@Onur-Kürekçi Onur Hocam, bunun sonu olmaz. Muhtemelen sen kendine göre, "50-100 dolar" ödeyebileceğini düşünerek, bu rakamı veriyorsun ama ben derim "10-20", başka biri aynı senin söylediklerini söyleyerek der "5000-10000 dolar"... Sana göre 50-100 dolar ciddiyeti gösteriyorsa bir başkasına 5-10K dolar ciddiyeti gösterir...
Bu işin doğrusu, mantığı ve ortaya çıkma sebebine göre, en ufak bir şartın olmaması. ABD yetkililerinin açıklamasına göre de 1 dolar sadece "fake" başvuruların önüne geçmek için konulan bir şart. Buradan bakıldığında mantıklı, makul. Rakamın bu kadar düşük olması da bu yüzden.
Pasaport olayı ise, söylenildiği gibi sisteme taratma olmayacaksa çok etkiler mi bilinmez (daha önce etkilemişti). Zira o fake başvurularda uydurma pasaport numarası bile yazan illa ki vardır. Ama pasaport sisteme tanıtılıcaksa, işte bu iyi.
Ben her türlü şarta karşıyım, makul bulsam da 1 dolara da pasaporta da. İşin özüne aykırı bir durum. Ama belli bir noktada önlem almak zorundaydılar ki bu da alınabilecek en "insani" önlemlerden biri. yoksa çok rahat 50 de yaparlardı, 500 de. Ama ABD anayasası ya da her ne haltsa ona göre bu 1 dolar bile haksızlık.
Şahsi düşüncem, ki başta söylediğim gibi hiç bir şart bana göre doğru değil, illa olacaksa yaş şartı olmalı. Bu evrensel olarak izahı da yapılabilecek/anlayışla karşılanabilecek bir durum. Bu konuda burada çok da yazdım hatta bir kaç arkadaş ile tartışması da oldu. Hoş, şu an konumuz fake başvuruların önüne geçmek, haliyle yaş olayı farklı bir konu. O yüzden 1 dolar ve taratılacak pasaport olayı bence en makul şartlardan biri...
(Bu arada senin de gönderinin başında aynı şeyi savunduğunun farkındayım)