Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
@ayvalik10 bilgi ve cevap için teşekkürler.
-
@Cevdet51, içinde söyledi: Postane (USPS), FEDEX, UPS ile paket ve mektup gonderimi hakkinda bilgiler
@goodluck Özel posta kutusu kiralarsak greencard ve ssn gibi federal hükumetten gelen önemli postalar sorunsuz bir şekilde posta kutumuza gelir mi? araştırmalara mi göre posta kutu kiralandiginda bu tarz önemli evrakları oraya bırakmıyorlarmis doğru mudur.
Ozel posta kutusu derken postanenin kendi kiraladigi posta kutusundan bahsediyorsaniz oraya tum postalar ve paketler birakilir. Ancak farkli bir yerin posta kutusunu kiralayacaksaniz onu bilmiyorum. Orada sorun yasanabilir.
-
Amerika'da pilot olarak çalışmak için green card gerekir mi veya buna yönelik spesifik bir vize türü var mıdır?
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika’da Türk denizcisi olmak...
Herkese merhaba, bir greencardlı olarak İngiliz Bayraklı bir teknede deckhand olarak Bahamalar'a tur yapan bir Süperyatta çalışmam, amerikan topraklarından çıkmış gibi görünmeme sebep olabilir mi? İlla ki greencard'ımın riske girmemesi için Amerikan Bayraklı bir teknede mi çalışmam gerek?
Green card ‘a ait ülkede kalış ve süre tamamlama konularını aksatmadığınız sürece sıkıntı olmaz. Aksi taktirde biriktirmiş olduğunuz kalış süresi tehlikeye girer.
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika'da Uber Eats, DoorDash ve Pizza Delivery Yapmak
Benim Doordash hesabım daha onaylanmadı. Bulunduğum noktadan dolayı "We’ve hit our capacity of Dashers in your area due to popularity, so we’re not accepting applications at the moment. Not to worry, you’ve been added to our waitlist, so please check back here to see when we’re ready to welcome new Dashers" diyor. Bu durumla daha önce karşılaşan oldu mu? Olduysa nasıl çözdü
Pazartesi sabahları erken saatte deneyebilir misin ben böyle açmıştım Illinois ‘te
-
Herkese merhaba, suanda J1 trainee vizesi altinda ABD'de bir sirkette freight forwarder olarak calismaktayim. Hem lojistik sektorundeki arkadaslarla tanismak hemde sorusu olan varsa yanitlamaktan memnun olurum.
Daha cok ihracat/ithalatla ilgilenmekteyim, ABD'den yuku olan veya ABD'ye gidecek yuku olan varsa da yardimci olabilirim.
-
Merhaba biraz gec olabilir ama genede bildiklerimi anlatmak isterim. Suanda Amerika'da bir firmada freight forwarder olarak staj yapmaktayim. Eger ABD'den ihracat yapmayi dusunuyorsaniz %99 bir freight forwarder ile calisacaksaniz ve IRS'ten isletmenize veya kendinize bir TAX ID atanmis olmasi gerekmektedir.
ABD'deki freight forwarder yukunuzu kapidan alip arzu denilen destinasyona ( havaalani / liman veya direkt teslimat) nakliyesini halleder. Cok basit bir surec olsada regulasyonlara dikkat etmek gerek. Gonderici olarak bir takim sorumluluklariniz olacak, malinizin kontrol/lisans gerektirip gerektirmedigi ve ABD gumrugune ilan edilmesi icin gerekli detaylari da nakliyeciye saglamak zorundasiniz.
-
Merhabalar, TWIC denilen transportation workers identification credential almak greencardlı birisi icin mumkunmudur? İnternette vatandas olunmasina gerek yok yazmakta ama pek emin olamadım, USCG yeterliligi gibi TWIC almak icin de mi acaba vatandas olmamiz gerekli? Türkiyede son sinif Duim oğrencisiyim tanker, cruise gemisi ve limanda olmak uzere kisa sureli stajlarim mevcut, uzun bir staj surem kaldı, gemide calisma gibi bir planım yok ama limanlarda port operations, marine operations, terminal, yada crew recruitment alanlarinda calismak gibi bir hedefim var, coğu için TWIC gerekmekte, araştırmak icin ciddi vakit harciyorum ama nekadar istesemde bu sektörde çalışmak pek mümkün değil gibi hiç vakit harcamadan başka sektörlre mi odaklanmam gerek? sektördeki deneyimli kişiler olarak ne önerirsiniz dusuncenizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
-
........
