• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. Ekto Oktan
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 8
    • Konu 5
    • İleti 565
    • En İyi 274
    • Tartışmalı 8
    • Gruplar 1

    Ekto Oktan

    @Ekto Oktan

    ⭐

    DV24/25/26 Gazisi LOL!

    Klasik bir gencim. Daha önce Kuzey Kıbrıs,Moğolistan,Japonya,Gürcistan,Kuzey Makedonya,Polonya,Almanya ve Meksika Olmak üzere bir çok dünya ülkesini gezdim. Ve Polonya'da İşci vizesi ile yaşadım. Green card çekilişine 18 yaşıma girdiğim günden beri başvuruyorum. Polonya'da yaşarken Amerikalı eşim ile tanıştım uzak mesafe ile başlayan ilişkimiz onun beni ziyarete gelmesiyle gerçeğe dönüştü. Şimdi geldiğimiz noktada Türkiye'ye geri dönmüş durumdayım. Gerek Polonya'daki göçmenlik sürecimin statüm ve evrak işleri açısından istediğim gibi gitmemesi gerek Amerika için eşimle Green Card İçin CR1/IR1 Vize süreci başlatmayı istememiz dönüşümdeki temel etken oldu. Ve şimdi Türkiye'de turizm sektöründe çalışırken bir yandan bu süreci takip ediyorum.

    Hobilerim Seyahat etmek,Bilgisayar oyunları,Bowling,Akşam yemekleri,Gece sürüşleri,Alışveriş yapmak gibi sıralayabilirim. Teknik Meslek Lisesi Bilişim Mezunuyum.

    Zahmet edip okuyan herkese teşekkürler. ^^

    511
    İtibar
    1156
    Profil Görüntülemeleri
    565
    İleti
    8
    Takipçiler
    0
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:
    Konum Aydın Yaş: 22

    Ekto Oktan Takip etme Takip Et
    ⭐

    Ekto Oktan tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: DV2027 Sohbet Odası

      @Atlantis00 Benim göç konusunda biraz bakış açım farklı hocam göç psikolojisine biraz farklı bakıyorum ben yani göç etmeye istemeye iten nedenlerden biride benim için farklı

      özellikle bu forumda yani bence burada göç etmek isteyen herkese yönelik söylüyorum bunu kendimde dahil ben göç psikolojisinin altında Kapana kısılmışlık hissi olduğuna inanıyorum. Ne demek istiyorum derseniz Bugün Alman vatandaşı bir Türk geliyor Türkiye'ye burada yaşıyor soruyoruz ya niye burdasın neden gitmiyorsun biz kaçmak için kendimizi yırtıyoruz senin burada ne işin var sonra şunun farkına varıyorsun günün sonunda Türkiye kötü bir durumda Evet. Ama o adam burada çünkü o adamın ikinci bir pasaportu var canı sıkıldığında tek bir uçak bileti ile gelmemek üzere geri gidebiliyor o Türkiye'de kalmayı kendi seçimi gibi hissediyor çünkü çıkış bileti hazır. Ama bizim için Türkiye'de kalmak hapiste olmak ile aynı anlamı taşıyor. Çünkü bizim için bu bir seçim değil Zorunluluk durum kötü gitmek istesek bile gidemiyoruz kalmak zaten bir seçim değil buna zorundayız. Fark tam olarak burada başlıyor. Bugün Bir ABD pasaportum olsa belki göç edicem diye bu kadar kendimi yırtmazdım zamanımın tadını çıkarır ve kasmadan yaşardım bence temel sorun bu göç psikolojisindeki bu. Kötü şartlarda olan bir ülkeye hapsolmuşluk hissi seçeneğin yok ve burada kalmak dışında çaren yok gibi hissediyorsun ve bu göç etmeye zorluyor o isteği körüklüyor.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      O değilde en çok DV26 kazananlarına üzülüyorum DV27 bekleyenler hiç başlamamış bir çekiliş için üzüldüler ama DV26 konusu gerçekten çok kırıcı o kadar uğraşıp kazanan sonunda hayalimi yaşayacağım diyen insanlar ortada kaldılar işin kötü tarafı artık 3-4 aylık bir zamanımız kaldı ve hiçbir şey belli bile değil özellikle sizin hissettiğinizi kimsenin hissetmesi mümkün değil umarım bir an önce Pause kalkar seri seri vize basmaya başlarlar zaten çıkması imkansıza yakın bir çekiliş böyle saçma nedenden kaybetmemeli kimse ya...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: DV2027 Sohbet Odası

      @Onur-6 ABD vatandaşıyla evliyim Türkiyede ben ve benim gibi bir çok arkadaşım I-130 onayı bekliyoruz USCIS'den tam 3.5 aydır adamlar dosyalara bakmıyorlar ve tüm işleme durmuş durumda geçen günde dosyalarımızın BIO yani Benefits Integrity Office dolandırıcılık ve sahtekarlık işlerine bakan USCIS saha ofisine aktarıldığını öğrendik ve 2025 Consular Processing dosyalarının büyük kısmını taşımışlar aynı şikayeti şuanda yabancı forumlarda bir sürü insan yapıyor. (USCIS Bu konuda resmi açıklama yapmadı ve yapmıyor bu arada tüm bu bilgi yabancı forumlardan ve Redditteki topluluklardan aktarılan veriler ve paylaşımlar üzerinden gelen bilgiler.)

      Peki bunu niye bize anlattın diyecek olan olursa kendi vatandaşının aile birleşimine bu kadar çomak sokan bir hükümetten ve yönetim anlayışından çekiliş ile 55.000 Green Card dağıtmasını beklemek çok masumca bence benim fikrimce çekiliş bu sene için elendi DV2028 içinde ortamın durumuna göre açabilir hatta ve hatta olur olmaz demeyin DV2028 elenedebilir onuda açmayabilirler. Bu adam ilk geldiğinde sevinmiştim yasadışı göçmenleri sınırdan hoplayanları göndericek bize yer açılır diye iğnenin ucu bizede battı. Yasal göçmen bile istemiyor. Hepimizin hakkında hayırlısı arkadaşlar...

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: DV2027 Sohbet Odası

      @SEVCAN-KARATAŞ Ya buna üzülerek eksi basıcağım ve uzun süredir aslında yorumlarınızı takip ediyorum ama insanlar bu sizin anlattığınızı zaten biliyor. Özür dilerim fakat zamanında Avrupada geçici bir işci oturumu ile sallantı statüler ile yaşamış biri olarak bu sürecin Avrupa'nın ucuz ülkelerinden biri olan Polonya'da bile ne kadar pahalı olduğunu anlatmama gerek yok.

      Work And Travel ile gitseydiniz kalırdınız gibi ifadeleri ben doğru bulmuyorum size kesinlikle katılıyorum %1'lik şansa bırakmamak lazım ama insanlar bunları zaten biliyor. İşin doğrusu şu ki sizin Work And Travel dediğiniz programa katılmanın maaliyeti bile 4500-5000$'ı bulabiliyor bugün. Oraya gidiceksin statü değişikliklerine para vericeksin F1 ile dil okulu ayarlayıp bunları ödeyeceksin Veya normal F1 alıp gidiceksin E2 geçiceksin yani çok ciddi paralar gerektiren eylemler bunlar.

      İnsanlar bunların zaten farkında DV'nin bu kadar popüler olmasının nedeni belki çekiliş şans ama sürecin bitişi garanti olabiliyor ne demek istiyorum vizesini alan biri gidiyor orda Green card'ı ile tüm masrafını yaşamına yapıyor oturum izni sınırsız her şeyi düzeltip yoluna sokuyor şimdi sen WAT ile gidip statülerle uğraş diyip birinden binlerce dolar riske atmasını isteyemezsin bunu yapabilicek çok az kişi var. Herkesin ailesi veya kişisel maddi durumu buna elverişli değil. o yüzden ben bu tepkiyi doğru bulmuyorum. Ve yorumunu etiketlediğiniz arkadaşımız tam 10 senedir DV deniyor belki 10 senelik süreçte maddi imkansızlıklar olabilir aile deneyimleri olabilir belki onun dönemiyle bugün arasındaki farklılıklar olabilir bunları bilemeyiz. Onu o bilebilir.

      Günün sonunda eş vizesi bekleyen benim bile Green Card ile gidicek olmama rağmen açık konuşayım başlangıç yapmak için param eksik 21 yaşında bir genç olarak. Hadi ben aile desteği alıcağım Green card ile gidiceğim için ek birazda para biriktiriyorum yani bu insanlar nasıl gidip sallantılı statüler ile risk alıp bunları yapıcak siz WAT ile gidip evlilik yapan bir şekilde orada GC çıkaran insanları görüyorsunuz ama bu madalyonun bir de görünmeyen yüzü var binlerce doları harcayıp statü işlerini çözemeyip çalışma izinlerini bile bağlayamayıp binlerce dolar zarar ile Türkiyeye geri dönen insanlar var. WAT amerikada kalmak için orada yaşamak için sunulmuş bir program değil. WAT adı üstünde çalışıp deneyim edip dönmeniz için bir program böyle bir programı göçmenlik yolu olarak tanıtıp insanların para riske etmesini beklemek benim gözümde çok yüzeysel bir bakış açısı.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: Amerika'ya gitme sebepleriniz ?

      Bunu kısaca yazıcağım Saygı görmek. Bundan kastım nedir. parasında değilim ortalıktaki kekosunda değilim sosyal sorunlarında hiç değilim ben saygı görmek istiyorum. Taşıdığım Pasaport için gurur duymayı ülkemin adını söylediğimde insanların şaşırarak bakmasını hayranlık duymasını merak edip sorular sormasını orası da neresi,Hmm iyiymiş gibi sorular sormamasını istiyorum. Göçmenlik kuyruklarında gittiğim her ülkede arka odaya alıcaklarmı diye düşünmek istemiyorum. Yurt dışında bir haksızlığa uğradığımda konsolosluğumun güçlü olmasını bana gerçekten yardım etmesini istiyorum hatta Amerikalılar bu konuyla ünlenmiştir ABD pasaportunun uluslararası koruması sağ olsun "Ben Amerikan Vatandaşıyım bana böyle davranamazsınız." Gibi bir çok kalıp yerleşti literatüre adamların Konsolosluk gücü sağ olsun. bunu çok görür olduk. Kısacası ben saygı istiyorum arkadaşlar. Ben insanlık görmek istiyorum. Ben yaşadığım yer için parçası olduğum toplum için gurur duymak istiyorum Türkiye'de bunların hiçbiri yok Almanyadan gelen orada muhtemelen orta seviyeli bir ailenin kızının gelip bana Çalıştığım otelde garip bir göz ile küçümseyici bakmasını istemiyorum. Yurt dışına gittiğimde Japonyaya gidiceğim vizesiz olmasına rağmen türküm diye bana vize soran hala vizesiz gidebildiğime inanmayan havayolu şirketlerini istemiyorum.. Ben ülkemin adını söylediğimde bu insanlar titresin istiyorum. Ve maalesef bunu Türkiye vermiyor hiç vatan millet sakaryaya gerek yok bir çok yabancı arkadaşım var burası ile alakalı bildikleri tek şey Ekonomik kriz,Kebap,Dondurmacı adamlar yani yeter ben Türküm dediğimde bu kadar saçmalık insanların aklına geliyor kimseninde umursadığı yok bazı insanlar Türkiye'nin varlığından veya tam olarak nerde olduğundan bile emin değil. O Yüzden istediğim şey Saygı. Çok net bir şekilde Saygı ve prestij istiyorum.

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: DV2027 Sohbet Odası

      @ilkerkaynar90 Tam olarak bende aslında bir kaç gönderi önce bundan bahsetmiştim daha detaylı çok güzel özetlemişssiniz ağzınıza sağlık. Dediğiniz doğru

      Polonyada 9 ay yaşamış ve bu statü değişimi ve geçici statü problemlerinin ortasında kalmış birisi olarak ben kendi hikayemi ve yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum ki madalyonun öteki yüzünü farklı bir bakış açısından insanlar görsün biraz uzun yazıcağım okumak isteyen okuyabilir. Teşekkürler tekrardan.

      Ben bu geçici statü muhabbetleriyle Yurt dışında yaşamayı Polonyada deneyimledim Avrupanın görece ucuz bir ülkesidir Almanya kadar yormaz veya bir hollanda her neyse İşci vizesi ile geldim bir aracı firma götürdü beni binlerce euro para döktüm üzerine uçak biletleri ilk ay zaten işe yerleştirme adaptasyon süreçleri binlerce euro verdim. 5 ay kadar bir fabrikada çalıştım o sıralar eşimlede ilişkimiz devam ediyor biz uzak mesafeden internetten tanıştık neyse Geçiçi oturum başvurum var çalışma iznim var herşey güllük gülistanlık çalışıyorum avrupadayım yasalım böyle sanki rüya yaşıyorum bir rahatlama durumu var ta ki o an gelene kadar ben bu işi çok basit sanıyorum falan çalıştığım fabrika üretimin azalmasından dolayı bir anda mesaj attılar bir baktım işten bir çıkarılıyorum herşey orada başladı dedim en kötü yeni iş buluruz yaaa ben yine takmadım genç kafası ya bilmiyorsun yol yok yordam yok hele ingilizcem var ama lehçem hiç yok oranın dilini bilmiyorum benim işim bitti sonra ben oturum başvurum ile alakalı bilgi almak için belediyeye gittim Urzad'a gittim hemde durumu bildireyim diye. Adamlara dedim işten çıkarıldım falan dedi tamam yeni işe girdinmi veya izne başvurdunuz mu süreç başladımı bunu bildirmen gerek dedi yoksa ülkeyi terk etmeniz gerekiyor dedi benim başımdan kaynar sular döküldü binlerce euro verilmiş anne babaya yalvar yakar riskler alınmış daha yeni bir ilişki yapmışız onun sorumlulukları var ben resmen yumruk yedim.

      bir koşu iş değiştireyim dedim işi buldum çalışma iznine başvurup hemen işe başlıyıcağım herşey çözülücek sanıyorum o kadar saf düşünüyorum ki adam bana dedi ki hop kardeşim tamam sen vize ile geldin ama iş iznin A Fabrikası içindi şimdi sen gidiyorsun yeni bir iş buluyorsun sıfırdan izne başvuruyorsun tamam hocam ne güzel parasını veriyorsun o iznin tamam bunu bende biliyorum sonra bir öğrendim ki izin çıkana kadar ortalama 3 ay çalışamazsın bekliceksin e ben ne yiyicem diyorsun ne yersen ye diyor 😃 çalışmadan 3 ay geçirmek zorundasın o süreçte yapabiliceğin tek işler ya Türklerin yanında çalışıcaksın alırlarsa güvencesiz olarak yada Uber gibi işlerde kurye vs o şekilde çalışmak mümkün neyse ben karın tokluğuna uber yaptım hiç Türklere bulaşıp kendimi kullandırtmamak için o sürede yiyorum içiyorum uber yemeğimi çıkarıyor ama kiramı ödemiyor faturamı ödemiyor af edersiniz arabamın gazı bile bazen yetişmiyor bunları uber ödemiyor :)) normalde şirketin evinde kalıyorduk işten çıkarıldık kendimiz bir yere geçtik bunları uber ödemiyor 🙂 anne babaya bir şey diyemiyorum zaten onlar sayesinde gitmişim para vermişler bir sürü bilseler babam haşlar beni. Neyse ben çıktım kredi kartıma yüklenmeye başladım Türkiyedeki kartımdan parayı aktarıyorum polonyada çeviriyorum yiyiorum bu bir süre böyle devam etti borç biriktiriyorum kafamda şu var izin çıkar oturumu düzeltiriz başlarız öderiz.

      gel zaman git zaman bu zaten 8.inci ayımın ortasına doğru yeni fabrika tam onayıma 2-3 hafta kala başvuruyu iptal etti eleman eksiği kalmadı artık ihtiyacım yok diyerek tam kafayı yiyordum çıldırıcaktım belediyedeki korumam bitti oturum kartı için şimdi tekrar yeni bir iş başvurusu istiyorlar 3 aydır yaptığım cebimden masraf çöpe gitti ödediğim kiralar çünkü yine işe giremiyorum yeni bir iş bulup onun izni için yine cebimden harç vermem gerekiyor. belediye benden iş evrağı bekliyor oturum kartım iş yüzünden olduğu için işim yok. Borçlandım. Oturum kartı başvurum yanmak üzere yasadışı hale gelmek üzereyim. Daha ne kaldıki geriye zaten geçici statülerle göçmen olan birinin başına gelebilicek en büyük kıyamet bu.

      neyse ilk işten çıkarıldım ikincisi son anda döndü üçüncüye zorlayacağım şansımı harçlar paralar zaten yanıyor cebimden yediğim paralar verdiğim kiralar cabası. Yani tam bir kafayı yeme noktası o noktada eşim evlenmeye yanaştı o benim durumumu biliyordum Polonyada çektiğim acının yaşadığım zorlukların farkındaydı hem beni kurtarmark için hem beni sevdiği için buna yanaştı. Belki ben onu bulmamış olsaydım ben ne yapardım kim bilir onun sayesinde bugün o girdabın dışındayım çünkü öyle bir nokta ki ben Polonyaya gitmek için binlerce dolar para vermiştim en başında aracı şirketler ile gittim oraya? napıcağım 9 ay geçirdim aşağı yukarı 5 bin dolar kadar param kayıp zarardayım üzerine borç edindim o işsiz kaldığım süreçte kredi kartlarıma yüklendim türkiyedeki napacağım? Yani eve dönsem anneme babama ne diyeceğim hayır borcu açıklarsın yapamadığını da açıklarsın sonrasını kime veya kendine nasıl açıklayacaksın. O olmasaydı ben orada bir şekilde sürünerekte olsa çıkmaya çalışıcaktım dönüş o aşamadan sonra çok zor ben daha burnumuzun dibindeki avrupa ülkesini söylüyorum WAT ile gidip binlerce dolar bilet parası verip okyanus ötesine geçmiş adamı boşverin.

      Bu benim hikayem ama burda anlatmaya çalıştığım şu Polonya gelişmekte olan bir ülke vasıfsız işciye ihtiyaç var bu yüzden rahatça yine vasıfsız işlerde izin alırsınız çalışırsınız oturum başvurunuz devam eder vs vs yani göç yolları daha geniş bir ülke en azından geçici oturum vs kalmak için vatandaşlığa geçiş ayrı hikaye onu hariç tutuyorum. böyle bir ülkede ben böyle bir felaketin içinde düşmüşüm Amerika gibi hard kapitalist bir cehennemde WAT ile giden birinin statü değiştirip evlililk dışında nasıl yırtmasını bekliyoruz bu işin içinden. Aslında sadece gerçekci olmak lazım velhasıl kelam. Ben sadece kendi deneyimimi paylaşmak istedim saygılarımla

