• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. academicus
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 4
    • Konu 1
    • İleti 137
    • En İyi 87
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    academicus

    @academicus

    235
    İtibar
    826
    Profil Görüntülemeleri
    137
    İleti
    4
    Takipçiler
    0
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:

    academicus Takip etme Takip Et

    academicus tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      Belki bu yazdığım, bu başlık için uygun değil ama yine de yazmak istedim ne olur kusura bakmayın. Öncelikle bir kaç defa Kuzey Amerika kıtasına gitmiş birisi olarak şunu söyleyebilirim ki gerçekten, hangi vize türüyle gidilirse gidilsin, sisteme bir defa girdiğinizde hem ABD'de hem de Kanada'da kalma konusunda ciddiyseniz olağanüstü fırsatlar çıkıyor. Zor olan sisteme girmek.
      Neredeyse tek derdiniz geçim ve kazanç oluyor belirli bir süre sonra, başka stresiniz olmuyor desem yeridir.
      Türkiye'de ise öyle değil maalesef... 10 senelik akademisyenim, insanlara karşı kendimi korumak için pozisyon almaya çalışmaktan işimi yapamıyorum. Öte yandan, örneğin, Kanada'da akademik deneyimim de oldu orada sadece işini yapabiliyorsun. Tek stresin elindeki işi daha iyi hale getirmekle ilgili olabiliyor...
      Umarım şu ocak çıkışım sorunsuz bir şekilde gerçekleşirse burayı da sık sık güncelleyeceğim ama rahatlıkla söyleyebilirim ki nepotizm hiç bu kadar normalleşmemişti...
      Özelikle akademisyenlik gibi, insanların isteyebileceği bir işi yapıyorsanız, arkanızda bir torpiliniz yoksa gelişmek, barınmak için hiç şansınız yok...
      Kurum adı vermeyeceğim ama çalıştığım fakültede son alınan 5-6 kişi ya milletvekili akrabası, ya güçlü bir medya patronunun akrabası ya da yönetimden birinin akrabası... Öte yandan ben iki senedir doktorum, güçlü bir CV'im var ama beklemeden "hızlıca" yükselirsem havalanacağım gerekçesi ile kurum içi yükseltmem yapılmıyor ve araştırma görevlisi olarak bekletiliyorum. İstedikleri kişileri alma yolunda rahat adım atabilmek için ders verdiğim alanda yetersiz olduğumu iddia ederek, o dersleri elimden aldılar ve şimdi de dersi verecek personelimiz yok deyip o dersleri vermesi için kendi içlerinden birinin nişanlısını getiriyorlar. Hiç bir şey de yapamıyorsunuz bu duruma karşı; çünkü tam bir David ve Golyat durumu var. Çünkü karşı tarafta rektör danışmanı var, onun eşi var, bölüm başkanı var, dekan yardımcısı var, rektör yardımcısı var, yerel kanal sahiplerinden biri var.... var da var...
      Akademik çalışma yapmak yerine gördüğüm mobingten vs. dolayı psikolojik destekle şunla bunla ayakta kalır hale geldim.

      Öte yandan, ABD'ye baktığımızda sadece CV'im ve yapmış olduğum bir Skype görüşmesi ile prestijli bir okuldan, beni hiç tanımamalarına rağmen misafir araştırmacı olarak davet aldım. Gel sen, burada pek çok event oluyor sana fon da ayarlarız dediler.
      Aynı durumu 2019'da Kanada'da yaşamıştım. Hatta, Türkiye'den araştırmamı destekleyecek kurum bulamadığım ve oradaki hocam da araştırmamı beğendiği ve çabamı takdir ettiği için kendi fonundan bana para ayırmış, burs vermişti. Hocayla öncesinden tanışıklığımız yoktu bu arada ilgili araştırma vasıtasıyla tanışmıştık. Şimdi de esasen burs bulmakta sorun yaşıyoruz oradaki hocamla, bulabilsek beni post-doc'a almak istiyor. ABD'de ilk bir kaç ay kira vermeyeceğim için de orayı tercih etme durumum oldu.

      Daha çok örnek bulunur oradaki çalışma etiği ve ahlakı ile buradaki arasında fark ararsanız...

      Bu kadar uzun açıklamamın sebebi şu: Türkiye'de şu koşullarda hayatta kalabiliyorsanız, ABD'de kendinize en fazla iki yıl verin. O iki yılın-ki aslında o kadar bile değil- zorluklarını göğüsleyebilirseniz her türlü buradakinden çok daha kaliteli bir hayat kurabilirsiniz.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      Selam,
      Çok stresli bir yolculuğun ardından bugün Los Angeles'ta 4. günüm.
      Öncelikle, ABD uçuşlarında güvenlik konusu bence abartılmış durumda. Türkiye'de hava alanından çıkana kadar 4 kere güvenlik kontrolünden geçtik. Sonrasında direkt Los Angeles uçağına bindik. Yolculuk 14 saat kadar sürdü. Uçak fena değildi, zaten önceki gece hiç uyumadığım için 10 saat kadar uyuyarak geldim.
      Uçakta baya olay oldum. Öncelikle para vererek ayırttığım koltuk söz verilen diz mesafesine sahip olmadığı için koltuk değiştirmek zorunda kaldım. Geçtiğim koltukta da yanımdaki adam ben gelince ben sıkıştım diye ortalığı ayağa kaldırdı. Neyse ki hostesler icabına baktılar.
      LAX'e sabah 11 gibi indik ve defalarca yurt dışına gitmiş olmama rağmen (ki bunun içinde 2 ABD seyahati de var) ilk defa arka odaya çekildim. Belgelerimde bir sorun varmış. Burasını biraz ben abartmış olabilirim ama arka tarafta yaklaşık 1 saat geçirdim ve aklımda şu düşünce vardı "Tamam, buraya kadarmış. Beni geri yollayacaklar." 1 saat stresten bir ömür gibi geçti. Sonra vize mülakatında yaptığım görüşmeye benzer bir görüşme daha yaptım ve memur pasaportuma damgayı basıp beni bıraktı.
      Geldiğim gün ilk iş telefon almak oldu. Yanında kaldığım dostumun zaten verizon hattı olduğu için bana ek numara çıkardı, bir de yeni telefon aldım.
      Ertesi gün okula gidip kayıt işlemlerimi yaptım. Ama heyecandan SSN konusunu sormayı unutmuşum. USC aklımı aldı 🙂 Haftaya buradaki hocamla görüşmem var, o gün tekrar soracağım.
      üçüncü gün (yani dün) akşama kadar yağmur yağdı. o yüzden zamanımı evde pc başında çalışarak geçirdim. Bu arada Freelance sitelerden bir tasarım işi aldım ve ABD'deki ilk paramı da kazanmış oldum. Bugün de öyle yorgunluk atıyorum... Yarından itibaren çalışmaya devam...
      Zaman geçtikçe burayı güncellerim diye umut ediyorum.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: 2023 Hedefleri

      2022 giderayak son golünü attı. Bazen acaba ben mi yanlış, kötü bir insanım diyorum; yoksa insanlar mı çok kötü.
      Birine çok güvendim, kefil oldum 10 yıllık arkadaşımı ikna edip işine yatırımcı yaptım 🙂 Kefil olduğum çocuk, yüksek lisans öğrencisi mazlum. yani kendini bu şekilde çok iyi pazarladı.
      Kadın 3000 dolar para verdi. 1000'ini direkt geçtim700 dolarlık da malzeme aldım. Temmuz ortasından beri, bugün hocam yarın hocam oyaladı.
      Sonra iş ortaya çıkmaya başlayınca önce parayı veren kadını ortaklıktan atacağım ben hep çalışıyorum o çalışmıyor diye kalktı ayağa. Parasını iade et bozarsın dedim. Geri adım attı. Sonra sen ABD'ye gidince ben ürünleri satarım Türkiye'de parasını yerim demeye başladı. Alınan malzemeleri eve getirerek el koydum.
      Arkadaşımla konuştum, işi iptal etmek istediğini söyledi. Benim üzerimdeki mevcut parasını bildirdim. Bu parayı doğrudan ABD'ye girince geri kalanını da çalışarak tüm parasını iade edeceğimi söyledim. Sağ olsun gönül koymadı.
      Bugün işverenin işi iptal ettiğini, parasını geri istediğini söyleyince buradaki "mazlum" genç benim işi bozduğumu, kendisinin işi bitireceğini, benim engellediğimi arkadaşımın parasının üzerine yatmaya çalıştığımı, ahlaksız olduğumu filan söyleyerek ve burada yazamayacağım küfürler ederek telefonu yüzüme kapattı ve beni engelledi. 🙂 boşa dememişler iyilikten maraz doğar diye...
      Benim 2023 dileğim o yüzden yanlış insanlara güvenmemek, doğru insanlarla karşılaşmak 🙂

      Gündem ve Sohbet içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      @Programmer, içinde söyledi: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      @Famel @academicus Bir de o para mevzusu var. Daha çok para için gitmek istediğimi söylediler. Amacımı anlattığımda daha ilginç yorumlar yaptılar. İlginç diyorum çünkü kanıksanmış çaresizlik ve kölelik içlerine işlemiş. O an anladım ki ben bu ortama "uyumsuzum". Çünkü gerçekten gerek iş gerekse sosyal ilişkiler bakımından çok uğraştım. Geriye dönüp baktığımda kendimi yıpratmaktan öteye gitmemiş çabalarım. Bundan sonra ise sadece gidebilmenin çabası içindeyim.

      Sayın @Programmer maalesef, Türkiye'de hayat çok para ve statü odaklı olduğu için insanlar anlamakta zorlanıyorlar... Bana da çok kızıyorlar, akademik kadro bırakılır mı diye 🙂 ama dediğiniz gibi artık uyum sağlayamadığımız bir noktaya gelince insanın gözü para da görmüyor statü de....

      @dytmelek, içinde söyledi: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      @academicus sadece bu torpil, tanıdık olayları bile burdan gitmek istemeye yeterli sebep bence. Ülkedeki her kurum bu halde maalesef, en basit işler için bile partiden referans isteniyor, hadi biz bir şekilde işimizi gücümüzü ayarladık, ya çocuklarımız napacak? En büyük korkularımdan birisi gözüm gibi baktığım, gelişimleri için didinip durduğum kızlarımın bu haksızlıklara maruz kalabilecek olması. Amerikada, Avrupa’da kalifiye insana verilen değeri zaten biliyorduk sizler de onaylamış oluyorsunuz. Yani uzun lafın kısası bu kafalar değişmedikten sonra zor işimiz…

      o kadar haklısınız ki.... 33 yaşında bir birey olarak artık insan hayatı rayına otursun istiyor, güvende olsun istiyor... ama hala 18 yaşındaki gibi gelecek kaygısıyla yaşıyoruz....

      @denizci10, içinde söyledi: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      @academicus öncelikle buranın konu başlığı bu olmayabilir belki ama bizim gibi göçmeyen olmadan belirsizlik içinde abd ye gidecek insanlara cesaret veren bir yazı olmuş. Elinize emeğinize sağlık. Siz de en kısa zamanda abd ye ya da kanada ya gidip kendinizi kurtarın bence. Çünkü burada hiçbir başarı cezasız kalmaz. Hakkınızda hayırlısı olsun. Güzel haberlerinizi bekliyoruz en kısa zamanda.

      @denizci10 inanın o kadar çok örneği var ki bu durumların... ben hep şey diyorum "Amerika'daki kapitalizm Türkiye'deki gibi değil. Orada ahlaklı kapitalizm var." bir şekilde mutlaka çalışmanın hakkı alınıyor... Burada ise maalesef dürüst çalışma cezasız kalmıyor...

      @denizci10, içinde söyledi: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      Yalnız herkes ne kadar doluymuş herkes hemen hemen aynı şeylerden nasıl bıkmış değil mi? O zaman hep beraber uçak kiralayıp gidiyoruz buralardan 😉😎 hazır mısınız arkadaşlar? @academicus @bef_of_amerika @bidünya @Programmer @dytmelek @meli @Famel @hayallerabd ve isimlerini yazamadığım niceleri... haydi hemen yeni hayatımıza dilediğimiz yerde başlayalım...

      uçalım gidelim güzel yarınlara 🙂

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      Üniversiteden Sevis numaram ve Program ID numaram geldi bugün 🙃
      Yarin DS-2019'un elime geçmesi icin Eshipglobal'e giriş yapacağım ve DS-160 formunu doldurmaya başlayacağim.
      Önceki yazdiklarima ek olarak süreçle ilgili merak eden arkadaşlar var ise:
      Sürece geçen Mart ayında başladım. İlk önce birkaç hoca belirledim ve cv'im ile birlikte hazırlamış olduğum research proposal'i yolladim.
      Ilk kabul eden okul University of California oldu.
      Bu arada Kaliforniya'da ücretsiz kalacak yerim olduğu için sadece buradaki okullara başvurdum.
      UoC'de bürokratik işlemlere takildim ve biraz gergin bir surecin ardindan cevap atmayi kestiler. Aslında bu olay yaşanmasaydi Ekim ayinda ABD'ye girmiş olacaktim. Yarın oradaki hocaya da mail atip bilgilendireceğim.
      Bu arada University of Southern California'dan da davet aldim. Neyse ki burada sureç olumlu ilerledi. Simdi vize surecinde de bir aksilik yaşamazsam Ocak ayinda ABD'de olacağim.
      Şu ana kadarki süreçte en büyük sıkintı maddi yeterliliği ispatlama konusu oldu. Çünkü bir bursla gitmiyorum.
      Buradaki okulum sureç boyunca maaşimi yatirmaya devam edecek (aylık yaklaşık 750dolar) kalacak yere kira ödemeyeceğim. Ayrıca bankada 6000 dolar gösterdim. Bunların hepsini de kanıtlayabiliyorum.
      Okul tutturdu maaşın, kalacak yerin bizi bağlamaz, Abd'de kalacağın her ay için hesabında en az 2000 dolar olmasi gerekiyor diye... o parayı denkleştirdim ama canim çıktı bu arada...
      Simdi dedigim gibi vize sureci, ayrıca ojuldan görevlendirme alma...
      ABD'ye girince, hem suremi uzatmaya hem de oturma izni almaya çalışacağim.
      Bu arada iletisim tasarim+teknolojileri alanında çalısıyorum. Adobe programlarının çoğuna hakimim ayrica e-ticaret konusunda tecrubeliyim... ilk gittigimde, bankadaki para ve maaşım dışında freelance olarak gelir elde etmeye çalişacağim. Çünkü alti ayin sonunda maaşım kesilecek ve kendi başıma ayakta kalmam gerekecek. O nedenle bu altı ay içerisinde herhangi bir okulda daha kalıcı bir pozisyon ararken bir yandan da kendime piyasa oluşturma sureci de olacak benim için.
      Not: yazım hatalari icin kusura bakmayın. Telefondan yazıyorum. Pc'ye geçince duzenlerim.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: DV2022 Bekleme Odası

      Selam ben de kürkçü dükkanına dönenlerdenim 🙂
      bayadır ilgilenmiyordum, tesadüfen bugün son gün olduğunu gördüm. "ne olacak başvurayım bari" dedim. Herkese bol şans 🙂

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: Amerika'da tutunamayıp tüm birikimi kaybetme korkusu

      Maalesef Türkiye'de gelecek korkusu o kadar işliyor ki içimize... O kadar kötü durumdayız istihdam konusunda biraz birikimi olan, tırnak içerisinde düzgün geliri iyi olan bir işe sahip olup da bu korkuyu yaşamadan göç süreci geçirmeyi başaran yoktur sanırım...
      Bu korkuyu çok derinden hisseden insanlardan birisiyim ben de iyi biliyorum o yüzden. Es kaza torpil sahibi olmadan akademisyen olmuş az sayıda insanlardanız eşim de ben de. Ben ÖYP ile akademisyen oldum, eşim de başkası için açılan kadroda torpil sahibi sınava dahil olamadığı için ve verdiği başarılı kağıt nedeniyle akademisyen oldu... İkimiz de şu an doktoruz, yükselmek için kadrolarımızı bekliyoruz bir yandan. Başka başka başlıklarda yazdım uzatmayayım bin bir tane plan yapıyoruz yurt dışına çıkma meselesi ile ilgili. Çok zor adım atıyoruz, çünkü biliyoruz ki Türkiye'deki akademik sistemden çıktığımız anda geri dönmemiz imkansıza yakın bir zorlukta olacak. Çünkü torpilimiz yok... Bu durum işte göç meselesini düşünürken kalbimizin sıkışmasına neden oluyor. Bir de insanlar "manyak mısınız, ne güzel işiniz var vs." şeklinde sürekli bir baskı kuruyor... Gerçekten abartmıyorum, bazen panik atak geçiriyorum göç süreçlerini düşünürken...
      Ama öte yandan boğuluyoruz artık... Nefes alamıyoruz... Sistemdeki kalitesizlik (okullar, öğrenciler, iş arkadaşları, yayın sürecinde muhatap olduğumuz insanlar ve daha niceleri...), sürekli ekonomik kaygılar (sözde ekonomik olarak iyi durumda olması gereken bir mesleğe dahiliz ama...), çocuk düşündüğümüzde nasıl bir ortamda büyüyeceği (tabi sağlıklı olsun istiyorum ama öte yandan mesela bir kızım olsun istiyorum, sonra televizyonu açıyorum, gencecik insana şort giydiği için "bakarız tabi diyen"60-70 yaşındaki pislikleri, sadece genç ve güzel olduğu için öldürülen genç kadınları görüyorum vs.) ve daha bir çok sebep korkumdan daha ağır basıyor... Bunları düşünmek lazım diye düşünüyorum... ne ağır basıyor, giderseniz kaybedebilecekleriniz mi yoksa kaldığınızda kaybedebilecekleriniz mi... hangisi ağır basıyorsa buna göre hareket etmek gerek... İkisi de çok zor çünkü...

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: DV2024 Sohbet Odası

      @Ping-PONG selam, maalesef surec o kadar basit degil... gelirimi arttirdim, kendimi ekonomik buhrandan korudum gibi bir durum çok gercekci degil. Mussadenizle bir kac basit örnek vermek istiyorum mutfak alisverisini karistirmadan;
      Ben 2013te 2400 tl ile ise basladim. Maasimla, 1355 dolar alabiliyormusum o zaman.
      2022 itibari ile 14.800 tl maaş alıyorum. Maaşım 795 dolar yapıyor. Yani maaşim 6 kat artmasına rağmen kur karşısında neredeyse yarı yarıya değer kaybetmis.
      Ayrıca ilk ise basladığımda 2+1 doğalgazlı vs. Evi, 400 tl'ye tutmuştum. Şu an aynı ayardaki eve 4.000 tl veriyorum. Yani o zaman maaşımın 6 da 1'i kiraya gidiyormuş, şu an 3.5'te 1'i.
      Isınmaya baktığinizda da durun ayni, diğer şeylere baktığınızda da... örnekler çok arttırılabilir... ki maaşı benimki kadar katlanarak yükselmeyen gruplar da var, onlar bu durumu çok daha derinden hissediyorlar....

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      Herkese selam, kusura bakmayın baya uzun bir süre kayboldum forumdan. Bir ara baya bunalıma filan girdim, şöyle iyice rahatlayınca uzun uzun anlatacağım.
      Ama genel olarak toparladım, iyi gidiyor. bugün itibariyle süremi 6 ay daha uzattım. Yani Aralık'a kadar USC bünyesinde çalışmaya devam edeceğim. Bu arada farklı okullarda post-doc vs kovalıyorum. araştırmalarım için burs kovalıyorum. Şimdilik böyle. Sevgiler herkese.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: Amerika Hayallerimizde neler var? Nasıl bir yaşam hayal ediyoruz? Sınır yok yazın yeter.

      Olursa, ilk girim LA'ya olacak. Orada olağanüstü iyi bir insan olan bir tanıdığım var. Muhtemelen ilk bir seneye yakın zamanım burada geçecek. Hem ona kurmak istediği dijital işi kurmasına yardım edeceğim, hem de kendim biraz network oluşturacağım. Ama gönlüm daha kuzeyde... daha önceki ziyaretlerimde Virginia, Ohio ve Toronto'yu da görme fırsatım olmuştu. Kuzeyin doğası bambaşka bence. O nedenle Massachusetts olur, yine belki Virginia, Ohio gibi yerler olur. Kuzeyde bir yerde bir üniversiteyle anlaşsam, işimi yapabilsem, kariyer anlamında bu hayatta kendimi gerçekleştirmiş olurum diye düşünüyorum.

      Sonrasında bir karavan alıp, en azından hafta sonları yakın mesafeli yerlerden başlayıp bolca doğal güzellikleri görmek, kendimi doğaya bırakmak istiyorum... Düşünsenize, karavandasınız (bol pencereli, o yüzden A-liner'lara hayranım) dışarıda kar yağıyor, hava eksi bilmem kaç derece... ben içeride oturmuş kahvemi içiyor, bir sonraki haftanın derslerini hazırlıyorum ya da belki bir makaleye çalışıyorum... Bunaldıkça çıkıp temiz hava alıp geri dönüyorum....

      Fazlasında inanın gözüm yok :)...

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      academicus
      academicus

    academicus tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: DV2024 Sohbet Odası

      13-14 oldu herhalde yine karavana... anlamıyorum ki kimlere çıkıyor 😞

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      Herkese selam, kusura bakmayın baya uzun bir süre kayboldum forumdan. Bir ara baya bunalıma filan girdim, şöyle iyice rahatlayınca uzun uzun anlatacağım.
      Ama genel olarak toparladım, iyi gidiyor. bugün itibariyle süremi 6 ay daha uzattım. Yani Aralık'a kadar USC bünyesinde çalışmaya devam edeceğim. Bu arada farklı okullarda post-doc vs kovalıyorum. araştırmalarım için burs kovalıyorum. Şimdilik böyle. Sevgiler herkese.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      Herkese merhaba çok çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için 🙂 Hocamla tanıştım, sağ olsun gelir için akademik projelerde çalışabilmem için yardımcı olacak. @waterman ihtiyacım halinde süremi uzatacağını söyledi hocam, o yüzden biraz ferahladım. henüz statü değişimi için avukatla görüşmedim. en kötü ihtimalle 2-3 aya çözemezsem college'a yazılacağım. @ahsenaydgdu tabi ki tanışmayı çok isterim 🙂 konaklama meselesi gerçekten elimi çok rahatlattı, tek sorun okula biraz fazla uzak ama şimdilik idare ediyorum. araba meselesi maalesef biraz ikinci planda ekonomik durumlardan ötürü 😃 inanın jetlag yüzünden mi bilmiyorum, akşamları yatarken ne rüzgar duydum ne bir ses 🙂
      @dytmelek yani dediğim gibi, belki ben abarttım ama şu bir senelik çabanın sonunda oraya çekilince tamam dedim her şey bitti 😃 ama öte yandan ben oradayken de kimseyi yok seni alamayız demediler. herkesi biraz bekletip, biraz konuşup saldılar 🙂

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmen Olmayan Kişilerin Tecrübeleri

      Selam,
      Çok stresli bir yolculuğun ardından bugün Los Angeles'ta 4. günüm.
      Öncelikle, ABD uçuşlarında güvenlik konusu bence abartılmış durumda. Türkiye'de hava alanından çıkana kadar 4 kere güvenlik kontrolünden geçtik. Sonrasında direkt Los Angeles uçağına bindik. Yolculuk 14 saat kadar sürdü. Uçak fena değildi, zaten önceki gece hiç uyumadığım için 10 saat kadar uyuyarak geldim.
      Uçakta baya olay oldum. Öncelikle para vererek ayırttığım koltuk söz verilen diz mesafesine sahip olmadığı için koltuk değiştirmek zorunda kaldım. Geçtiğim koltukta da yanımdaki adam ben gelince ben sıkıştım diye ortalığı ayağa kaldırdı. Neyse ki hostesler icabına baktılar.
      LAX'e sabah 11 gibi indik ve defalarca yurt dışına gitmiş olmama rağmen (ki bunun içinde 2 ABD seyahati de var) ilk defa arka odaya çekildim. Belgelerimde bir sorun varmış. Burasını biraz ben abartmış olabilirim ama arka tarafta yaklaşık 1 saat geçirdim ve aklımda şu düşünce vardı "Tamam, buraya kadarmış. Beni geri yollayacaklar." 1 saat stresten bir ömür gibi geçti. Sonra vize mülakatında yaptığım görüşmeye benzer bir görüşme daha yaptım ve memur pasaportuma damgayı basıp beni bıraktı.
      Geldiğim gün ilk iş telefon almak oldu. Yanında kaldığım dostumun zaten verizon hattı olduğu için bana ek numara çıkardı, bir de yeni telefon aldım.
      Ertesi gün okula gidip kayıt işlemlerimi yaptım. Ama heyecandan SSN konusunu sormayı unutmuşum. USC aklımı aldı 🙂 Haftaya buradaki hocamla görüşmem var, o gün tekrar soracağım.
      üçüncü gün (yani dün) akşama kadar yağmur yağdı. o yüzden zamanımı evde pc başında çalışarak geçirdim. Bu arada Freelance sitelerden bir tasarım işi aldım ve ABD'deki ilk paramı da kazanmış oldum. Bugün de öyle yorgunluk atıyorum... Yarından itibaren çalışmaya devam...
      Zaman geçtikçe burayı güncellerim diye umut ediyorum.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: Ucak Yolculugu ve Ucak Bileti

      @Emre-Kurtulmuş çok çok tesekkur ederim

      Yolculuk içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: Ucak Yolculugu ve Ucak Bileti

      Merhabalar, 3 gün sonra THY ile İstanbul-LA direk ucusum var.
      3 aşı oldum, aşı kartim var. Ancak yine de covid testi gerekiyor mu?

      Yolculuk içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: B1/B2 Ziyaretçi Vizeleri Mülakat Deneyimleri ve Görüşme Detayları

      @ethsea onun sorun olmaz gibi geliyor bana. Ben de Amerikan vatandası olan bir arkadaşimın evini göstermiştim. Sorun yaşamadım.

      Ziyaretçi ve Turist Vizeleri (B1/B2 ve C) içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: 2023 Hedefleri

      2022 giderayak son golünü attı. Bazen acaba ben mi yanlış, kötü bir insanım diyorum; yoksa insanlar mı çok kötü.
      Birine çok güvendim, kefil oldum 10 yıllık arkadaşımı ikna edip işine yatırımcı yaptım 🙂 Kefil olduğum çocuk, yüksek lisans öğrencisi mazlum. yani kendini bu şekilde çok iyi pazarladı.
      Kadın 3000 dolar para verdi. 1000'ini direkt geçtim700 dolarlık da malzeme aldım. Temmuz ortasından beri, bugün hocam yarın hocam oyaladı.
      Sonra iş ortaya çıkmaya başlayınca önce parayı veren kadını ortaklıktan atacağım ben hep çalışıyorum o çalışmıyor diye kalktı ayağa. Parasını iade et bozarsın dedim. Geri adım attı. Sonra sen ABD'ye gidince ben ürünleri satarım Türkiye'de parasını yerim demeye başladı. Alınan malzemeleri eve getirerek el koydum.
      Arkadaşımla konuştum, işi iptal etmek istediğini söyledi. Benim üzerimdeki mevcut parasını bildirdim. Bu parayı doğrudan ABD'ye girince geri kalanını da çalışarak tüm parasını iade edeceğimi söyledim. Sağ olsun gönül koymadı.
      Bugün işverenin işi iptal ettiğini, parasını geri istediğini söyleyince buradaki "mazlum" genç benim işi bozduğumu, kendisinin işi bitireceğini, benim engellediğimi arkadaşımın parasının üzerine yatmaya çalıştığımı, ahlaksız olduğumu filan söyleyerek ve burada yazamayacağım küfürler ederek telefonu yüzüme kapattı ve beni engelledi. 🙂 boşa dememişler iyilikten maraz doğar diye...
      Benim 2023 dileğim o yüzden yanlış insanlara güvenmemek, doğru insanlarla karşılaşmak 🙂

      Gündem ve Sohbet içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: 2022 Hedefleri

      @Programmer çok teşekkür ederim cevabınız için

      Gündem ve Sohbet içinde yayımlandı
      academicus
      academicus
    • RE: 2022 Hedefleri

      @Programmer umarım. Tabi bu süreçte Mayıs'ı çekiliş sonuçlarını da beklemeye devam. Sizin bilginiz vardır belki, mesela bu süreçte bir sürpriz oldu ve çekilişi kazandım. Türkiye'ye geri dönmeden işlemlerimi ABD'den yapabiliyor muyum? Ya da mevcut iki yıl kuralı olumsuz etkiliyor mu çekiliş sonucunu?

      Gündem ve Sohbet içinde yayımlandı
      academicus
      academicus