-
-
-
@smartcells abi bilmiyorum Amerika da mı yaşıyorsunuz
-
-
@vmature merhaba Serkan Yürekli ile iletişime geçerseniz yardımı olur. Son videosunda E2 vizesi ile göç eden bir kişi ile videosu var. Orada artık bu sektör için danışmanlık yapıyorum diyordu. İyi şanslar.
-
@ziyaku, içinde söyledi: USPS (Post Office) basvuru ve ise alim surecleri
2+ senedir hemen her ilana başvurduğum Usps'de nihayet Haziran başı itibariyle ise başladım ayrıntıları editliycem. Bu aralar çok yoğunum. Reserved 🙂
Evet Nihayet Ise girişten itibaren çok yoğun gecen bir ayı doldurdum. Daha önceki yorumlarımdan belki bilenler vardır 5 senedir Amazon Dsp driver olarak zaman geçiriyordum son iki senedir de hemen hemen ayni is olduğunu düşündüğüm (hiç alakası yok) Usps deki City Carrier Assistant (CCA) pozisyonuna etrafımdaki post ofislerin hepsine başvuruyordum. Gecen sene 3 defa başvurularım karşılık buldu ve offer geldi ancak 5 senelik oturum suresini henüz doldurmadığımdan hepsinden ret aldım. Nihayet bu sene mart ayında 5 seneyi doldurdum Şubat ayinin ortasında başvurduğum bir ilana nisan ayında offer geldi . Yine sırasıyla parmak izi verme randevusu eğitimler vs derken 4 haziran ise başlama tarihim olarak kayıtlara geçti. Simdi önümde 90 günlük deneme sureci var bu sureci de atlatırsam yerim biraz daha sağlamlaşacak kısmetse.
Başvururken hesaba katmadığım bir şey oldu . Şöyle ki : Benim başvurduğum ilanın ofis adi St Petersburg diye geçiyor. St Petersburg deki ofise de 12 tane yan ofis bağlı yani bunlardan herhangi birine seni atayabiliyorlar. Beni bula bula evime en uzak olan ofise atamışlar 30 mil tek yon araba sürüyorum. Bundan sonraki hedefim 90 günlük deneme surecini atlatıp yakınımdaki bir ofiste is ilanı açılırsa gidip postmasterla ya da manager la konuşup transfer istemek olacak. Yoksa bu yol çekilmez.Gelelim şimdiye kadarki çalışma temposu ve şartlarını Amazon isiyle karşılaştırmaya.
Önce amazonun artı eksilerini yazayım çünkü azlar. 🙂
Amazonda ise giriş ücreti benim olduğum bölgede 16,50$/h ve 5 sene çalışmama rağmen herhangi bir seniority olayı yok yani yeni ise giren adam 16,50 alıyorken ben 5 senelik eleman 17,50$ alıyordum. Amazon'da çalışırken aslında amazona çalışmıyorsunuz amazon için çalışan bir taşeronun elemanı oluyorsunuz en ufak hatada kapı dişi. Çok az benefitleri var örneğin sağlık sigortası için sadece çalışan sigortalı olursa 2 haftalık periyotta 108$ ödüyordum. Deductable i da hiç az değildi. Emeklilikle alakalı ya da 401K gibi benefitleri yok. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Amazon'dayken şirketten şirkete değişmekle birlikte genelde haftada 4 gün, günde 10 saat çalışıyorsunuz, Eğer şirketin size öngördüğü güvenlik ve sürüş şartlarını yerine getirirseniz isinizi 10 saatten önce de bitirseniz günlük 10 saatlik parası alıyorsunuz. Bu şartlar araç içi ve dışında bulunan 360 derecelik kameralarla AI kullanılarak denetlenmektedir. Stop sign da geçme ya da geç durma ya da yeteri kadar durmama , hız sinirini asma, öndeki aracı yakın takip ve bunun gibi bir suru şey yani biraz olma eşeğim ölme vaziyeti. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Biliyorum 2 kere yazdım ama gerçekten tek iyi yani buydu. Geleceği olmayan mecbur kalınmasa uzun sure yapılmayacak bir is. Amazonda isinizle alakalı dikkat etmeniz gereken tek bir şey var adrese gidip paketi bırakıp fotoğrafını çekmek. Bunların hepsini gerizekaliya anlatır gibi anlatan tek tek yapmanız gerekenleri söyleyen amazonun kendi uygulaması üzerinden yapıyorsunuz .Yani herhangi bir soru işareti yok yapacağınız isle alakalı yeter ki müşterinin kapısına bir şekilde ulaşın. 😁Aklıma gelenler amazonla ilgili bu kadar gelelim usps de şimdiye kadarki çalışmama göre deneyimlediğim eksilere.
