New Jersey, Elizabeth yakınlarında Interstate 95 Kuzey yönünde ilerlerken, sadece üç ay önce satın aldığım 2025 model Honda Civic aracımın ön sol aksı aniden kırıldı. Hiçbir uyarı vermeden gerçekleşen bu arıza, aracın kontrolünü kaybetmeme neden oldu. Bunun sonucunda, otoyol bariyerlerine (median) defalarca çarptım ve en sağ şeritte durabildim.
Hava yastıkları açıldı, ve araçtan inip durumu kontrol ettiğimde, diğer üç tekerlek düz dururken ön sol tekerleğin tamamen kırıldığını ve ayrıldığını fark ettim. Bu mekanik arıza kazanın doğrudan sebebiydi. Kazaya başka hiçbir araç karışmadı, sadece ben ve bariyer zarar gördük.
Bu sorunun üretim hatası olduğuna kesinlikle inanıyorum. Aracı satın aldıktan sadece üç hafta sonra, fren sistemiyle ilgili bir hata uyarısı aldım ve en kısa sürede bayiye gitmem gerektiği belirtildi. Bunun üzerine bayiye giderek durumu bildirdim, ancak endişelerimi dikkate almayıp beni geçiştirdiler. Kazadan sonra yaptığım araştırmalarda, aks arızalarının fren sisteminde de problemlere yol açabileceğini öğrendim, bu da bana bu sorunun aracı aldığım ilk günden beri var olduğunu ve göz ardı edildiğini düşündürüyor. Bu ölümcül bir mekanik arızaydı ve hayatıma mal olabilirdi.
Kaza sonucunda yaralandım. Hayati tehlike oluşturmamakla birlikte, vücudumun sol tarafında ağrı ve morluklar oluştu. Boynum, kalçam, karnım ve sol kolum ağrıyor ve hava yastığının açılması nedeniyle sol kolumda yanık oluştu. Acil bakım merkezine (urgent care) giderek tıbbi kontrol yaptırdım.
Bu yaşananlar doğrultusunda, bu tehlikeli üretim hatası nedeniyle hayatımı riske atan üretici ve bayi hakkında yasal işlem başlatıp başlatamayacağımı araştırıyorum. Bu Konuda yardimci olabilecegine inandiginiz Avukatlar var mi?