Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
@ayvalik10 bilgi ve cevap için teşekkürler.
-
@Cevdet51, içinde söyledi: Postane (USPS), FEDEX, UPS ile paket ve mektup gonderimi hakkinda bilgiler
@goodluck Özel posta kutusu kiralarsak greencard ve ssn gibi federal hükumetten gelen önemli postalar sorunsuz bir şekilde posta kutumuza gelir mi? araştırmalara mi göre posta kutu kiralandiginda bu tarz önemli evrakları oraya bırakmıyorlarmis doğru mudur.
Ozel posta kutusu derken postanenin kendi kiraladigi posta kutusundan bahsediyorsaniz oraya tum postalar ve paketler birakilir. Ancak farkli bir yerin posta kutusunu kiralayacaksaniz onu bilmiyorum. Orada sorun yasanabilir.
-
Amerika'da pilot olarak çalışmak için green card gerekir mi veya buna yönelik spesifik bir vize türü var mıdır?
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika’da Türk denizcisi olmak...
Herkese merhaba, bir greencardlı olarak İngiliz Bayraklı bir teknede deckhand olarak Bahamalar'a tur yapan bir Süperyatta çalışmam, amerikan topraklarından çıkmış gibi görünmeme sebep olabilir mi? İlla ki greencard'ımın riske girmemesi için Amerikan Bayraklı bir teknede mi çalışmam gerek?
Green card ‘a ait ülkede kalış ve süre tamamlama konularını aksatmadığınız sürece sıkıntı olmaz. Aksi taktirde biriktirmiş olduğunuz kalış süresi tehlikeye girer.
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika'da Uber Eats, DoorDash ve Pizza Delivery Yapmak
Benim Doordash hesabım daha onaylanmadı. Bulunduğum noktadan dolayı "We’ve hit our capacity of Dashers in your area due to popularity, so we’re not accepting applications at the moment. Not to worry, you’ve been added to our waitlist, so please check back here to see when we’re ready to welcome new Dashers" diyor. Bu durumla daha önce karşılaşan oldu mu? Olduysa nasıl çözdü
Pazartesi sabahları erken saatte deneyebilir misin ben böyle açmıştım Illinois ‘te
-
Herkese merhaba, suanda J1 trainee vizesi altinda ABD'de bir sirkette freight forwarder olarak calismaktayim. Hem lojistik sektorundeki arkadaslarla tanismak hemde sorusu olan varsa yanitlamaktan memnun olurum.
Daha cok ihracat/ithalatla ilgilenmekteyim, ABD'den yuku olan veya ABD'ye gidecek yuku olan varsa da yardimci olabilirim.
-
Merhaba biraz gec olabilir ama genede bildiklerimi anlatmak isterim. Suanda Amerika'da bir firmada freight forwarder olarak staj yapmaktayim. Eger ABD'den ihracat yapmayi dusunuyorsaniz %99 bir freight forwarder ile calisacaksaniz ve IRS'ten isletmenize veya kendinize bir TAX ID atanmis olmasi gerekmektedir.
ABD'deki freight forwarder yukunuzu kapidan alip arzu denilen destinasyona ( havaalani / liman veya direkt teslimat) nakliyesini halleder. Cok basit bir surec olsada regulasyonlara dikkat etmek gerek. Gonderici olarak bir takim sorumluluklariniz olacak, malinizin kontrol/lisans gerektirip gerektirmedigi ve ABD gumrugune ilan edilmesi icin gerekli detaylari da nakliyeciye saglamak zorundasiniz.
-
Merhabalar, TWIC denilen transportation workers identification credential almak greencardlı birisi icin mumkunmudur? İnternette vatandas olunmasina gerek yok yazmakta ama pek emin olamadım, USCG yeterliligi gibi TWIC almak icin de mi acaba vatandas olmamiz gerekli? Türkiyede son sinif Duim oğrencisiyim tanker, cruise gemisi ve limanda olmak uzere kisa sureli stajlarim mevcut, uzun bir staj surem kaldı, gemide calisma gibi bir planım yok ama limanlarda port operations, marine operations, terminal, yada crew recruitment alanlarinda calismak gibi bir hedefim var, coğu için TWIC gerekmekte, araştırmak icin ciddi vakit harciyorum ama nekadar istesemde bu sektörde çalışmak pek mümkün değil gibi hiç vakit harcamadan başka sektörlre mi odaklanmam gerek? sektördeki deneyimli kişiler olarak ne önerirsiniz dusuncenizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
-
........
-
-
-
@smartcells abi bilmiyorum Amerika da mı yaşıyorsunuz
-
-
@vmature merhaba Serkan Yürekli ile iletişime geçerseniz yardımı olur. Son videosunda E2 vizesi ile göç eden bir kişi ile videosu var. Orada artık bu sektör için danışmanlık yapıyorum diyordu. İyi şanslar.
-
@ziyaku, içinde söyledi: USPS (Post Office) basvuru ve ise alim surecleri
2+ senedir hemen her ilana başvurduğum Usps'de nihayet Haziran başı itibariyle ise başladım ayrıntıları editliycem. Bu aralar çok yoğunum. Reserved 🙂
Evet Nihayet Ise girişten itibaren çok yoğun gecen bir ayı doldurdum. Daha önceki yorumlarımdan belki bilenler vardır 5 senedir Amazon Dsp driver olarak zaman geçiriyordum son iki senedir de hemen hemen ayni is olduğunu düşündüğüm (hiç alakası yok) Usps deki City Carrier Assistant (CCA) pozisyonuna etrafımdaki post ofislerin hepsine başvuruyordum. Gecen sene 3 defa başvurularım karşılık buldu ve offer geldi ancak 5 senelik oturum suresini henüz doldurmadığımdan hepsinden ret aldım. Nihayet bu sene mart ayında 5 seneyi doldurdum Şubat ayinin ortasında başvurduğum bir ilana nisan ayında offer geldi . Yine sırasıyla parmak izi verme randevusu eğitimler vs derken 4 haziran ise başlama tarihim olarak kayıtlara geçti. Simdi önümde 90 günlük deneme sureci var bu sureci de atlatırsam yerim biraz daha sağlamlaşacak kısmetse.
Başvururken hesaba katmadığım bir şey oldu . Şöyle ki : Benim başvurduğum ilanın ofis adi St Petersburg diye geçiyor. St Petersburg deki ofise de 12 tane yan ofis bağlı yani bunlardan herhangi birine seni atayabiliyorlar. Beni bula bula evime en uzak olan ofise atamışlar 30 mil tek yon araba sürüyorum. Bundan sonraki hedefim 90 günlük deneme surecini atlatıp yakınımdaki bir ofiste is ilanı açılırsa gidip postmasterla ya da manager la konuşup transfer istemek olacak. Yoksa bu yol çekilmez.Gelelim şimdiye kadarki çalışma temposu ve şartlarını Amazon isiyle karşılaştırmaya.
Önce amazonun artı eksilerini yazayım çünkü azlar. 🙂
Amazonda ise giriş ücreti benim olduğum bölgede 16,50$/h ve 5 sene çalışmama rağmen herhangi bir seniority olayı yok yani yeni ise giren adam 16,50 alıyorken ben 5 senelik eleman 17,50$ alıyordum. Amazon'da çalışırken aslında amazona çalışmıyorsunuz amazon için çalışan bir taşeronun elemanı oluyorsunuz en ufak hatada kapı dişi. Çok az benefitleri var örneğin sağlık sigortası için sadece çalışan sigortalı olursa 2 haftalık periyotta 108$ ödüyordum. Deductable i da hiç az değildi. Emeklilikle alakalı ya da 401K gibi benefitleri yok. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Amazon'dayken şirketten şirkete değişmekle birlikte genelde haftada 4 gün, günde 10 saat çalışıyorsunuz, Eğer şirketin size öngördüğü güvenlik ve sürüş şartlarını yerine getirirseniz isinizi 10 saatten önce de bitirseniz günlük 10 saatlik parası alıyorsunuz. Bu şartlar araç içi ve dışında bulunan 360 derecelik kameralarla AI kullanılarak denetlenmektedir. Stop sign da geçme ya da geç durma ya da yeteri kadar durmama , hız sinirini asma, öndeki aracı yakın takip ve bunun gibi bir suru şey yani biraz olma eşeğim ölme vaziyeti. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Biliyorum 2 kere yazdım ama gerçekten tek iyi yani buydu. Geleceği olmayan mecbur kalınmasa uzun sure yapılmayacak bir is. Amazonda isinizle alakalı dikkat etmeniz gereken tek bir şey var adrese gidip paketi bırakıp fotoğrafını çekmek. Bunların hepsini gerizekaliya anlatır gibi anlatan tek tek yapmanız gerekenleri söyleyen amazonun kendi uygulaması üzerinden yapıyorsunuz .Yani herhangi bir soru işareti yok yapacağınız isle alakalı yeter ki müşterinin kapısına bir şekilde ulaşın. 😁Aklıma gelenler amazonla ilgili bu kadar gelelim usps de şimdiye kadarki çalışmama göre deneyimlediğim eksilere.
Usps tam bir devlet kurumu yani bizdeki devlet memuru anlayışı neyse burada da gördüğüm üzere bu geçerli. Her turlu isten şikâyet eden kaşarlanmış elemanlar herhangi bir verimlilikle alakası olmayan sistemler. Her şey eski küf içinde en son ne zaman temizlenmiş belli olmayan sadece bir şekilde yürüsün gerisi halledilir mantığıyla bakimi yapılan dağıtım araçları vs. @goodluck arkadaşımın bunlara kesin ekleyeceği birseyler olur ben kısacık deneyimimle ancak bunları yazabiliyorum. 😁
CCA ler eleman eksiği ve regular yani kadrolu elemanların kafasına göre call out yapması ve hak kazandıkları izinleri kullanmaları nedeniyle haftada 6 gün ve günde 8+ saat çalışıyorlar. Bu çalışma da öyle zaman geçirme değil ha gerçekten çalışıyorlar Florida sıcağında bu haftaki is günlerimde günde 11 mil den az yürüdüğüm olmadı. Günde en az 4 litre su içtim.
Bu pozisyonun benefitlerini yazmıycam USPS CCA benefits yazarsanız ya da usps.gov dan careers sayfası üzerinden başvuru yaparsanız ayrıntılı yazıyor. Amazondan çok çok iyi olduğu bir gerçek. Ancak ne yazık ki herkesin yapacağı bir is değil fiziksel olarak dayanıklı olmanız gerekiyor.
Başka ofise transfer için nasıl bir yol izlemem gerektiğiyle alakalı tecrübeli arkadaşlardan 🙏🏻 tavsiyelere açığım güncellemeler gelecek.
Eski pusku ekipmanlar arabalar kismina katilmamak elde degil 😀 Sistemde cok kohne o bir gercek. Kadrolularin kafasina gore ise gelmemesine kizma sende o keyfe bir gun varacaksin 😀 Istedigin ofise gecmek icin tekrar basvuru yapmak bir secenek ama o zaman ise giris tarihin yeni girmis gibi olur ve 90 gunde tekrar baslar. Sen hangi merkeze baglisin ve o merkez hangi subeleri iceriyor emin ol. Mesela bizde cape coral, fort myers ve lehigh acres diye 3 ayri sehir var. Bunlarin 3u de lee county’ye bagli. Ancak cape coral ve fort myers ofisleri toplam 8 olmasi lazim beraberdir. Cca’ler bu ofislerde gezebilirken lehigh’a gidemezler cunku o tek basina ayri yonetilir. Lehigh’a giden orda kalir. 90 gun boyunca sesini cikarmadan isini yap. Kadrolu olup iyi gecindigin kisilere aklindakileri sor. Ben senin icin carsamba gunu kendi menagerima soracagim. Supervisorlar bana gore isi en zor olanlar. Onlar pek yardimci olmaya meyilli degildir. Cunku altinda calisan elemanlara hic bi yaptirimlari yok. Sendika direk kafalarinda bitiyor. Ayrica tepelerinde de onlari push eden bir dolu yonetici oluyor. Dolayisiyla onlarin halden anlamasini bekleme. 90 gunu doldurduktan sonra israrli bir sekilde talepte bulunabilirsin. Hatta istedigin subeye gidip menajerle konusup orada calismak istedigini soyleyebilirsin. Ihtiyaci varsa seni ister. Ben clerk olarak calisiyorum biliyorsun. Ama carrier’lara da ne yapilabilir soracagim.
-
@zeliha forum ailesinden olan aynı zamanda youtube videoları çeken aykut size direk yardımcı olacaktır.:
-
Sektorde is arayisinda olan, NC eyaleti Charlotte sehri veya cevresine yeni goc eden veya planlayan degerli forum uyeleri;
Otomotiv tedarik zinciri veya operasyonlari ile ilgili iyi deneyimi olan ve elbette ingilizcesi gunluk iletisimi rahatlikla saglayabilecek arkadaslarimiz benimle iletisime gecebilirler. Ne yazik ki deneyime cok onem veriyorlar, bu nedenle iyi bir tecrube seviyesi gereksiniminin altini cizmek isterim
Calistigim sirkette zaman zaman acik pozisyonlar oluyor ve bu yaziyi belki ihtiyaci olan birine yardimim dokunabilir umudu ile paylasmak istedim. Suan "Tedarik Zinciri - Malzeme Planlama" pozisyonunda 1 kisi acigimiz var. Gelir acisindan deneyime bagli olarak tahminim senelik (brut) $65-70k civari veya ona yakin bir maas beklenebilir. Yakin bir zaman sonra ise, "Uretim Planlama" alaninda bir pozisyon daha aciyor olacagiz.
Ayrica genel uretim sahalarinda personel aciklarimiz da var fakat Uber, Lyft veya yemek dagitim islerinde vergi oncesi $16 ve ustu kazanilabildigi durumlarda, bu ikinci ise oncelik vermenizi tavsiye etmem. Ne de olsa saatlik $16 bir cok is alaninda rahatlikla kazanilabilir. Yine de ihtiyaci olan icin not gecmek istedim.
Bu ilanlar kapanmis olsa bile, ileride ihtiyaci olanlar icin bu iletim uzun donem icin burada dursun. Eger bu sirketten bir gun ayrilirsam, zaten iletiyi guncellerim
Güncelleme Tem 1 2022: Artık bu işyerinden ayrılıyorum
-
Sadece pilotaj eğitimi için ABD'ye gitmek isteyenler veya ABD'de pilotaj eğitimi alıp Türkiye'de iş aramayı, çalışmayı düşünenlere bir uyarım var!
1 Ocak 2022'den itibaren yürülüğe giren ve uygulanmaya başlayan SHGM yönetmenliğine (SHT-1LC) göre Türkiye dışından bir otoriteden (CAA) alınan lisansların ve ratinglerin Türk Lisansına çevrilmesi ve işlenmesi çok zorlaştırılmıştır. Bazı lisans türlerinde hiç mümkün değildir, özellikle yeni bitirilmiş eğitimlerin. Yani 0'dan ATPL'e bütün eğitimlerini yurtdışında alan biri artık bu lisansı Türk lisansına doğrudan çeviremeyecek. Yurtdışında alınan eğitimlerin tekrardan Türkiye'de de devam mecburiyeti olan sınıflarda aynen alınması, SHGM tarafından yapılacak yazılı ve uçuş sınavlarına tekrar girilmesi zorunlu tutulmuştur. 31 Aralık 2021'e kadar yurtdışında aldığımız lisans ve ratingleri sadece form doldurarak logbook ve diğer belgeleri beyan ederek aynen Türk lisansına çevirebiliyorduk. Yeni yönetmenlik ile bu devir sona ermiş oldu.
Bu kararın alınmasına Türkiye'deki uçuş okullarının baskısı neden oldu. Yurtdışında daha kısa sürede ve yarı maliyetle uçuş eğitimi ve lisans alınması nedeniyle çok sayıda öğrencinin başta Avrupa(EASA) ve ABD(FAA) eğitimi almak için yurtdışına gitmesinden rahatsız oldular ve bunun durdurulması için uzun zamandır uğraşıyorlardı. Türkiye'de 2-3 yıl süren ve 80 bin euroya mal olan eğitimleri Avrupa'da 1 yılda ve 35-40 bin euroya almak imkanı varken insanlar neden Türk okullarına gitsinlerdi?
Asıl çözmeleri gereken problem şuydu: Türkiye'deki pilotaj eğitimleri neden bu kadar uzun sürüyor ve neden yurtdışına göre hem de döviz bazında 2 kat pahallı?
1 Ocak 2022'den itibaren uygulanmaya başlayan yönetmenlik:
(SHT-1LC) LİSANS VE YETKİLERİNİN ÇEVRİLMESİ TALİMATI -
Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
Su basliktan bilgileri takip edebilirsiniz, sorularinizi da bu baslikta sorabilirsiniz:
https://yesilkartforum.com/forum/topic/652/amerika-da-uber-eats-doordash-ve-pizza-delivery-yapmak/
Maalesef ayni is kolu icin her sehre ozel ayri baslik acmayi dogru bulmuyorum.
Uber ve Lyft Şoförlüğü
-
arac cağırmak için yapılması gerekenler
-
LYFT 14 saat çalışma süresini 12 saate indirecegini soyledi aciklama daha güvenli sürüş diyor demekki çok kaza yada şikayet haberi alıyorlar.
-
@kaptan Cok takip edeceklerini sanmiyorum. Ozellikle gun gecislerinde sure sifirlanacagi icin anlamsizlasacak. Otoritelere hos gorunmek icin yapiyor olabilirler.
Duzenli olarak gunde 14 saat bir fiil arac kullanan varsa helal olsun. 10 saat nonstop kullandigim gunlerde aractan inince dizlerim titriyor.
10 saat, Adana Ankara gidip gelmek demek ama aktif trafikte.
Ha soyle yapsalar anlamli olurdu, uygulama tek seferde 8/24 saat kapali kalmak zorundadir. Bu durumda kisinin baskasina araci vermesi de engellenmis olur. -
@caglaror, içinde söyledi: Uber ve Lyft Şoförlüğü
Ha soyle yapsalar anlamli olurdu, uygulama tek seferde 8/24 saat kapali kalmak zorundadir. Bu durumda kisinin baskasina araci vermesi de engellenmis olur.
Böyle bir suistimal mi var
-
@Muhtaradana Ozellikle gece musterisi ekrandaki fotografa cok takilmiyor. Benzer tipli birisi rahatlikla telefonu verip bir baskasinin suruse devam etmesine izin verebilir. Ama dogrudan deactivasyon sebebi. Baska yaptirimlarda uygulayabilirler.
-
airport cok zaman harcatiyor bu yuzden bazen bana 14 saat bile yetmiyor neyse benbu yil tax verecegim ilk tax oldugu icin sormak istiyorum bilenler cevaplayabilirmi?
illaki turbo tax ilemi yapmaliyiz islemi? yoksa her hangi tax yapan kisiler var ailemle onlardan birine yaptirdigimiz icin lyft de ona ekletip yaptirsak olurmu ? -
@kaptan sorunu buraya taşırsan bu başlıkta çok daha fazla bilen insan bulacaksın
https://yesilkartforum.com/forum/topic/453/gelir-vergisi-beyani -
Türkler hesap kiralama işinde çok ilerideler valla daha önce yazmıştım 2 senedir devam ediyor.Türk lokal facebook gruplarına girin herkes anasına kızına çocuğuna hesap açmış 300 500 e kiralayıp vizesi olmayan Türk öğrencileri tokatlama derdinde.Valla bizimkilerden korkulur.
-
@Betfair39 çok üzücü, bunu sadece uber, Lyft için mi yapıyorlar yoksa DoorDash gibi delivery uygulamaları içinde mi yapıyorlar, peki bu durum karşısında şirketlerin ve devletin bir denetleme mekanizması yok mu?
Sonuçta hem legal bir çalışma yöntemi değil, hem devletin bir vergi kaybı olmuyor mu?Yolcu için çok güvenli olduğu içinde düşünmüyorum, ayrıca çalışma vizesi olanlar için haksız rekabet durumu oluşturmuyor mu?
-
Merhaba, Dallas'ta Texas'ta yaşamaktayım. Lyft ile ilgili deneyimlerimi aktarmak istiyorum.
Öncelikle bir yıllık ehliyetim olmamasına karşın lyft hesabımı onayladı, hatta çoğu kişinin yaptığı gibi şirketin ofisine gidip aracımı kontrol bile ettirmedim. Üye olmak çok kolay oldu. Aracım 2014 Passat. Yaklaşık 3-4 aydır part time, full time ltfy yapıyorum. Açıkçası son 15gün öncesine kadar daha yoğun yapıyordum, şuanda ise haftada 2-3 saat bile zor yapıyorum.
Dallas için konuşuyorum; havalar sıcakken Cuma, Cumartesi, Pazar akşamları 6pm'den sonra hareketleniyor, hareketlilik gece 1-2'ye kadar sürüyor. Sabaha kadar süren bir gece hayatı pek yok (eğer konser, aktivite gibi extra bir şey yoksa). En hareketli bölgeleri Dallas Downtown - Uptown, Deep Ellum (barlar), University Park (%90 öğrenciler partilere gidiyor), Upper Greenville (restaurantlar) oluyor. Lyft driverı çok olduğu için çok fazla bonus alamıyorsunuz, saat 12pm-1am gibi bonuslar başlıyor(3-4$), sonra zaten piyasada kimse kalmadığı için bonus almak tamamen şans işi. Eylül-Ekim aylarında hava sıcaklığı iyi olduğundan herkes bir yerlere gidiyordu, lyft ile Cuma-Cumartesi-Pazar geceleri iyi paralar kazanmak mümkündü. Kasım-Aralık aylarında havlar soğuyunca doğal olarak insanlar pek dışarı çıkmamaya başladı, Ocak ayında ise lyft acayip derecede kötüleşti. Cuma akşamı 2 saat en yoğun yerlerde gezinip yolcu almadığımı biliyorum.
İki adet hava alanı bulunmakta, Dallas Love Field, DFW international airport. İki havalimanında da uzun süreler beklemeniz gerekiyor, ortalama 1 saat ile 1:30 arası bekliyorsunuz. Love Field merkeze yakın olduğu için genelde uzun ride alamazsınız, bir buçuk saat bekleyip 7-8-10$ ride aldığım çok oldu. Hiç mantıklı değil. DFW'de ise Love Field'tan 2 katı fazla driver var ama bekleme süresi ortalama aynı. Burdan aldığınız ridelarda daha fazla para kazanırsınız çünkü Havalımanının kapısından girince peronlara gitmek için 4-5 mile yol var. DFW girişi ücretli (2-3-4$ içerde kalma süresine göre), Love Field beleş
Gece 4am'de kalkıp Lyft'e çıktığım da oldu, bazen 4-5 saatte 70-80$ kazandım, bazen sadece 1 ride alabildim. 8am-5pm lyft'de denedim, 8-5'te kazandığım paralar saatlik 10$'ı geçmedi. Benzin ve diğer giderleri çıkınca elde bir şey kalmadı. Kısacası Dallas bölgesi için benim izlenimlerim böyle. Yaklaşık 500 ride yaptım, matematiğim kuvvetli olduğu için bütün olasılıkları hesaplayıp, bütün kombinasyonları denedim. Ben memnun kalmadım. Bu arada yolcuların çok iyi kalitede olmamasına da hiç deyinmedim. Orya girersem işin içinden çıkamam.
Kendi izlenimlerimi paylaştım, umarım birilerine yardımcı olur. Teşekkürler -
@mara Aralik ve Ocak ayi icin de durum Austin icin cok benzer. Sicak zamanlarda harita tupturuncu olurken simdi zorla bir iki bolge gecici olarak (is cikislari vb) turunculasiyor. Subat ile hareketlenip Mart ayina dogru yukselecek isler. Mart tavan yapacak, Mayista yeniden dusus ama yaz yine barlar sayesinde kurtarici oluyor. Ben parasindan ziyade bitiriciliginden sikildim. 10 saat direksiyon sallayip bunu haftada 6 gun yapinca cidden yipratiyor. Bu aralar ciddi anlamda az odeyen ama yorucu olmayan bir is bulmayi dusunmeye basladim. Bu gun tamir masraflarinin aci yuzunu gordum. Eger araca ciddi bir masraf cikarsa ve uzun sure kullanamazsak batti balik durumlari.
-
@caglaror geçmiş olsun
-
@caglaror, içinde söyledi: Uber ve Lyft Şoförlüğü
@mara Aralik ve Ocak ayi icin de durum Austin icin cok benzer. Sicak zamanlarda harita tupturuncu olurken simdi zorla bir iki bolge gecici olarak (is cikislari vb) turunculasiyor. Subat ile hareketlenip Mart ayina dogru yukselecek isler. Mart tavan yapacak, Mayista yeniden dusus ama yaz yine barlar sayesinde kurtarici oluyor. Ben parasindan ziyade bitiriciliginden sikildim. 10 saat direksiyon sallayip bunu haftada 6 gun yapinca cidden yipratiyor. Bu aralar ciddi anlamda az odeyen ama yorucu olmayan bir is bulmayi dusunmeye basladim. Bu gun tamir masraflarinin aci yuzunu gordum. Eger araca ciddi bir masraf cikarsa ve uzun sure kullanamazsak batti balik durumlari.