Usps tam bir devlet kurumu yani bizdeki devlet memuru anlayışı neyse burada da gördüğüm üzere bu geçerli. Her turlu isten şikâyet eden kaşarlanmış elemanlar herhangi bir verimlilikle alakası olmayan sistemler. Her şey eski küf içinde en son ne zaman temizlenmiş belli olmayan sadece bir şekilde yürüsün gerisi halledilir mantığıyla bakimi yapılan dağıtım araçları vs. @goodluck arkadaşımın bunlara kesin ekleyeceği birseyler olur ben kısacık deneyimimle ancak bunları yazabiliyorum. 😁
CCA ler eleman eksiği ve regular yani kadrolu elemanların kafasına göre call out yapması ve hak kazandıkları izinleri kullanmaları nedeniyle haftada 6 gün ve günde 8+ saat çalışıyorlar. Bu çalışma da öyle zaman geçirme değil ha gerçekten çalışıyorlar Florida sıcağında bu haftaki is günlerimde günde 11 mil den az yürüdüğüm olmadı. Günde en az 4 litre su içtim.
Bu pozisyonun benefitlerini yazmıycam USPS CCA benefits yazarsanız ya da usps.gov dan careers sayfası üzerinden başvuru yaparsanız ayrıntılı yazıyor. Amazondan çok çok iyi olduğu bir gerçek. Ancak ne yazık ki herkesin yapacağı bir is değil fiziksel olarak dayanıklı olmanız gerekiyor.
Başka ofise transfer için nasıl bir yol izlemem gerektiğiyle alakalı tecrübeli arkadaşlardan 🙏🏻 tavsiyelere açığım güncellemeler gelecek.
Eski pusku ekipmanlar arabalar kismina katilmamak elde degil 😀 Sistemde cok kohne o bir gercek. Kadrolularin kafasina gore ise gelmemesine kizma sende o keyfe bir gun varacaksin 😀 Istedigin ofise gecmek icin tekrar basvuru yapmak bir secenek ama o zaman ise giris tarihin yeni girmis gibi olur ve 90 gunde tekrar baslar. Sen hangi merkeze baglisin ve o merkez hangi subeleri iceriyor emin ol. Mesela bizde cape coral, fort myers ve lehigh acres diye 3 ayri sehir var. Bunlarin 3u de lee county’ye bagli. Ancak cape coral ve fort myers ofisleri toplam 8 olmasi lazim beraberdir. Cca’ler bu ofislerde gezebilirken lehigh’a gidemezler cunku o tek basina ayri yonetilir. Lehigh’a giden orda kalir. 90 gun boyunca sesini cikarmadan isini yap. Kadrolu olup iyi gecindigin kisilere aklindakileri sor. Ben senin icin carsamba gunu kendi menagerima soracagim. Supervisorlar bana gore isi en zor olanlar. Onlar pek yardimci olmaya meyilli degildir. Cunku altinda calisan elemanlara hic bi yaptirimlari yok. Sendika direk kafalarinda bitiyor. Ayrica tepelerinde de onlari push eden bir dolu yonetici oluyor. Dolayisiyla onlarin halden anlamasini bekleme. 90 gunu doldurduktan sonra israrli bir sekilde talepte bulunabilirsin. Hatta istedigin subeye gidip menajerle konusup orada calismak istedigini soyleyebilirsin. Ihtiyaci varsa seni ister. Ben clerk olarak calisiyorum biliyorsun. Ama carrier’lara da ne yapilabilir soracagim.
-
@zeliha forum ailesinden olan aynı zamanda youtube videoları çeken aykut size direk yardımcı olacaktır.:
-
Sektorde is arayisinda olan, NC eyaleti Charlotte sehri veya cevresine yeni goc eden veya planlayan degerli forum uyeleri;
Otomotiv tedarik zinciri veya operasyonlari ile ilgili iyi deneyimi olan ve elbette ingilizcesi gunluk iletisimi rahatlikla saglayabilecek arkadaslarimiz benimle iletisime gecebilirler. Ne yazik ki deneyime cok onem veriyorlar, bu nedenle iyi bir tecrube seviyesi gereksiniminin altini cizmek isterim
Calistigim sirkette zaman zaman acik pozisyonlar oluyor ve bu yaziyi belki ihtiyaci olan birine yardimim dokunabilir umudu ile paylasmak istedim. Suan "Tedarik Zinciri - Malzeme Planlama" pozisyonunda 1 kisi acigimiz var. Gelir acisindan deneyime bagli olarak tahminim senelik (brut) $65-70k civari veya ona yakin bir maas beklenebilir. Yakin bir zaman sonra ise, "Uretim Planlama" alaninda bir pozisyon daha aciyor olacagiz.
