Merhabalar. Foruma yeni üye oldum. Bu bölümde, süresi dolmuş 10 yıllık GClar ile ve 1 yıldan uzun süre kullanılmamış kartlarla ülkeye giriş üzerine gözden kaçan detaylar olduğunu farkettim. Bizzat yaşadıklarımı bilgilendirme amacıyla yazıyorum. 2008 yılında GC ile ABD'de yaşarken ani bir kararla ailevi nedenlerle TR'ye kesin dönüş yaptım. 2014 yılında ABD Ankara Büyükelçiliği'ne SB1 başvurusu yaptım ancak reddedildi. 2017 yılında GC'ımın son kullanma süresi doldu. 2021 Şubat ayında I-90 formunun internet üzerinden de doldurulabildiğini öğrendim ve GC yenileme başvuru yaptım. Başvurum kabul edildi ve Haziran 2021'e ABD'de biometric randevusu verildi. 14 yıl aradan sonra ilk kez ABD'ye gittim. Elimde tarihi geçmiş bir GC ve biometric randevu belgesi dışında hiç bir vize yoktu. Mevzuata göre tarihi geçmiş de olsa 10 yıllık bir GC sahibi olanlar ABD'ye seyahat edebilir. Nitekim öyle de oldu. NY JFK'de, neden SB1 almadığımı sordular. Başvurduğumu ancak reddedildiğini söyledim. Bana iki seçenek sunuldu: 1) GC'ımı gönüllü teslim ederek B1 vizesi ile ülkeye giriş. 2) GC'ım bende kalarak mahkemeye çıkarılmak şartı ile ülkeye giriş. İkinci seçenekte mahkeme bekleme süresinin çok uzun olduğu ve mahkeme sonuçlanıncaya kadar ülkeden çıkarsam yeniden giremeyeceğim söylendi. Ailem TR'de olduğu için ilk seçeneği tercih ettim. GC'ımın elimden alınabileceğini düşünerek bir fotokopisini önceden almıştım. ABD'ye girdikten sonra biyometrik randevusuna gittim. USCIS ofisinde fotokopisini verdiğim GC'ımın orijinalinin istediler. Ben de port of entry'de teslim alındığını söyledim. Randevudan 18 gün sonra GC'ım ABD'de verdiğim adrese geldi. Yeni GC'ım üzerinde göçmenlik başlangıcı 2007, kartın son kullanma tarihi ise 2031 olarak belirtilmiş. Bu süreçte bir çok göçmenlik avukatından bilgi aldım. Hepsi GC'ımı yenileme ihtimalimin neredeyse sıfır olduğunu söyledi ama ben mevzuatı okuyarak ilerlemeyi tercih ettim. Kaybedeceğim bir şey yoktu. Sonuç ortada.
gembruce tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: Green Card Yenileme ya da Degistirme (I-90 Kaybolma/Calinma veya I-751/I-829 Kosul Kaldirma)Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Biz de sonunda bugun Ankara'da mutlu sona ulastik. Esimin mulakati sadece 5 dk surmus. Darisi tum bekleyenlerin basina.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Bizim randevumuz da az önce geldi sonunda, Ağustos'a.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
randevu alan herkesi bol bol tebrik ediyorum. biz de haziran ayında current oluyoruz. sabırsızlıkla bekliyoruz.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@Procedure Para kazanip, vergisini duzenli odeyen, suca karismayan herkes hem esini hem de cocuklarini en kisa surede yanina alabilmeli. H1li yapabiliyor, ben neden yapamiyorum? Turkiye'de kazandigim paranin dahi vergisini istemeyi biliyorsun ama Turkiye'deki ailemi vergi alirken aile bireyi saymiyorsun, onlar icin harcadigim parayi gider saymiyorsun, kendilerine vize verip ulkeye almiyorsun.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@ecom deneyen pek kimse olmadığı için sonuç alan da olmamıştır. bu forumdakilerin çoğu forum içinde arama bile yapmaya tenezzül etmeden direkt soru soruyor. üç gurup gözlemledim, sadece soru soranlar, paraya kıyıp avukat tutanlar ve yaradana sığınanlar. çok çok küçük bir kısım gerçekten uğraşıp sonrasında elde ettiği bilgiyi paylaşıyor. çoğu ilerleme kaydettiklerinde dahi paylaşmıyorlar diye düşüyorum. işi düşen soru soruyor sadece.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@Sevinc-Gamid Adjustment of Status başvurusu neden yapmadınız? Hala da yapabilirsiniz. AOS sonucu beklerken ülkeden çıkmak gerekmiyor. Forumda konu ile ilgili başlık var.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@Procedure FXleri de dahil etmeniz lazım. Ülke limitinden exempt olanları gösteriyor. Rakam toplamda az yine de tabii. Ankara ve tüm dünya rakamlarını paylaşıyorum. Dunya çapındaki aile birleştirme rakamlarına baktigimizda, Nisan sonrası donemin oncesine Gore Mart ayi hariç bir pek gerilemedigini goruyoruz. Ağustos ayındaki düşüş backlogun ermesi nedeni ile sanırım. Eylül aciklaninca teyit edilir. Ekim icin 13 aylık ilerleme umit vericiydi ama Kasim'da 1 gün dahi ilerlememesi beni bitirdi.
VIZE TURU BAZINDA ANKARA

VIZE KATEGORISI BAZINDA ANKARA

VIZE TURU BAZINDA TUM DUNYA

VIZE KATEGORISI BAZINDA TUM DUNYA

VIZE TURLERININ ACIKLAMALARI VE KATEGORILERI

-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Ulke adi vereyim: Dominik Cumhuriyeti. Nisan 2023'deki dondurma sonrasında, FY2023 sonuna kadar (Eylül 2023 sonu oluyor) verilen tum F24larin (FX dahil), %30'u bu ülkeye gitti. Adet 9422. TR ise sadece 10 adet vize aldi (%0.01). Diğer büyük baslar asagidaki sekilde. Dünyanın kalanı bizim gibi surunuyor. 152 ülke arasında 84. sıradayız.

-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Yakin zamanda Istanbul Konsoloslu'daki tecrubemizi paylaşmak istiyorum. Geçtiğimiz ay başında bana lenf kanseri teşhisi kondu. En kısa surede kemoterapi almam gerekiyor ve TR'de sağlık sigortam yok. Olsaydı bile doktorlarimin söylediğine gore kanser ilaçlarına erisim SGK uzerinden bir hayli sikintiliymis. ABD'de calistigim şirketin sagladigi kapsamlı bir sigortam var. Kanser tedavimi %100 karsiliyor ancak tedavi suresince kemoterapinin etkileri nedeniyle evde yardıma ihtiyacım olacak. Bu nedenle esim ve çocuğum icin tıbbi basligi altında refakatçi olarak vize başvurusunda bulunduk. Vize almalarına yasal ve maddi olarak hiçbir engel olmamasına ragmen vize alamadık, durumu açık olarak belgeledigimiz halde. Nasıl insanlarla muhattap oldugumuzu hala bilmeyen varsa öğrensin istedim.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@Shady-El-Shazly @Procedure @mulus iyi dilekleriniz ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. @Procedure @mulus sizlere de acil şifalar diliyorum. Çok çok geçmiş omsun. Ankara'ya yaptığım F2A başvurusu için de bu sabah red geldi.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@yasmin982 çok sağolun. dilerim secim sayesinde hepimiz en kısa sürede sevdiklerimize kavuşuruz.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Az önce NVC'den dosyanız bizde, asayiş berkemal maili geldi. Current olunca 60 günde bir gelen mailden. Sanırım biz de potaya girdik. Postlara baktım Mayıs grubu 2 Mayıs gibi mailleri almış, 10 Mayıs civarı da randevular gelmiş. Umarım biz de haftaya alırız.
-
RE: Green Card Yenileme ya da Degistirme (I-90 Kaybolma/Calinma veya I-751/I-829 Kosul Kaldirma)Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
@agaslan Aşağıdaki link sorunuzu cevaplıyor diye düşünüyorum:
"Lawful Permanent Residents (LPR): LPR's who change their name due to marriage or because of any other circumstance may travel using your LPR Card (US Green Card; I551) in your prior name provided you bring proof of your name progression such as; a marriage certificate, a divorce decree or court documents showing a legal name change."
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@moonlight Elçiliğe, NVC'ye, Florida'da senatörlerine, yaşadığım bölgenin kongre üyesine, bizim dışişlerine ve CİMER'e yazdım. Sonuç sıfır. Hatta elçilik tenezzül edip cevap bile vermedi. NVC'ye gönderdiğim Expedite başvurularımın hepsi Elçilik reddediyor cevabıyla reddedildi. Elçilik direkt kendilerine yaptığım Expedite başvuruma da dönmedi. Direkt ulaşabilsem Biden'a da yazacağım ama pek bir umudum yok aslında. Artık bir kasıt olduğunu düşüyorum. Senatörlerin USCIS ve NVC'ye sözü geçiyor ama Elçilik sallamıyor nedense. Keşke başka bir ülkedeki ABD elçiliğini seçseydim.
-
RE: Green Card Yenileme ya da Degistirme (I-90 Kaybolma/Calinma veya I-751/I-829 Kosul Kaldirma)Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
@agaslan, içinde söyledi: Green Card Yenileme ya da Degistirme (I-90 Kaybolma/Calinma veya I-751/I-829 Kosul Kaldirma)
@gembruce çok teşekkür ederim tam aradığım sorunun cevabı
rica ederim. dilerim hiç sorun yaşamazsınız.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@yasmin982 Teşekkür ederim Yasemin Hanım. Bu süreçte herhangi bir avukatla ya da temsilci ile çalışmadım. Tüm süreci kendim yürüttüm. Sadece her aşamada ilgili resmi yönergeleri dikkatle okudum ve Google'ı kullandım. Bu forumu da biraz geç de olsa Google'da arayarak buldum. Senatörlerden ve kongre üyelerinden destek talep etmeyi herkese şiddetle tavsiye ederim. Sadece iletişim kurmuyorlar, gerektiğinde takip de ediyorlar. Dikkat edilmesi gereken nokta GC sahibinin yaşadığı eyaletin senatörlerinden veya şehri temsil eden kongre üyesinden destek istemeleri. Bölgeleri dışına destek vermiyorlar genelde. Bu durumda her vatandaşın 2 senatör ve 1 kongre üyesinden destek isteme şansı var. Sadece bir kişiden destek isteyin deniyor ama ben üçüne de yazdım. Başka bir husus, bir derdiniz olduğunda, USCIS ya da NVC'den aldığınız hayır cevabı mutlak kabul etmemek. İlginç bir şekilde aynı konuyu her agent aynı şekilde anlamayabiliyor. Örneğin expedite başvurusunu her ay tekrar etmekte faksa var. Israrda keramet var yani. Bu durumu, bu süreçte defalarca tecrübe ettim. Sadece elçilikte işe yaramadı. Umarım onu da bir şekilde atlatırız. İş güç olmasa Ankara'ya gidip kapılarından darlayacağım. Hepimize bol şans. Saygılar...
-
RE: Green Card Yenileme ya da Degistirme (I-90 Kaybolma/Calinma veya I-751/I-829 Kosul Kaldirma)Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
@Muhtaradana rica ederim. abd dışında uzun süre kalıp, sp1 vizesi alamadığı için GC'ını tamamen kaybettiğini düşünenler için alternatif bir seçenek olduğunu düşünüyorum.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Göçmenlik avukatlarından aldığınız bilgiler akıllıca yapılmış bir Google search ile bulacaklarınızdan daha güvenilir değil. Tecrübe ile sabittir. Onlara (bu forumda benim iletişime geçtiklerimin bir çoğunun adı geçiyor) kalsa 14 yıl sonra GC'ımı yenileme ihtimalim yoktu. Kısaca, moralimizi bozmayalım. Mayıs bülteninde F2A yeniden current olursa Ekime'e kadar değişmez diyen avukatlar 'olabiliyor' diyerek işin içinden çıkarlar nasıl olsa.
-
RE: F2A ve F2B Vize Süreçleri (Green Card sahiplerinin eş ve çocukları)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@ICu I-130 formunun 62. maddesinde randevu talep edilen ülke ve şehir belirtiliyor. Oturma ve yaşama iznimiz olmayan bir ülke ve şehri seçebiliyoruz ancak kabul edileceğinin garantisi yok. Seçtiğimiz lokasyondaki elçilik ya da konsolosluk buna karar veriyor. Açıklama şu şekilde: "Choosing a U.S. Embassy or U.S. Consulate outside the country of the beneficiary's last residence does not guarantee that it will accept the beneficiary's case for processing. In these situations, the designated U.S. Embassy or U.S. Consulate has discretion over whether or not to accept the beneficiary's case." I-130 doldurulduktan sonra da değişiklik talep edilebiliyor ancak sürecin sonuna yaklaştıkça, özellikle DQ'dan sonra lokasyon değişikliği anlamını yitiriyor çünkü kabul edilse dahi yeni lokasyonda bizi sıranın sonuna attığı için değişiklik herhangi bir süre avantajı sağlayamıyor.