Merhabalar, esim amerikali ve geliri yillik 2 bin dolar civarinda. 2025 yilinda evlendik ve kendisine, mumkunse bana da saglik sigortasi cikartmak istiyoruz. Benim gecen sene yillik gelirim 70 bin dolar civarindaydi, ama bu yil henuz gelirim yok ve 2024 yili icerisinde evli degildik. Sirf evlendigi icin medicaid cikartmasi zor olur diyorlar, sizce saglik sigortasi cikar mi? Veyahut sosyal hizmet odenegi verilir mi esime sirf geliri olmadigi icin? Benle evli olmasi sorun olur mu bilemiyorum. Human services'da saatlerce sira bekleyip bi de ustune ustluk olmazsa hayal kirikligi olacak, ben gerekirse almayim ama ona sirf evliyiz diye cikmamazlik olur mu merak ediyorum.
kaanvercetti tarafından gönderilen iletiler
-
RE: Medicaid Vs. MedicareSağlık içinde yayımlandı
-
RE: Amerika'da Tır Şoförlüğü?İş Alanları ve Meslekler içinde yayımlandı
@mahves Parca kagit veriyorlar okulda, hepsini ezberleyip ole sinava giriyorlar. Permit almak icinse 2-3 tane ucretli site var. cdlexam.co bunlardan bir tanesi. Ucreti odeyip tum havuzdaki sorulari tek tek ezberleyip oyle girip aliyolar. Ben permiti bir gun calisarak hallettim, sorulari ezberleyerek. Ingilizce bilmeyen birisi icin bu bir hafta calisma gerektirebilir cunku sadece general knowledge bolumunde ezberlemek icin 250-300 soru vardi yanlis hatirlamiyorsam. Onun haricinde herkes Ohio'dan aliyor bilinen turk tir okulundan oturu okuldan ziyade eyaletin guzel yani hic ucret vermeden randevu almadan sinava girebiliyorsun. Illinoiste ise chicago icerisinde ne yazik ki CDL sinavina girebilecegin DMV yok, suburb gitmen gerekiyor onda da 50 dolar veriyorsun ve 3 kere sinava girme hakkin var ve ustune ustluk randevu zorunlu. Onu da sabah saat 7de kalkip alman lazim. Ve eger DMV gorevlisi ile iletisim kuramazsaniz sorulari anlamazsaniz size yuz yuze sorulan, direkt eve gonderiyorlar ve sinava bile girmenize izin vermiyorlar. Ingilizcesi olmayan Illinoisten almaya calismasin o yuzden, Ohio gitsin. Her sekilde kabul ediyorlar ingilizce biliyor musun bilmiyor musun umurlarinda degil ve sinavi gecene kadar 40 dolarlik ucreti vermiyorsun istersen permit sinavina 40 kere gir.
-
RE: DV2026 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Belki bildiginiz uzere Amerika icerisinde sokak hayvani pek yaygin degil, sokak kopekleri sahipsiz kalinca barinaga goturuluyor ve sahiplendirilmezse bir kismi uyutuluyor. Sadece cok az sayida kedi ve sincap var. Burada boyle bir sistem uygulanirken (turkiyeye gelecek olan sistemin neredeyse aynisi( buradaki avukatlar neden Turkiye'ye gelecek olan sistemi hayvan katliami olarak yayinliyorlar? Yasadiklari, avukatlik yaptiklari ulkede bu olay uygulanirken ses cikarmayip Turkiye'de uygulaninca neden ses cikartiyorlar? Bana oldukca garip geldi. Kucuk kiz kuzenime sahipsiz kopekler sokakta saldirmisti, vahsilesmis cete halinde dolasan kopeklerin toplanmasi taraftariyim. Sizin de goruslerinizi merak ediyorum
-
RE: IllinoisDiğer Eyaletler içinde yayımlandı
Burda bir sure bulunup her sokaklarini gordukten sonra tecrubelerimi aktarmak istiyorum. Oncelikle city of chicago bolgesinde yasayacaksaniz iki kere dusunun. County tax (cook county), state tax in yaninda bir de sehrimize ozel city of chicago vergisi bulunuyor. Diger yerlerde alacaginiz 40li walmart suyu 4-5 dolarken burada 2 dolar city of chicago vergisi biniyor ve 7.5 dolara almis oluyorsunuz. Telefon alacaksiniz, state sales tax'in yaninda bi o kadar daha (hatta daha fazla) city tax oduyorsunuz. sifir iphone alirken 150 dolar eyalet vergisi biniyorsa bi 150 200 arasi daha chicago vergisi oduyorsunuz. Title transfer yapacaksiniz uzerinize alacaksiniz, alacaginiz araba/motor 1000 dolarlik bile olsa adiniza gecirmek icin 500 dolari gozden cikartin. (sadece cook county title transfer sanirim 175-250 dolar arasi). sehir icerisinde yasayacaksaniz park stickerina ihtiyaciniz olacak, onun icin de ayri para vereceksiniz. Sehir icerisinde insurance diger yakin suburblere gore oldukca farkediyor. Belli basli bolgelerde park bir sorun haline geliyor. Kira paralari gecen yila kiyasla oldukca artti, sehir icinde benzin artik 4.5 dolara seyrediyor, 5.5 dolara kadar cikiyor. Grand avenue/w chicago altina indiginiz her vakit tehlikedesiniz. Silah seslerini oldukca duyabilirsiniz ve beyaz populasyonu oldukca azaliyor. Ev kiralayacaklar mumkunse S yazmayan adresten tutmaya baksinlar. S damen/ s asland/ s western gibi ana caddeler bile oldukca tehlikeli. Ben wicker park tarafinda oturmama ragmen 10 dakika uzakliktaki s damenda oturan arkadasimin mahallesinde haftada 2 kere catisma cikiyor, arabasina mermi isabet etti gece uyurken park halindeyken. Uber/delivery islerinde arabaniza zenci almanizi onermem, ridei ucretsiz getirmek icin dusuk yildiz veriyolar. deli gibi esrar kokuyorlar ve silahlilar. Lease bitince buyuk ihtimal tasinacagim yer Des Plaines/Schaumburg olacak. Sehirde yasamak keyifli olabilir ama trafik olmadigi vakit otobandan zaten ucarak sehire inebiliyorsunuz, cekilen strese degmez. Naperville gorme sansim oldu. Oldukca temiz harika bir yer, ama irkci beyaz populasyonu bir tik fazla ama bir sorun yasayacaginizi zannetmiyorum cunku siyah degilsiniz. Ama aile yetistirmek icin harika bir yer olabilir, onun yakinindaki suburbler de oldukca guzel bence. Arabaniz olacaginizi varsayiyorum ben olsam sehire tasinmazdim, tasinirsam da lakeview/lincoln park/wicker park cevresinde olurdum. Downtown miamiden bile cok fazla pahali ve olumune park sorununun oldugu yer. Kira parasi gibi park parasi odersiniz. Genel olarak konusacak olursam zaten mavi eyalet olmasindan oturu gocmenleri seven bir yerdeyiz, herkes kibar, iyimser en azindan oyle gorunmeye calisiyor olmayan kisiler bile. Cok fazla farkli kultur var, her tur restoranin yemegini deneyebilirsiniz her seyi yapabilirsiniz. Kisin polar vortex zamani -30 -40 derece bizi gebertiyor ama bu olay 1 hafta falan suruyor sonra yine normal soguk devam ediyor. Asil olay marttan sonra basliyor burada. Bitmek bilmeyen festivaller, konserler. Yazin buraya gelen gruplarin sanatcilarin sayisi saymakla bitmez, ekim sonuna kadar devam ediyor. Insani oldukca iyi, NY ve LA gibi buyuk yerlere kiyasla ucuz, ama yine devasa bir sehirde yasamak istiyorsaniiz burasi yeridir arkadaslar. Ama unutmayin her iyi olayin bir kotu yani da var, vergiler ucuz eyaletten geliyorsaniz sizi sasirtabilir ama ona gore de para kazaniyorsunuz zaten merak etmeyin. Sehire yerlesen nufusun buyuk bir cogunlugu baska eyaletten geliyor, is gibi sebeplerden. Onun haricinde wisconsin/michigan gibi yerlerden tasinan cok fazla sehire. Ama en cok da suburblerden tasiniyorlar sehire. Ben bir yilimi tamamlar tamamlamaz Des Plains/ mount prospect ya da sehire yakin suburbe tasinacagim mumkunse city of chicago jurisdictionunda bulunmayan. Sogugu sevmeyen birisi buradan kacmak zorunda, sakin ama sakin listenize almayin. Mersinli birisi olarak cehennemi yasadim burda ama alisinca ogrenince kopamiyorsun, oyle de bir huyu var insani kendisine baglayan.
-
RE: Uber ve Lyft ŞoförlüğüUlaşım içinde yayımlandı
@hann, içinde söyledi: Uber ve Lyft Şoförlüğü
Arkadaşlar merhaba J1 vizesi ile Amerika' ya gelen 24 yaşında aşçı kardeşinizim. Atlanta'dayım. Programım bittikten sonra bir süre Lyft yapmayı düşünüyordum. Fakat insanlardan yaptığına değmez tarzı duyumlar alıyorum. Gerçekten o kadar mı kötü durumlar? Yoksa eskiden daha fazla kazandırdığı için şimdiki kazanılan paralara mı sitem ediyorlar? Şu an aktif olarak Lyft yapan ya da kısa süre önce aktif olarak yapıp bırakan arkadaşlar varsa bilgilendirirse çok sevinirim. İyi forumlar.
Bulundugun konuma gore, calistigin saate gore, yaptigin arabaya gore her seye gore degisebilecek bir faktor. Miami tatilimde Fort Lauderdale/Miami arasi sadece uberXL (7 kisilik araba) uber soforlugu yapan bir abimiz pazartesi gunu gibi olu bir gunde 9-10 saatte 310 dolar arasi gibi bir para kazanmisti. Chicago icerisinde pazartesi gunu 200 dolar kazansak halimize sukrediyoruz. Bu haftayi saymazsak (memorial day) her son 3 cumartesidir 500 dolar kazaniliyor 12 saat calisinca. Diger gunler de 200-250 kafi. Haftalik 1500-2000 arasi cok garanti bir miktar soytari gibi calisilmadigi surece ama tabi bunun vergisi var yakiti var arabanin bakimini var. Uber kotu ama eski zamanin uberiyle kiyaslarsan kotu. Bir akadasimin gecen sene bu zamanlardaki yaptigi paralara baktim, neredeyse 2 kat daha fazla ekmek varmis bu iste. Kacak gelen bir suru hindistanli ve asyalilardan oturu uber sektoru bir tik eski zamanlara kiyasla Chicago icin iyi degil, ama yine de ac birakmiyor hakkini verince ekmek yiyebiliyorsun. Velhasil kelam Texas'da bu isi yapan arkadasim berrrrrbat otesi oldugunu soyluyor. 80 saat calismayla California'da doordash ile 2000 altina inmeyen bir suru cevrem de var. Midwest'i doordash icin paketcilik icin onermem. Uber isi uzun sure yapilacaksa kesinlikle Black limuzin yapilmali ama onun da kagit kurek sirket vergi isleri ortaligi karistiriyor.
-
RE: IllinoisDiğer Eyaletler içinde yayımlandı
@MySea, içinde söyledi: Illinois
Su anda Chicago O'Hare Havaalaninda, baglanti ucusumu bekliyorum. Is seyahati. Chicago'dan 2024'de bir MySea gecti dersiniz



soyleseydin bi fotograf cekilmeye gelirdim abi yanina
her gun oralardayim -
Rental firmadan araba satin almak (Hertz, Enterprise)Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
Toyota olsun Honda olsun bayideki used arabalara baktığımda carfax raporunda arabaların çoğunun rental use olduğunu gördüm ve rental firmaların sattığı arabalara bakayım dedim ve fiyatın oldukça uygun olduğunu gördüm. Bayinin sattığı araba 25 bin dolarken rental firması 21 civarına veriyor her şey aynı. Daha önce deneyimi olan oldu mu, tecrübesi bilgisi olan aktarabilir mi?
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@newbie97, içinde söyledi: DV2025 Sohbet Odası
Tünaydınlar, gidip doordash ubereats felan düşünenler için 2 video buldum. Bunlar araba yerine elektrikli bisikletlerle dağıtıma başlamış büyükşehirlerde

Arabada trafik beklemek yada park yeri bulmak gibi dertleri yok anladığım kadarıyla 2-3km lik kısa mesafeleri kabul ediyorlar sadece. Özellikle alttaki siparişten aşırı iyi miktar kazanıyor
Zaten delivery uygulamalarinda ne tur aracla yaptigini secince sana o mesafede ride atiyor. NYC olsun Seattle olsun kanun cikardi saatte 22-26 dolardan asagi kazanmiyorlar fazlasi var azi yok scooter ve bisikletle cok iyi para yapilabilir ama bu olay Chicago icin gecerli degil. Her yer pothole, arabamin tamponu yerinden cikti daha iki gun once girdigim bi potholeda lastigim patladi. motorla ya da bisikletle girsem zor gorunen bir pothole'a geberir giderim herhalde.
-
RE: Amerika'da Ehliyet AlmakEhliyet ve Araba içinde yayımlandı
@Ercan-Geçgin, içinde söyledi: Amerika'da Ehliyet Almak
@kaanvercetti verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Ben de sabırla beklemeye koyulayım o zaman
Hemen basıp vermeleri harika olurdu. Burada belge döküman işleri çok ağır işliyor gibi. Türkiye’de 2 gün sürmeyen pasaport teslimi için bile takip yapılabiliyor. Burada başvuru yapıp bekliyorsun kim öle kim kala.
Greencard için de 3 haftayı geçti bekliyoruz bakalımCok agir isliyor hocam ama 30 gunu gecerse mutlaka ama mutlaka o gecici ehliyet kagidi uzerindeki mail uzerinden NJ MVC ulasin. 30 gunden uzun sureni gormedim duymadim yani. Tahminimce gecikmenin sebebi holiday sezonuna denk gelmesi. Xmas ve yeni yil tatillerinden dolayi biraz gecikme olmasi normal.
-
RE: Amerika'da Ehliyet AlmakEhliyet ve Araba içinde yayımlandı
@Ercan-Geçgin, içinde söyledi: Amerika'da Ehliyet Almak
Arkadaşlar ehliyet sınavını geçtikten ne kadar süre sonra ehliyetiniz adrese geldi?
Bunu takip etmenin yolu var mıdır?
Evdeki uc arkadas New Jersey'den aldik ehliyetleri, ilk arkadasimizin ehliyeti bir haftada geldi. Benim ehliyetim 23 gunde geldi, diger oda arkadasimin ehliyeti gunlerce gelmedi (yaklasik 27 28 gun). Gecici ehliyet kagidinin uzerindeki mailden ulastik, gerekli bilgileri verdik ve onlarin da takip yapamadigini bize ilettiler ve yeni ehliyet bastirmak ister misiniz diye sordular. Biz de evet dedik ve yeni ehliyet talep etmemizden iki gun sonra ehliyet arkadasin evine ulasti ama ne yazik ki yeni ehliyet talep ettiginden ve bu ehliyet duplicate olmadigindan gelen ehliyet bir anlam ifade etmedi. 1 ay kadar sure verin, acele edip yeni ehliyet talebinde bulunursaniz ilk ehliyetiniz geldiginde seri numaralari vs her seyi farkli oldugundan kullanamazsiniz. Ben en cok South Dakota DMV'sini sevmistim. Sinavi gecince pat diye adamlar orada basip 10 saniyede ehliyeti eline veriyorlardi, gunlerce bekletmiyorlardi.
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Onurfidan, içinde söyledi: DV2025 Sohbet Odası
@kaanvercetti Geçen sene cuma,cumartesi, pazar günleri toplam 1500 2000 dolar arası kazananlar vardı
dedigim gibi hocam bolge cok buyuk bir etken ama ben genel hatlari ile soyluyorum. gecen sene uberde saatlik genel hatlari ile 30 dolara tekabul ediyormus su an 20 civarlarinda seyrediyor. haftaici genelde saatlik 15 dolara geldigi bile oluyor surge olmayinca. 2 sene oncesi saatlik 40 dolar kazaniyormus cogu kisi. verilen ridelar da cok kotu su an. cevremde 5-6 kisi var doordash isi yapan ve hepsi ayni durumdan muzdarip. dogu eyaletlerinde gelir bir tik daha fazla bu islere nazaran fakat istisnalar kaideyi bozmaz. ben kendim de yaptim, yeri geldi gunde 200 dolar kazandigim da oldu yeri geldi saatligim 6 dolara geldigi de oldu sistem paket atmayinca. kaldi ki topdasher olmayinca schedule alip cikmak gerekiyor bolgeye gore ve schedule kacirildigi zaman gun yanmis oluyor sistem izin vermiyor bolge kirmizi olmadikca calismana. houstondaki arkadasim gunde 150 dolar kazaniyor gun boyu calisip ve onda schedule muhabbeti yok istedigi zaman cikip calisabiliyor. yine devreye bolge konusu giriyor. yt videolari izleyip beklentilerini cok yuksek tutup buraya gelince istedigi parayi elde edemeyip husran olan oldu cevremdeki cogu kisi. kimsenin umudunu kirmaya calistigim falan yok sadece yuksek beklentilerle sirf bu is icin gelinecek bir yer degil. gecen sene bu islerin icinde degildim, burada degildim fakat gecen senenin amerikasi ile bu senenin amerikasi arasinda daglar kadar fark var duyduklarima gore eger cevremdeki herkes dogru soyluyorsa.
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Doordash yapilacak bir is degil bence. Chicago icinde arkadaslarim bazen gunde 70 dolar vuruyor bazen 150. Belli bir ayari/duzeni yok ve soguk havada arabadan inip musteri hand it to recipient isaretledigi zaman beklemek iskence. Top dasher olmayan birisi icin ortalama gunluk 100-140 dolar denilebilir ki saatlik kimi zaman 10 dolarin altina dustugu oluyor. Sikintili bolgede yapiliyosa araba calinmamasi icin surekli acik birakilamiyor, surekli kapat ac yapmak da insanin canini sikiyor. Araba yipraniyor. Uber bile su an olu bir is, arkadaslarimin dedigine gore gecen sene su an yapilan paranin iki kati yapiliyormus her iki iste de. Gecen senenin doordashi bu senenin uberi kazanc bakimindan. Kaldi ki hesap kiralama mevzulari cok cok cok cok fazla oldugundan doordashte guzel paket atmiyor genel olarak, rekabet cok fazla. 70 yasindaki pakistanli dede bile paket atiyor kiralik hesapla. Yil sonu yapilan vergi bildirimi olsun arabanin giderleri olsun yemek giderleri olsun sadece hayatinizi surdurmenize yarayacak bir is genel olarak kanimca, duzgun birikim yapilabileceegini sanmiyorum. Tabii ki bolgenin de cok etkisi var. 12 saat calisip 160 170 dolar kazananlar da var cevremde ama 12 saat calisip o kadar pretax para almak bence mantikli bir sey degil.
-
Fareler icin ilac/zehir onerisiAlışveriş ve Mutfak içinde yayımlandı
Abilerim ablalarim merhaba. Evimizde 1-2 tane fare var ve basimiza bela oldu. refillable bait aldik walmarttan 10 dolar gibi fiyata fakat hicbir ise yaramadi ve duvardan kazi yapip odama kadar girmeyi basarmis uyuyamiyorum. 20 30 dolar neyse verip bundan kurtulmak istiyorum boyle saniyesinde olmesini saglayacak bir sey var mi? Bi daha ugrasmak istemiyorum
-
RE: Uber ve Lyft ŞoförlüğüUlaşım içinde yayımlandı
@frodo_2023, içinde söyledi: Uber ve Lyft Şoförlüğü
uber eats e başvuru yaptım. ehliyeti yeni aldım. abd ye geleli iki ay olmadı. ehliyetin kağıt hali vardı. gerekli bilgileri girdim. background check suspended We could not complete your report yazıyor. hiç bir belge yükle filan da yok. ne yapmak lazım. daha önce başına gelen oldu mu. ehliyeti aldım ama bi delivery ye başlayamadım.
Checkr sitesinden background checkinizin durumunu kontrol edip nerde sikinti ciktigini gorebilirsiniz.
-
RE: Uber ve Lyft ŞoförlüğüUlaşım içinde yayımlandı
@Ercan-Geçgin, içinde söyledi: Uber ve Lyft Şoförlüğü
Merhaba arkadaşlar. Aramalar yaptım ama ulaşamadım
Uber ve Lfty için araç yaşı en fazla kaçtır?
Bilen varsa bilgilendirirse sevinirim
Amerika icinde genel olarak 16 yasindan buyuk olmamasi lazim aracin. Ek olarak ayri inspectiondan gecmesi gerekiyor, yani dokuk bir 16 yasindaki araba ile de yapamiyorsunuz.
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Atlantis00, içinde söyledi: DV2025 Sohbet Odası
Gc kazandıktan sonra Amerika'da 5 yılın sonunda vatandaşlık alındıktan sonra Amerika'da benim gibi kalmayı düşünmeyenler var mı? Arkadaşım da gitti yasal olarak sonrasında şu an kaçak olarak kalıyor vatandaşlık aldıktan sonra İtalya'ya gitmeyi düşünüyor.
Tanidigim avrupali arkadaslarimin hayalinde bile Amerika'da yasamak varken burdan oraya gitmek bana kalirsa ferrariden inip sahine binmek gibi. istek ve ihtiyaca gore degisir. basit bir hayat yasanmak istiyorsa, sosyal devleti arkama alip hastaneye okula ucretsiz gideyim derdin varsa veyahut cocuk okutmak istiyorsan avrupa daha mantikli. (bana kalirsa amerikanin egitim sistemi gercekten cok kotu, daha bulundugu eyaleti birak kitayi haritada gosteremeyecek bircok amerikan ile karsilastim ve dunya haritasinin ne demek oldugunu bile bilmiyorlardi, tek bildikleri google maps. tabii ki dunyanin en iyi universiteleri burada olabilir ona sozum yok ama genel olarak egitim konusunda sinifta kalmis bir ulke ve bunu ben tek demiyorum cevremdeki amerikanlar dahil herkes soyluyor) ama adalet sistemi olsun parasi olsun yasam standartlari olsun amerikayi degismem. en basitinden her ne kadar ispanyolca barindirsa bile sadece dunyanin dili olan ingilizceyi kullaniyor olmasi bile amerikada yasamak icin bir secenek. kimsenin cocukluktan itibaren italyancaya maruz kaldigini sanmiyorum ama herkesin ingilizceye az bucuk kulak asinaligi vardir.
-
RE: Amerika'da Askerlik Kaydi (Selective Service System)Adalet ve Güvenlik içinde yayımlandı
Olasi bir DMV isleminizde, bazi eyaletlerde gecerli, eger yasiniz 18i gectiyse otomatik selective service olusuyor, bilginize. South Dakota'da araba aldiktan sonra mi oldu ehliyet aldiktan sonra mi oldu bilmiyorum ama evime selective service card gonderdiler. PR'im yok, nasil oldu anlamadim. Aldigim ehliyet 2-3 aylik da olsa REAL ID idi. Yasadigim bu garip olayi paylasmak istedim. Endiselerimi daha once militaryde bulunmus veteran bir dostum/abim ile paylastigimda bazi eyaletlerdeki dmvlerin otomatik senin yerine selective service kaydini olusturdugu soyledi. Basiniza gelirse sasirmayin.
-
RE: IllinoisDiğer Eyaletler içinde yayımlandı
@ATS16, içinde söyledi: Illinois
@kaanvercetti merhaba. Schaumburg, Hoffmann Estates, Elk Grove Village, Rolling Meadows, Palatine için çocuklu bir ailenin yaşamı için herhangi bir yorumunuz var mı? Kriterler okulların kalitesi, suç oranı, ulaşım kalitesi, halkın demografik yapısı, aile yaşamına uygunluğu. Bilgi sahibi iseniz şimdiden teşekkürler paylaşacağınız bilgiler için

Hocam o taraflarda cok bulunmadim dogrusunu soylemek gerekirse ama bahsettiginiz bolgelerin hepsi kuzeyde oldugu icin guvenilir yerler. Ulasim kalitesi konusunda Chicago zaten basli basina toplu tasima icin ulkeye gore cennet bir yer, hicbir sikinti yasayacaginizi dusunmuyorum. Schaumburg gibi suburb yerlerde sehir merkezine nazaran her sey ucuzluyor. Sehir icinde benzin ortalama 3.70-4.20 iken bahsettiginiz yerlerde 3 dolara bile bulmak mumkun, sigara fiyatlari da ayni sekilde. 17 18 dolarlik sigara paketleri oyle yerlerde 7-9 dolar arasi oluyor. Birkac kere yolum dustu o civarlara ve sokaklar oldukca temizdi, zaten bolgenin iyi oldugunu McDonalds girdiginizde soda makinesinin ulasilabilir oldugunu gorunce anliyorsunuz. Zenci nufusu o civarlarda sehirin yakinlarina gore daha az ve bence harika bir durum. Ben arastirma yapmadan direkt kor bir atis yaparak sehir merkezi civarina tasindim, bilseydim o civarlara yerlesirdim. Carmax icin Schaumburg tarafina gittigimde aksam saati trafigin yogun oldugu saatlerdi sanirim, 40 dakika surdu sehire geri donmem ki bence guzel bir sure. Sirf Schaumburg taraflarindaki benzin ucuzlugundan bile gidilir
. Resmi yerlerde bile meksikali nufusu/zenci nufusu yogunluktayken o civarlarda beyaz amerikali sayisi nispeten bir tik daha fazlaydi. Ayni zamanda sehir merkezi civarlarinda is bulmak biraz zorken o civarlarda cokca kez isci araniyor yazilariyla karsilastim. Ayni zamanda IKEA da yanlis hatirlamiyorsam o civardaydi, yine IKEA icin o civarlara surmek zorunda kalmistim. Sehirin icinde bulunmayan bircok yer orada bulunuyor. Ama genel olarak konusacak olursam Illinois bana kalirsa basli basina suc orani yuksek bir yer. Ailemle burada yasar miydim, bilmiyorum. Soylemeden etmeyecegim, neredeyse her Chicagolunun aklinda Naperville tarafinda yasamak var. Adini cok duymama ragmen henuz ugrama sansim olmadi. -
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Ekto-Oktan, içinde söyledi: DV2025 Sohbet Odası
Yahu arkadaşlar ben bir şey sorucam. Şimdi ben ilk DV Başvurumu 18 yaşında yapmıştım. Bu sene 19 oldum. Yine denedim. Benim bildiğim Amerikada reşitlik yaşı 21 Ben bu yaşımda deniyorumda belki yaşım bile tutmuyor. Kafam buna takıldı.
Yabancı forumlara baktımda hiç denk gelmedim 18,19,20 yaşlarında kazanan birine
Aydınlatabilcek var mı arkadaşlar 🥸
Basvurmanda engel yok hocam. Amerika'ya geldiginde alkol sigara ve gece klupleri icin o, bir de olur da kazanirsan 21 yasina kadar yatay degil dikey ehliyetin olur. Liseyi bitirir bitirmez kazanan birisi vardi forumda cok uzun zaman once icin rahat olsun
-
RE: New JerseyNew Jersey içinde yayımlandı
@ramsen18, içinde söyledi: New Jersey
@Doncarleone NJ de bir arkadaş buldum. 2 kişi için 100$ karşılığında adresini kullanacağız. Teşekkür ederim.
Hocam mumkunse Salem, Oakland ve Tom's river dmv(mvc)lerinden uzak durun. kimse onermiyor. Turk ehliyetiniz varsa Randolph ve Lodi oldukca iyi diyolar. Tom's River dmvsi irkcilik yapiyor ve calisanlar yardimci degiller. Diger bahsettigim dmvlerin de itibari iyi degil, tum gruplarda uzak kalinmasi gerektigi soyleniyor. bol sans dilerim