Ayrica genel uretim sahalarinda personel aciklarimiz da var fakat Uber, Lyft veya yemek dagitim islerinde vergi oncesi $16 ve ustu kazanilabildigi durumlarda, bu ikinci ise oncelik vermenizi tavsiye etmem. Ne de olsa saatlik $16 bir cok is alaninda rahatlikla kazanilabilir. Yine de ihtiyaci olan icin not gecmek istedim.
Bu ilanlar kapanmis olsa bile, ileride ihtiyaci olanlar icin bu iletim uzun donem icin burada dursun. Eger bu sirketten bir gun ayrilirsam, zaten iletiyi guncellerim
Güncelleme Tem 1 2022: Artık bu işyerinden ayrılıyorum
-
Sadece pilotaj eğitimi için ABD'ye gitmek isteyenler veya ABD'de pilotaj eğitimi alıp Türkiye'de iş aramayı, çalışmayı düşünenlere bir uyarım var!
1 Ocak 2022'den itibaren yürülüğe giren ve uygulanmaya başlayan SHGM yönetmenliğine (SHT-1LC) göre Türkiye dışından bir otoriteden (CAA) alınan lisansların ve ratinglerin Türk Lisansına çevrilmesi ve işlenmesi çok zorlaştırılmıştır. Bazı lisans türlerinde hiç mümkün değildir, özellikle yeni bitirilmiş eğitimlerin. Yani 0'dan ATPL'e bütün eğitimlerini yurtdışında alan biri artık bu lisansı Türk lisansına doğrudan çeviremeyecek. Yurtdışında alınan eğitimlerin tekrardan Türkiye'de de devam mecburiyeti olan sınıflarda aynen alınması, SHGM tarafından yapılacak yazılı ve uçuş sınavlarına tekrar girilmesi zorunlu tutulmuştur. 31 Aralık 2021'e kadar yurtdışında aldığımız lisans ve ratingleri sadece form doldurarak logbook ve diğer belgeleri beyan ederek aynen Türk lisansına çevirebiliyorduk. Yeni yönetmenlik ile bu devir sona ermiş oldu.
Bu kararın alınmasına Türkiye'deki uçuş okullarının baskısı neden oldu. Yurtdışında daha kısa sürede ve yarı maliyetle uçuş eğitimi ve lisans alınması nedeniyle çok sayıda öğrencinin başta Avrupa(EASA) ve ABD(FAA) eğitimi almak için yurtdışına gitmesinden rahatsız oldular ve bunun durdurulması için uzun zamandır uğraşıyorlardı. Türkiye'de 2-3 yıl süren ve 80 bin euroya mal olan eğitimleri Avrupa'da 1 yılda ve 35-40 bin euroya almak imkanı varken insanlar neden Türk okullarına gitsinlerdi?
Asıl çözmeleri gereken problem şuydu: Türkiye'deki pilotaj eğitimleri neden bu kadar uzun sürüyor ve neden yurtdışına göre hem de döviz bazında 2 kat pahallı?
1 Ocak 2022'den itibaren uygulanmaya başlayan yönetmenlik:
(SHT-1LC) LİSANS VE YETKİLERİNİN ÇEVRİLMESİ TALİMATI -
Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
Su basliktan bilgileri takip edebilirsiniz, sorularinizi da bu baslikta sorabilirsiniz:
https://yesilkartforum.com/forum/topic/652/amerika-da-uber-eats-doordash-ve-pizza-delivery-yapmak/
Maalesef ayni is kolu icin her sehre ozel ayri baslik acmayi dogru bulmuyorum.
Amazon Flex Delivery
-
Amazon Flex ile is almanin kolay oldugu bir bolge oldugunu zannetmiyorum. Amazon zaten verdigi isler hemen gitmiyorsa o bolgede driver ilani aciyor. Mesela gecen ay Halloween oncesi cok is vardi, bazi bloklar listede epey bekliyordu. Akabinde Amazon hemen driver ilani acti ve epey bir driver sanirim sisteme girdi. Su anda cok kolay olmuyor is almak. Fakat bu ay Amerika'lilarin en cok alisveris yaptigi ay. O yuzden bu aydan umutluyum. Ayrica Amazon Flex olmasada Doordash can simidi. Food delivery isi Uber/Lyft yada Amazon'a gore hafife aliniyor ama ozellikle aksamlari cok guzel para kazaniliyor.
