• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. Edelweiss
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 2
    • Takipçiler 31
    • Konu 46
    • İleti 651
    • En İyi 522
    • Tartışmalı 1
    • Gruplar 2

    Edelweiss

    @Edelweiss

    ⭐⭐

    1430
    İtibar
    3154
    Profil Görüntülemeleri
    651
    İleti
    31
    Takipçiler
    2
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:
    Konum Orange County Yaş: 31

    Edelweiss Takip etme Takip Et
    ⭐⭐

    Edelweiss tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmenlerin İlk Aylardaki Deneyimleri

      Selamlar. Green card ile geldigim Amerika’da gecen yaklasik 16 gunluk bir surecin ardindan tecrubelerimi paylasayim dedim. 😊 19 Haziran Sali gunu sabah Istanbul’dan kalkan ucagim ayni gunun oglen 12.30’unda Chicago O’Hare Havaalani’na inis yapti. Amerika’ya inmis olmanin yarattigi heyecanla hizla valiz teslim alanina dogru ilerledim. Valizimi teslim almadan once meshur sari zarfin teslimi ve pasaport kontrolu icin bir siraya girdim. Kisa bir sure sonra 20 li yaslarin sonunda bir polis memuru eliyle isaret ederek beni yanina cagirdi. Polis o kadar suratsizdi ki, tum belgelerim tam olmasina ragmen bir tedirginlik yasamadim degil. 😊 Zarfi acip, pasaportu kontrol ettikten sonra bilgisayarda bir kac islem yaparak bana eliyle isaret ettigi yere gecmemi ve orada beklememi soyledi. Akabinde baska bir polis memuru geldi. 5 adim onumden bu yolun sonuna kadar yuruyorsun dedi. Ben yuruyorum ama 4 5 adim arkamdan da o geliyor. Sanirsin goz altina alindim. 😊) Baska bir polis noktasina ilerleyip burada da islemleri tamamladiktan sonra valizimi teslim alarak havaalanindan cikis yaptim. Gelmeden once Chicago’nun Lincoln Park bolgesinde bir hostel rezervasyonu yapmistim. Planim havaalaninda Uber veya Lyft cagirip dogrudan hostele gitmekti. Bunun icin de havaalaninin WIFI ina guveniyordum. Telefonumu elime aldim, internete baglandim ki o da ne! Internet o kadar kotu ki, degil Uber-Lyft cagirmak, tarayicida google bile acamiyorum. Lyft cagirmaya yonelik 2 tesebbusumden ikisi de basarisiz olunca 10 dolar iptal ucreti yansitilinca artik bu yolu denemekten vazgectim. Daha sonra elimde koca bir valiz, sora sora Blue Line a kadar gitmeyi basardim. 5 dolara bir oneway ticket alarak trene bindim ve yolculuga basladim. Simdiki plan Downtown’da inip bir telefon hatti alarak ulasim imkanlarimi kuvvetlendirmekti. Chicago duragina 1 durak kala yanimdaki Amerikali’ya Chicago yazan durak downtown mu diye sordum. Amerikalinin evet demesi uzerine Chicago duraginda inis yaptim. Inis yaptim ama, benden baska inen yok. Istasyon bombos. Hem de saat henuz 4 bile degil. Yukari cikip etrafima bakinmamla yanlis durakta indigimi farkettim. Meger burasi West Downtown mus. Bu da demek oluyor ki unlu Trump Tower, Water Tower in bulundugu Downtown’a gidebilmem icin elimde koca valiz, sirtimda sirt cantasi ile uzunca bir sure yurumem gerek. Bu secenegi degerlendirmektense etrafimda bulunan en yakin bir operator ofisine gidip bir telefon hatti alarak uber-lyft kullanmak daha mantikli geldi. Insanlara sora sora sonunda bir T-Mobile magazasi bularak telefon hattimi almayi basardim. Sonrasinda hemen bir Uber cagirarak hostele gectim. Amerika’ya gelis surecim bu sekilde idi. Simdi ise biraz da Chicago’da yasadigim deneyimlerden biraz bahsedeyim. Chicago siyahi nufusun cokca fazla oldugu, kuzey doguya ilerledikce yasam kalitesi, refah seviyesi artan, guney batiya ilerledikce de egitim seviyesi, yasam kalitesi dusen bir sehir. Sehrin guneyinde buyuk cogunlukla afro-amerikalilar yasiyor. Ben sehrin kuzey dogusunda yer aliyordum. Beyaz amerikali cogunluklu bir bolgeydi. Hostele yerlestikten sonra ilk 2 gun sehri guzelce gezdim. 2 gunun ardindan banka hesabi actirmak icin Bank of America ofisine ugradim. Kendileri benden ABD de yasadigima dair kanit, SSN veya ABD bankalarindan birine ait bir kredi karti istediler. Bunlarin 3 une de henuz sahip degildim. Bu durumda yardimci olamayacaklarini belirttiler. Sonrasinda Chase Bank, US Bank, Harris Bank, Citibank gibi bir cok banka gezdim. Hepsinden aldigim yanit ayniydi. Gunun sonunda bir baska Bank of America subesine gittim. Kadin herhangi bir sorun olmadigini, pasaport ve vize turumun banka hesabi acabilmek icin uygun oldugunu soyledi ve 3 gun sonrasi icin randevu verdi. (Evet burada bireysel musteri temsilcileri ile genelde randevu ile gorusuyorsunuz.) Ertesi gun SSN basvurusu icin Social Security Administration a gittigimde islemlerimi tamamlayip binadan ayrildiktan sonra karsida bir BofA subesi daha gordum. 2 gun daha beklemis olmayim diyerek bir de burada sansimi deneyeyim dedim. Ve evet, gittigim 3. Bank of America subesinde hesap actirmayi basarabildim. Yapmam gerekenleri tamamladiktan sonra artik is ve ev sorununu cozme zamani gelmisti. Gunlerce haril haril craiglist, indeed, monster gibi sitelerden is ilanlarini arastirdim. Ayni zamanda craiglist uzerinden bir de kalacak yer icin arastirma yapiyordum. Amerikaya yaklasik 3 aylik bir surec icin gelmis oldugumdan dolayi uzun sureli kontrat yapamiyor olusum alternatifleri ciddi oranda dusuruyordu. Turkiye’de hala egitim gormekte olan bir Iktisat ogrencisi olmamdan dolayi gecmiste hicbir is tecrubemin olmamasindan oturu is gorusmesine gittigim yerler tecrubeli personel bahanesini gosterek beni reddediyorlardi. Eger herhangi bir mesleginiz, ehliyetiniz, sosyal guvenlik numaraniz yok ise buyuk sehirlerde is bulmak gercekten zor. Soyle ki meslek yelpazesi restaurant isleri ve housekeeping arasinda gidip geliyor, Bu iki isin disinda yapilabilecek malesef cok fazla bir is yok. Bu nedenle ABD de ehliyet cok onemli. Yaklasik 8-10 gun suren bir is arayisinin ardindan cebimden yedigimi farkederek radikal bir karar almam gerektigi dusuncesine vardim. Chicago da kalmaya devam edersem, yuksek kira bedelleri, ortalama maaslar ve yuksek vergi oranlari ile onumdeki 2.5-3 aylik sureyi pek aydinlik geciremeyecektim. Arkadasimin tavsiyesi ile Bozeman, Montana’da bir otel isi oldugunu ogrendim. Housekeeping isiydi. Otel konaklamayi aylik 300 dolara sagliyor ve ucretsiz ogle-aksam yemekleri veriyordu. Para kazanabilmek ve giderleri minimize edebilmek adina bundan daha iyi bir teklif olamazdi. Hemen bir ucak bileti alarak Bozeman a gecis yaptim. Suan pek sevmemis olsam da housekeeper olarak calismaya devam ediyorum. Buradaki giderlerim inanilmaz derecede dusuk. Ayrica burada satis vergisi de yok. Etiket fiyati neyse onu oduyorum. Walmart a 2 gun once bir is basvurusunda bulunmustum, oradan da olumlu donus yaptilar. Yakin zamanda orada da ise baslayacagim. Simdilik burada birakayim. Eger sorulariniz olursa yanitlamaya calisirim. Yeni seyler tecrube edersem onlari da paylasirim. Bos zamanlarimda sik sik forumu ziyaret ederek sizlere yardimci olmaya calisacagim. Gorusmek uzere 😊

      Imla hatalari icin kusura bakmayin. Ilk kez ingilizce klavye kullandigim icin biraz zorlandim. 🙂

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: Amerika'da isminizi değiştirmek isteseydiniz ne olurdu?

      Ismim Mertcan. Chicago'da bir Starbucks'da ismimi soyledigimde Matt John olarak yazdilar. Sanirim bu olurdu. 😄

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      Evet dostlar. Bugün 8 yillik Green Card sürecinin sonun geldim ve sonunda vatandaşlığımı aldım. Sürecin en başından, forumun ilk zamanlarından beri destek olan, yardımlarını esirgemeyen, başta sevgili @crazycells olmak üzere tüm Yesilkart Forum ailesine teşekkür ederim. Herkesin sürecinin bir an önce hızlanmasını ve haber bekleyenlerin ise süreçlerinin tez vakitte pozitif sonuçlanmasını temenni ediyorum.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • ABD'de Silah Sahibi Olmak ve Atesli Silahlar Hobiciligi

      Selamlar,

      Bugun ABD'de silah sahibi olmak ile alakali arastirmalarim sonucu elde etmis oldugum bilgileri aktaracagim. Bildiginiz uzere her eyaletin atesli silahlar ile ilgili farkli kanunlari var. Bunun icin basit bir tablo hazirlayip merak ettiginiz bilgilere dogrudan bu sayfa araciligi ile ulasabilmenizi saglamaya calisacagim. Tablonun hazirlanis sureci vakit aldigi icin bunu kademe kademe devam ettirecegim. Simdilik tablo ilk kismi ile yayinda. Konu icerigi ve tablo guncellenecektir.

      Eyalet Eyalet izni gerekli mi? Atesli silah kaydi gerekli mi? Silah lisansi gerekli mi? Tasima izni/lisans gerekli mi? (Acik sekilde)
      Alabama Hayir Hayir Hayir Hayir
      Alaska Hayir Hayir Hayir Hayir
      Arizona Hayir Hayir Hayir Hayir
      Arkansas Hayir Hayir Hayir Hayir
      California Evet Evet Hayir Kismen
      Colorado Hayir Hayir Hayir Hayir
      Connecticut Evet Evet Hayir Tabanca icin evet
      Delaware Hayir Hayir Hayir Hayir
      D.C. Evet Evet Evet Yasak
      Florida Hayir Hayir Hayir Yasak
      Georgia Hayir Hayir Hayir Evet
      Hawaii Evet Evet Hayir Evet
      Idaho Hayir Hayir Hayir Hayir
      Illinois Evet Evet Evet Yasak
      Indiana Hayir Hayir Hayir Evet
      Iowa Evet Evet Hayir Evet
      Kansas Hayir Hayir Hayir Hayir
      Kentucky Hayir Hayir Hayir Hayir
      Louisiana Hayir Hayir Hayir Hayir
      Maine Hayir Hayir Hayir Hayir
      Maryland Tabancalar icin Tabancalar icin Hayir Tabanca icin evet
      Massachussets Evet Evet Evet Tabanca icin evet
      Michigan Hayir Tabancalar icin Hayir Hayir
      Minnesota Tabancalar icin Hayir Hayir Evet
      Mississippi Hayir Hayir Hayir Hayir
      Missouri Hayir Hayir Hayir Hayir
      Montana Hayir Hayir Hayir Hayir
      Nebraska Tabancalar icin Hayir Hayir Hayir
      Nevada Hayir Hayir Hayir Hayir
      New Hampshire Hayir Hayir Hayir Hayir
      New Jersey Evet Evet Hayir Evet
      New Mexico Hayir Hayir Hayir Hayir
      New York Tabancalar icin Evet Tabanca icin Yasak
      North Carolina Tabancalar icin Hayir Hayir Hayir
      North Dakota Hayir Hayir Hayir Tabanca icin evet
      Ohio Hayir Hayir Hayir Hayir
      Oklahoma Hayir Hayir Hayir Tabanca icin evet
      Oregon Hayir Hayir Hayir Hayir
      Pennsylvania Hayir Tabancalar icin kismi Hayir Hayir
      Rhode Island Tabancalar icin Hayir Hayir Tabanca icin evet
      South Carolina Hayir Hayir Hayir N/A
      South Dakota Hayir Hayir Hayir Hayir
      Tennessee Hayir Hayir Hayir Evet
      Texas Hayir Hayir Hayir Tabanca icin evet
      Utah Hayir Hayir Hayir Tabanca icin evet
      Vermont Hayir Hayir Hayir Hayir
      Virginia Hayir Hayir Hayir Hayir
      Washington Hayir Tabancalar icin kismi Hayir Hayir
      West Virginia Hayir Hayir Hayir Hayir
      Wisconsin Yes Hayir Hayir Hayir
      Wyoming Hayir Hayir Hayir Hayir
      Kültür ve Hobi içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: Markette Çalışmak

      Geçen yaz ben de Walmart’da çalışıyordum. Saatlik 12.25 dolardı (Bu yıl 14 dolara yukseldi). Sınırsız overtime alabiliyordum. Evet yanlış okumadınız. İstedigim kadar çalışabiliyordum. 6 saatte bir min 30 dk, max 60 dk’lik ara vermek şartıyla istediğim kadar çalışabiliyordum. Unloading/stocking dept.’de çalıştığım icin yoğun ve yorucu oluyordu bu nedenle ben birinci işime yoğunlaşmıştım. Ama Walmart müthiş bi yer ya! 😀 Hem şirket politikaları, personele olan yaklaşım, safety first anlayışı. Gerçi biz safety kurallarına pek dikkat etmeyip pallet jackler ile yarışıyorduk falan. 😛 Walmart’i tavsiye ederim. O güzel günler canlandı birden gözümde.

      Diğer Meslekler içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: Markette Çalışmak

      @redsat2000, içinde söyledi: Markette Çalışmak

      @RoadtoNewLife @muhammetnzr Bu sahada çalışmak kolay gelebilir. Ancak İngilizce malzemelerin ne oldukları ,malzeme bilgisi ve ABD alışkın olduğu markalara aşina olmanız lazım. Bu düşündüğünüz kadar kolay da değil. İşin içine birde İspanyolca meselesi de girerse bazı bölgeler için iş daha komplike hale geliyor. Ayrıca aynı malzemelerin bir çok çeşidi var. O konuda işletmeciden eğitim almanız gerekebiliyor.

      Amazon daki işlere başvurular bir kuşak daha üst segment. Onun için işe alımlar normal işe göre kolay olmuyor. Daha çok tecrübe ve Walmart gibi yerlerde yapılmış tecrübe istiyor.

      Müşteri bana bi ürün sorduğunda ve ben müşteriyi anlamadığımda telefonumu çıkarıyor Walmart App’i açarak “Can you please spell it?” diyordum. İstediği ürünün reyonuna sıra numarasına kadar bulup götürüyordum. Çok mutlu oluyorlardı. Oysa onlar da kendi telefonlarını kullanarak bulabilirler 🙂

      Diğer Meslekler içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • 6 aylik California deneyimim

      Selamlar!

      6 ayin ardindan California hakkindaki goruslerimi sizlerle paylasmak istedim. Orange County’de yasiyorum ve gozlemlerimi sadece burdaki yasantima dayanarak aktaracagim.

      Ilk geldigim zamanlar her sey harika hissettiriyordu. Muazzam bir hava, cok guzel plajlar, etkileyici doga, kibar insanlar vs.

      California’nin pahaliliginin farkindaydim ve en buyuk gider kalemimin kira olacagini biliyordum. Bunu kabul ederek geldim. Ancak gunden gune yasam maliyeti yuzume oyle bir carpmaya basladi ki...

      6 digit maas kazansaniz bile gecinmek gercekten cok zor. Tek yasiyorsaniz, yani kira yukunu yalniz omuzluyorsaniz bu durum tam anlamiyla bir mucadeleye donusuyor.

      1BR apartman icin neredeyse $2800 kira oduyorum. Burada pahali olan sadece kira degil. Elektrik faturasi Chicago’ya kiyasla neredeyse 3 kat fazla geliyor. Benzinin galonu hep $4.30–$4.50 civarinda. Arac sigortasi full coverage icin $200’dan basliyor (Chicago’da $102 oduyordum). Arac registration ucretleri de neredeyse 3 kati. Gelir vergisinden hic bahsetmiyorum bile.

      Ilk geldigimde Chicago’da yaptigim birikimlerle gelmistim, bu yuzden basta cok hissettirmedi. Ama simdi o birikim azaldikca tehlike canlari calmaya basladi diyebilirim 🙂

      Burada ev satin almak neredeyse imkansiz. Elle tutulur, duzgun bir 1BR condo fiyatlari $600K civarindan basliyor. Yillardir ev alma planlari yapan ben, California’da bu fikri tamamen rafa kaldirdim. $600K’ya Texas’ta ayni evden 2 hatta 3 tane bile alabilirsiniz.

      Ve bir diger konu: insanlar.

      Burada insanlarin cogunun cok yuzeysel ve sahte oldugunu gozlemledim. Gercek samimiyet bulmak zor. Cogu kisi dis gorunuse, marka kiyafete, arabaya ya da sosyal medyada nasil gorundugune odakli.

      Ozellikle kadinlar arasinda bu durum daha da belirgin. Konusma sekilleri, tavirlari, ses tonlari bile bir sekilde abartili, yapay geliyor. Sanki herkes bir “gosterinin” icinde yasiyor gibi.

      Velhasil kelam, devam ediyorum ama cok mu mutluyum?

      Degilim. Herkes icin degil bence California.

      Iklim, doga ve sosyallesme sizin icin onemliyse; sahilleri, hiking trailleri, kamp yasamini seviyorsaniz burasi cennet.

      Ama “sahile gitmesem de olur”, “dogayla pek isim yok” diyorsaniz, samimiyetle soyluyorum: California sizin icin degil.

      Sonuc olarak, burasi hayal gibi gorunse de, yasamaya basladiginizda gercegin agirligini hissediyorsunuz. Guzel ama yorucu bir yer. Insani zenginlestirmekten cok tuketen bir yapisi var.

      Okudugunuz icin tesekkurler! 🙂

      California içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • Coronavirus (COVID-19)

      Cinde ortaya cikan bu virus ust solunum yollarina zarar vererek kisinin olumune yol acabiliyor. Simdiye kadar 12 ulkeye ulastigi soyleniyor. Surekli mutasyona ugrayarak gelisen bir virusmus. Gelismeler hakkinda bilgi paylasimi yapmak icin bu basligi kullanabiliriz.

      Bir zamanlar Domuz gribi de cok oldurucu bi hastalikti ancak asisini buldular. Umarim kisa surede buna da bir tedavi bulunur.

      Gündem içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: Re-entry Permit (I 131 form ve I 327 belgesi)

      Selamlar herkese. 2 senelik (730 gun) Re entry permit alış sürecim hakkinda edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşmak istedim. 13 Temmuz'da I-131 formunu doldup, 660 dolarlık (580$ form ücretı + 80$ biyometrik fotoğraf ucreti) money order checki ile birlikte zarflayarak USCIS Nebraska posta kutusuna gönderdim. 11 Ağustos'da göndermiş olduğum zarfın taraflarına ulaştığını ve başvurumun kabul edildiğini belirten bir posta aldım. Bu posta içeriğinde biyometrik fotoğraf ve parmak izi için randevu bilgileri yer almiyordu. Randevu bilgilerinin ayrıca gönderileceğine dair bir ibare ekliydi. Yaklaşık 10-12 gün içerisinde de randevu bilgilerimi içeren posta geldi. Bugün söz konusu randevu için belirtilen USCIS ofisine gittim. Montana da bulunuyor oluşumdan ötürü yoğunluk hiç yoktu. İçeri girdikten 3 5 dakika sonra bir kadin gelerek önce biyometrik fotografimi çekti, sonra ise FBI veritabanına işlenmek üzere parmak izlerimi aldı. Sürecin tamamı 10 dakikadan az sürdü. 10 dakikalık bu randevu için gelmiş olduğum 100 millik yolu hiç beklemeksizin geri döndüm. 🙂 Re entry permit kağıdım belirtmis olduğum konsolosluk binasına postalanacak. Bu işlemlerı tamamlamis olduğumdan ötürü diledigim vakitte ABD den ayrilabilirim. Sorusu olan arkadaşlar olursa eğer yardımcı olmaya çalışırım. İmla hataları için kusura bakmayın lütfen. 🙂

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: Markette Çalışmak

      Muthis bi yazi olmus ellerinize saglik.

      @redsat2000, içinde söyledi: Markette Çalışmak

      Eğer benim fikrimi sorarsan hayat zor , çalışma temposu zor, tutunmak zor, özlem çekmek zor. Ama bir o kadar da HUZURLUYUM burada arkadaş. Lüks olamadan da sade bir hayatla ve belli bir standartda yaşanabiliyor. Türkiye'de belli bir seviyenin üstünde bir yaşamdan gelen biri olarak söylüyorum. DENEMEDEN bunu ne yazık ki anlayamazsınız. Burada Türkiye'den farklı olarak tüm geleneksel dış eleştirileri bir yana bırakarak ABD çalışma felsefesini , ABD yaşam felsefenizi, yeni alan becerilere açık olmayı öğrenmelisiniz. Çevrem ne der akrabam ne der kısmından kurtulmalısınız. MUTLULUK o zaman kendini gösteriyor. Burası için en önemli unsur MOTIVASYON diğer bütün etmenler kısa zamanda NOTR olacaktır.

      Sanirim tum yazinin en can alici noktasi bu paragraf. Altina imzami atarim.

      Diğer Meslekler içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss

    Edelweiss tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @AE123 Benim başvuru tarihim sebebiyle önceki sisteme tabi oldum. 100 sorudan sorumluydum. 2 gün öncesinden, mülakata girinceye kadar baştan sona okuyup ezberledim soruları. 3 soru sordu, ucunu de bilince devam etmedi zaten. Çok basit bir sınav. Hep böyle en zor yerden gelecek soru diye kuruyorsun kendini ama mülakata girince o kadar basit olanlar denk geliyor ki patir patir yanitlayip geçiyorsun hemen 🙂

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      Tesekkurler. 2 yıl re entry permit var arada. Nihai başvuruyu da eyalet değişikliği yaptığım için geciktirdim ayrıca.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @ATS16 Haha yok hayır. Mertcan’ı Mert olarak kısalttım sadece 😄Teşekkür ederim

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      Evet dostlar. Bugün 8 yillik Green Card sürecinin sonun geldim ve sonunda vatandaşlığımı aldım. Sürecin en başından, forumun ilk zamanlarından beri destek olan, yardımlarını esirgemeyen, başta sevgili @crazycells olmak üzere tüm Yesilkart Forum ailesine teşekkür ederim. Herkesin sürecinin bir an önce hızlanmasını ve haber bekleyenlerin ise süreçlerinin tez vakitte pozitif sonuçlanmasını temenni ediyorum.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @cnpist Çok teşekkürler. Evet, sanırım öyle oldu. Şimdi Rep’e güzel bir teşekkür emaili atacağım. 🙂

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @Sono, içinde söyledi: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @Edelweiss Olagandisi ilerlemiş olsa da tünelin sonunda isik görünmüş! Tebrikler simdiden, hayirli olsun!

      Çok teşekkürler!

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @Edelweiss, içinde söyledi: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      House Rep’e mail attım, bir kaç saat içinde benim adıma USCIS’e başvurabilmeleri için Privacy Release Form doldurmamı istediler. Formu doldurup gönderdim. Bu gece 10’da USCIS’den “We have taken an action on your case” diye bir e-mail aldım. Web sitesine girip incelediğimde başvuru durumumun değiştiğini gördüm. Bu olumlu bir gelişme mi yoksa değil mi acaba? Artık oath ceremony will be scheduled yazmiyor.

      732c4e1e-7351-49e5-baf7-4cecd3bbfb34-image.jpeg

      Bugün sabah USCIS dosya durumunu güncelledi ve yemin töreni için tarih belirledi. 16 Haziran’da yemin törenine katılacağım. House Rep’e ulaşmamin bir faydası oldu ki bilmiyorum ancak göndermiş olduğum e-mailin ardından çok kısa süre içerisinde yemin töreni için tarih alabildim.

      Bekleyen diğer arkadaşlar için de en kısa sürede yemin töreni tarihlerinin belirlenmesini temenni ediyorum.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @Seher-Ertaş-Karaaslan Evet isim degisikligi vardi. Benim dosya da Santa Ana, CA'da.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @Seher-Ertaş-Karaaslan Ben de aynı şekilde mülakatı geçmiştim, ve dosyam yemin töreni için yönlendirilmişti.

      Benden 2 hafta önce Salı günü mülakata giren arkadaşım, cuma günü yemin ederek vatandaş oldu. Benim neredeyse 6 ay olacak 🙂

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      House Rep’e mail attım, bir kaç saat içinde benim adıma USCIS’e başvurabilmeleri için Privacy Release Form doldurmamı istediler. Formu doldurup gönderdim. Bu gece 10’da USCIS’den “We have taken an action on your case” diye bir e-mail aldım. Web sitesine girip incelediğimde başvuru durumumun değiştiğini gördüm. Bu olumlu bir gelişme mi yoksa değil mi acaba? Artık oath ceremony will be scheduled yazmiyor.

      732c4e1e-7351-49e5-baf7-4cecd3bbfb34-image.jpeg

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Edelweiss
      Edelweiss