      Meraklısına dipnot düşeyim : hikayenin en sonunu merak eden varsa Polonyadan döndüm 5 bin dolarlık o acentalara verdiğim parayı falan ailem geri istemedi affettiler. Kredi kartına yüklendiğim o aylarca kartımdan yediğim borçları güncel olarak hala ödüyorum son 4 aydır ben borç ödüyorum. Kasımın sonunda maaşı alırsam ancak bitiriceğim borçları özetle döndüm bir şeyleri yoluna soktum ama aslında tam bu işten sıyrılmış değilim ben hala bunun cezasını çekiyorum borç ödüyorum ::))

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      hepsi bir anda almış olayı bak @Seyduna @seda-2 @rock bir anda mı şansınız döndü ne oldu anlamadım ki acayip komik ve mutlu edici ya mesajları bir okuyordum biri demiş mülakat aldım alta biri daha etmiş öteki alta biri daha demiş yemin ederim hem gülücük attım hem kahkahayı bastım Ankara konsolosluğu sanki bunu beklemiş tüm yıl yahu arkadaşlar hepinize hayırlı olsun şaka bir yana adınıza çok sevindim desenize işkenceniz bitti geriye bir kişinin hayırlı haberini duymak kaldı @Refiks Hocam sizlerinde iyi haberini bekliyoruz ::))

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: DV2027 Sohbet Odası

      @rnc Bende bu sohbet konusundan şikayetçiyim biraz eskiden DV Sohbet konuları deli dolu olurdu DV2023 Veya DV2024 özellikle bu iki DV'ye başvurmuş kişiler hatırlar. Maalesef bunun nedeni artık insanların umudu kalmadı 2-3 defa kaybeden herkes yok aldı. Ya da sohbet etmeyi bıraktı heyecan eridi

      Ha bir diğer üzücü konu ise son gün Forum üyeleri :)) Forum'da herhangi bir aktiviteleri yok en ufak sohbetleri yok başvuru döneminde bile iki kelime yazmıyorlar çekiliş açıklanıyor hemen ertesi günü hesap açıp merhaba ben kazandım diye ortaya cikiyor hiç samimi değil sadece forumdaki bilgiyi sömürüp vizeyi alıp gidiyorlar hepsi değil ama bu tip insanların %90'ı Amerikaya ulastiktan sonra buraya girip tek yorum yapmıyor. Ne bir deneyim aktarıyorlar ne süreçlerini açıklıyorlar bir çoğu mülakat deneyimini bile yazmıyor yahu hatta adam vizeyi alana kadar imzasını dolduruyor imzasının en son altındaki Mülakat tarihinden sonraki bölüm boş vizeyi almış gelip imzayı güncelleme zahmetine girmiyor ki adam. Hiç hoş bir durum değil Valla ben olsaydım açardım üyelikleri başvuru zamanı ücretsiz tam sonuç açıklandıktan sonra üye olmaya gelenlere ufak bir üyelik ücreti koyardım bunu yapamazlardı

      ama forumun sahibinin bu forumu zaten bir bilgi kaynağı olarak tasarladigini dusunursek bize laf düşmez kendisi böyle uygun görmüş ama kişisel olarak hep beni düşündüren bir konuda olmuştur yani 👾

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      Merhabalar öncelikle herkese teşekkür ederim özellikle @Seyduna @nazmi4343 @Refiks @ıscx Hocalarıma Teşekkür Ediyorum 4 Haziran 2025 İtibariyle I-130 Formunu Online Olarak Doldurdum Ve Yolladım Serüven Burda Başlıyor Umarım Herkesin Mülakatları Ve Bekleyişi Olumlu Sonuçlanır Bu Mesajı Bir Çeşit Geçmişe Not Gibisinden Atmak İstedim Gelecekte Dönüp Bakarız :)) Tekrardan Cevap Veren Yardım Eden Herkese Çok Teşekkür Ederim!

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: DV2024 Sohbet Odası

      Herkese Günaydınlar Büyük Hayallere Ve Umutlara Kaldı 38 Gün Çıkmadık Candan Ümit Kesilmez Diyelim Herkese Güneşli Bir Sabahtan Günaydın Kahvemi İçtim Ayıldım Çalışmaya Devam Hayırlısı Bakalım.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan

    Ekto Oktan tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @Can-Sansar Öncelikle hoşgeldiniz USCIS'e gönderdiğiniz I-130 için tebrik ederim fakat geldiğimiz noktada USCIS'in kurum içinde ciddi problemleri var burada @bamboo @ozcancavus gibi arkadaşlarımız var ve bende tabiki bekliyoruz maalesef USCIS tüm Consular Processing I-130 dosyaları için işlemeyi Mart 2026 itibariyle durdurdu Mart 2026 tarihinde en son 25 Şubat 2025'e kadar olan PD tarihlerine onay göndermişlerdi fakat geldiğimiz noktada bu kuyruk donmuş durumda.

      USCIS bir çeşit yeniden yapılanma döneminde gibi gözüküyor hiçbi resmi açıklama olmasa bile topluluklardan ve yabancı forumlardan gelen bilgiler dahilinde gördüğümüz kadarıyla USCIS kendi SCOPS birimlerindeki çalışanlarını ve bu dosyaları FOD'a dağıtıyor ne zaman açıklama yapıcakları ve harekete geçicekleri konusunda bu noktada kimsenin bir fikri yok.

      Maalesef bu aşamada bir sağlık,finansal kriz,çocuk doğumu gibi hayat ile alakalı kritik sorunlarınız varsa doğrudan bir Expedite talebi deniyebilirsiniz fakat bunlar çok nadir onaylanan istekler ve USCIS tarafından sıkı takdir yetkisine tabidir. Düşük ihtimal olsa bile şartları karşılıyorsanız deniyebiliceğiniz tek yol bu.

      Maalesef karamsarlık vermek istemem fakat güncel durumda şuanda USCIS cephesinde işler bu şekilde işliyor olabildiğince güncellemelri gruptan aktarıyorum fakat bu noktada dediğim gibi bizde elimizdeki sınırlı imkanlarla süreci izliyoruz. Tekrardan size ve eşinize hayırlı olsun diyorum. Umarım süreciniz rahat geçer sizin gelişinizle bu kuyruk açılır...

      Saygılarımla...

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @Mangoman I-129F hilesi artık işe yaramıyor yine başvurması bedava denenilebilir fakat USCIS Artık K3 Başvurularını fiilen görmüyor çünkü zaten SCOPS felç olmuş durumda 4 aydır neredeyse Tek bir I-130 dosyası işlemiyorlar bunları düşünürsek maalesef bu işe yaramayacaktır hocam arkadaşımızın Dosyasının Front Log'da kalma ihtimali bile var. Şuan USCIS bir çeşit yeniden yapılanma içinde ve tüm yabancı forumlarda herkes onlardan bir hareket bekliyor bende duruma göre güncellemelerimi paylaşmaya devam ediceğim. Saygılarımla.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @bamboo Dediğim gibi bir şeyler dönüyor ve ne tam olarak kimse bilmiyor ben hala takipteyim bugün yarın ne oluyorsa kokusu çıkar diye umuyorum...

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: Amerikan vatandasi esin uzun suredir ABD’de bulunmamasi

      @ofcepeci Merhabalar öncelikle şunu belirtmek isterim ben sürecin anlık olarak içindeyim sürecin ilk aşaması yani I-130 formunu doldurduğunuz aşamada eşinizin ABD içindeki ikameti ve bağları sorgulanmıyor bu aşamada sorgulanan tek şey evlilik bağınız ve evliliğinizin gerçekliği. Bu süreçte ortalama 12-17 ay arasında sürmekte yani ilk 1.5 yıllık süreçte bunu düşünmenize bile gerek yok formu doldurduktan sonra.

      Sonraki süreçte formunuz onaylandığında ve NVC'de vize başvurusu aşamasına girdiğinizde bu konu oluyor bu noktada Amerikan vatandaşı eşin ABD'ye geri dönmesi orada bir kira sözleşmesi,iş,banka hesabı,yeni bir eyalet kimliği,sizin soy isminizi eğer kadınsa belgeleri alıp değiştirmesi vs bağ için önemlidir ve bunu belgelerle sağlamalı.

      Biz bu son 1 senelik süreçte hep birlikteydik ve son geçtiğimiz 1 aydır eşim Amerikada tüm belgelerini benim soy ismim ile güncelledi vs ve orada şuanda çalışıyor yani domicile'ı oluşturduk bağ olarak NVC aşamasında bunu sunucağız sizde aynı şekilde süreç ilerlediğinde bizim gibi sonraki aşamada bunu ilerletebilrisinz.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @bamboo İlginç bana direkt lokasyon söylemişlerdi size numara vermeleri ilginç USCIS'in sağı solu belli olmuyor aynı şikayetleri yapan başka yabancılarda var redditte ve TMVN sunucularında yakında bir şeyler netleşir ben takip etmeye devam ediyorum gelişmeler oldukça forumdan aktarmaya devam ediceğim.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: DV2027 Sohbet Odası

      @mlsscu Hocam ne diyeceğimi bilemiyorum ya nereden tutsan elinde kalıyor öyle bir konu yani...

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: DV2027 Sohbet Odası

      @Onur-Kürekçi Senatoyu kaybetse bile durumları sadece ufak bir ölçüde değiştirir yani senatoyu kaybetse bile rüzgar bir anda tam tersine gitmez sadece biraz daha bizim için iyi olur ama bir anda 365 derece olumluya değişme beklememek lazım Amerika tarihi hep böyle maviler gelir göçmenlere kapılar açılır Kırmızılar gelir Göçmenlere kapılar kapanır hep bu şekildeydi.

      Ama Trump sağ olsun ilkleri yaşadık Amerika tarihinde bu kadar göçmen karşıtı bir hükümet daha önce görülmedi yani tarihte ilki yaşattı reis sağ olsun benim eşim nefret ediyor ondan önümüzdek seçimde mavilere basıcak açık ve net söylüyor ben ABD vatandaşı olarak seni yanıma getiremiyorum 1 senedir çekmediğimiz acı kalmadı vs diyor acayip gıcık kapmış durumda cumhuriyetçilerden 😃 oy kaybedicekler garanti hemde

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @Nazmi-Şener Sizleri kutluyorum şimdiden sizlere bir an önce mülakat tarihi ve iyi mülakatlar diliyorum mülakat deneyimlerinizi dört gözle bekliyor olucağım. Darısı biz USCIS mağdurlarının başına ^^

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: DV2027 Sohbet Odası

      @xrainbow_ Televizyonlarda medyada konuşuyordu Amerikaya yasal gelin vs yasal göçmenlerle bir sorunum yok yasal göçmenliği destekleyeceğim vs şimdi duruma bakıyoruz hepimizin içinden geçti sözlerin hiçbiri tutulmadı...

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      O değilde en çok DV26 kazananlarına üzülüyorum DV27 bekleyenler hiç başlamamış bir çekiliş için üzüldüler ama DV26 konusu gerçekten çok kırıcı o kadar uğraşıp kazanan sonunda hayalimi yaşayacağım diyen insanlar ortada kaldılar işin kötü tarafı artık 3-4 aylık bir zamanımız kaldı ve hiçbir şey belli bile değil özellikle sizin hissettiğinizi kimsenin hissetmesi mümkün değil umarım bir an önce Pause kalkar seri seri vize basmaya başlarlar zaten çıkması imkansıza yakın bir çekiliş böyle saçma nedenden kaybetmemeli kimse ya...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ekto Oktan
      Ekto Oktan