-
@megashintai Amazon Flex Delivery içinde söyledi:
@freeworld Amazon Flex Delivery içinde söyledi:
Bu işi düşünenler için bir güncelleme yapmak istedim.
Amazon Flex e ilk başvuru sonrası inanılmaz derecede blok müsaitliği vardı ve belli süre sonrası kesildi. İnternette biraz araştırdığımda, Amazon’un yeni sürücülere tüm blokları özel olarak ayırdığını ve sonrasında kestiği gibi bazı kişi yorumları okudum. Hergün en az bir kere girer bakarım ve Black Friday dönemi dahil hiç uygun blok görünmüyor. Eminim bölgeden bölgeye değişiyordur ve mutlaka bazı saatlari vardır belkide fakat benim deneyimime göre kesinlikle güvenilecek bir iş değil. Ek iş olarak bile sanırım bu işe güvenmezdim.Ben de aynı durumu bugün yasadım, gördüm. Full time çalıştığım iş için bugünlük sabah 5'te kalkmam gerekti. Yaklaşık 15 dakika boyunca uygulamada refresh tuşuna basıp durdum. 1 tane blok denk geldi, öğle 12 için. Kabul etmek için kaydırdım (arada 3 saniye var, görmem ile kaydırmam arasında.) Ama başkasına verildi.
Neyse dedim, işe gidip yarım saatlik görevimi yapıp dönerken baktım. Saat 6'ya geliyordu. Tekrar geldi, tekrar kabul ettim yine 3 saniye farkla ve yine aynı sonuç oldu. Eve girdim saat 6.30 civarı. 15-20 dakika refresh yaptım. Bir tane daha geldi ama yine aynı şey oldu.
Sonra moralim bozuldu, bıraktım bakmadım bütün gün.
Sabaha karşı o saatte nasıl o bloklar 3 saniye içinde kapıldı hiç anlam veremiyorum. Var bir şeyler ama bilmiyorum.
Bu videodaki 1.20 den sonraki cihaz işinize yarayabilir.Belkide karşı tarafta bu şekilde bir şey kullanıyordur.
İphone için de ekstra bir aparat almadan yapılabiliyor sanırım.
Adroit ler içinde uygulamalar mevcut.Araştırabilirsiniz.
-
Yeni gidecekler için amozon flex artık kazanç kapısı olacağını düşünmüyorum şu aralar maalesef uzun süredir baktığımda Boston haricinde uzun bir süredir yeni şöför kabul etmiyor. Gidecek arkadaşlar böyle bir iş yaparım diye kendini şartlamasa iyi olacak
-
Uzun bir süredir artık Amazon flex yeni kullanıcı kabul etmiyor. Bundan dolayı bir sorum olacak sizlere.
. Sistem uzun bir süre aktif olmayan kullanıcıları silip üyelikleri iptal ediyor mu. -
@barış Amazon Flex Delivery içinde söyledi:
Uzun bir süredir artık Amazon flex yeni kullanıcı kabul etmiyor. Bundan dolayı bir sorum olacak sizlere.
. Sistem uzun bir süre aktif olmayan kullanıcıları silip üyelikleri iptal ediyor mu.Benim bildigim hayir, is guc sahibi arkadaslarim var ve amazon hesaplari var. Amazon ara sira reserved block gonderiyor onlara, yani sadece onun gorebilecegi ve yaklasik 2 saat ekranda kalan bloklar. Calismayan driver i sistem icine cekmeye calisiyor anlayacaginiz. Amazon her hafta rating degerlerinizi gonderiyor. Bu degerler muhtemelen belli degerin altina uzun sure kalirsa hesabi silebilir.
-
@mehmett çok teşekkür ederim bu durum anlaşılan bu işi gidince geçici bir süre yaparım diyen arkadaşların yapamayacağı anlamına geliyor şuan neredeyse 2-3 haftadır bakıyorum bütün eyaletler artık kapandı bu iş için artık alım yapılmamasının sebebini açıklıyor.. :(((
-
@barış Boyle bir sey olacagini sanmiyorum, gecen ay Amazon cok fazla driver aldi, o yuzden su an her yer kapalidir. Sonucta bir iste calismaya baslayinca insanlar bu isleri birakiyor. 2-3 ay sonra tekrar driver alimina baslarlar merak etmeyin.
-
hangi eyaletlerde yapılabiliyor bu iş her eyalette var mı amazon deposu?
-
Sayın @delisorular
Bir çok noktada var fakat şu an sürücü alımını sadece aşağıdaki lokasyonda yapıyor;
New York (Bethpage)
Diğer şehirler için bekleme listesine kayıt olabilirsiniz.
-
@DeliSorular Amazon yakin zamanda tam zamanli driver lar aldi, biraz Flex tarafi azaltma yoluna gitti sanirim. Ayrica Christmas sonrasi alis-veris de cok azaldi. Artik Amazon`dan blok yakalamak cok ama cok zorlasti. Bu isi hergun yapma imkani nerede ise yok. Fakat tam zamanli driver lar ne kadar dayanabilir bilmiyorum, cunku sabahdan aksama kadar delivery yapmalari isteniyor. Ben 4 saat calisinca yorgunluktan ölüyordum. Ayrica @FreeWoRLD un paylastigi gibi Flex driver alimi da cok kisitlandi. Bakalim gelecek aylarda ne olacak.
-
Tam zamanlı işimden dolayı AmazonFlex yapmıyorum yada deneme zamanım olmadı fakat applikasyondan son 1-2 haftadır çok yüksek oranlar geliyor. Birşeyler değiştimi bilmiyorum.
Bu ödeme aralığında sıkça geliyor bu aralar. Çalıştığım tam zamanlı işimi saatliğe bölsem $38 civarı oluyor, aşağıdaki bu Amazon işi $30/saat. Ne kadar vergi öncesi olsada bence çok iyi.
-
@freeworld Houston'da o sure için 54-63 civarı veriliyor. 103 iyi rakam.
-
@FreeWoRLD Evet, Indiana'da da gecen haftadan beri bonuslu isler gelmesine ragmen alan yok. Bende merak ediyorum ne degisti diye. Bende epeydir yapmiyordum ama vakti uydukca almaya calisiyorum. Benim tahminim tam zamanli driver lar pes etti ve yine Flex driver lara kaldi isler
-
Amazon Flex birçok şehirde alımları açmış. Tekrar hatırlatmak gerekirse, listede bulunduğunuz şehir olmasa bile bekleme listesine girin, belli bir zaman sonra alıyorlar.
bilgilerinize...Birmingham (AL)
Champaign-Peoria-Springfield (IL)
Charlotte (NC)
Chicago (IL) & Gary (IN)
Fort Myers (FL)
Grand Rapids-Kalamazoo (MI)
Greenville (SC)
Jacksonville (FL)
Shawnee (KS)
Minneapolis (MN)
Novato & Santa Rosa (CA)
St. Louis (MO)
Tampa-St. Pete (FL) -
-
bu uygulama için abd ehliyeti şart mı türk ehliyeti olur mu?
-
@mansfield1 hiçbir iş için Türk ehliyeti geçerli olmaz çünkü 50 eyalette de Türk ehliyeti belli süre için geçerlidir ondan amerika ehliyeti şart
-
@ayvalik10 teşekkürler
-
Son gelen bilgiye göre Houston’da yeni bir Amazon Flex deposu açılıyormuş. Açılışa özel sadece depoyu görmek için 1 saatlik ücret ödüyorlar.
İlgilenenlere...
-
Baslik varmis ekleme yapalim.
Bu gun aylar sonra Amazon beni hatirladigi ve bolgemi San Jose'den Austin'e cevirebildigi icin yenicek Amazin-flex delivery yapma sansim oldu.Gozlemlerim:
- Dagitim deposu sehrin ne tarafina yakinsa kabaca o taraflarda dagitim aliyorsunuz.
- Sehirler arasindaki bosluk iki sehir tarafindan paylasildigindan cok uzak mesafelere dagitim cikabiliyor. Bu ucrete yansiyor ama yorgunluk da (54$-64$ gibi rakamlardan anlasiliyor)
- Genelde (baska turlu duymadim) 3 saatlik gorevler veriliyor.
- Az sayida paket/zarf gorunce bilin ki mesafeler uzak
- Her dagitim istasyonun tasarimi ve mantigi farkli olabiliyor
- Egitim videolarinda anlatilanlarin hepsi dogur/guncel degil!
- Uygulama arayuzu basit ama cok fazla tikanmis nokta var, sorunlari genelde call center ile cozuyorsunuz.
- Austin cevresinde uzaklastikca ciftlikler artiyor, ciftlik demek acilmayan kapilar, serbest gezen kopekler ve sacma yerlere birakilan paketler demek! Hazir olun
- Paket sayisi cok ise (hele cok cok ise) buyuk olasilikla cok dar bir alanda paket dagitacaksiniz demektir.
- Mesafelere gore isiniz 2 saat ile 4 saat arasinda biter. Dagitim uzarsa call centerdan teyit alip fazla mesai alabiliyorsunuz.
- Hic bir bildirim yapmazsaniz saat 9pm e kadar da calissaniz 5 kurus fazla para veremezler.
- Mumkun oldugunca paketleri birakmaya calisin, yoksa dagitim merkezine geri goturmek zul oluyor.
- 7 paketim vardi, 3 u elden teslim aldilar, ikisini sacma sapan ciftlik ana kapisina otlarin arasina koydum (oyle istediler), birisini hic bir sekilde bir yere koyamadim aldim dondum geri istasyona. Bana 150 mil yol ve 4,5 saate patladi. 12$ benzin harcadim, yorgunlugu da bir degisik.
- Paketler ve zarflar iki ucunda tutamac olan bir cantada, o canta da tekerli bir raf sisteminde yer aliyor. Bu paketleri alirken (barkod okutmadan once nereye gotureceginizi bilemiyorsunuz) tamamen sans isliyor. Sirayla veriyorlar hangisi nereye denk gelirse.
- Ilk basta sisteme girerken sizi ekledikleri alanla hic bir bag yok. Dagitim istasyonu sehrin ne tarafindaysa ona gore paylasilmis herhangi bir yerden paket gelebilir. Paketler genelde yakin yerlerde ve dagitim sirasi mumkun oldugunca surekli saga donecek sekilde planlanmis.
- Austin de 2 ana dagitim deposu var, kabaca Kuzey ve Guney diye ayrilabilir. (DAU1 AMZL olan Kuzey ve DAU2 AMZL olan Guney), buralardan standart Amazon paket ve zarflari dagiliyor.
- Ayrica ayni uygulamadan WholeFoods paketleri cikiyor. Dagitim suresi 2 saat ve parasi genelde 30$. Istatistiklere gore de musterilern %25'den fazlasi tip veriyor ve bu ortalama 30$ tutuyor. Yani ortalama kazanciniz 2 saat icin 60$ denebilir. (Baska paketler goruyorum 15$+30$ tip). Ucretler cok genis aralikta. Mesafe ve paket sayisina bagli olarak sure ve ucret belirleniyor.
- Uygulamada bloklari gorebilmek icin refresh yapmaniz gereken bir sayfa var. Blok dustugu anda kapiliyor. Bunun icin refresh ve swipe yapan robotik mini cihazlar satiliyor. Uygulamalar da oldugu soyleniyor ama buna cok inanamadim.
- Ekranda yeni blok oldugunda genelde avantajli bloklar jet hiziyla aliniyor. Bazi bloklari size "reserved" etiketiyle gosteriyor, 3-5dk icinde almazsaniz dusuyor. Aldiginiz herhangi bir blogu menuden takvim uzerinde gorebilirsiniz. Blogun alimina 45dk kalincaya kadar blogu "forfeit" edebilirsiniz. Wholefoods dagitimlari daha kisa surelerde olabiliyor. Tip olasiligi oldugundan toplam gelir degisken.
- Bloklarin acilis ucretleri bir yana, saati yaklastikca alan olmazsa ucret artiyor. Bu yuzden depo onunde bekleyip fiyati artinca alanlar oluyormus. Eger bolge cok rabet goren bir yer degilse (Guney Austin gibi) bekleyip 10$ artinca almak mantikli. Ama risk, birisi aliverirse kaliniyor oylece .
- Bu gun ilk defa ailecek Amazon'un Kuzey deposuna gittik, 3 saatlik bir blok vardi. Yol dahil 2 saatte bitti. 16 mil gidis ve bir o kadar donus ile 35 mil civari dagitimi bitirdik 1-2mil bir alandaki 4-5 sokak uzerinde dagittik.
- Paketlerden birisi araca degil kamyona sigsin diye yapilmisti, onu araca hic bir sekilde sokamadim (kapidan girmedi, bagaja ne enine ne boyuna sigdi, Ford Focus SE), bu sigmiyor dedim, menuden secenek var, koliyi once okutup sonra yer yok deyip seceneklerden yeniden okutup iade ediyorsunuz, karsi taraf sizin ekranda beliren kodu okutup aliyor. Tabi once gelip kendi gozleriyle gormek istiyorlar sigmadigini.
- Bu istasyonda da yer yoktu bildigin yolun ortasinda yukledim kutulari. Amazon bu konuda profesyonelligi yerlere surmus baya sokak isine cevirmis.
- Fosforlu yesil veya turuncu (safety vest) guvenlik yeleklerinden giymeniz gerekiyor, isteyin, ucretsiz veriyorlar.
- Gelecek sali aksamustu blogu aldim bir tane, onun video ve fotolarini daha duzgun cekmeye calisacagim.
- Evlerin cogunda zile basinca bir kopek havlamasi, ama en azindan serbest degiller ciftlikler gibi, mahalle ici kutu dagitmak cok kolay. Dagitim erken bitince diger delivery islerine devam edilebilir. Kabaca saati 30-35$ araligina geliyor.
Austin genelinde 3 tip bolgede dagitim denedim
- Ciftliklerin oldugu sehirden uzak daginik yerlesilmis bolge
- Klasik mustakil Amerikan evlerinin oldugu duzenli bir mahalle
- Sehir merkezi (apartman kompleksleri, mustakil ev, isyeri karisimi)
Sonuncu tipi bu gun yaptim. Ciftlik zordu cunku mesafe cok uzakti (150 mil yol yaptim) ve acik arazide adamin evine 1 mil kala ciftlik kapisi vardi giris yoktu vb. ama sehir merkezi daha zor. Bulmaca gibi apartman kompleksleri Amazon'un ozensiz adres bilgi sistemi ile birlesince 27 paketten 7-8'i geri dondu tabi.
Sehir merkezinde mustakil ev disi yerlere paket birakmak biraz zorlu. Apt. giris kodlari hatali, musteriye ulasiyorsun tarif edemiyor ev giristen 200metre uzakta (iceride). Koliler agir ve sayica fazla. Locker room isi tamamen sacmalik cunku locker room zaten anahtarla ulasilan bir bolgede. Ayni yere duzenli giden adamlar bir sekilde isi cozerler ama senin sehrin neresine gidecegin belli degil, 1 yil bu isi yapsan her seferinde ayri bir bolgeye gonderilebilirsin.
Velhasil bu sefer de video cektim ve sanirim yeterli fikir aktardim. Suresi, mesafesi, bolgesi, teslim hedefi tipi, paket sayisi ve tipleri degisken bu delivery tipi is icin alacaginiz paraya deger mi siz karar vereceksiniz. Yapmak durumunda kalanlar mutlaka denesin. Dusuk model arac almak zorunda kalinca rideshare isi yapamazsaniz yemek ve icecek dagitimina alternatif olarak kenarda dursun.
Austin sadece ogleden sonralari blok cikartiyor, genelde ogleden sonra 4 gibi basliyor ve 5 gibi verilen paketleri 8 gibi bitirmenizi bekliyorlar. En gec 9 da bitmemis ise paketleri geri aldiginiz yere goturuyorsunuz.
Yerine ulasamayacagi kesin paketleri de veriyorlar size. Ornegin musteri mutlaka leasing officeé birakin demis. Ben paketi 17:00 da aracima aliyorum ofise bir gidiyorum ofis cama kalici olarak yazmis 17:00 da kapanir diye.
Locker room a birak demis musteri (evinin kapisi ilk giriste bulana odul verilecek kadar zor bir yerde , apartman kompleksinde) Locker room uyelik esasliymis (ek parali) adamin ismi sistemde yok ve zaten code ile aciliyor adam kod belirtmemis. Locker room da kocaman yazi, "amazon deliverysini sakin buraya birakip gitmeyin".
Hepsi bir kenara 27 paket 26 teslim noktasiydi, 10dk da biraksan (yolculuk, parketme, aractan paketi alma ve noktaya gitme, geri donme, hareket) 260dk yapar. 4 saatten fazla yapar. Bana 3:30 vermis. Amazon bruteforce uyguluyor, ne kadar giderse.Amazon Flex driverlari simdi biraz WholeFoods'a yoneldi. Bakalim acigi nasil kapatacak. WholeFoods ta en agir urun su paketleri, tip var, alanlar dar.
Yarin planli bir blogu terkettim. Zorda kalmadikca Amazon yapmam. Ama delivery isini yapacaklar mutlaka alip kenara koysun, ne zaman gerekecegi belli olmaz.
Yarin food delivery deneyebilirim.
Video ve fotograflar da var ama o kadar sogudum ki bu sistemden icimden gelmiyor duzenlemek. Bir sonraki seferi cok olu bir gune koymayi planliyorum. Ptesime yazik ettim. Sirf bir kilavuz cikarabilmek icin yeniden gidecegim. Sonrasinda bu basliga daha detayli katkilar koyabilirim.
Gunde 2 blok alabilirseniz gunluk 100-130$ a gelir. Aralarda anlik dagitim ve wholefoods vb de gelirse cok guzel olur. Ama Lyft daha iyi kazandiriyor simdilik.
Benzer Başlıklar
68
Çevrimiçi
40.1k
Kullanıcı
4.3k
Konu
420.0k
İleti
Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum