Herkese merhaba.
Sonuçlar açıklandıktan sonraki 15 Aylık sürecin sonunda 07.08.2025 tarihinde vizemizi aldık. Son 3-4 ayı keşke çıkmasaydı diyerek geçirdiğim 15 ay, dile kolay...
Öncelikle @gucarslan , @ats16, @ugursway, @atibaba, @rasitcenngiz , @sirres, @momiscan, kullanıcı adlarını bulamadığım Aysel, Cenk, mesajlaştığım, yüz yüze görüştüğüm, forumu kuran, katkı sağlayan, yazan, çizen, kafa yoran herkese teşekkür ederim.
Forum olmasaydı çok büyük olasılıkla Ankara'yı bekleyip hakkımızı kaybedecektik.
Sıramız 19k'lardaydı. Sonuçlar açıklandığında Arabistan'da çalıştığım için dosyamızı hemen Arabistan'a taşıdım.
Ancak Arap coğrafyasının konsolosluk davranışlarının dengesiz oluşu, EU dosyalarına keyfi olarak mülakat vermemesi, bu coğrafyada tatil günlerinin bol oluşu ve sıcaktan dolayı nerdeyse yarım gün çalışmaları nedeniyle süreci riske atmamak için dosyamızı tekrar EU bölgesinde Viyana'ya taşıyarak beklemeye başladık.
Bizim deneyimimiz kızımız ABD'de doğduğu için ve halihazırda ABD vatandaşı olduğu için biraz farklı ve stresli ilerledi. Son mülakat deneyimlerinden ve @gucarslan beyden öğrendiğimize göre, Trump etkisi nedeniyle, turist vizesi ile gidip çocuğunu ABD'de doğuranlara mülakatta ekstra zorluk çıkarılıyor ve hatta Ankara tarihte ilk kez, verilen vizeyi amacına uygun kullanmama sebebini resmiyete geçirerek talihliye red veriyordu...
Bu nedenle aynı durumda olanlar için, sıra numaraları küçük olsa dahi, dosyalarını Ankara'dan başka bir konsolosluğa (özellikle viyanaya) taşımalarını şiddetle öneriyorum.
(Aramalarda kolaylık olması açısından bir kaç anahtar kelime ekleyelim:
abd vatandaş vatandaşı çocuğum abdde abd'de doğdu)
Ağustos bülteni açıklanır açıklanmaz KCC'den mülakat tarihimizi öğrendik, 07 Ağustos'a mülakat verilmişti.
Eşimde alerjik astım olduğu için ciğerleri röntgen çekimlerinde bembeyaz ve dolu gözüküyordu. Mülakat tarihimiz itibariyle olası bir balgam testi 8 hafta süreceği için, süreç bizim için otomatik olarak bitmiş demek olcaktı, bu nedenle hemen Molnar'a mail atıp Viyana'ya geleceğimizi ve 1,5 ay önceden sağlık kontrolüne girmemizin teknik olarak problem olup olmayacağını sorduk. En azından balgam testine kalırsak sonuçlar Ağustos ayı içerisinde çıkacaktı.
Molnar hiç bir problem olmayacağını belirtti ve 17 Haziran tarihi için bize randevu verdi.
17 Haziran günü Molnar'da sağlık kontrolüne girdik. Neyse ki sonuçlar korktuğumuz gibi olmadı ve ciğerlerimiz temiz çıktı.
Sağlık süreci böylece tamamlanmış oldu.
Bu aşamada, yazdıklarından sürekli faydalandığım @flight101'e ayrıca teşekkürlerimi iletiyorum. Yazdıklarını belki 20 kez açıp bakmışımdır.
Sağlık kontrolünü 1,5 ay önceden tamamladığımız için mülakattan 1 gün önce Viyana'ya ulaştık.
Mülakat günü saat tam 1'de küçük kızımızla birlikte gürültülü şekilde konsolosluğa ulaştık.
Alize hanım evrak teslimi için sırayla herkesi çağırıyor. Bizi de çağırdı.
Bizden aldığı evraklar aşağıdaki şekilde oldu. Aşağıdaki evraklara ek ne fotokopi ne de başka bir şey istediler.
Asıl Talihli (Eşim):
- Orijinal pasaport (Fotokopi istenmedi)
- Tamamen Türkçe diploma + 1 diploma fotokopisi + E-devlet Türkçe mezuniyet belgesi çıktısı
- Formül-A (e devlet) - 1 adet
- Formül-B (e-devlet) - 1 adet
- Adli Sicil Kaydı (e-devlet-İngilizce) - 1 adet
- Banka hesap dökümünün toplam tutarı gösteren ilk sayfası - 1 adet (ne imza sirküsü ne başka bir şey istendi)
Benden İstenenler:
- Orijinal pasaport (Fotokopi istenmedi)
- Formül-A (e devlet) - 1 adet
- Formül-B (e-devlet) - 1 adet
- Adli Sicil Kaydı (e-devlet-İngilizce) - 1 adet
(Askerlik belgesi vs hiç bir şey istenmedi benden, Viyana'nın rahatlığına bakar mısınız..)
Alize hanıma evrakları teslim ettikten sonra kişi başı 330 dolar ödeme yapıyorsunuz yandaki vezneye.
Sonra tekrar yerinize oturup mülakat için çağrılmayı bekliyorsunuz.
Biz biraz bekledikten sonra asıl talihli olan eşimin ismiyle çağrıldık.
Öncelikle doğruyu söyleyeceğimize yemin ettirildik.
Sonra bizim için mülakata giren diğerlerinden farklı olan zor kısım başladı.
- Kızınız ABD'de doğmuş, neden doğumu orda yaptınız?
- Doğum için turist vizenizi kullanmışsınız?
.....
.....
Bir kaç zor soru daha...
Daha önceki tecrübeleri okuduğum için antrenmanlıydım ve bütün soruları mantık çerçevesinde savuşturdum. Hatta öyle ki mantık çerçevesinde cevaplar aldığı için kadın mutluydu bile diyebilirim. Sorulara verdiğim cevaplar doğumla ilgili ve çok detaylı olduğu için burada paylaşamıyorum.
Burada bir parantez açmak istiyorum. Üstte dediğim gibi kadın verdiğim cevaplardan mutluydu, çünkü o soruları sorması gerekiyordu ve güzel cevaplar almak istiyordu. Mülakat esnasında hissettiğim tam olarak buydu. Düzgün cevaplar veremesem kadın nerdeyse üzülecek gibiydi 
Bu durumu Ankara'da yaşamış olsaydık, mülakata Ankara'da girmiş olsaydık muhtemelen yüzümüze bile bakılmadan reddedilecektik.
O yüzden arkadaşlar bakın, sıra numarası ilk 100'lerde dahi olsa imkanı olanların dosyasını Viyana'ya taşımalarını kesinlikle öneriyorum.
Bir konsolosluk vizeyi tamamen onaylamaya odaklı iken diğer konsolosluk ise üstü kapalı ambargo uyguluyor Türk vatandaşlarına.
Sürecin ilk başlarında sıra numaramızın yüksekliğinden dolayı üzülürken, mülakat esnasında bunun bizim için gerçekten bir şans olduğunu ve daha önce bunu farkedemediğimizi düşündüm...
Mülakatın devamında kadın güler yüzlü şekilde,
- Gittiğinizde ne iş yapacaksınız?
- Nereye gitmeyi düşünüyorsunuz?
Gibi klasik sorular sordu ve çekmecesinden bir adet bayrak çıkarıp bize uzatarak tebrik etti ve güler yüzüyle uğurladı.
Bir gün sonra vizelerimiz basılmış şekilde pasaportlarımızı teslim aldık.
Böylece tam 15 ay süren green card mülakat sürecimizin sonuna gelmiş olduk. Şimdi bir boşluğa düştüğümü söylersem sanırım çok yanlış olmaz.
20'li yaşlarımın başlarından beri başvurduğum ama çıkmayan green card'a eşimin sayesinde 40'lı yaşlarımın başında kavuşmuş oldum 
Burdan sonrasını ben de bilmiyorum, bakalım neler olacak. Bir forumdaşın dediği gibi;
"Herkes kendi Amerika'sını yaşayacak"
Her şeyin, herkesin istediği gibi olması dileğiyle...
Soracağınız her şey için bir mesaj uzağınızdayım. Özellikle ABD'de doğan çocuğunuz var ise ve kafanıza takılan şeyler varsa mutlaka yazın.
Sağlıcakla kalın...