Kesinlikle değmeyeceğini düşünüyorum eğer çok özel bir tasarımın parçası çok pahalı bir şey değilse veya manevi bir durumu yoksa gereksiz. Mutfak eşyaları çeyiz veya ufak tefek şeyleri her geliş gidişe biraz biraz getiriyor insanlar. Ek valiz en son 160$ idi hala aynı ise o da düşünülebilir seyahatiniz sırasında yanınıza ek bir valiz yapmak ama bunlar ilk gelirken hep çok maliyet. Bir iki sonraki gidiş gelişlerde çok sorun olmuyor
ben ve çevremdeki insanlar her gidiş gelişte ufak tefek bir şeyler getirip bizim için önemli olan şeyleri bir şekilde buraya taşıdık. Ama şu da unutulmamalı buradaki yaşam tarzı ve evlerin boyutu farklı o yüzden aynı hayatı buraya taşımak yerine biraz adapte olmak daha kolay olabilir. Türkiye’deki gibi kalabalık gruplar misafirler vs yok burda. O düzeni kurmak biraz yıllar alabiliyor
herkese bol şans
Femini92 tarafından gönderilen iletiler
-
RE: Türkiye'den ABD'ye ev eşyalarının taşınmasıYolculuk içinde yayımlandı
-
RE: Kredi Skoru / Credit HistoryBankacılık içinde yayımlandı
Henüz skor oluşmamış olabilir mi diyeceğim ama eşleşme hatası diyor.. ben BofA kullanıyorum ücretsiz gösteriyor. Varsa ordan bakabilirsiniz ama sanırım zaten her banka gösteriyor
-
RE: Türkiye'den ABD'ye ev eşyalarının taşınmasıYolculuk içinde yayımlandı
@mrfirat ikea en uygun yerlerden bunun için. Oradan bile 2-3 bine ev dizemezsiniz. Salon derseniz olur ama mesela. 2 koltuk bir lamba bir halı bir sehpa.
-
RE: Kredi Skoru / Credit HistoryBankacılık içinde yayımlandı
@CoinLocker merhaba. 2017 Kasım ayında ülkeye ilk giriş yaptigimda Ford böyle bir esneklik sağlıyordu yeni gelenlere. O şekilde kredi ile araba aldım ama downpayment yaptım tabi. Bu kredi skorundan bağımsız bir şey. Peşinat aslında bildiğiniz. Kredi skoru yoksa kredi çıkmayabilir bu downpayment dan başka bişe ama çıktıysa da belli bir miktar ödeme yapmanızı beklerler. O zaman 2017 Ford focus almıştım vergi hariç $ 14k idi sanırım totali de $ 16k gibi bir rakama denk geldi. $ 3500 downpayment ödeme yapmıştık. Neredeyse %10 idi baya iş kolaylaştırdı güzel bir oran oldu downpayment için de. Benim tecrübelerim bu şekilde. Sonra da secure kart çıkarttım. Yaklaşık 6 ay sonra da güzel bir skor oluşmuştu 700 küsürlerde. Kredi ve secure kredi kartı ile.
-
RE: Kredi Skoru / Credit HistoryBankacılık içinde yayımlandı
@knnrn kredi skorunun olmayışı iyi algılanmak şöyle dursun kötü skordan bile daha kötü algılanabiliyor bazen. Adamların kredi geçmişine bakmaları ödeme alacaklarına garanti aramaları demek. Skor yok demek hiçbir geçmişi yok burada demek. Hiç de iyi yaklaşmadılar, bizim karşılaştığımız ev sahipleri en azından. Klasik herkesten alınan miktar depozito artı bir kira bedeli depozito ile ancak bağladık işi. 2 tane gelir belgesi de sunmuştuk zaten ayrıca. Gelirin kiranın 2 katı olması gibi ek şartlar da olabiliyor ama konu kredi skoru çok dağıtmayım

-
RE: Kredi Skoru / Credit HistoryBankacılık içinde yayımlandı
@crazycells
2017 Kasım ayı araç kredisi
2017 Aralık ayı secure kart
2018 Ocak ayı faturalı hat
2018 Mayıs ayında da kredi skorum oluştu. Bofa kredi kartı olunca ücretsiz bakılabiliyor skora (amex de öyle diğerlerini bilmiyorum) Banka ilk kredi skorumu 6 ay sonra gösterdi. Direk 719 ile başlamış. 6 aylık bir süre sonunda oluştu skor. Bir yıl sabit bir süre değil. Zaten aynen dediğiniz gibi skor oluştuktan sonra da deste deste her bankadan teklif gelmeye başladı. Benim de çok merak ettiğim konulardandı. Birilerine faydası olur umarım
bir de 500$ limitli kart için bir ay 30$ diğer ay 60 $ borç olunca, kullanımda önceki aya göre artış var diye de skor az birşey düşebiliyor. Bir kaç kere oldu. İki durumda da toplam limitin %30’u aşılmamış olsa da.. -
RE: Amerika'ya Evcil Hayvan GötürmekYolculuk içinde yayımlandı
@kuzeyyuzu merhaba. Kısa cevap isterseniz

Benim kedim cins değil. Sarman dedikleri sarı renkli tekir kedilerden. Uçuşa herhangi bir görünür sağlıksal reaksiyon göstermedi sayılır.
Bu da uzuncası
Veterinerden bitkisel yatıştırıcı almıştım yol için ama yutturamadım
Uçuş esnasında biraz stresliydi normal olarak. Evden çıktığımız andan beri asla hiçbirşey yemedi, tuvalete gitmedi ve bir damla dahi su içmedi. Ki bu toplamda 24 saati buldu hemen hemen. Bu durum beni de hayli strese sokmuştu
Biz sepetinin altına bebekler için alt değiştirme pedi oluyor ondan koymuştuk. Ankara-İstanbul arası türbülansa girdi uçak bir yerde. Biraz çalkalandık, kedim de feryat figân etti durdu. O ara olduğunu tahmin ediyorum, ped çok hafif ıslanmıştı ve iki küçücük kaka parçası vardı. Artık korkudan mı yoksa o basınç değişimi ile ayarı mı kaçtı bilmiyorum. Islaklığı üzerinde ağzının kenarlarına doğru da hissettim ama su gibi gayet berrak birşeydi. Kusmuk gibi de değildi çiş gibi kokulu renkli de
çözemedim tam. İstanbul-Amerika arası şükür tekrar bir sıkıntı yaşamadık. Alana inip biraz sıra bekledik. Rica ettik görevlilerden hayvan perişan biraz öncelik tanıyın lütfen diye. Bize baya bi sıra beklettikten sonra aldılar sağolsunlar... Otele adım atar atmaz kedime ayırdığım kabin valizimden daha önce hazırladığım kumunu yemini fln çıkardım. Kabına temiz suyunu koydum kediciğin. Bir kaç dakika sonra odayı tanıma modundan çıkıp normale dönmüş, yeyip içmeye başlamıştı çok şükür. Çok sevindik 
- Mutlu Son -
-
RE: Kredi Skoru / Credit HistoryBankacılık içinde yayımlandı
Kasım 2017 de hesap açtım BofA dan. Hesap açılışından sonra Ford dan sıfır faizli önden 4 bin vererek aylık 400$, 3 yıl ödemeli araba aldım. Hesap açılışından bir ay sonra Aralık ayında secure kredi kartı çıkarttım. İlk aylar kredi kartını çok bilinçli kullanamadım limitin tamamını neredeyse kullanıp hesap kesilince ödedim. Türkiye mantığı ile. Son 3 seferdir de kesilmeden önce ödedim borcunu. 6 ay sonunda 2018 mayıs ayında yani, BofA’da kredi skorum oluştu ve 719. Credit Karma 674 gösteriyor ama hala. İlgilenenlere bilgi olsun.
-
RE: Amerikada yasarken Turkiye saglik sigortasini devam ettirmekTürkiye Cumhuriyeti içinde yayımlandı
@entelman elinize sağlık güzel olmuş gerçekten. Acaba mantıklı olan hangisini yapmak
ona karar vermek gerek. Adres bildirilmeli mi bildirilmemeli mi sizce -
RE: Yasam Masrafi Kiyaslamalari ABD vs. TurkiyeAlışveriş ve Mutfak içinde yayımlandı
@knnrn o kadar değişim normal elbette. Bizim mahallede de 3.50 civarında dediğiniz gibi 20 dk ilerde başka yerde 3.75’lere de çıkabiliyor 4’e de yakaşabiliyor.
-
RE: Yasam Masrafi Kiyaslamalari ABD vs. TurkiyeAlışveriş ve Mutfak içinde yayımlandı
@freeworld fiyatların değişmesi çok normal. Mesela walmart benzin satıyormuş kimi eyalette. Oranın fiyatını baz alarak en ucuz benzin ABD’de bu diyebilirsiniz ama bu ortalama bir değer olmaz ABD için. Bununla beraber sizi de yalancı çıkarmaz elbette. Olduğunuz yerde odur en ucuzu.
-
RE: Yasam Masrafi Kiyaslamalari ABD vs. TurkiyeAlışveriş ve Mutfak içinde yayımlandı
@freeworld doğrudur. Yazımın sonuna ilk yorumumda ekledim zaten eyaletten eyalete fark ediyor olabilir diye. İkimizin de yanlışı yok o halde
sakin.. -
RE: Yasam Masrafi Kiyaslamalari ABD vs. TurkiyeAlışveriş ve Mutfak içinde yayımlandı
@crazycells en çok walmarta gidiyorum ben de zaten ama bu tereyağı şimdiye kadar hiçbir walmartta görmedim buralarda. Nette de item not available diyor zaten.
-
RE: Yasam Masrafi Kiyaslamalari ABD vs. TurkiyeAlışveriş ve Mutfak içinde yayımlandı
@freeworld evet Tr ye baka pahalı denmez pek özellikle et için bu zaten söz konusu değil ama kilosu 5’e tereyağ falan da görmedim hiç. Fiyatlara da az çok bakarak alırım ama sanki biraz abartı olmuş ya da belki eyaletten eyalete fark ediyordur
-
RE: Tax return W-2, Vergi formuVergi Sistemi içinde yayımlandı
@knnrn toplam iki ay için ne kadar vergi ödemiştiniz. Özel değilse yaklaşık miktar yazabilir misiniz. 400’ü iade ettilerse tahmini bir bütçe çıkar bize de
-
RE: Tax return W-2, Vergi formuVergi Sistemi içinde yayımlandı
@caglaror elbette titiz olmak gerek. Biz de aynı şekilde yapacağız
Neyse o -
RE: Tax return W-2, Vergi formuVergi Sistemi içinde yayımlandı
@crazycells altındadır muhakkak. bir maaş mı ne aldık. ama devreye Tr de kazanılan da giriyor hesap çok karışık diye epey kafamızı karıştırdılar. Belki de muhasebeci tutalım diyeydi

-
RE: Tax return W-2, Vergi formuVergi Sistemi içinde yayımlandı
Bir yılın son bir kaç ayını burda geçirdik bizim süreç biraz karışık. Mecbur muhasebeci tutmamız gerekecek galiba..
-
RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti ÖrnekleriAmerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
@reader hiç araştırmamışsınız anlaşılan. Varsaydığınız şekilde olduğunu düşünerek nasıl gitmeye karar verdiniz ben de onu anlamadım

-
RE: Kredi Skoru / Credit HistoryBankacılık içinde yayımlandı
@joejoe sanırım en kolay capitol one veriyor