........
-
Arkadaşlar merhaba J1 vizesi ile Amerika' ya gelen 24 yaşında aşçı kardeşinizim. Atlanta'dayım. Programım bittikten sonra bir süre Lyft yapmayı düşünüyordum. Fakat insanlardan yaptığına değmez tarzı duyumlar alıyorum. Gerçekten o kadar mı kötü durumlar? Yoksa eskiden daha fazla kazandırdığı için şimdiki kazanılan paralara mı sitem ediyorlar? Şu an aktif olarak Lyft yapan ya da kısa süre önce aktif olarak yapıp bırakan arkadaşlar varsa bilgilendirirse çok sevinirim. İyi forumlar.
-
@baran-bozdogan Amacım Lyft ile başkalarını karşılaştırmak değildi, security check ile SSN arasındaki bağlantıyı vurgulamak için söyledim. Yeni SSN neredeyse yok gibi bir şey. Hali hazırda açık olan banka hesabınıza SSN'i işleterek işe başlayın, sonra varsa ehliyet (yoksa gidin hemen alın) ve diğer yasal belgeler üzerinden SSN girişi yapıldıkça sorgulama süreleri kısalacak.
-
@RizaB Çalışma izni olmadan ABD de pilot olarak çalışmanız zaten mümkün değil. Greencard da çoğu şirketin aradığı bir konu. F1 statüsü ile öğretmen pilotluk mümkün ama tabi ki yasal OPT süresi kadar ancak. Ayrıca seyahat kısıtlamanızın olmaması gerekiyor o yüzden statü değişikliğinde olup seyahat edemeyenler veya iltica ettiği için seyahat edemeyenlerin pilot olarak çalışması neredeyse imkansız.
-
@Cevdet51, içinde söyledi: Postane (USPS), FEDEX, UPS ile paket ve mektup gonderimi hakkinda bilgiler
@goodluck Özel posta kutusu kiralarsak greencard ve ssn gibi federal hükumetten gelen önemli postalar sorunsuz bir şekilde posta kutumuza gelir mi? araştırmalara mi göre posta kutu kiralandiginda bu tarz önemli evrakları oraya bırakmıyorlarmis doğru mudur.
Ozel posta kutusu derken postanenin kendi kiraladigi posta kutusundan bahsediyorsaniz oraya tum postalar ve paketler birakilir. Ancak farkli bir yerin posta kutusunu kiralayacaksaniz onu bilmiyorum. Orada sorun yasanabilir.
-
@ecisso, içinde söyledi: Amerika’da Türk denizcisi olmak...
Herkese merhaba, bir greencardlı olarak İngiliz Bayraklı bir teknede deckhand olarak Bahamalar'a tur yapan bir Süperyatta çalışmam, amerikan topraklarından çıkmış gibi görünmeme sebep olabilir mi? İlla ki greencard'ımın riske girmemesi için Amerikan Bayraklı bir teknede mi çalışmam gerek?
Green card ‘a ait ülkede kalış ve süre tamamlama konularını aksatmadığınız sürece sıkıntı olmaz. Aksi taktirde biriktirmiş olduğunuz kalış süresi tehlikeye girer.
-
Herkese merhaba, suanda J1 trainee vizesi altinda ABD'de bir sirkette freight forwarder olarak calismaktayim. Hem lojistik sektorundeki arkadaslarla tanismak hemde sorusu olan varsa yanitlamaktan memnun olurum.
Daha cok ihracat/ithalatla ilgilenmekteyim, ABD'den yuku olan veya ABD'ye gidecek yuku olan varsa da yardimci olabilirim.
-
Merhaba biraz gec olabilir ama genede bildiklerimi anlatmak isterim. Suanda Amerika'da bir firmada freight forwarder olarak staj yapmaktayim. Eger ABD'den ihracat yapmayi dusunuyorsaniz %99 bir freight forwarder ile calisacaksaniz ve IRS'ten isletmenize veya kendinize bir TAX ID atanmis olmasi gerekmektedir.
ABD'deki freight forwarder yukunuzu kapidan alip arzu denilen destinasyona ( havaalani / liman veya direkt teslimat) nakliyesini halleder. Cok basit bir surec olsada regulasyonlara dikkat etmek gerek. Gonderici olarak bir takim sorumluluklariniz olacak, malinizin kontrol/lisans gerektirip gerektirmedigi ve ABD gumrugune ilan edilmesi icin gerekli detaylari da nakliyeciye saglamak zorundasiniz.
