• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. yakt05
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    Y
    • Profil
    • Takip Edilenler 9
    • Takipçiler 7
    • Konu 0
    • İleti 39
    • En İyi 14
    • Tartışmalı 1
    • Gruplar 0

    yakt05 tarafından gönderilen iletiler

    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      @Ryback inceleyeceğim çok teşekkür ederim 🙏🏻🙏🏻

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      Herkese merhabalar, 24 Kasım 2024 tarihinde eşim ile birlikte San Francisco’dan giriş yaptık. Vize alma sürecimiz biraz karmaşık ve sancılıydı vizemi aldıktan sonra evlendim, eşimi dosyama ekleterek tekrar mülakata girdik ve vizemizi aldık. Bu süreçte bütün belgeleri güncellememe rağmen grencardımız bugün kızlık soyadım ile basılmış şekilde gönderildi. Değiştirmediğim böyle kullandığım takdirde kısa vadede olmasa bile uzun vadede sorun yaşayacağımı düşünüyorum ve riske atmak istemiyorum. Ne yapmam gerekiyor bilen yada bu durumu yaşamış birileri var mı? Yardımcı olursanız sevinirim 🙏🏻

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      @cebrailoz Teşekkür ederiz Özden abicim 🙏🏻🙏🏻

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      @cemal1153 Güzel dilekleriniz için çok teşekkürler 🙏🏻 Umarım sizin de olumlu deneyimlerinizi okuruz ilerleyen zamanda 🙏🏻🙏🏻🌸

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      @cttl Çok teşekkür ederiz, umarım siz de kolayca vizenizi alırsınız 🙏🏻🌸

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      Merhaba sevgili arkadaşlar, yoğunluktan dolayı mülakat sürecimi biraz gecikmeli olarak paylaşıyorum 🙏🏻

      14 Ağustos günü ikinci kez mülakata girerek vizemizi aldık, bizim gibi bu sürece girmek durumunda kalabilecekler için deneyimimi aktarmak istiyorum. Dosya numaramın küçük olması sebebiyle ilk mülakat alanlardan biri oldum, 7 buçuk yıllık bir ilişkim vardı fakat sürecin hızlı ilerlemesi ve mülakat öncesi nikah yapamamamız nedeniyle 13 Aralık 2023 tarihinde mülakata girerek vizemi bekar olarak aldım. (Mülakatta ilişkime dair bir bilgi vermedim) 2 ay sonra 16 Şubat 2024 tarihinde erkek arkadaşımla nikah yaptık ve Uğur abinin yönlendirmeleriyle Ankara’ya evlendiğimi, eşimi dosyama eklemek istediğimi, yeniden mülakat istediğimizi belirten, gerekli belgelerin PDF’lerini de eklediğimiz bir mail gönderdik. 2 gün sonra maile cevap geldi, eşimin pasaport fotokopisi, evlilik cüzdanımızın fotokopisi, pasaportum ve sarı zarfı PTT aracılığıyla göndermem gerektiği ve belgeler ulaştıktan sonra bizden formu doldurmamızı isteyeceklerini aynı zamanda AIS üzerinden randevu almamız gerektiğini fakat randevuların sınırlı olduğunu ve ek kontenjan garantisi vermeyeceklerini söylediler. İstenilen belgeleri gönderdik, vizemin üstüne “Canceled without prejudice” damgası basılmış bir şekilde pasaportumu geri gönderdiler. Eşimin dosyama eklendiğini, benim DS-260 formumu güncellemem ve eşim için form doldurmamı, sonrasında randevu almam için yeni bir hesap oluşturarak AIS kaydı yapmam gerektiğini, bu işlemlerin ardından mülakat planlanarak randevu maili alacağımı ilettiler. Gelen maile istinaden, soyadımın değişmesi sebebiyle yeni pasaport alarak DS-260 formumu yeni pasaport bilgilerimi girerek güncelledim, eşim için de form doldurduk ve yeni mail adresi açarak AIS kaydı yaptık. Gerekli prosedürleri tamamladık ve bildirdik. AIS i kontrol etmemiz gerektiğini bildiren otomatik mail tarzı bir cevap gönderdiler. Yaklaşık 20 gün geçti ve herhangi bir gelişme olmadı o sebeple 22 Martta durumumuzu ve geçtiğimiz aşamaları özetleyen ve yeniden bir mülakat verilmesini isteyen bir mail daha gönderdik ancak otomatik yanıt dışında bir cevap alamadık. Uzun bir beklemenin ardından 2 ay sonra 20 Mayıs tarihinde yine durumumuzu özetleyen ve 6 aylık rapor süremin 11 Haziran tarihinde biteceğini bildiren bir mail daha gönderdik fakat yine otomatik mail dışında bir cevap alamayarak bu endişeli bekleyişe devam ettik. Bekleme sürecimiz uzayınca Uğur abiye danışarak Unganlardan ben ve eşim için sağlık randevusu aldık ve 4 Haziran tarihinde eşim ile sağlık raporlarımızı aldık. Raporu almamızın ardından 6 Haziran’da durumu kısaca özetleyen ve benim raporumu yenilediğimi, eşime ise yeni rapor aldığımızı bildiren bir mail daha gönderdik. Tabiki yine cevap gelmedi. Birkaç gün arayla yine aynı tarzda mailler gönderdik ancak cevap alamadık. Cevap alamamız bizi daha da endişelendiriyordu ve yıpratıyordu. Bu süreçte DV2023 sürecinde bizimle aynı durumu yaşayan ve süreci vizelerini alarak sonlandıran 2 arkadaşımızla konuştuk, iletişim kurmaya çalıştık ancak çoğu zaman saat farkından da ötürü iletişim kuramadık. Süreci Uğur abinin ve Özden abinin destekleriyle sürdürmeye çalıştık. Gönderdiğimiz maillere artık otomatik mail bile gelmemesi sebebiyle Temmuz ayı boyunca, AIS için yeni oluşturduğum mail adresimden ve eski mail adresimden birkaç gün aralıklarla 10’dan fazla mail gönderdik, artık umudumuzu kesmeye başlamıştık çünkü mülakat verilmeyen, mülakat verilen fakat bizim mülakat alamadığımız aylar oldu ve süreç neredeyse bitmek üzere diye düşünerek iyice umutsuzluğa kapılmıştık. Ta ki 26 Temmuz’a kadar 🙂 Sonunda beklediğimiz mülakat mailini aldık. Eşimin ve benim yeni mail adresime mülakat bilgilerini içeren bir mail gönderildi ve gelen ilk mailde mülakat saati 09.30 yazıyordu. 2 gün sonra istenen belgeleri içeren ve 14 Ağustos saat 08.00’da mülakat planlandığına dair bilgilendirme yapan bir mail gönderildi. İlk mailde saatin farklı olmasını anlayamadık bu sebeple riske atmamak için mülakat saatimiz 8 miş gibi konsolosluğa erken gitmeyi planladık. Belgeleri hazırlamak bekleme sürecinden çok daha kolaydı, ilişkimizi kanıtlayacak belgeler dışında normal mülakatlarda istenen belgelerden farklı bir belge istenmedi. 8 yıllık ilişkimizi kanıtlayan 2012-2024 tarihleri arasında çekilmiş tüm fotoğraflarımızı, birbirimize aldığımız hediyelerin faturalarını, uçak otobüs konser vs biletlerini, sosyal medya üzerinden yaptığımız geçmiş paylaşımları ve Whatsapp konuşmalarımızın bulunduğu 850 belgeyi içeren, 250 sayfalık bir döküman hazırladık hatta ciltlettirerek bir kitap haline getirdik 😂 Bütün evrakları toparlayarak 14 Ağustos’ta 2. Kez, bu kez evli olarak eşimle beraber mülakata katıldım 🙂 Mülakatta sorulacak sorulardan çekiniyorduk ve endişe ediyorduk ancak mülakatta hiç de bizi zorlayacak şeyler sorulmadı. 7 de konsolosluk binasının önündeydik, girişte camın arkasında pasaportumuzu alan görevliye mülakat saatimizin 8 olduğunu söyledik ve sorunsuz bir şekilde pasaport kontrolünden ve güvenlikten geçtik. Konsolosluk binasına girdikten sonra önce kişi başı 330 dolar olmak üzere vize ücretimizi ödedik ardından evrak teslim etme kısmına gelerek istenilen evrakları verdik ancak çook uğraşarak hazırladığımız Visa Relationship Evidence belgesini istemediler. İstemediklerini farkederek çalışan hanımefendiye belgeyi gösterdim ve bu belgeyi de incelenmek üzere verebiliriz dedim fakat hanımefendi ona gerek yok istenildiği takdirde görüşme esnasında verebilirsiniz dedi. Ardından görüşmelerin olduğu kısıma geçerek uzunca bir süre sıramızın gelmesini bekledik. Çoğu kişinin mülakatını izleme fırsatımız oldu, bizim sıramız geldiğinde yalnızca 2 görüşme kalmıştı mülakat saatimiz 9.30 olabilir diye düşündük. Görüşme yemin edildikten sonra şu şekilde geçti:

      • Daha önce mülakata katılmışsınız doğru mu?
      • Evet, 13 Aralık tarihinde bekar olarak katılmıştım
      • Amerika’da nereye gitmeyi planlıyorsunuz?
      • Austin Texas’a gitmeyi planlıyoruz (Gerçekten gitmeyi düşündüğümüz yeri söylemedik)
      • Orada tanıdıklarınız var mı?
      • Evet, ikimizin de aile dostları var
      • Güzel (Gülümseyerek)
      • Lisans mezunusunuz değil mi? (Bana bakarak ve diplomamı inceleyerek)
      • Evet lisans ve yüksek lisans mezunuyum, yüksek lisans diplomamı da belgeler arasında görebilirsiniz
      • Çok güzel, hangi bölümdü
        Bölümümü söylememin ardından başını sallayarak tekrar çok güzel dedi
      • Siz ne iş yapıyorsunuz? (Eşime bakarak)
      • Aile şirketimiz var, oranın muhasebesine bakıyorum
      • İthalat ihracat ile uğraştığınızı bildirmişsiniz, sektör nedir? (DS-260 formunda o şekilde belirtmiştik)
        Cevap verdikten sonra işi anlamaya çalışır şekilde birkaç soru daha sordu, eşim soruları yanıtladı.
      • Kaç yıldır tanışıyorsunuz?
      • 2012 yılından beri (birbirimize baktık ve gülümsedik)
      • Çok uzun bir süre! (şaşırarak ve gülerek)
      • Evet, liseden beri birbirimizi tanıyoruz
      • Tebrikler, vizenizi onaylıyorum

      Bu kadar kolay geçmesini, ilişkimize dair bu kadar az soru sorulmasını beklemiyorduk çok sevindik ve çok teşekkür ettik. (Saat 10 da çıktık)

      15 Ağustos günü PTT’den pasaportlarımızın kargoya verildiğine dair mesaj aldık, 19 Ağustos pazartesi günü pasaportlarımız ve sarı zarflar elimize ulaştı 🙏🏻🌸

      Bu sürecin zor ve sancılı olduğu duymuştuk ancak geçen seneki örneklere baktığımızda 2-3 ay sonra sonuç almışlardı bizim sürecimizin 6 ay sürmesi bizi inanılmaz zorladı. Psikolojik olarak çok yıprandık, üzüldük, zaman harcadık ve belirsizlik içinde kaldık. Bu süreçte Uğur abi ve Özden abi desteklerini hiç esirgemediler, bize çok yardımcı oldular. Başta sizlere @gucarslan @cebrailoz , foruma katkı sağlayan deneyimlerini bizimle paylaşan arkadaşlarıma ve canım arkadaşım @Esrâ-Nur ‘a gönülden teşekkür ederiz. Bu sürece giren herkes bize ulaşabilir, destek olmaya hazırız 🙏🏻

      Herkese yeni hayatında başarılar dilerim, iyi ki varsınız Yeşilkart Forum ailesi ❤️

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan Uğur abi merhaba, umarım iyisinizdir 🙏🏻 4 Haziranda unganlarda sağlık randevumuz var biliyorsunuz size birkaç soru sormak istiyorum izninizle.
      İlk olarak, Konsolosluktan gelen davet e-posta çıktısını götürmemiz gerekiyor diye biliyorum ama mülakat tarihimiz belli olmadığı için ne yapmalıyız bilemedim. İkinci olarak, son attığımız hatırlatma mailine yine dönüş gelmedi ancak visa status check sitesinden kontrol ettiğimde maili attıktan 2 gün sonra yani 22 mayısta bir güncelleme yapılmış olarak görünüyor. Raporu aldıktan sonra nasıl bir yol izleyeceğiz tekrar mail atıcak mıyız? Son olarak konsoloslukla görüşme yapılmadığını sadece maille iletişim sağlandığını duymuştum ama yine teyit edeyim, Ankara’ya gittiğimizde süreç ile alakalı görüşebileceğimiz bilgi alabileceğimiz biri var mı?
      Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan Çok teşekkür ederim 🙏🏻

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan Uğur abicim merhaba, dün yapılan dağıtımla beraber biz mail attıktan sonra 2 kez mülakat verildi ancak yine biz alamadık.. Umutsuzluğa kapılmamaya çalışıyoruz ama çok endişeliyiz hatırlatma maili atıp kendimizi hatırlatsak, sonrasında beklemeye devam etsek nasıl olur? Fikirlerinize göre ilerleyeceğiz..

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan Haklısınız, mecburen bekleyeceğiz.. bu hafta tekrar hatırlatma maili atmalı mıyız peki?

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan Merhabalar, umarım iyisinizdir 🙏🏻 5 Martta mülakat talebinde bulunduk, 22 Martta hatırlatma maili attık ancak ne gelen var ne giden. Bayram sonrası için umutluyduk ama yine gelmedi, az önce birkaç kişiye 5 Haziran tarihine mülakat verildiğini gördük, bize KCC değil Ankara mülakat vereceği için mi gelmedi acaba yoksa bizi atladılar mı? Ne yapmalıyız bilemiyoruz ne önerirsiniz bir sonraki hamlemiz ne olmalı?

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan öngörülerinize güveniyorum umarım dediğiniz gibi olur, çok teşekkür ederim 🙏🏻🙏🏻

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan Merhabalar, hatırlatma mailini atalı 1 hafta, ilk mülakat talep mailini atalı 24 gün oldu ancak hala dönüş yok 🥺🥺 Tek gelişme 22 Martta maili attıktan sonra DS260 formumuzda güncelleme yapılmış görünüyor,(case last updated kısmı) bu gelişme sayılırsa tabi..

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan Merhabalar, bugün mülakat talep ettiğimiz maili ileteli 16 gün oldu ancak bir dönüş yok. En son bize AIS kaydıyla ilgili otomatik mail tarzı bir yanıt gelmişti ve sizin yönlendirmeniz ile cevap vermemiştik. Bu kadar sürmesi normal mi sizce tekrar hatırlatma amaçlı mülakat beklediğimize dair mail atmalı mıyız? Kanıtlarımız hazır fakat geçen seneki deneyimlerin aksine sağlık raporuyla ilgili birşey yapmadık Unganlardan aldığımız cevap nedeniyle, yanlış mı yaptık acaba 😔

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @lumos Merhabalar, normalde olmadığını biliyorum ancak benim durumum farklı. Ben bekar olarak mülakata girip vizemi aldım, sonrasında evlendiğim için dosyama eşimi ekleme talebinde bulundum ve bundan dolayı vizem iptal edildi tüm süreci baştan yaşıyoruz. İstisna olarak mülakattan önce randevu almaya çalışıyoruz. Bizim durumumuzu ve konuyu bildiği için @gucarslan Uğur abiye sormak istedim 🙏🏻

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan Merhaba Uğur abi, biz geçen sene bu durumu yaşamış arkadaşlardan da yola çıkarak eşim için sağlık randevusunu en erken haftaya almayı düşünüyoruz. Bugün dakikalar süren beklemeden sonra Unganlara ulaşabildim ancak konuştuğum bayan mülakat tarihi gelmeden randevu alamayacağımı söyledi. Durumumu anlatmama ve geçen sene de bu durumun bu şekilde yaşanmış olduğunu söylesem de ben böyle birşey duymadım dedi ve bir sonuca varamadan kapattık. Randevuyu nasıl alabilirim? Web sitesinden mülakat tarihi veya raporu almak istediğiniz tarih kısmına ileri bir tarih yazsam ve randevu oluştursam gittiğimde sorun yaşar mıyım? Başka bir şekilde randevu alınması gerekiyorsa yönlendirmenizi rica edeceğim..

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan Merhaba Uğur abi, mülakat maili geldikten kısa bir süre sonra mülakatımız olması ihtimaline karşın Unganlardan ayın 20 sine yada 20 sinden sonrasına randevu alarak sağlık raporumuzu önden almamız, belki bu bahane ile (eğer mail gelmemiş olursa) sağlık raporumuzu da aldığımızı ve mülakat beklediğimizi bildirmemiz doğru olur mu?

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan Merhaba Uğur abi, bu sabah işlemleri tamamladığıma ve mülakat tarihi rica ettiğime dair mail attım, az önce cevap geldi.

      Please visit our service provider's website at https://ais.usvisa-info.com/ where you may proceed to schedule an appointment. If there are no available appointments, please monitor the website regularly for updates. For any technical difficulties concerning your account, please reach out to our service provider via https://ais.usvisa-info.com/en-tr/iv/information/contact_us.

      Maile istinaden AIS kaydı oluşturmayı tekrar denedim ve bu sefer hata almadan oluşturabildim, yalnızca eski mülakat tarihim görünüyor sistemde bu bir sorun mu bilmiyorum.

      Şimdi nasıl bir yol izlemeliyim yeniden mülakat tarihi istediğime dair dönüş yapayım mı?

      Bilgi ve yönlendirmeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan Peki ais kaydını yapmadan yine de maillerine döneyim mi şimdi işlemleri tamamladım mülakat rica ederim diye

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan O şekilde ilerledim, yeni mail adresi oluşturup onu kaydettim. DS260 form numarasını (DS260 formumunu doldurduktan sonra barkodda yazan confirmation number) kısmını giriyorum oluştur diyorum fakat zaten mevcut diyor.

      265c0d0e-78b0-46b8-b5c1-6e82eb287aae-image.png

      Ne yapmam gerekiyor 😞

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Y
      yakt05
    • 1
    • 2
    • 1 / 2