@HilalÜstün Herkes sanıyorum aynı şeyleri düşünüyor artık. Eşim makine mühendisi, ben kimya mühendisiyim, Amerikan ortaklı global sektöründe öncü diyebileceğim bir firmada 6 yıldır çalışıyorum, aile evindeyiz kira vermiyoruz kağıt üstünde baktığınızda dışarıdan iyi görünen yaşantımız var, ama öyle değil maalesef, maaşlar asla yetmiyor, tüm borçlarımızı ödedikten sonra kenara asla para atamıyoruz hatta bazı aylar geriden geliyoruz ödemelerde ve her geçen gün alım gücümüz daha da düşüyor. Tatil desen ayrı bir dert, gitsen dönüp aylarca borcunu ödemeye uğraşıyorsun. Benden 8-10 yaş büyük benzer tecrübelere sahip meslektaşlarım evini arabasını, hatta yazlığını bile aldı attı kenara, 30 yaşına geldik inanın 2. el 100.000 km de bir araçtan başka bir şey alamadık o da öyle orta-üst segment sanılmasın, Amerika'daki gençler bile dalga geçiyor ya zamanında insanlar iki tane ahududuyla ev almışlar doğru gerçekten. Kaldı ki derdimiz artık birşey satın alıp alamamaktan da öte. Çalışıp emeğinin karşılığını alamamak, her yerde liyakatsizlik. Ülkenin hali belli zaten, eğitim yerlerde, insanlar her geçen gün seviyesizleşiyor. Güvenlik desen söyleyecek söz bile yok artık.. Burada mesleğimi yapıp sürüneceğime insana, emeğe değer veren ülkede doordash yaparım kafam rahat olur..
K.ardenadam
@K.ardenadam
K.ardenadam tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@lawyergirl Oğlum 1 yaşına girmek üzere, 1 yılda edindiğim tecrübeye göre bence bebekle gayet de geziliyor. Rahat mı tartışılır, zaman zaman zorlandığımız noktalar oluyor fakat tamamen öncelikleriniz belirliyor. Arabanın arka koltuğunda, bagajda
temizlediğim de oldu, trafikte giderken bir yandan emzirmeye çalıştığım da oldu, tam oturup manzaranın keyfini çıkaracakken ağlayınca her şeyi bırakıp çocukla ilgilenmek durumunda kalabiliyorsun ya da evden çıkmadan her öğününü düşünüp çıkmak zorunda kalıyorsun, ama yine de onunla gezmek çok keyifli geliyor. Zorlanmayayım deyip seyahat etmeyebilirsin, ben çok sevdiğim için seyahat uğruna konfor alanımdan çıkmayı sorun etmiyorum. Zaten bir süre sonra bebek de senin düzenine( düzensizliğine
) alışıyor. Herşeyi saatli planlı büyütenlere de saygım sonsuz ama çocuklar sıvı gibi bulunduğu kabın şeklini alıyor, çok rahat bulunduğu ortama adapte oluyorlar. O yüzden yeter ki isteyeyim çocuğu sırtıma bağlar Machu Picchu ya bile çıkarım
GC çıksa Amerika'ya taşınsak bebeğimin benden daha kolay adapte olacağına eminim.. -
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Günaydın herkese. Eyaletleri sayıyorduk, unuttuk, Bugün Utah'mış

-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@serel Yurtdışı hariç kökten yenilikler, taşınma tutmuş en azından
bir arkadaş vardı yurtdışında çalışmak istiyorum diye diye İran'a gitmişti, detaylarını da belirterek dilemek lazım galiba 
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@olcay54 İzmir gibi neresi var mesela ben en benzeyen Nashville'i buldum

-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Herkese günaydın.. Neler yaşanmış bir gecede
Şimdi birşey yazmaya tedirgin oldum biri yanlış anlar, ucu başka yerlere gider kavga çıkar mı diye.. -
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@newbie97 uğraşsam ben de yaparım aslında dediğiniz gibi ama evdeki bakım onarımcı eşim, bir sorumluluk da onda olsun değil mi? Herşeyi de benim üstlenmemem lazım
Bu arada ironik olan, eşimin babasının aslında elektrikçi olması ve 5 yıldır evli olmamıza rağmen kapı zilimizin ilk günden beri hala bozuk oluşu. Aşağıdan çalınca evi inletiyor ama yukarıya kapıya gelen basınca asla çalmıyor 
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Riethian Tahmin edebiliyorum, büyüdükçe kendi fikirleri şekillenecek ve istemediğinde istemiyorum diye de inatlaşacak belki, oraları düşünmemeye çalışıyorum. Yollarda büyürse belki alışır sorun etmez diye avutayım kendimi şimdilik
Sağlıkla büyüsünler inşallah.. -
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
İyi haftalar herkese, gerçekten de haftaiçi mesaiye burada başlayıp cuma burada bitiriyorum artık. Sanki sürekli burada olursam GC a daha çok yaklaşmışım gibi hissettiriyor.
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Bu eyalet fikri çok güzel, aslında bilgi sahibi olanlar o günkü eyaletle ilgili birkaç bilgi de paylaşsa; yaşam şartları, iş olanakları, iklimi, insanları, doğası vs. gibi çok güzel olmaz mı?
K.ardenadam tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: Green Card Çekilişi için evde nasıl fotoğraf çekilir?Greencard Loto Başvurusu Soruları içinde yayımlandı
@minnesota Ham halini alıp kendiniz arka plan rengini mi açtınız peki sadece boyutlarda mı değişiklik yaptınız? Çünkü zorla ham halini de aldım ama arka plan hem çok gri/mavi hem de yüzümüzde gölgeler de var
-
RE: Green Card Çekilişi için evde nasıl fotoğraf çekilir?Greencard Loto Başvurusu Soruları içinde yayımlandı
@minnesota Olay zaten burada başlıyor. Hata olmasın diye fotoğrafçıda çektiriyoruz 5 yıldır, ama çıkmadı. İlk yıl çektirdiğimiz fotoğrafçı konsolosluğun sitesinde İzmir için referans verilen fotoğrafçıydı hatta normale göre fazla da ücret alıyordu ama konsolosluk refere ettiği için garanti olsun diye ona gitmiştik. https://tr.usembassy.gov/tr/immigrant-visa-photo-requirements Şimdi isim vermek istemiyorum ama İzmir'liler bilir Alsancak'ta yıllardır aynı yerde olan stüdyo. Benim size gönderdiğim haliyle doğruda gönderin değişiklik yapmayın demişti. Sonrada 2 sene önce, bir eski fotoğrafları da kontrol edeyim dediğimde farkettim ki başvuru yaptığımız fotoğrafın boyutları yanlışmış. Sonra fotoğrafçı değiştirdik ona da defalarca photoshop yapmayın arka fonla oynamadan gönderin dedim son 3 yıldır aynı yerde çekiliyoruz oynamadığını söylüyordu. Bu sene farkettim ki arka fonu resmen bizi kırparak değiştiriyor. Bu da elenmeye sebep olur diye tedirgin etti. Yani anlayacağınız insanların fotoğrafçılardan çekincelerinin sebepleri var, çünkü onlar da doğru uygulama yapmıyor maalesef.
-
RE: Green Card Çekilişi için evde nasıl fotoğraf çekilir?Greencard Loto Başvurusu Soruları içinde yayımlandı
@Yıldıray81 bu siteye attığımda kabul ediyor aslında arka planı ama tabi fotoğrafçı rengiyle oynadı ve kesilmiş haliyle paylaştığı için işlenmiş halini 1200x1200 iken https://tsg.phototool.state.gov/photo den kontrol ettiğimde 600x600 yapmak için kırpıyor bu kez de gözler çene template e oturmuyor. Ham halini istedim ve https://www.idphoto4you.com/ kendim videodaki gibi rengi açarak ayarlamaya çalıştım bu kez bir miktar gölge kalıyor saçların arkasında. Bu haliyle de https://www.greencardphotocheck.com/tr/ sitesinden tekrar kontrol ettiğimde arka plan beyaz değil diyor maalesef. Şimdiye kadar çıkmaması belki de fotoğraf hatalıydı ondandı diye düşünüyorum ister istemez, bu kez fazla detaylı bakınca da işin içinden çıkamadım ne yapacağımı şaşırdım.
-
RE: Green Card Çekilişi için evde nasıl fotoğraf çekilir?Greencard Loto Başvurusu Soruları içinde yayımlandı
İyi akşamlar herkese. Yine her sene çektirdiğimiz fotoğrafçıdan fotoğraflarımızı çektirdik ama bu kez arkdaşlarımız için de başvuru yapacağım için içime şüphe düştü. Başvurmadan önce bu kez bilenlere sormak istedim. Fotoğrafçı ham halini vermedi, photoshopla arka planı beyazlattı her zamanki gibi fakat bunu yaparken fotoğrafın kenarlarını kırpa kırpa seçti yine, yüzümüzde bir oynama yok ama arka planla birleşme yerlerine bakınca anlaşılıyor, hep sorun olmaz deniyor arka planın rengiyle oynaması ama emin olamadım. Ayrıca https://www.greencardphotocheck.com/tr/ sitesinden genel olarak kontrol ettiğimde gözler de boyutlar da tutuyor gibi, bir tek bebeğimizin fotoğrafında göz ve çene tam tutmuyor gibi onu de ne yaparsam yapayım oturtamadım. 1200 x1200 olarak gönderiyor her seferinde fotoğrafçı ve en yüksek boyutlusu 232 kb bu kez. Bu şekilde başvursam sorun olur mu, fotoğrafları göndersem uygun mu değil mi yardımcı olabilecek olan var mı acaba?
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Murat-4 tam öyle olmuş gerçekten

-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@hdemircanusa sanırım siz alfabetik bakıyorsunuz ben order of admission olarak bakıyorum ondan

-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Murat-4 bazılarında var ama hepsinde yok bildiğim kadarıyla.. Mesela Georgia'da Georgia city yok ya da Kansas City var ama Kansas'ta değil Missouri'de gibi..
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@hdemircanusa Iowa 29. eyaletti sanki ya da yanlış bakıyorum
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@newbie97 uğraşsam ben de yaparım aslında dediğiniz gibi ama evdeki bakım onarımcı eşim, bir sorumluluk da onda olsun değil mi? Herşeyi de benim üstlenmemem lazım
Bu arada ironik olan, eşimin babasının aslında elektrikçi olması ve 5 yıldır evli olmamıza rağmen kapı zilimizin ilk günden beri hala bozuk oluşu. Aşağıdan çalınca evi inletiyor ama yukarıya kapıya gelen basınca asla çalmıyor 
-
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@newbie97 bu çok iyi bir şeymiş ya, teşekkürler paylaşım için. Elimden gelmez ama destek alırım, ben bunu akşam bizim evdeki bakım onarım departmanı yöneticisine ileteyim