-
Merhabalar, TWIC denilen transportation workers identification credential almak greencardlı birisi icin mumkunmudur? İnternette vatandas olunmasina gerek yok yazmakta ama pek emin olamadım, USCG yeterliligi gibi TWIC almak icin de mi acaba vatandas olmamiz gerekli? Türkiyede son sinif Duim oğrencisiyim tanker, cruise gemisi ve limanda olmak uzere kisa sureli stajlarim mevcut, uzun bir staj surem kaldı, gemide calisma gibi bir planım yok ama limanlarda port operations, marine operations, terminal, yada crew recruitment alanlarinda calismak gibi bir hedefim var, coğu için TWIC gerekmekte, araştırmak icin ciddi vakit harciyorum ama nekadar istesemde bu sektörde çalışmak pek mümkün değil gibi hiç vakit harcamadan başka sektörlre mi odaklanmam gerek? sektördeki deneyimli kişiler olarak ne önerirsiniz dusuncenizi paylasabilirseniz cok sevinirim.
-
........
-
-
-
@smartcells abi bilmiyorum Amerika da mı yaşıyorsunuz
-
-
@vmature merhaba Serkan Yürekli ile iletişime geçerseniz yardımı olur. Son videosunda E2 vizesi ile göç eden bir kişi ile videosu var. Orada artık bu sektör için danışmanlık yapıyorum diyordu. İyi şanslar.
-
@ziyaku, içinde söyledi: USPS (Post Office) basvuru ve ise alim surecleri
2+ senedir hemen her ilana başvurduğum Usps'de nihayet Haziran başı itibariyle ise başladım ayrıntıları editliycem. Bu aralar çok yoğunum. Reserved 🙂
Evet Nihayet Ise girişten itibaren çok yoğun gecen bir ayı doldurdum. Daha önceki yorumlarımdan belki bilenler vardır 5 senedir Amazon Dsp driver olarak zaman geçiriyordum son iki senedir de hemen hemen ayni is olduğunu düşündüğüm (hiç alakası yok) Usps deki City Carrier Assistant (CCA) pozisyonuna etrafımdaki post ofislerin hepsine başvuruyordum. Gecen sene 3 defa başvurularım karşılık buldu ve offer geldi ancak 5 senelik oturum suresini henüz doldurmadığımdan hepsinden ret aldım. Nihayet bu sene mart ayında 5 seneyi doldurdum Şubat ayinin ortasında başvurduğum bir ilana nisan ayında offer geldi . Yine sırasıyla parmak izi verme randevusu eğitimler vs derken 4 haziran ise başlama tarihim olarak kayıtlara geçti. Simdi önümde 90 günlük deneme sureci var bu sureci de atlatırsam yerim biraz daha sağlamlaşacak kısmetse.
Başvururken hesaba katmadığım bir şey oldu . Şöyle ki : Benim başvurduğum ilanın ofis adi St Petersburg diye geçiyor. St Petersburg deki ofise de 12 tane yan ofis bağlı yani bunlardan herhangi birine seni atayabiliyorlar. Beni bula bula evime en uzak olan ofise atamışlar 30 mil tek yon araba sürüyorum. Bundan sonraki hedefim 90 günlük deneme surecini atlatıp yakınımdaki bir ofiste is ilanı açılırsa gidip postmasterla ya da manager la konuşup transfer istemek olacak. Yoksa bu yol çekilmez.Gelelim şimdiye kadarki çalışma temposu ve şartlarını Amazon isiyle karşılaştırmaya.
