Greencard' a ilk başvurduğum zamanlarda bu dönemler hep deli gibi heyecanlı oluyordum ama her geçen sene biraz daha alıştım. Bu senenin totemini heyecansızlıkla yapıyorum
Şaka maka az kalmış. 1,5 ay sonra buralar "yaşasın" ve "kahretsin" dolacak.. Her şey gönlümüzce olsun şimdiden.
Yalnız bir temennim var. Bu yazıyı gören arkadaşlardan kazananlar olursa, geride kalanlara ve gelmek için yol arayanlara rehber olsunlar. Forum ya da sosyal mecralardan ellerini çekmesinler. Alınacak bir bilgi kırıntısının bile ne derece değerli olduğunu defalarca gördük, yaşadık ve yaşıyoruz da.
Birilerine rehber olmak, fikir vermek, harekete geçirmek ve başka hayatları olumlu etkilemek kadar muazzam bir hadise olabilir mi? Sanmam 
Zira ben kazanırsam @semavi abi gibi olacağıma söz veriyorum şimdiden

istanbuladami
@istanbuladami
istanbuladami tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: DV2023 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
-
RE: DV2023 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Şimdi öncelikle kazanan tüm arkadaşlara tebrikler diyorum, yolları açık olsun ve kazananlardan ricam lütfen;
"greencard cıktı şimdi ne yapacağım"
"greencard kazandım ama bu ne?"
"bana cıktı ama ben öylesine başvurmuştum"
Gibi saçma sapan ve adamı çileden çıkaran şeyler söylemesinler ve ellerine geçen bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirsinler. Haa yok değerlendirmeyeceklerse bir daha lütfen kesinlikle greencard'a falan başvurup da milletin hayalleri ile oynamasınlar! Kazanamayan arkadaşlar! Üzülmeyin.. Bu çekilişin %99 ihtimalle çıkmayacak bir çekiliş olduğunu unutmayın ve kendinizi kahretmeyin.. Hayaller için çabalamaya, fırsat aramaya ve yaratmaya devam.. Rabbim hepimizin gönlüne göre versin
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
maşallah her geçen gün başka bir saçmalığa uyanıyoruz
şimdi düzelir, bugün düzelir, elbet iyi olacak falan diye beklerken ya savaş çıkıyor, ya Trump birilerine dayılanıyor ya Epstein pisliği patlak veriyor.. İnsanların içinde ne göç heyecanı kaldı, ne hayal, ne takat. Maaşallah hepsini sömürdüler

Geçtiğimiz yıllarda başvurulardan sonra buralar ne canlı olurdu, her gün yeni bir bilgi edinirdik, bir de şimdiki sessizliğe bak. Ne diyeyim elimizde bir hayalimiz vardı ona da göz diktiler. Hepsine tek tek lanet olsun

-
RE: DV2023 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
You have been randomly selected for further processing in the Diversity Immigrant Visa Program for the fiscal year 2023 (October 1, 2022 to September 30, 2023).
Okurken nasıl da heyecanlandırıyor ama
Mübarek günde nasip et Yarabbiii

-
RE: DV Başvuru Ücreti Resmileşti! (1$) - Eylül 2025Gündem içinde yayımlandı
Bence güzel haber. Boş başvuruları büyük oranda düşürecektir. Ben 5 $ bekliyordum ama 1 $ da iş görür. Gönülden dileyen ve uzun süredir bekleyen, hak edenler için hayırlı haber bu. Hadi bakalım...
-
RE: DV2023 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Evet arkadaşlar forumdaki herkese güzel tatlı bir bayram dilerim. İnşallah 2022 mayısında hep beraber forumca bir bayram daha kutlarız

sevgiler -
RE: DV2023 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Ben daha önce de söyledim gene söylüyorum. Bir gün bu sitede community oluşturmuş ve uzun süre hayalinin peşinden koşmuş olan herkese GC çıkacak ve herkes burada çekiliş sonucunu beklediği o günleri ABD'de bir anı olarak anlatacak

-
RE: DV2022 Bekleme OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@kprelif öyle güzel bir post ki içimde ne varsa cümlelerde onu gördüm. İstifa kısmından tut da havaalanındaki telaşa, tedirginliğe, eşimle ne yapacağız bakışı ile birbirimize vermeye çalışacağımız özgüven ve güce, yeni hayat kurma hayalimize kadar hepsini gördüm..
Allah herkese gönlündekini versin. umarım gerçekten ruhen hak eden herkese çıkar

-
RE: DV2023 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Biden' ın dediği gibi bu yıldan itibaren kota 80 bin'e çıkarsa ve Türkiye'nin göçmen yüzdesi de 4 lerden %7'lere çıkarılırsa (ki böyle bir durum da konuşuluyordu) o zaman ülkemizden yaklaşık 5600 kişiye GC çıkacak demektir.
Ama 250 bin kişinin başvurduğunu ve 5600 kişiye GC çıkacağını varsayarsak da şans yüzdesi gene %2,24 olacak diyebiliriz.
Başvuru sayısının her geçen gün arttığı greencard'ın ülkemizde de popüler hale gelmesi sebebi ile kotaların artması da maalesef pek etki etmeyecek gibi.
68 yaşındaki annesine başvuru yapıp çıkınca da kara kara düşünen ve gitmeyeceği neredeyse kesin olan arkadaşların yerine sadece gerçekten hem ekonomik olarak hem de kafa olarak bu sürece hazır olanların başvurduğu bir çekiliş daha başka olacaktır diye düşünüyorum.
Hayırlısı bakalım... -
RE: DV2023 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@dytmelek Bilmukabele. Ekonomik kaygılardan ziyade eğitim, gelecek, sağlık, hukuk. hak vs gibi bir çok toplumsal değerin itina ile kaybedildiği korkunç bir dönemdeyiz. Gönül ister ki bir şeyler yoluna girmeye başlasın ve insanlar farklı diyarlarda huzur aramak zorunda kalmasın ama günümüz şartları bırak iyiye gitmeyi, istikrarlı şekilde her geçen gün daha da kötüye gidiyor.
Henüz evli değilim, çocuğum yok ama ben de daha şimdiden o kaygıları birebir yaşıyorum maalesef
istanbuladami tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@BerkanCaliskan Çoğumuz aynı durumdayız. Burada amaç gerçekten de dediğiniz gibi çoluk çocuk sahibi olmadan bir standart yakalamak. Ne diyelim inşallah nasip olur
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@lamak-sadla Aslında mantıksız değil. Netice adam başkan. Eğer bir şeyleri bitirmek isterse elbette bu gücü var, orta yol bulmak isterse de öyle bir gücü var, oyalamak isterse meydan zaten onun ancak ben hem göçmen konusunda hem de diğer konularda artık halkı net olarak arkasına alabileceğini düşünmüyorum. Ha çırpınır eder, oyalar, askıya alır ama programı tamamen kaldırmak abd nin var oluş felsefesine aykırı. Orası bir göçmen ülkesi neticede. Bu arada çekilişte dil, meslek, pasaport şartı, başvuru ücreti, puan mevzusu falan çok da mantıksız gelmiyor kulağa. Bir de merak ettiğim ve dikkat ettiğim husus neden bütün iletileriniz aşırı eksi yemiş, kaçırdığım bir şey mi var acaba

-
RE: Amerika'da ikinci el araba almakEhliyet ve Araba içinde yayımlandı
@bkio görüşme şansınız oldu mu ve siz ABD'nin neresindesiniz bilmiyorum ama @semavi Bey Houston'da bir galeri sahibi ve dünya tatlısı biri. Kendisinden bu konuda net fikir alabilirsiniz diye düşünüyorum.
Yolunuz açık olsun, Selamlar -
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@lamak-sadla Bir an, tek bir an ile her şey değişir. Daha önce defaten yaşadık buna benzer durumlar. O kadar olumsuz olmaya gerek yok. Haa tabi her şey bizim istediğimiz gibi olacak, şöyle böyle demek de çok doğru değil ama ne savaşlar, ne başkanlar, ne terör saldırıları gördü bu çekiliş. Kimler kimler gitti sonrasında, kaç aileye yuva oldu ABD. Hayırlısı diyelim ve yaşayıp görelim

-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Okan Şengün'ün instagram paylaşımına göre ABD federal temyiz mahkemesi Trum'ın sığınmacıların sınırdan geri çevrilerek direkt deport edilmesi sürecini durdurmuş. Yani göçmenler yasal olarak iltica talep edip mahkemede değerlendirilerek yönlendirilecekmiş.
Bu durum Trump'ın "ben istedim oldu" kafasıyla süreç yürütemediğini net olarak göstermiş oldu. Ayrıca, iltica konusunda mahkeme bu şekilde müdahalede bulunduysa DV Lottery için çok daha da umut verici geldi bana bu.
DV 2027 için net yorum yapamıyorum artık, zaman çok sıkıştı ancak DV 28 için tam zamanında süreç başlayıp, yani ekim ayı başında başlayıp kasımda biter ve mayısta da açıklarlar gibime geliyor. -
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
tam olarak bu açıklamayı bekliyordum. haa açıkçası başvuru ücretine biraz dokunurlar dedim ama pasaportun resimli kısmının taranarak başvuru yapılması olayının fake başvuruları ve fırsatçılığı yok etmek için yapılan bir adım olduğunu da görebiliyoruz.
Bu arada 2.5 miiyon fake başvuru demek çok yüksek rakam. Eğer 20 milyon genel başvuran varsa bu %10 dan fazla başvurunun fake olduğu anlamına gelir.
Umarım temmuz ayına kadar hepimiz başvurularımızı yapmış, sonuç için heyecanla bekliyor oluruz. Hadi bismillah.. -
RE: DV2026 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Erdi-Gultekin Bu konuda bir engel olmaması lazım. turistik ya da iş, öğrenci vizelerinin GC ile alakası yok. Ha tabi bir kural değişikliği yaşandıysa, süreç dondu ya da revize edildiyse bilemeyeceğim
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@T-C-Kubilay-Dikici turist vizesi alıp imkan yaratmak ve nadir de olsa abd ye ayak basmak, orayı solumak bile önemli. yola çıkınca farklı fırsatlar imkanlar doğabiliyor. Nasip belki biz de B1 ile kısa bir ziyaret planlayabiliriz. Bakalım

-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@iibrahimd Siz kazanansınız sanırım. Umarım hayırlısıyla planlarınız gerçekleşir ve tabi ki inşallah bize de nasip eder. Kazanınca da bitmiyor dediğiniz gibi bir sürü plan yapmak, mülakat gelmesini beklemek, doğru tutarı biriktirebilmek falan hepsi büyük iş ama öncelik o çekilişte denk gelmek tabi
Bizler nasibimizi bekliyoruz bakalım

-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@dogucansevik yaklaşık 10 senedir bilfiil başvuruyorum.. ve çıkmadı
turist vizesi alalım dedik randevu aldık ama ailevi sebeplerden ötürü gidemedik, ekonomik olarak eb-2-3 gibi vizelere katılma imkanımız yok. Yaş itibariyle öğrenci olma gibi bir ihtimalimiz ve planımız da yok. Yani aslında pes etmek için birçok sebeple karşılaştım diyebilirim ama etmedim, etmeyeceğim de.. özellikle gc ihtimali çok çok düşük olduğundan farklı ülkeleri programlari falan da araştırdık ve ab vatandaşlığı için bir yol bulduk mesela.
Burada amaç kesinlikle ve sadece ABD mi yoksa göç mü, bunu netleştirmek, mutlaka araştırmak ve gerçekten istemek gerek. Sadece hayal kurarak asla olmuyor çünkü