• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. serlinkonakciyan
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 1
    • Takipçiler 5
    • Konu 0
    • İleti 29
    • En İyi 11
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    serlinkonakciyan tarafından gönderilen iletiler

    • RE: Amerika'da Gebelik ve Doğum

      @serlinkonakciyan. Herkese uzun bir aradan sonra merhaba!
      Belki doğum yapmayı planlayan ya da Amerika'da bu süreci yaşayacak olanlara bir fikir olur diye kendi doğum hikayemi paylaşmak istedim.

      Florida, Tampa’da bulunan Johns Hopkins Hastanesinde doğum yaptım. Toplam doğum masrafı 68.000 $ tuttu. Neyse ki sigortam bu tutarın 65.000 $ını karşıladı.

      Ancak bebeğimiz doğumdan sonra bir süre NICU’da (yenidoğan yoğun bakım) kalmak zorunda kaldı. Sadece bir haftalık bu süreç için hastaneden çıkan toplam fatura tam 380.000 $ idi!

      Uzun süren görüşmeler, e-postalaşmalar, sigorta yazışmaları derken borç 55.000 $a indirildi.
      Şükür ki şu an bebeğimiz gayet sağlıklı ama şunu söylemeden geçemem: Bu tutarlar gerçekten azımsanacak gibi değil üstelik bu rakamların çoğu sadece oda masrafı, tıbbi tedavi bile değil...

      Umarım kimse böyle bir süreçten geçmek zorunda kalmaz 💙

      Sağlık içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Türkiye'den gelen gelir için vergi

      @sisi_yd tubotx pro kullandik bizim icin doldurdu formu

      Vergi Sistemi içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Amerika'da Yazılım Geliştiricisi Olarak İş Aramak ve Yapılabilecek Hazırlıklar

      Bu istedikleri belgeleri sozel istedi telefonda konusurken. Pasaport istemek yasal degilse sozel istemesinin sebebi bu olabilir bilemedim. Bana mail atti maildeki email uzantisi sirketin ismi araci firma bu zaten. Ismi de talentola. Recruiter linkedinden kendi ulasti bana. Bu arada son gorustugum recruiterlarin cogu greencard istiyor bilgilerini gizleyerek yolla diyor. Yasal calisma izninin olup olmamasini check etmek icin sanirsam. Bunu istemeleri de yasal degilmis galiba ama kendilerini mi garantiye almak istiyorlar bilmiyorum.

      Bilişim Teknolojileri içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Amerika'da Yazılım Geliştiricisi Olarak İş Aramak ve Yapılabilecek Hazırlıklar

      Daha onceki basvurularimda greencard gorsel isteyenler olmustu bilgilerin oldugu kisimlari kapatip yollamistim surece devam etmislerdi. Uc belge isteyince paylasmak istemedim acikcasi. Bu uc belgeyi tek seferde ise alinmadan yollamayacagimi soyledim gorusmeyi bitirdi recruiter.

      Bilişim Teknolojileri içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Amerika'da Yazılım Geliştiricisi Olarak İş Aramak ve Yapılabilecek Hazırlıklar

      Selam arkadaslar is gorusmesi icin recruiterla konustum bugun daha ilk konusmamiz benden greencard, id card(ehliyet) ve pasaport gorsellerini istiyor. Green card isteyen yada id card sadece isteyen gordum de 3unu de isteyen gormedim normal mi bu durum?

      Bilişim Teknolojileri içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Amerika'da Gebelik ve Doğum

      Medicaid icin her eyaletin kendi kurallari oluyor. Bazi eyaletler 5 yil gibi bir oturum isteye bilir fakat hamileler bu durumdan etkilenmiyor. Siz gideceginiz eyalete karar verdikten sonra direk medicaid basligi altina yazip daha saglikli bilgileri alirsiniz

      Sağlık içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Amerika'da Gebelik ve Doğum

      @allenwilliams Hastaneler genelde Enfamil NeuroPro veriyor. En çok satılanlar enfa ve similac fakat içerikleri korkunç. Palm oil ve corn syrup var ilk sıralarda. Kendamil goat markasını tavsiye ederim.

      Sağlık içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Amerika'da Gebelik ve Doğum

      @erenist Teşekkürler çok naziksiniz. Ben gc ile FL eyaletinde yaşıyorum. Burada bluecross,aetna,cigna ve florida blue gibi yaygın sigortalar kullanılıyor fakat aldığım bilgiye göre medi harici hepsinde ödeme yapıyorsunuz. Bunun cevabını sigortacınızdan öğrenmeniz daha sağlıklı olur zaten ödeyeceğiniz miktarın hepsi önceden belli oluyor.

      Sağlık içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Amerika'da Gebelik ve Doğum

      Merhaba henuz dogum yapmadim ileride bilgileri guncellerim fakat sigortalar her seyi kapsamiyor mutlaka bir odeme cikiyor dogum icin. Hatta ben bazi muayeneler icin bile (ultrason) ucret oduyorum. Medicaid ile odeme yapmiyorsunuz yapilan ozel genetik testler bile ucretsiz. Dusuk gelirli oldugunuzu ispatlayip medic yaptirmaniz gerek bu kadar.

      Sağlık içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Türkiye'den gelen gelir için vergi

      Teşekkürler cevap için

      Vergi Sistemi içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Türkiye'den gelen gelir için vergi

      Benim Türkiye'den maaş gelirim var 2555 formu doldurmam gerekiyor sanırsam. Vergi beyanı yaparken mi göndereceğim bu formu? Hangi uygulamanın desteği var (turbtx , h&r blck) Yoksa IRS kendi sitesinden mi göndereceğim?

      Vergi Sistemi içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @merve26 Merhaba öncelikle tebrikler Molnar sağlık randevusu haricinde röntgen farklı yerde ( Diagnosezentrum Brigittenau ) https://goo.gl/maps/eR5GBhKbUUPSeguB8
      Çok kalabalık olduğu için maalesef tüm günümü burada geçirmiştim. Randevu talep ederken bunu göz önünde bulundurmak lazım. Dönüşünüzü mutlaka esnek bilet alın.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      Henuz kredi skorum yokken finance ile arac aldim.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Kredi ile Arac Alimi Hakkinda

      Merhabalar, temmuz ayinda henuz kredi skorum yokken finance ile arac aldim. Kredi skorum olustu refinance yapmak istiyorum. Nerelere basvurabilirim ? Credit karmanin onerdigi caribou gibi refinance yapan sirketlere basvurmam yeterli mi? nasil bir yol izlemeliyim konusunda yardimci olabilir misiniz?

      Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Healthcare, Obamacare, Sağlık Sigortası

      Maalesef haklıymışsınız dolandırıcı değillermiş.Toplam tutar 28bin$ ve hastane harici bir çok fatura geliyor hatta daha kesilmemiş faturaları da gördüm sigortanın kendi sayfasına girince. Tek sevindirici haber hastanenin bana belirtmiş olduğu tutarı ödeyeceğim. Daha kapsamlı bir sigorta yaptırana kadar sağlıklı kalmaya çalışmak lazım:) tekrardan teşekkürler bilgiler için.

      Sağlık içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Healthcare, Obamacare, Sağlık Sigortası

      Teşekkürler bilgiler için bugün arıyacağım. Umarım daha fazla fatura ödemek zorunda kalmam.

      Sağlık içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Healthcare, Obamacare, Sağlık Sigortası

      Hastane çıkış yaparken benim ödeyeceğim sigortanın katkı payı olan ücreti bana söylediler. Sonrasından da maille attılar faturayı. Bunun dışında fatura gelmesi normal mi? ilgili şirketi google aratınca çoğunlukla dolandırıcı yazmışlar o yüzden yazdım. Gelmeye devam edebilir mi? Belirsiz şekilde mi ilerliyor bu durum?

      Sağlık içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: Healthcare, Obamacare, Sağlık Sigortası

      Merhabalar
      Geçen ay böbrek ağrısı ile acil'e gittik. Kan idrar tahlili ve ultrason çekildi. FloridaBlue ile toplam tutarın %10 u ödeyecek şekilde 1100 dolar dedi hastane. Dün eve bir posta geldi başka bir şehirde bulunan sağlık şirketinden 186dolar tahlillerin borcu gibi bir fatura kesilmiş. Araştırdığım zaman dolandırıcı olduklarını farkettim.😦 Dikkat edin hastane faturayı mail yolu ile göndermese farketmeyecektim.! Şirket bilgilerini ekliyorum. !!!

      Sağlık içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: ABD'deki sinekler, böcekler ve diğer haşereler

      @Serap-2
      Teşekkür ederim 💕

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • RE: ABD'deki sinekler, böcekler ve diğer haşereler

      Bu sabah Miami'de sinek ısırdı kolumu çok önemsemedim fakat şu an kolum şişti ve ısırdığı yerin ucu sivilce gibi mikroplu ve sıcak. Yanımda hametan getirmiştim onu sürdüm ilaç önerisi olan varsa çok sevinirim.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      serlinkonakciyan
      serlinkonakciyan
    • 1
    • 2
    • 1 / 2