Selamlar valla şöyle diyim bu tarz işlerin çoğu böyle tek kazanan şirketler ve müşteriler zaten şirketler oturup düşünmüşler ortaya çıkmadan önce bu işte kazancı nasıl biz alırız diye taksicinin karını çal müşterinin masrafını düşür ee kar şirketle müşteri arasında oluyor zarar eden ise sürücü.
Bu işler nasıl yapılır haftasonu boşsunuzdur 2 gün çıkar yaparsınız 200 300 dolar gelir olur onunla da tatil parası ayrılır bir şekilde ek gelir yaparsınız.Ama ana iş olarak bu çok mantıklı görünmüyor şöyle söyleyim California kanun geçirdi bununla ilgili ama şirketler mecburen uymayacaklar çünkü uyarlarsa zarar ederler taksiden bir farklı kalmaz.Şimdi şöyle bakınca Uber Eats i Grubhub ı postmates i hepsi minimum wage den az kazandırıyor California da.Bunun içinde gas yok depreciation yok hasar durumunda sizin araçsız kalma normal işinizi yapamama gibi risklerin giderleri yok..Akıl karı değil umarım devlet bunların hepsine bir şekilde karışır engeller başka bir şey gelmiyor aklıma. -
@Betfair39 Aslinda zarar etmezler cunku onlarin gideri (server vb) her gecen gun dusuyor. Karliliklarini artik gizliyorlar ama gizlemeden once ortlama %35-%40 arasiydi. Yani musteri 100$ odediginde bunun 65-70$ i sofore gidiyordu. Hatta bazi ornekler var (oran kriterlere gore degiskenlik gosteriyor cunku), yolcuya da gostermisimdir ekrani, 20$lik ride 11$ Lyft 9 $ ben almisim.
Mumkun degil karliliklari dusmuyor. Ama borsaya kote olunca hissedarlara kar gostermek icin mecburen oranlari arttiriyorlar. Lyft her gecen sene oran olaran daha az veriyor surucuye.
Dolar gibi stabil bir para biriminde giderler ancak azalir, artmaz. Ama acgozluluk ve global sirket olmak daha cok calmayi gerektirir.
Bu isleri ana gecim kaynagi olarak kullanan cok insan var. Hala da guclu gelir kaynaklari. Ama tuketiyor ve garantisi yok, bir deaktivasyona bakiyor, hakkiniz hukukunuz yok, kontratli calisan olarak aninda kovuyor adam seni.CA,da 5k-10k arasi yapan var. Austinde 3k-4k arasi yapiliyor. Ama nasil gec saatlere kadar ve gunde 8-10 saati bulan calismalarla.
-
CA da 5K 10K yapan vardır olamaz demiyorum ama şöyle bir aylık hesaplama yaparsak günde 24 saat çalışmadıktan sonra araç kullanımı sizin kendi şahsi aracınız sonrasında sigortası vs. malesef %95 bulunduğunuz konumda minimum wage'in altında gelecektir.Ne sigortanız yatar ne benefitiniz olur günde 12 15 saat çalışırsınız anca.
Los Angeles'tayım ben isterseniz bugün açayım Uber'i kesinlikle saatlik ücret min. wage in altında olucaktır kazanç olarak bakın araç giderini vs leri eklemiyırum bile. -
Yillik ortalama (saatlik wage) ne olur tam bilemiyorum. AMA SanJose de buradan dusuktu. Sf de yuksek. Benzin CA da buranin tam 2 kati, kiralarda oyle.
Austinde ortalama 15$/saat denebilir. 20+ iyidir. 20 iyilik siniri. Elbette her zaman amortisman haric konusuyoruz. Saglik sigortasi bile olmayan bir sistem bu.
AMA zaten fulltime job yoksa yapilan ve simdilik gig icerisinde en cok kazandiran is bu. -
Lyft lux - lux black olaylarını baya araştırdım. Normal lyft'e göre 2-2.5katı para kazanıyorsunuz ama istek çok az geliyor. Full time işin yanında yine Cuma-Cumartesi-Pazar akşamları merkezi yerlerde yapılarak kısa zamanda iyi paralar kazanılabilir. Şuanda full time çalışıyorum. Bir iki sene sonra hedefim güzel bir lux segment SUV alıp, ayda bir kaç hafta sonu çıkıp aylık benzin, sigorta gibi masrafları çıkarmak olacak. Bunun dışında normal lyft yapmayı hiç mantıklı bulmuyorum. Gidip herhangi bir yerel pizza restaurantına delivery driver olarak işe girseniz tip+saatlik ücret 17-18dolarları kazanabiliyorsunuz.
-
@mara Farkli sosyal durumlara gore farkli sharedride taktik tavirlari gelistirmis insanlar. Daha onceki bir postta da yazmistim.
Rideshare isinin en olasi tercih sebebi istediginiz an durdurup istediginiz an devam ettirebilmeniz. Ek is olarak yapanlar genelde Cuma, Ctesi aksamlari ozellikle de gec saatlere kadar yaparlar, nedeni surge denilen acik arttirma turevi yuksek ek paralarin onerilmesi.
Yeniden belirteyim GIG icerisinde saatlik ucreti rideshare ucretlerine yaklasan varsa yazilsin biz de ona gecelim. Aralik-Ocak haric Lyft ortalamasi 20$+ /saat. Burada amortisman ve benzini dahil edersek bile toplamda net kari fazla olacaktir.
Elbette 2.el bir SUV ile lux siniflarda yapilirsa iyi para getirir. CA'da (tanismadim kendisiyle) 10k$ yapan birisinin soylentisini duydum. Ama forumda SF'de 5k$ yapan arkadaslarimiz var.
Sabah yogun saatlerde ve ogleden sonra+aksam cikilirsa saatlik ucret daha da artacaktir. Olu saatlerde dinlenmek ya da baska is yapmak mumkun. Ornegin oglen yemek saati Lyft sehir merkezi disinda olu oluyor. O arada uzaktaysaniz food delivery yapilabilir.
Ust segmentlerin sikintilarindan birisi cok zengin insanlarla ugrasiyorsunuz, bazilari kiyafetinizden ya da konusmanizdan bile killanip sizi sikayet edebilir ya da 1 yildiz verebilir.Ayrica SF gibi yerlerde giyim kusam zorunlulugu var. Short thsirtle yapamiyorsunuz.
Havalanlarinda siraya girdigimizde ben daha araci park etmeden sira gelirken aksama kadar parkta uyuyan Lux segment suruculeri goruyorum.
Lyft icin en net durum surucuye verilen paranin her sene azalmakta oldugu. Ustelik Austin'de surucu yogunlugu henuz doygunluga ulasmamisken.
Mart ayinda dunya capinda bir etkinlik var (13-22 Mart) https://www.sxsw.com/ o tarihlerde Dallas'tan, San Antonio'dan surucu geliyormus. Kendi kartlari disina cikacak kadar cok kazaniyorlar demek ki.
Eski sene rakamlari o hafta 2k$+ yapanlarin oldugunu gosteriyor.
Lyft uzerine cok konustuk ama bir turlu ozet yapamiyoruz ve konu suruklenip duruyor.- Lyft gibi ridesharelar Austin'de diger gig islerden fazla kazandiriyor
- Duzenli gelir getirmiyor
- Gun gectikce ucretler azaliyor
- Simdilik -evet- aile gecindiriyor
- Genc ve gucluysen uzun zaman yapilir ama yipratici bir is
PS: Lux yerine XL tavsiye ederim. Hatta en ideali Lyft ve XL yi donusumlu yapmak. Cokaz yakan bir aracla XL olmayacak gunlerde Lyft, Cuma Ctesi gibi veya etkinlik gunlerinde XL.
-
Virginia DC LYFT lux yapiyorum demek isterdim ama talep o kadar azki airport ta lux yapanlarin vay haline o yüzden LYFT ile devam edip luxte arada çağıran oluyor bazende günü kurtarıcı lux ride ile bitiriyorum Şükür.
-
İlk tax kagidim 1099 LYFT göndermiş resmi dolandirici bunlar.... 1099 formunda ( örnek veriyorum ) toplam 20 bin yazmışlar eee ben kazancıma bakıyorum 10bin aradaki fark nasıl oluyor böyle şey bilen varmı ? 10bin yerine 20 bin üzerinden vergi vermek...............................
Benzer Başlıklar
113
Çevrimiçi
40.1k
Kullanıcı
4.3k
Konu
420.1k
İleti
Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum