ve harcanan efor, bayrak kolaylıkları mürettebat gibi bir çok unsurla astarı yüzünden daha pahalı olur. Ayrıca 14 ft için marina fiyatı 30 ft den hesabı yapılır . Yabancı bayraklı tekne mutlaka marinada ikamet etmesi zorunluluğu var.


  • Merhabalar,
    Ben yine sigortacılık perspektifinden olaya bakarak yardımcı olmaya çalışayım.
    Biliyorsunuz vergi durumundan dolayı ülkemizdeki gezinti teknelerinin büyük kısmı ABD bayraklı oluyor.
    Ancak bu teknelerin - büyük ihtimalle - hiç biri ömrü hayatında ABD karasularını görmüyordur. Tekne buradan satın alınıyor ancak kaydı ABD'de kurulan bir şirket üzerine ve çoğunlukla da Delaware limanına yapılıyor.

    Sigorta konusunda da tekne sigortalarında teminatın hangi karasularında geçerli olduğu bilgisi poliçeye eklenir mesela yük gemilerinde tüm dünya karasuları teminata alınır ancak gezinti teknelerinde daha spesifik alan belirlenir.

    Sonuç olarak siz teknenizi;

    • Türkiye'den alıp Türkiye'den sigorta ettirip ABD'ye kaydedebilirsiniz.
    • Türkiye'den alıp ABD'den sigorta ettirip ABD'ye kaydedebilirsiniz.

    ABD'den alıp buraya getirmek çok masraflı olur diye düşünüyorum.

    Geriye kalan tek konu banka kredisi, o konuda bilgim maalesef yok. Ama mantıken sigorta poliçesi yapılıyorsa, kredi de verirler, kaydının oradaki bir limanda olması, sigorta poliçesine de ilk alacaklı olarak ilgili bankanın yer alması bence yeterli olacaktır. (Bu son paragraf sadece fikir)


  • Tekne 14 metre yelkenli, muhtemelen Beneteau, 2005 model. 4 kamaralı ve 8-10 kişilik arkadaş gruplarına 10-15 gün süre ile kiraya verilecek. Personel yok.
    Dediğim gibi kredi faizini düşününce arada %20-25 gibi bir fark çıkıyor TR ile. Yani yaklaşık 100 bin TL. Ama bu da navlun ve nakliyeye gidecekse cazip bir yanı kalmıyor işin. Kiralık olunca bir marina da olması şart zaten. Bir araba alıp kiraya vermek gibi düşünün işi. Şu anki kiralara göre azami 5 yılda amorti ediyor.

  • ⭐⭐⭐⭐

    @murat-taskin Banka kredisi ile tekne almak içinde söyledi:

    Tekne 14 feet yelkenli, muhtemelen Beneteau, 2005 model. 4 kamaralı ve 8-10 kişilik arkadaş gruplarına 10-15 gün süre ile kiraya verilecek. Personel yok.
    Dediğim gibi kredi faizini düşününce arada %20-25 gibi bir fark çıkıyor TR ile. Yani yaklaşık 100 bin TL. Kiralık olunca bir marina da olması şart zaten. Bir araba alıp kiraya vermek gibi düşünün işi. Şu anki kiralara göre azami 5 yılda amorti ediyor.
    45 feet ve üzeri tekne almak beni çok aşar. Maalesef armatör olamadım henüz 🙂

    Murat Teknen 14ftlik değil yeniden bir teyit al derim. Benim teknem 34 ft lik 2 kamara bir salon . yani 4 kamaralı tekne 55 ft lik civarı olur.

  • ⭐⭐⭐⭐

    2005 yılı olan bir tekne 11 yılını tamamladığı için bizim camiada sıkıntılı tekne olarak kabul edilir. Bu açıdan yatırımı yapman karlı değil. Masrafları bayağı fazla olacaktır. Fiber ustası ve yelken den anlayan birinin iyi kontrolü gerekli .Eğer daha önce ticari olarak çalışmış ise tekne avisten hurda araba almak gibi durum ile karşı karşıyasın. Sana tavsiyem bu tekne ile yoluna devam etme


  • Metreyle feet i karıştırdım özür dilerim 🙂

  • ⭐⭐⭐⭐

    @murat-taskin Banka kredisi ile tekne almak içinde söyledi:

    Tekne 14 metre yelkenli, muhtemelen Beneteau, 2005 model. 4 kamaralı ve 8-10 kişilik arkadaş gruplarına 10-15 gün süre ile kiraya verilecek. Personel yok.
    Dediğim gibi kredi faizini düşününce arada %20-25 gibi bir fark çıkıyor TR ile. Yani yaklaşık 100 bin TL. Ama bu da navlun ve nakliyeye gidecekse cazip bir yanı kalmıyor işin. Kiralık olunca bir marina da olması şart zaten. Bir araba alıp kiraya vermek gibi düşünün işi. Şu anki kiralara göre azami 5 yılda amorti ediyor.

    Şimdi gördüm düzeltmişsin 14m 4 kamara için doğru bir ölçü

  • ⭐⭐⭐⭐

    14m lik bir teknenin marina parası bayağı tutacaktır. Çekek , yakıt donanım, onarım bakım tutum Sigorta parası da bayağı tututacaktır. Fiyat olarak iyi bir değer ancak bir ekspetis raporu almadan sakın satın alma . Osmos olmadığına kesin emin ol. Banka bu tekneye kredi vermesi ile ilgili ekspetis de isteyebilir. Yaş riski var. Sonuçta Bankada mal sahibi.


  • @redsat2000 Satıcı Avis gibi kiralama firması değil tabi ki. Düşük milli ve şahıstan alınacak. Bu durumda azami 5 yaşında bir tekne düşünülecek. Doğru mudur?

  • ⭐⭐⭐⭐

    2005 yazmışsın tarihi Murat 2015 mi 2005 mi


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

130
Çevrimiçi

40.9k
Kullanıcı

4.4k
Konu

426.0k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum