........
-
@RizaB Amerika'da pilot olarak çalışmak için green card yada calisma vizesi gerekir
-
@ayvalik10 bilgi ve cevap için teşekkürler.
-
@Cevdet51, içinde söyledi: Postane (USPS), FEDEX, UPS ile paket ve mektup gonderimi hakkinda bilgiler
@goodluck Özel posta kutusu kiralarsak greencard ve ssn gibi federal hükumetten gelen önemli postalar sorunsuz bir şekilde posta kutumuza gelir mi? araştırmalara mi göre posta kutu kiralandiginda bu tarz önemli evrakları oraya bırakmıyorlarmis doğru mudur.
Ozel posta kutusu derken postanenin kendi kiraladigi posta kutusundan bahsediyorsaniz oraya tum postalar ve paketler birakilir. Ancak farkli bir yerin posta kutusunu kiralayacaksaniz onu bilmiyorum. Orada sorun yasanabilir.
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika’da Türk denizcisi olmak...
Herkese merhaba, bir greencardlı olarak İngiliz Bayraklı bir teknede deckhand olarak Bahamalar'a tur yapan bir Süperyatta çalışmam, amerikan topraklarından çıkmış gibi görünmeme sebep olabilir mi? İlla ki greencard'ımın riske girmemesi için Amerikan Bayraklı bir teknede mi çalışmam gerek?
Green card ‘a ait ülkede kalış ve süre tamamlama konularını aksatmadığınız sürece sıkıntı olmaz. Aksi taktirde biriktirmiş olduğunuz kalış süresi tehlikeye girer.
-
Herkese merhaba, suanda J1 trainee vizesi altinda ABD'de bir sirkette freight forwarder olarak calismaktayim. Hem lojistik sektorundeki arkadaslarla tanismak hemde sorusu olan varsa yanitlamaktan memnun olurum.
Daha cok ihracat/ithalatla ilgilenmekteyim, ABD'den yuku olan veya ABD'ye gidecek yuku olan varsa da yardimci olabilirim.
-
Merhaba biraz gec olabilir ama genede bildiklerimi anlatmak isterim. Suanda Amerika'da bir firmada freight forwarder olarak staj yapmaktayim. Eger ABD'den ihracat yapmayi dusunuyorsaniz %99 bir freight forwarder ile calisacaksaniz ve IRS'ten isletmenize veya kendinize bir TAX ID atanmis olmasi gerekmektedir.
ABD'deki freight forwarder yukunuzu kapidan alip arzu denilen destinasyona ( havaalani / liman veya direkt teslimat) nakliyesini halleder. Cok basit bir surec olsada regulasyonlara dikkat etmek gerek. Gonderici olarak bir takim sorumluluklariniz olacak, malinizin kontrol/lisans gerektirip gerektirmedigi ve ABD gumrugune ilan edilmesi icin gerekli detaylari da nakliyeciye saglamak zorundasiniz.
-
Merhabalar, TWIC denilen transportation workers identification credential almak greencardlı birisi icin mumkunmudur? İnternette vatandas olunmasina gerek yok yazmakta ama pek emin olamadım, USCG yeterliligi gibi TWIC almak icin de mi acaba vatandas olmamiz gerekli? Türkiyede son sinif Duim oğrencisiyim tanker, cruise gemisi ve limanda olmak uzere kisa sureli stajlarim mevcut, uzun bir staj surem kaldı, gemide calisma gibi bir planım yok ama limanlarda port operations, marine operations, terminal, yada crew recruitment alanlarinda calismak gibi bir hedefim var, coğu için TWIC gerekmekte, araştırmak icin ciddi vakit harciyorum ama nekadar istesemde bu sektörde çalışmak pek mümkün değil gibi hiç vakit harcamadan başka sektörlre mi odaklanmam gerek? sektördeki deneyimli kişiler olarak ne önerirsiniz dusuncenizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
-
........
-
-
-
@smartcells abi bilmiyorum Amerika da mı yaşıyorsunuz
-
-
@vmature merhaba Serkan Yürekli ile iletişime geçerseniz yardımı olur. Son videosunda E2 vizesi ile göç eden bir kişi ile videosu var. Orada artık bu sektör için danışmanlık yapıyorum diyordu. İyi şanslar.
-
@ziyaku, içinde söyledi: USPS (Post Office) basvuru ve ise alim surecleri
2+ senedir hemen her ilana başvurduğum Usps'de nihayet Haziran başı itibariyle ise başladım ayrıntıları editliycem. Bu aralar çok yoğunum. Reserved 🙂
Evet Nihayet Ise girişten itibaren çok yoğun gecen bir ayı doldurdum. Daha önceki yorumlarımdan belki bilenler vardır 5 senedir Amazon Dsp driver olarak zaman geçiriyordum son iki senedir de hemen hemen ayni is olduğunu düşündüğüm (hiç alakası yok) Usps deki City Carrier Assistant (CCA) pozisyonuna etrafımdaki post ofislerin hepsine başvuruyordum. Gecen sene 3 defa başvurularım karşılık buldu ve offer geldi ancak 5 senelik oturum suresini henüz doldurmadığımdan hepsinden ret aldım. Nihayet bu sene mart ayında 5 seneyi doldurdum Şubat ayinin ortasında başvurduğum bir ilana nisan ayında offer geldi . Yine sırasıyla parmak izi verme randevusu eğitimler vs derken 4 haziran ise başlama tarihim olarak kayıtlara geçti. Simdi önümde 90 günlük deneme sureci var bu sureci de atlatırsam yerim biraz daha sağlamlaşacak kısmetse.
Başvururken hesaba katmadığım bir şey oldu . Şöyle ki : Benim başvurduğum ilanın ofis adi St Petersburg diye geçiyor. St Petersburg deki ofise de 12 tane yan ofis bağlı yani bunlardan herhangi birine seni atayabiliyorlar. Beni bula bula evime en uzak olan ofise atamışlar 30 mil tek yon araba sürüyorum. Bundan sonraki hedefim 90 günlük deneme surecini atlatıp yakınımdaki bir ofiste is ilanı açılırsa gidip postmasterla ya da manager la konuşup transfer istemek olacak. Yoksa bu yol çekilmez.Gelelim şimdiye kadarki çalışma temposu ve şartlarını Amazon isiyle karşılaştırmaya.
Önce amazonun artı eksilerini yazayım çünkü azlar. 🙂
Amazonda ise giriş ücreti benim olduğum bölgede 16,50$/h ve 5 sene çalışmama rağmen herhangi bir seniority olayı yok yani yeni ise giren adam 16,50 alıyorken ben 5 senelik eleman 17,50$ alıyordum. Amazon'da çalışırken aslında amazona çalışmıyorsunuz amazon için çalışan bir taşeronun elemanı oluyorsunuz en ufak hatada kapı dişi. Çok az benefitleri var örneğin sağlık sigortası için sadece çalışan sigortalı olursa 2 haftalık periyotta 108$ ödüyordum. Deductable i da hiç az değildi. Emeklilikle alakalı ya da 401K gibi benefitleri yok. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Amazon'dayken şirketten şirkete değişmekle birlikte genelde haftada 4 gün, günde 10 saat çalışıyorsunuz, Eğer şirketin size öngördüğü güvenlik ve sürüş şartlarını yerine getirirseniz isinizi 10 saatten önce de bitirseniz günlük 10 saatlik parası alıyorsunuz. Bu şartlar araç içi ve dışında bulunan 360 derecelik kameralarla AI kullanılarak denetlenmektedir. Stop sign da geçme ya da geç durma ya da yeteri kadar durmama , hız sinirini asma, öndeki aracı yakın takip ve bunun gibi bir suru şey yani biraz olma eşeğim ölme vaziyeti. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Biliyorum 2 kere yazdım ama gerçekten tek iyi yani buydu. Geleceği olmayan mecbur kalınmasa uzun sure yapılmayacak bir is. Amazonda isinizle alakalı dikkat etmeniz gereken tek bir şey var adrese gidip paketi bırakıp fotoğrafını çekmek. Bunların hepsini gerizekaliya anlatır gibi anlatan tek tek yapmanız gerekenleri söyleyen amazonun kendi uygulaması üzerinden yapıyorsunuz .Yani herhangi bir soru işareti yok yapacağınız isle alakalı yeter ki müşterinin kapısına bir şekilde ulaşın. 😁Aklıma gelenler amazonla ilgili bu kadar gelelim usps de şimdiye kadarki çalışmama göre deneyimlediğim eksilere.
Usps tam bir devlet kurumu yani bizdeki devlet memuru anlayışı neyse burada da gördüğüm üzere bu geçerli. Her turlu isten şikâyet eden kaşarlanmış elemanlar herhangi bir verimlilikle alakası olmayan sistemler. Her şey eski küf içinde en son ne zaman temizlenmiş belli olmayan sadece bir şekilde yürüsün gerisi halledilir mantığıyla bakimi yapılan dağıtım araçları vs. @goodluck arkadaşımın bunlara kesin ekleyeceği birseyler olur ben kısacık deneyimimle ancak bunları yazabiliyorum. 😁
CCA ler eleman eksiği ve regular yani kadrolu elemanların kafasına göre call out yapması ve hak kazandıkları izinleri kullanmaları nedeniyle haftada 6 gün ve günde 8+ saat çalışıyorlar. Bu çalışma da öyle zaman geçirme değil ha gerçekten çalışıyorlar Florida sıcağında bu haftaki is günlerimde günde 11 mil den az yürüdüğüm olmadı. Günde en az 4 litre su içtim.
Bu pozisyonun benefitlerini yazmıycam USPS CCA benefits yazarsanız ya da usps.gov dan careers sayfası üzerinden başvuru yaparsanız ayrıntılı yazıyor. Amazondan çok çok iyi olduğu bir gerçek. Ancak ne yazık ki herkesin yapacağı bir is değil fiziksel olarak dayanıklı olmanız gerekiyor.
Başka ofise transfer için nasıl bir yol izlemem gerektiğiyle alakalı tecrübeli arkadaşlardan 🙏🏻 tavsiyelere açığım güncellemeler gelecek.
Eski pusku ekipmanlar arabalar kismina katilmamak elde degil 😀 Sistemde cok kohne o bir gercek. Kadrolularin kafasina gore ise gelmemesine kizma sende o keyfe bir gun varacaksin 😀 Istedigin ofise gecmek icin tekrar basvuru yapmak bir secenek ama o zaman ise giris tarihin yeni girmis gibi olur ve 90 gunde tekrar baslar. Sen hangi merkeze baglisin ve o merkez hangi subeleri iceriyor emin ol. Mesela bizde cape coral, fort myers ve lehigh acres diye 3 ayri sehir var. Bunlarin 3u de lee county’ye bagli. Ancak cape coral ve fort myers ofisleri toplam 8 olmasi lazim beraberdir. Cca’ler bu ofislerde gezebilirken lehigh’a gidemezler cunku o tek basina ayri yonetilir. Lehigh’a giden orda kalir. 90 gun boyunca sesini cikarmadan isini yap. Kadrolu olup iyi gecindigin kisilere aklindakileri sor. Ben senin icin carsamba gunu kendi menagerima soracagim. Supervisorlar bana gore isi en zor olanlar. Onlar pek yardimci olmaya meyilli degildir. Cunku altinda calisan elemanlara hic bi yaptirimlari yok. Sendika direk kafalarinda bitiyor. Ayrica tepelerinde de onlari push eden bir dolu yonetici oluyor. Dolayisiyla onlarin halden anlamasini bekleme. 90 gunu doldurduktan sonra israrli bir sekilde talepte bulunabilirsin. Hatta istedigin subeye gidip menajerle konusup orada calismak istedigini soyleyebilirsin. Ihtiyaci varsa seni ister. Ben clerk olarak calisiyorum biliyorsun. Ama carrier’lara da ne yapilabilir soracagim.
-
@zeliha forum ailesinden olan aynı zamanda youtube videoları çeken aykut size direk yardımcı olacaktır.:
-
Sektorde is arayisinda olan, NC eyaleti Charlotte sehri veya cevresine yeni goc eden veya planlayan degerli forum uyeleri;
Otomotiv tedarik zinciri veya operasyonlari ile ilgili iyi deneyimi olan ve elbette ingilizcesi gunluk iletisimi rahatlikla saglayabilecek arkadaslarimiz benimle iletisime gecebilirler. Ne yazik ki deneyime cok onem veriyorlar, bu nedenle iyi bir tecrube seviyesi gereksiniminin altini cizmek isterim
Calistigim sirkette zaman zaman acik pozisyonlar oluyor ve bu yaziyi belki ihtiyaci olan birine yardimim dokunabilir umudu ile paylasmak istedim. Suan "Tedarik Zinciri - Malzeme Planlama" pozisyonunda 1 kisi acigimiz var. Gelir acisindan deneyime bagli olarak tahminim senelik (brut) $65-70k civari veya ona yakin bir maas beklenebilir. Yakin bir zaman sonra ise, "Uretim Planlama" alaninda bir pozisyon daha aciyor olacagiz.
Ayrica genel uretim sahalarinda personel aciklarimiz da var fakat Uber, Lyft veya yemek dagitim islerinde vergi oncesi $16 ve ustu kazanilabildigi durumlarda, bu ikinci ise oncelik vermenizi tavsiye etmem. Ne de olsa saatlik $16 bir cok is alaninda rahatlikla kazanilabilir. Yine de ihtiyaci olan icin not gecmek istedim.
Bu ilanlar kapanmis olsa bile, ileride ihtiyaci olanlar icin bu iletim uzun donem icin burada dursun. Eger bu sirketten bir gun ayrilirsam, zaten iletiyi guncellerim
Güncelleme Tem 1 2022: Artık bu işyerinden ayrılıyorum
-
Sadece pilotaj eğitimi için ABD'ye gitmek isteyenler veya ABD'de pilotaj eğitimi alıp Türkiye'de iş aramayı, çalışmayı düşünenlere bir uyarım var!
1 Ocak 2022'den itibaren yürülüğe giren ve uygulanmaya başlayan SHGM yönetmenliğine (SHT-1LC) göre Türkiye dışından bir otoriteden (CAA) alınan lisansların ve ratinglerin Türk Lisansına çevrilmesi ve işlenmesi çok zorlaştırılmıştır. Bazı lisans türlerinde hiç mümkün değildir, özellikle yeni bitirilmiş eğitimlerin. Yani 0'dan ATPL'e bütün eğitimlerini yurtdışında alan biri artık bu lisansı Türk lisansına doğrudan çeviremeyecek. Yurtdışında alınan eğitimlerin tekrardan Türkiye'de de devam mecburiyeti olan sınıflarda aynen alınması, SHGM tarafından yapılacak yazılı ve uçuş sınavlarına tekrar girilmesi zorunlu tutulmuştur. 31 Aralık 2021'e kadar yurtdışında aldığımız lisans ve ratingleri sadece form doldurarak logbook ve diğer belgeleri beyan ederek aynen Türk lisansına çevirebiliyorduk. Yeni yönetmenlik ile bu devir sona ermiş oldu.
Bu kararın alınmasına Türkiye'deki uçuş okullarının baskısı neden oldu. Yurtdışında daha kısa sürede ve yarı maliyetle uçuş eğitimi ve lisans alınması nedeniyle çok sayıda öğrencinin başta Avrupa(EASA) ve ABD(FAA) eğitimi almak için yurtdışına gitmesinden rahatsız oldular ve bunun durdurulması için uzun zamandır uğraşıyorlardı. Türkiye'de 2-3 yıl süren ve 80 bin euroya mal olan eğitimleri Avrupa'da 1 yılda ve 35-40 bin euroya almak imkanı varken insanlar neden Türk okullarına gitsinlerdi?
Asıl çözmeleri gereken problem şuydu: Türkiye'deki pilotaj eğitimleri neden bu kadar uzun sürüyor ve neden yurtdışına göre hem de döviz bazında 2 kat pahallı?
1 Ocak 2022'den itibaren uygulanmaya başlayan yönetmenlik:
(SHT-1LC) LİSANS VE YETKİLERİNİN ÇEVRİLMESİ TALİMATI -
Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
Su basliktan bilgileri takip edebilirsiniz, sorularinizi da bu baslikta sorabilirsiniz:
https://yesilkartforum.com/forum/topic/652/amerika-da-uber-eats-doordash-ve-pizza-delivery-yapmak/
Maalesef ayni is kolu icin her sehre ozel ayri baslik acmayi dogru bulmuyorum.
Uber ve Lyft Şoförlüğü
-
Bu ileti silindi! -
İki kişi için ( çocuksuz) ayda min. 3.000$ yeter kanaatindeyim.
4,5,6 bin dolar olsa tabiki daha iyi olur.Ama bayağı bir tassarruf ile min 3.000 diyorum.
Benim bulunduğum yerde ayda 10.000 dolarada geçinen var 3.000 dolarada.
Yaşam tarzına bağlı harcamalar değişir.
-
@senay-sirin Cevaplar için teşekkürler.Dikkate alacağım çıkması durumu oluşursa bu durumu.4000 dolar 4000 tl kıyaslamasını pek anlayamadım ama kusura bakmayın.
4000 dolar tek kişi asgari ücretten çalışması durumunda karşılaması zor bir tutar gibi geldi bana.Özellikle tek başına uber lift vs. araçla yapılacak işlerde bu tutarın karşılanması zor gibi.İki kişinin çalışması gerekir sanırım.
@divionyedi
Ekstra harcamalar illaki olacaktır.İstanbul'da da ek maliyetler sürekli karşımıza çıkıyor maalesef.Ancak dediğim gibi buradaki kadar ilk dönemlerde orada rahat olamayacağımız aşikar.Hem TL Dolar durumundan ötürü hem de iş durumlarından ötürü.İlerleyen zamanlarda bunlar oturduktan sonra 3000 dolar normal gelebilir harcamalar için.İlk etapta ilk giden arkadaşlar gibi kısıtlı olarak geçinmeye çalışmak en mantıklısı bence.400 dolar mutfak için yetmez demişsiniz ama 100 dolar a alınanlara baktığımda bizi fazlasıyla götürür gibi geldi.2 kişiyiz şu an; 400 bile yazarken çok gelmişti bana fazla fazla yazayım demiştim.
Siz hangi bölgedesiniz hocam bu arada?
Konuyu biraz lift uberden çıkardım sanırım kusura bakmayın.
-
@newman Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
@teufel Siz, ABD'ye yeni gidenlerin verdikleri rakamlardan ziyade, Senay hanim gibi uzun suredir orada yasayanlarin sozlerine itibar edin. Bence de 2 cocuklu bir ailenin normal gecinebilmesi icin minimum 4000 dolar gerekli. Ki bu miktar da Texas mutevazi eyaletler icin. NY, SF gibi yerlerde bu miktar da yetmez.
Doğrudur hocam.O zaman şöyle bir şey söylesek yanlış mı olur acaba.Asgari ücret üzerinden bir kişi çalışarak bir aile geçindirme olayı Abd sınırlarında da mümkün değil giderler ortalama bu tutarlarda olursa.Net 4000 gerekiyorsa vergisiyle ayda 4400 civarı bir kazanç elde etmek gerekir.Haftada bir gün dinlense günlük 170 dolar para kazanması gerekir.Yanlış mı düşünüyorum.Asgari ücretle kimse çalışmıyor sembolik o rakamlar diyenlerin yazılarını okumuştum bir kaç yerde ama.7,5 saat asgari max 10 dolar olur sanırım saatlik ücret çokta artacağını sanmıyorum vasıfsız bir eleman için.10 dolar olsa 17 saat çalışmak demek bu da.
-
@teufel Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
@newman Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
@teufel Siz, ABD'ye yeni gidenlerin verdikleri rakamlardan ziyade, Senay hanim gibi uzun suredir orada yasayanlarin sozlerine itibar edin. Bence de 2 cocuklu bir ailenin normal gecinebilmesi icin minimum 4000 dolar gerekli. Ki bu miktar da Texas mutevazi eyaletler icin. NY, SF gibi yerlerde bu miktar da yetmez.
Doğrudur hocam.O zaman şöyle bir şey söylesek yanlış mı olur acaba.Asgari ücret üzerinden bir kişi çalışarak bir aile geçindirme olayı Abd sınırlarında da mümkün değil giderler ortalama bu tutarlarda olursa.Net 4000 gerekiyorsa vergisiyle ayda 4400 civarı bir kazanç elde etmek gerekir.Haftada bir gün dinlense günlük 170 dolar para kazanması gerekir.Yanlış mı düşünüyorum.Asgari ücretle kimse çalışmıyor sembolik o rakamlar diyenlerin yazılarını okumuştum bir kaç yerde ama.7,5 saat asgari max 10 dolar olur sanırım saatlik ücret çokta artacağını sanmıyorum vasıfsız bir eleman için.10 dolar olsa 17 saat çalışmak demek bu da.
Ben 4 bin dolar derken, rahat, para hesabi yapmadan, ortalama bir hayat standardi demek istedim, yanlis anlasilmasin. Normalde 2 kisiye, harcamalariniza dikkat ederseniz 2000-2500 de yeter.
Ayda $400 mutfak harcamasi ile gecinirsiniz, ama para sorun olmasaydi, istediginizi alsaydiniz ayda $1000 rahat harcardiniz.
Borc odemeye calisan amerikalilarin soyle bir hesabi var: mutfak icin kisi basi ayda $100 ile idare edebilirsiniz diyorlar. Cogu insan bunun cok zor/imkansiz oldugunu dusunuyor, ama yapanlar da var. Sirf para biriktirebilmek icin indirimleri takip eden, en ucuz hesapli seyleri alan kisiler. Youtube da da videolari var. Gercekci mi show amacli mi siz karar verin. Mesela bir tanesi su:
-
@malkoç-ömer CA'da sizin görüp bildiğiniz en hesaplı, vukuatsız, doğru düzgün yaşanabilecek şehir/muhit neresi var acaba? (hesaplı ve vukuatsız ters orantılı ama yine de birbirine yakın olanı vardır.)
-
@senay-sirin Tabi doğru diyorsunuz.İlk dönemleri atlattıktan sonra kazançla da orantılı olarak gider kalemleri de otomatikman artıyordur.Kişi başı 100 dolar biraz fanteziye kaçar sanırım ama en azından 200 dolarla Tr şartlarında asgari ücretlinin mutfağından daha zengin bir mutfakla karşı karşıya kalınır sanırım.Amacım burada asgari çalışanları küçümsemek değil; çoğu evin mutfağında pirzola bonfile vs. gibi ürünler ayda bir kez girerken en azından bu tutarların içerisinde bu saydığım ürünleri bir kaç kalem şeklinde görmek mümkün gibi.400 doları da oranın şartlarına göre ben çokta küçümsemiyorum az çok takip ettiğim kadarıyla.
Tekrar teşekkürler.İyi günler.
-
@murat-taskin Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
@malkoç-ömer CA'da sizin görüp bildiğiniz en hesaplı, vukuatsız, doğru düzgün yaşanabilecek şehir/muhit neresi var acaba? (hesaplı ve vukuatsız ters orantılı ama yine de birbirine yakın olanı vardır.)
-
Biz 2 kişiyiz ve haftalık birkaç kap yemek yapma ve salata malzememiz en fazla 50$ tutuyor. Ve bunun içinde “AA şu indirime girmiş alalım da yeriz yaa” dediğimiz ekstra seyler de var.
-
@damladav Teşekkürler bilgi için.
Bu tarz işlerle tam zamanlı olarak ilgilenen ve güncel gelir durumuyla ilgili olarak bilgi verebilecek kimse var mı acaba ?
-
2 adet T-Bone Steak Walmart'da $15. Gravy'si, papates puresi, haslama vegetable ve salatasi da bir $15 desek, £30 eder. Iki genc insan Cumartesi aksami kuru kuruya yemek olur mu? Soyle mutevazisinden 20 dolara bir sise de sarap desek, alin size bir ogun yemegin minimum maliyeti £50.
Haftalik toplam 50 dolar harcama, sadece bulgur pilavi yiyince mi oluyor? -
@damladav @newman Youtube 100$ civarı alışveriş videosu ile dolu resmen. Genellikle alışveriş sepetlerinde 1 haftalık et,süt, yumurta, ekmek, meyve, su, bira, sebzeler ve meyveler, yağlar, kahvaltılıklar oluyor. Ben hemen hepsini -ve hala yenilerine denk gelince görgüsüzce- izliyorum. 100$-170$ arası 2 kişi için 1 hafta yetecek malzemeyi kesinlikle alıyorlar. Temel gıda maddelerinde 2 kişi aylık 400-700$ arası maksimum harcama olacağını biliyorum.
Beslenme alışkanlığına göre de 50$/hafta da çok gerçekçi bir rakam. Maalesef ben et konusunda biraz obur olduğumdan 100$/haftaya daha yakınım -
@caglaror eti costcodan alıyoruz böylece daha toplu ve uygun oluyor. Mesela 5lbs kıymayı 23$a aldım. Ayni şekilde 5lbs parça et 30$ alıyorum. Buzluga atıyorum ve daha uzun süre kullanabiliyorum. Siz 2 ayda bitirmezsiniz de 1 ayda bitirirsiniz tavuk göğsü 5li büyük paket olarak satılıyor 11$a aldım. Yanı Ete doyuyorsunuz arada sebze yiyeyim falan diyorsunuz :))
-
@damladav :)))) Bir Adana'lı için cennet
-
@newman siz evinizde her gün t bone steak yiyip 1 şişe şarap mi iciyorsunuz?
-
@damladav yok hergun degil hafta da, bazen ayda bir onu da hanimla beraber iciyoruz. T-bone steak hergun olsa yenir, bence en guzel et o. Birde lamb chops. Size de tavsiye ederim.
-
@newman tesekkurler biz yeterince yiyoruz. Siz Amerika’ya gelince evinizde her gün yersiniz bütçenizi de ona göre yaparsınız. Sonuçta bu isler göreceli benim yemek tarzım ve yaşantım bu şekilde. İnsanları yanlış yönlendirmezseniz daha uygun olur.
-
@damladav insanlari yanlis yonlendiren asil sizsiniz. Haftalik toplam harcamamiz 50 dolar diyen akillara ziyan aciklamayi baska biri mi yapti burada?
-
@newman Uber ve Lyft Şoförlüğü içinde söyledi:
@damladav insanlari yanlis yonlendiren asil sizsiniz. Haftalik toplam harcamamiz 50 dolar diyen akillara ziyan aciklamayi baska biri mi yapti burada?
En basta anlamasi zor gelebilir ama 4 Koreli ogrenci arkadasim vardi beraber yasayan, New York'ta toplu alisveris yapip evde butun yemekleri beraber yapiyorlardi, her ogun kisi basi 3-4 dolar gibi bir sey tutuyordu; dolayisiyla nerden ne almasi gerektigini bilen biri icin (ve ozellikle toplu alisveris yapan biri icin) haftalik 50 dolar imkansiz bir sayi degil.
-
@crazycells yahu birakin sevgili kardesim bu sabah aksam pirinc pilavi yiyen Koreli Hintli orneklerini. Ben 1.5 sene kaldiktan sonra daha gecen sene dondum o ulkeden. O kadar da bihaber degiliz. Akil mantik var. Hic mi caniniz mesela salmon balik yemek istemez, karides, oyster caniniz cekmez, guzel bir prime steak hic yemezmisiniz? Evinize hic es dost misafir gelmez mi? Hic mi ikramda bulunmazsiniz? Lafa bakin, yemegiyle hosafiyla tatlisiyla haftalik masrafi 50 dolar bile tutmuyormus iki kisinin. Ben mi insanlari yanlis yonlendiriyorum?
Benzer Başlıklar
73
Çevrimiçi
41.2k
Kullanıcı
4.4k
Konu
427.5k
İleti
Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum