Herkese tekrardan merhabalar,
Çok şükür vizemizi aldık. Heyecandan ilk önce onu bu güzel gruptaki insanlarla paylaşmak istedim. :)) çok stresli bir o kadar keyifli bir heyecan.. Mülakatımız saat 08.00'deydi. İlk pasaportlarla bir kayıt yaparak x-ray cihazından geçmek üzere içeriye alıyorlar çanta, telefon vs. kabul edilmiyor. Herşeyi bırakın biz orada biraz toyluk yaptık daha sonra koştur koştur arabaya bıraktık. Neyse içeri geçtikten sonra kayıt yapılıyor (ds-260 onay formu ve pasaportlar isteniyor) ve para yatırmak üzere bankoya yönlendiriyorlar 2 kişi için 660$ ödedik kredi kartıyla ödeme için mail order'ın aktif olması gerekiyor. (Önemli) Benim telefon değişikliğinden dolayı bi problem yaşandı 1 saat süre verip üzerinizde adınızın yazdığı bir kart veriyorlar ((Para çekip gelecek 0940 Eren ÖZPAR)). Gidip dışarıdan para çekin diyerek gönderiyorlar dönüşte o kartı göstererek bina içine beklemeden girebiliyorsunuz. Çok uzatmayayım gidip geldikten sonra para ödeyince fiş veriyorlar sonra numaranız ekranda çıkınca bankoya gidiyorsunuz. Evraklar isteniyor genelde asıl talihlinin detaylarına bakılıyor. Eşimin lisans diplomasını aldılar benimkini istemediler.. 2 mizinde mali belgeler nüfüs kayıt örnekleri ve adli sicil kayıtlarımızı istediler ve Mülakata Türkçe devam etmek isteyip istemediğimiz soruldu. tekrar çağrılacaksınız diyerek oturmamız söylendi. Numaramız tekrar ekranda çıkınca bankoya gittik. Amerikalı bir beyfendi yanında bir tercüman ile beraber mülakat yaptı ama adamın türkçesi anlaşılıyordu :)) Sağ eli kaldırıp verdiğimiz beyanatların ve söyleyeceklerimiz konusunda yalan olmayacağına yemin ettik.
Parmak izlerimiz alındı. Sol 4 sağ 4 baş parmaklar...
Görevli : Asıl talihli olan eşime Ne mezunusunuz? lisans?
Eşim : Evet Metalurji ve malzeme mühendisiyim.
Görevli : Hangi eyalete yerleşip ne yapmaya düşünüyorsunuz? (ingilizce sordu tercüman çevirdi)
Eşim : Houston Texas kendi işimizi yapmak istiyoruz.
Görevli : Vizeniz onaylandi 1 hafta sonra Beşiktaş alicak siz hayirli olsun. (Amerikalının türkçesi ile)
Veeee vizemiz onaylandı. Allah herkese nasip etsin. Çok stresli bir o kadar da keyifli bir süreç... Büyük bir yük kalkıyor... Herkese mülakat verilmesi ve herkesin onay alması dileğiyle...
Okuduğunuz ve verdiğiniz destekler için tekrar çok teşekkürler..
) neyseki tam 1030'da Unganlar'ın 4.katındaki bankodaydık ve işlemleri yapan Esra Hanım pasaport, randevu mektubu, DS-260 onay sayfası ve aşı kartlarımızı aldı. Webcam ile fotograf çekti. Aşı kartı olarak bizim kovid aşı kartımız vardı (e-nabız dan pdf olarak indirip çıktısını aldık) diğer aşılar ile ilgili kartımızın olup olmadığı soruldu (bizim yoktu) daha sonra kan alınması için bizi 5.kata yönlendirdi. Bu arada pasaport ve arasına işlemlerde imza atmak üzere bir kağıt verildi. (Bunlar ile 5. Kat ile 3.kat arası dolaşılıyor.) 5. Kattaki bankoda evraklarımız alınıp kan ve röntgen ücreti olarak 2 kişi için 95$ alındı. Kredi kartı ile ödenebiliyor. Kan alma işleminden sonra 3.kata röntgen çektirmek için indik yaklaşık 3-4 dk bekledikten sonra çağırıldık ve röntgenlerimiz çekildi. Tekrar 4. Kata gitmemiz söylendi. Orada Esra hanım yukarı da bahsetmiş olduğum pasaport ve kağıtları aldı. Fiziksel muayene için 1215'te tekrardan çağırdı. 1315'e kadar bekledikten sonra odaya alındık. Dr. Mehmet Bey Tansiyon ölçümü birkaç sorudan sonra 2 iğne yaptı. Muayene 5 dk. ya sürdü ya sürmedi muayenelerin akabinde kişi başı 340$ toplam (680$) da oraya ödeme yaptık. Kredi kartı burda da kabul ediliyor. Biz kredi kartı ile ödemelerimizi yaptık. Yarında gidip sağlık raporlarımızı sarı kapalı zarfta alacağız ve 4 Ekim'deki randevumuzu heyecanla bekelemeye devam edeceğiz. Umurım faydalı olmuştur. 