Önce amazonun artı eksilerini yazayım çünkü azlar. 🙂
Amazonda ise giriş ücreti benim olduğum bölgede 16,50$/h ve 5 sene çalışmama rağmen herhangi bir seniority olayı yok yani yeni ise giren adam 16,50 alıyorken ben 5 senelik eleman 17,50$ alıyordum. Amazon'da çalışırken aslında amazona çalışmıyorsunuz amazon için çalışan bir taşeronun elemanı oluyorsunuz en ufak hatada kapı dişi. Çok az benefitleri var örneğin sağlık sigortası için sadece çalışan sigortalı olursa 2 haftalık periyotta 108$ ödüyordum. Deductable i da hiç az değildi. Emeklilikle alakalı ya da 401K gibi benefitleri yok. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Amazon'dayken şirketten şirkete değişmekle birlikte genelde haftada 4 gün, günde 10 saat çalışıyorsunuz, Eğer şirketin size öngördüğü güvenlik ve sürüş şartlarını yerine getirirseniz isinizi 10 saatten önce de bitirseniz günlük 10 saatlik parası alıyorsunuz. Bu şartlar araç içi ve dışında bulunan 360 derecelik kameralarla AI kullanılarak denetlenmektedir. Stop sign da geçme ya da geç durma ya da yeteri kadar durmama , hız sinirini asma, öndeki aracı yakın takip ve bunun gibi bir suru şey yani biraz olma eşeğim ölme vaziyeti. Amazonda çalışmanın en güzel yani 4 gün çalışıp 3 gün tatil yapmak. Biliyorum 2 kere yazdım ama gerçekten tek iyi yani buydu. Geleceği olmayan mecbur kalınmasa uzun sure yapılmayacak bir is. Amazonda isinizle alakalı dikkat etmeniz gereken tek bir şey var adrese gidip paketi bırakıp fotoğrafını çekmek. Bunların hepsini gerizekaliya anlatır gibi anlatan tek tek yapmanız gerekenleri söyleyen amazonun kendi uygulaması üzerinden yapıyorsunuz .Yani herhangi bir soru işareti yok yapacağınız isle alakalı yeter ki müşterinin kapısına bir şekilde ulaşın. 😁Aklıma gelenler amazonla ilgili bu kadar gelelim usps de şimdiye kadarki çalışmama göre deneyimlediğim eksilere.
Usps tam bir devlet kurumu yani bizdeki devlet memuru anlayışı neyse burada da gördüğüm üzere bu geçerli. Her turlu isten şikâyet eden kaşarlanmış elemanlar herhangi bir verimlilikle alakası olmayan sistemler. Her şey eski küf içinde en son ne zaman temizlenmiş belli olmayan sadece bir şekilde yürüsün gerisi halledilir mantığıyla bakimi yapılan dağıtım araçları vs. @goodluck arkadaşımın bunlara kesin ekleyeceği birseyler olur ben kısacık deneyimimle ancak bunları yazabiliyorum. 😁
CCA ler eleman eksiği ve regular yani kadrolu elemanların kafasına göre call out yapması ve hak kazandıkları izinleri kullanmaları nedeniyle haftada 6 gün ve günde 8+ saat çalışıyorlar. Bu çalışma da öyle zaman geçirme değil ha gerçekten çalışıyorlar Florida sıcağında bu haftaki is günlerimde günde 11 mil den az yürüdüğüm olmadı. Günde en az 4 litre su içtim.
Bu pozisyonun benefitlerini yazmıycam USPS CCA benefits yazarsanız ya da usps.gov dan careers sayfası üzerinden başvuru yaparsanız ayrıntılı yazıyor. Amazondan çok çok iyi olduğu bir gerçek. Ancak ne yazık ki herkesin yapacağı bir is değil fiziksel olarak dayanıklı olmanız gerekiyor.
Başka ofise transfer için nasıl bir yol izlemem gerektiğiyle alakalı tecrübeli arkadaşlardan 🙏🏻 tavsiyelere açığım güncellemeler gelecek.
Eski pusku ekipmanlar arabalar kismina katilmamak elde degil 😀 Sistemde cok kohne o bir gercek. Kadrolularin kafasina gore ise gelmemesine kizma sende o keyfe bir gun varacaksin 😀 Istedigin ofise gecmek icin tekrar basvuru yapmak bir secenek ama o zaman ise giris tarihin yeni girmis gibi olur ve 90 gunde tekrar baslar. Sen hangi merkeze baglisin ve o merkez hangi subeleri iceriyor emin ol. Mesela bizde cape coral, fort myers ve lehigh acres diye 3 ayri sehir var. Bunlarin 3u de lee county’ye bagli. Ancak cape coral ve fort myers ofisleri toplam 8 olmasi lazim beraberdir. Cca’ler bu ofislerde gezebilirken lehigh’a gidemezler cunku o tek basina ayri yonetilir. Lehigh’a giden orda kalir. 90 gun boyunca sesini cikarmadan isini yap. Kadrolu olup iyi gecindigin kisilere aklindakileri sor. Ben senin icin carsamba gunu kendi menagerima soracagim. Supervisorlar bana gore isi en zor olanlar. Onlar pek yardimci olmaya meyilli degildir. Cunku altinda calisan elemanlara hic bi yaptirimlari yok. Sendika direk kafalarinda bitiyor. Ayrica tepelerinde de onlari push eden bir dolu yonetici oluyor. Dolayisiyla onlarin halden anlamasini bekleme. 90 gunu doldurduktan sonra israrli bir sekilde talepte bulunabilirsin. Hatta istedigin subeye gidip menajerle konusup orada calismak istedigini soyleyebilirsin. Ihtiyaci varsa seni ister. Ben clerk olarak calisiyorum biliyorsun. Ama carrier’lara da ne yapilabilir soracagim.
-
@zeliha forum ailesinden olan aynı zamanda youtube videoları çeken aykut size direk yardımcı olacaktır.:
-
Sektorde is arayisinda olan, NC eyaleti Charlotte sehri veya cevresine yeni goc eden veya planlayan degerli forum uyeleri;
Otomotiv tedarik zinciri veya operasyonlari ile ilgili iyi deneyimi olan ve elbette ingilizcesi gunluk iletisimi rahatlikla saglayabilecek arkadaslarimiz benimle iletisime gecebilirler. Ne yazik ki deneyime cok onem veriyorlar, bu nedenle iyi bir tecrube seviyesi gereksiniminin altini cizmek isterim
Calistigim sirkette zaman zaman acik pozisyonlar oluyor ve bu yaziyi belki ihtiyaci olan birine yardimim dokunabilir umudu ile paylasmak istedim. Suan "Tedarik Zinciri - Malzeme Planlama" pozisyonunda 1 kisi acigimiz var. Gelir acisindan deneyime bagli olarak tahminim senelik (brut) $65-70k civari veya ona yakin bir maas beklenebilir. Yakin bir zaman sonra ise, "Uretim Planlama" alaninda bir pozisyon daha aciyor olacagiz.
Ayrica genel uretim sahalarinda personel aciklarimiz da var fakat Uber, Lyft veya yemek dagitim islerinde vergi oncesi $16 ve ustu kazanilabildigi durumlarda, bu ikinci ise oncelik vermenizi tavsiye etmem. Ne de olsa saatlik $16 bir cok is alaninda rahatlikla kazanilabilir. Yine de ihtiyaci olan icin not gecmek istedim.
Bu ilanlar kapanmis olsa bile, ileride ihtiyaci olanlar icin bu iletim uzun donem icin burada dursun. Eger bu sirketten bir gun ayrilirsam, zaten iletiyi guncellerim
Güncelleme Tem 1 2022: Artık bu işyerinden ayrılıyorum
-
Sadece pilotaj eğitimi için ABD'ye gitmek isteyenler veya ABD'de pilotaj eğitimi alıp Türkiye'de iş aramayı, çalışmayı düşünenlere bir uyarım var!
1 Ocak 2022'den itibaren yürülüğe giren ve uygulanmaya başlayan SHGM yönetmenliğine (SHT-1LC) göre Türkiye dışından bir otoriteden (CAA) alınan lisansların ve ratinglerin Türk Lisansına çevrilmesi ve işlenmesi çok zorlaştırılmıştır. Bazı lisans türlerinde hiç mümkün değildir, özellikle yeni bitirilmiş eğitimlerin. Yani 0'dan ATPL'e bütün eğitimlerini yurtdışında alan biri artık bu lisansı Türk lisansına doğrudan çeviremeyecek. Yurtdışında alınan eğitimlerin tekrardan Türkiye'de de devam mecburiyeti olan sınıflarda aynen alınması, SHGM tarafından yapılacak yazılı ve uçuş sınavlarına tekrar girilmesi zorunlu tutulmuştur. 31 Aralık 2021'e kadar yurtdışında aldığımız lisans ve ratingleri sadece form doldurarak logbook ve diğer belgeleri beyan ederek aynen Türk lisansına çevirebiliyorduk. Yeni yönetmenlik ile bu devir sona ermiş oldu.
Bu kararın alınmasına Türkiye'deki uçuş okullarının baskısı neden oldu. Yurtdışında daha kısa sürede ve yarı maliyetle uçuş eğitimi ve lisans alınması nedeniyle çok sayıda öğrencinin başta Avrupa(EASA) ve ABD(FAA) eğitimi almak için yurtdışına gitmesinden rahatsız oldular ve bunun durdurulması için uzun zamandır uğraşıyorlardı. Türkiye'de 2-3 yıl süren ve 80 bin euroya mal olan eğitimleri Avrupa'da 1 yılda ve 35-40 bin euroya almak imkanı varken insanlar neden Türk okullarına gitsinlerdi?
Asıl çözmeleri gereken problem şuydu: Türkiye'deki pilotaj eğitimleri neden bu kadar uzun sürüyor ve neden yurtdışına göre hem de döviz bazında 2 kat pahallı?
1 Ocak 2022'den itibaren uygulanmaya başlayan yönetmenlik:
(SHT-1LC) LİSANS VE YETKİLERİNİN ÇEVRİLMESİ TALİMATI -
Guzel baslik katkilar cok ehemmiyetli olacaktir.
-
Su basliktan bilgileri takip edebilirsiniz, sorularinizi da bu baslikta sorabilirsiniz:
https://yesilkartforum.com/forum/topic/652/amerika-da-uber-eats-doordash-ve-pizza-delivery-yapmak/
Maalesef ayni is kolu icin her sehre ozel ayri baslik acmayi dogru bulmuyorum.
Uber ve Lyft Şoförlüğü
-
Bende lyft başvurdum 6 ay askıya aldı nedenini bilemedim Toyota Camry 2020 xse aldım yeni elimde kaldı inanın
-
@caglaror Bugün gittim denver lyft ofisine.Hem medical exam i ,hemde vehicle inspection ı bedava yaptılar ve hesabımı onayladılar.TNC ve vehicle inspection kağıtları herzaman arabada bulunmalı dediler tamam dedim.2yıl süresi var tnc medical exam in.Bende bugün hem deneme hemde heves amalı 9 saat civarı yaptım colorado springs de.170usd bıraktı.Tabi benzini vergisi çıkılmamış kaba hali.Havalimanında 2 saat kaybettim onuda belirteyim.
@kaptan coloradoda hiç prius bile yok.Camry bile azınlık genelde 4WD arabalarla yapıyorlar .Belirli bir model yok gördüğüm
-
@yilmaz ofise git konuş bence
-
Kendi sosyal medya hesabımda paylaştığım cümlelerle sizle de paylaşmak istedim :
"Oradan baktığınızda gördüğünüz nedenlerden dolayı seviyor değilim Amerika'yı. Yani zengin olması, alkolün ucuz olması, iyi bir arabaya binmek, özgürlükler vs kadar değerli başka bir şey var burada... Bizim ülkemizde çok gerilerde kalan "Kadirşinas" bir tavır var burada. Bugün gördüğünüz bu fotoğrafı, Amazon'da paket dağıtırken çektim. Evin önüne bir sandalye üzerine bir sepet koymuşlar içi de dolu bu şekilde. Kapılarına bir Amazon kolisi bırakırken gördüm. Kağıttaki mesajda özetle diyor ki : "İt gibi çalışıp paket dağıtıyorsunuz, bu da paketimizi getirdiğiniz için teşekkürümüzün göstergesi. Atıştırmalıklardan alabilirsiniz" bin tane ülke dolaştım hiçbir yerde bu hareketi, bu hareketi andıran bir şeyi görmedim. Hele Türkiyede kuryelere hayvan gibi davranildigini da iyi biliyorum. İnanılmaz bir yardımlaşma, dayanışma, yere düşene destek olma, karnını doyurma, giydirme kültürü var. İşte Amerika'yı en çok bu nedenle seviyorum."
-
lyft ile alakalı bir şey sormak istiyorum. arabası olmayanlarda haftalık belli bir miktar parayı lyft'e ödeyerek onların arabasıyla yapabiliyor. ilk gelenler için bir araba alana kadar mantıklı mı sizce bu?
-
@mhepekiz harika düşünmüşler
hiç içinden bişey aldınızmı -
@travelleth, içinde söyledi: Uber ve Lyft Şoförlüğü
lyft ile alakalı bir şey sormak istiyorum. arabası olmayanlarda haftalık belli bir miktar parayı lyft'e ödeyerek onların arabasıyla yapabiliyor. ilk gelenler için bir araba alana kadar mantıklı mı sizce bu?
Sorunuzun cevabı linklerde ayrıntılı şekilde var.
https://www.lyft.com/expressdrive
https://help.lyft.com/hc/en-us/articles/360001562247-Express-Drive-earnings-and-charges
Kiralık araçla Lyft yapmak için başka seçeneklerde var.Hertz' de kiralama yapıyor bildiğim kadarıyla.
Ayrıca https://hyrecar.com/ hem Uber hem Lyft için araç kiralayabileceğiniz bir site.
Bu sitede kendi aracınızıda aynı amaçla kiraya verebiliyorsunuz.Araç sahiplerinin yorumuna göre o da fena bir seçenek değil gibi.
"3 ay önce listelediğimden beri arabam durmadan kiralandı. O zamandan beri, listeye 4 araba daha ekledim ve arabalarımdan biri kiralanmadan bir gün dahi geçirmedim.- Thu Nguyen" -
@Richmond Cok guzel gelismeler. Burada saati 20$ ve uzerine geldiginde biz iyi olarak bakiyoruz. Gunluk saate bakmaksizin 160$ bizim buradaki tum giderlerimizi karsiliyor (6gun/hafta). Havaalani her sehirde anlamli degil. Yani AUS da cok rahat sira gelmesine ve duzenine alismama ragmen artik musteri goturmezsem sirasina girmiyorum. Yogun gunlerde havalanindan merkeze 11 dolara yolcu goturmek icin zaman harcamaktan sa saati 20$ ortalama ile sehirde yolcu tasimak daha anlamli geliyor.
Hayirli olsun, yan is olarak cok super bir is Lyft, benim hayalim de yan ise cevirebilmek. -
@caglaror şuanda burda Hava karlı ve lyft ekstra para vermiyor dağ yollarında filan baya zor oluyordu bende bugünlük bıraktım çünkü ekstra çabaya değmiyor aynı para.Doordash ve grubhub gibi bunda peak yokmu acaba ?
-
@yapay-zeka benim böyle bir öğretim var. Bana önerilen şeyleri reddetmem.. O anda tüketmeyecek bile olsam alırım. Böyle bir inanışım var. Bir ufak paket bisküvi aldım
-
Bugün bu naif hareketle 2 kez daha karşılaştım. Son kez paylaşmak istedim.
-
@mhepekiz, içinde söyledi: Uber ve Lyft Şoförlüğü
Kendi sosyal medya hesabımda paylaştığım cümlelerle sizle de paylaşmak istedim :
"Oradan baktığınızda gördüğünüz nedenlerden dolayı seviyor değilim Amerika'yı. Yani zengin olması, alkolün ucuz olması, iyi bir arabaya binmek, özgürlükler vs kadar değerli başka bir şey var burada... Bizim ülkemizde çok gerilerde kalan "Kadirşinas" bir tavır var burada. Bugün gördüğünüz bu fotoğrafı, Amazon'da paket dağıtırken çektim. Evin önüne bir sandalye üzerine bir sepet koymuşlar içi de dolu bu şekilde. Kapılarına bir Amazon kolisi bırakırken gördüm. Kağıttaki mesajda özetle diyor ki : "İt gibi çalışıp paket dağıtıyorsunuz, bu da paketimizi getirdiğiniz için teşekkürümüzün göstergesi. Atıştırmalıklardan alabilirsiniz" bin tane ülke dolaştım hiçbir yerde bu hareketi, bu hareketi andıran bir şeyi görmedim. Hele Türkiyede kuryelere hayvan gibi davranildigini da iyi biliyorum. İnanılmaz bir yardımlaşma, dayanışma, yere düşene destek olma, karnını doyurma, giydirme kültürü var. İşte Amerika'yı en çok bu nedenle seviyorum."
Aslında Amerika'nın sosyal devlet olma konusundaki eksiklerini bilinçli Amerikan vatandaşları kendi içerisinde büyük ölçüde kapatıyor diyebiliriz sanırım. Özellikle yardım kuruluşları - sivil toplum kuruluşları aracılığıyla düşük gelirli-evsiz insanların mahallelerine gidip düzenli olarak bedava yemek dağıtılması, senede 2 defa evsizlerin yoğunlukta olduğu yerlerde büyük çadırlar kurulup bu çadırlar içerisinde doktor ve dişçilerin bedava sağlık hizmeti vermesi, düşük gelirli çocuklu ailelere bebek bezi, bebek maması dağıtılması, neredeyse her büyük şehirde ücretsiz sağlık kliniklerinin bulunması bunların en basit örneği, Amerikan kapitalizminin hep yırtıcı, vahşi tarafları gözümüze sokulurken aslında arka planda sizin de bahsettiğiniz gibi yardımlaşma, düşeni kaldırmak için destek olma anlayışının hiç de azımsanmayacak sayıda insanda bulunduğunu düşünüyorum. Bir diğer önemli husus ise örneğin bir mahallede bedava yemek standı kurulup evsizlere yemek dağıtılırken hem bölge kilisesinin kurmuş olduğu stand hem de ateist-deist bir yardım kuruluşunun standının yan yana bulunabiliyor olması. Bu anlayışın zaten Amerika'yı süper güç yaptığını düşünüyorum. Başınızdan geçen bu olayı bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
-
@mhepekiz ben buradan bu fotoğrafa bakınca bu kadar hoşnut ve mutlu olduysam, muhatabı olan sizi düşünemiyorum, nasıl güzel bir incelik, şunu hatırladım, eskiden sokağımızda örneğin bir çalışma olduğunda sokakta çalışanlara çay demleyip bir tepsi ile aşağı inerdi annem, ikram ederdi hepsine. Aslında ne kolay gönül alma, mutlu etme, dediğiniz gibi kadirşinaslık..
-
@aysegul tabi aynısı yeni taşınana vs. de olurdu ama artık ben yoruldum bu stres sevgisizlik mutsuzlukla yaşamaktan haa amerika çok mu mutlu edecek mutsuz etmesin yeterli
-
@haymatlos_ doğrudur ama sizin bahsettiğiniz biraz komşulukla ilgili birşey, bizim kültürümüzde tabiki çokça örnekler var, ancak Mustafa Bey in örneklendirdiği biraz daha kadirşinaslık özelinde. Yani yapılan bir iş, alınan bir hizmete karşılık gösterilen incelik, insani tarafı biraz daha ağır basan bir muamele burada mesele. Yine de yanıtınız için teşekkürler
-
@aysegul, içinde söyledi: Uber ve Lyft Şoförlüğü
@haymatlos_ doğrudur ama sizin bahsettiğiniz biraz komşulukla ilgili birşey, bizim kültürümüzde tabiki çokça örnekler var, ancak Mustafa Bey in örneklendirdiği biraz daha kadirşinaslık özelinde. Yani yapılan bir iş, alınan bir hizmete karşılık gösterilen incelik, insani tarafı biraz daha ağır basan bir muamele burada mesele. Yine de yanıtınız için teşekkürler
Hocam Türkiye'de de komşuluğun iyi olduğu zamanlar çok geride kaldı. Daha geçen gün İstanbul'un en nezih semtlerinden birinde alt komşunun tüm nezaketiyle attığı biraz az gürültü yaparmısınız hastayım uyuyacağım mesajına cevaben adamlar 3 kişi herifin kapısına dayanıp kapıyı açtırıp adamı kendi evinde hastanelik edip sonuç olarak ifadeleri alınıp serbest bırakıldılar.
Yani o komşuluk olayları felan çok bozuldu. Herkes artık çok asabi ve saldırgan. Artık bir komşuyla biraz fazla takılsan biri birinin namusuna göz dikiyor, dedikodu desen gırla , o onu almış bu bunu almış kıskançlık hava atma gırla. O bahsedilen komşuluk olayı 55 yaş üstü artık hayatta dostluk ve sohbetten başka birşeyi kalmamış komşular arasında olan bir şey. (istisnalar dışında)
-
@Hawkerx size yüzde yüz katılıyorum, olumsuz da bir sürü örnekler verilebilir bu konuda devam edecek olsak ancak konu Türkiye ye evrilmesin, başlıktan uzaklaşmayalım, ben sadece bir an aklıma gelen eskilerden olumlu bir örneği yazmıştım
-
Bu ileti silindi! -
Kiliselerde genelde boyle yardim paketleri oluyor. Hatta pazar gunleri bazilarinda indirimli satislar oluyor, yardim toplamak adina kiliseye.
Birde insanlar artik kullanmadiklari esyalarini garage sale veya yard sale olarak evlerinin onunde birkac dollara satiyorlar. Bazende evin onunde curbside yani kaldirim kenarina birakiyorlar. Uzerine free yazarak. Isteyen gidip alabiliyor.
-
@MySea şahane bir "Baba koltuğu" aldım o şekilde eve free. İlk geldiğimiz günlerde yerde oturuyorduk ilaç gibi gelmişti
Benzer Başlıklar
77
Çevrimiçi
42.8k
Kullanıcı
4.5k
Konu
435.9k
İleti
Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum