• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. pistolstar
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 1
    • Takipçiler 2
    • Konu 1
    • İleti 103
    • En İyi 41
    • Tartışmalı 2
    • Gruplar 0

    pistolstar tarafından gönderilen iletiler

    • N-400 Formu Adres Beyani

      Merhaba,

      2019 yilinca GC aldim ancak 2021 Aralik ayi itibariyla Continuous Residency saglayabildim. 2026 Haziran ayinda 4 years + 6 months kuralindan faydalanip vatandaslik basvurusu yapmayi planliyorum.

      Formda son 5 yilda ikamet ettigimiz adresleri beyan etmemiz isteniyor. Bu durumda 2021 Haziran ayindan baslamam gerekecek. 2021 Haziran - Aralik aylari icerisinde ABD disinda olmam dolayisiyla ABD disindaki bir adres yazabilir miyim? Yoksa ABD'de ikamet ettigim ya da USCIS'e bildirdigim en son adresi mi kullanmami onerirsiniz?

      2023 tarihinde de ABD disina 5 aylik bir seyahatim oldu, ABD ile baglarimi kopartmadim ancak o donemde devam ettirdigim bir kira kontratim da yok, yine bu surec icin ABD'deki en son adresimi mi yoksa ABD'de disindaki adreslerimi mi yazmaliyim?

      N-400'e ABD disinda bir adres beyan edilmesinin basvurunun elenmesi ihtimalini arttirdigini okuyorum. Ne yapmaliyim?

      Muslu Hukuk Bürosu Sorularınızı Cevaplıyor! içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @arnblt selamlar,

      3 ay oncesinde basvuru yapma ayricaliginin benim durumumda uygun olmamasi gerekiyor. ancak 4 yil 185+ gun kuralini kullanarak basvuru yapacagim. soyle aciklayim;

      Oncelikle 2021 Aralik tarihinden onceki girisim de 6+ ay onceydi bu yuzden basvurumda 2021 Aralik ayini dikkate alacagim. USCIS son 5 yili dikkate aldigindan dolayi 2026 Haziran ayinda basvururken 2021 Haziran ve oncesinde bozdugum oturum kurallari takvim disi kalacak. Bu sayede son 5 yilda hic 6 aydan fazla ABD disinda kalmamis olacagim.

      Ancak, bu durumda 2021 Aralik ve 2021 Haziran arasindaki tarihler hala basvuru tarihimden itibaren son 5 yil araliginin icinde kaldigi icin adres bildirmek zorundayim. Sorum buraya hangi adresi yazmam gerektigi?

      Bildiginiz uzere, USCIS surekli oturumun bozulmasi sonrasi, ABD'ye donulen tarihten itibaren, 5 yillik oturum ve 3 yillik ABD'de bulunma kosullarini saglayanlar icin 4 yil ve 6 ay doldurmalari sonrasi basvuru yapmalarina izin veriyor. Takvimi bir cetvel gibi dusunur ve sadece 5 yillik periyodu dikkate alirsaniz, 4 yil ve 6 ay sonrasi teknik olarak continuous residency bozulma durumu ortadan kalkiyor. Ancak bunun uzerine bir de 3 ay kurali bildigim kadariyla maalesef eklenmiyor.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @Ryback 4 yil 181+ gun kurali benim durumuma uygun oldugu icin faydalanmamin sakinca olusturmamasi gerektigini dusunuyorum.

      Muhtemelen bu sekilde basvuru yapan bir suru GC sahibi vardir. onlarin deneyimleri nasil oldu, ne yazdilar ogrenmek lazim.

      5 yili tam doldurmak en saglamidir muhakkak.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @Arne-Saknussemm forumda ABD disi adres yazmaninin basvuruyu direkt flag'ladigini ve cogunlukla reddedildigini okumustum diye hatirliyorum.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @Ryback @Arne-Saknussemm arkadaslar yanitlariniz icin cok tesekkurler.

      3 ay kurali benim icin gecerli degil. o kural girer girmez 5 yili doldurup basvuru yapanlarda ise yariyor. benim zaten 7. yilim

      Sadece adres konusuyla ilgili fikirlerinizi paylasirsaniz sevinirim. Soru dagilmasin 🙂

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @cnpist başvuru tarihimde herhangi bir koşulun bozulma durumu yok.
      Sorum yalnızca adres bildirimi ile ilgili. Son 5 yıl adres beyanı isteniyor ve doldurmak zorundayım

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      selamlar, daha once continuous residency'i bozmam dolayisiyla 5 yil gecmesine ragmen basvuru yapmadim. 2026 Haziran ayi gibi basvuru yapmayi planliyorum.

      Simdi, ben 2019'da GC almama ragmen ABD'ye tam anlamiyla yerlesmem 2021 Aralik ayini buldu. 2026 Haziran ayinda 4 yil 7. ayin icerisindeyken basvuru yapacagim. Bu kosulda 2021 Haziran ve Aralik aylarina kadar ABD disinda olmama ragmen adres beyan etmem gerekecek.

      Buraya TR'deki adresimi mi, en son ABD'ye girdigimde kaldigim adresi mi, yoksa 2021 Aralik ayinda ABD'ye dondukten sonra yerlestigim adresi mi yazmaliyim? Bu 2021 Aralik tarihinden onceki ABD'ye girisim de yaklasik bi 14-15 ay oncesi idi.

      iyi forumlar 🙂

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      @ozlem3434 ozlem hanim, kart ciktiysa ve almazsaniz ileride cok pisman olursunuz.

      Saygilarimla...

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      @gucarslan JFK’den girdi. GC’si geçerliydi ve süresi dolmamıştı.

      2 ay dedikten hemen sonra alkol yiyecek vs var mı diye sormuşlar, yok demiş ve geçmiş.

      Bu kadar…

      Ben artık bu dışarıda kalma konularının iyice hurafeye dönüştüğünü düşünüyorum. Zamanında çok kafama takmıştım. Elinizde geçerli kart varsa giriyorsunuz

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      bugun bir arkadasim 2.5 yil ABD disinda kaldiktan sonra giristeki memura 2 ay kaldigini soyledi

      Ve gecti.

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      merhaba, daha once covid doneminde continuous residency durumunu bozdum. donemin sartlarindan dolayi abd'de kalamamistim ve tr'ye gittim (1 yildan fazla).

      Bunun uzerine 30 aylik abd'de kalma suresini ve 5 yillik GC surecini tamamladiktan sonra vatandaslik basvurusu yapilmasi hala riskli mi?

      5 yil icerisinde 1 yil disarida kalinmasindan dolayi kesin ret mi gelir yoksa memur inisiyatifinde midir? Su an ABD'de olan baglantilarim gayet saglam, is guc residency, tax returns, credit scores hersey yolunda, ama o 1 yil icin yeterli bag gosteremem muhtemelen.

      Sans denenir mi, ve red yersem eger sonraki sene tekrar basvurunca surecim zorlasir mi?

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @redsat2000 Tek seferde 1 yıldan fazla dışarıda kaldım. Covid sebebiyle olduğu için memur bir şey demedi pasaporta bir şey yazmadı, ceza falan da ödemedim. Dönüşüm üzerine burada 30 ayı doldurdum. Arada yine 2-3 haftalık giriş çıkışlar yaptım ama 30 ay dolu dolu oldu.

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      @redsat2000 evet, 30 ayı burada tamamladım. Covid döneminde barınma ve iş bulma süreçlerinde yaşadığım sıkıntılar dolayı ABD dışında 1 yıldan fazla kaldım.

      Kulağa saçma gelecek ama bu süreçte TR’de 6 ay zorunlu askerlik de yaptım (bir takım gençlik hataları). En çok bu nedenle dönüş yapamadım. Bunları belgeleyip başvurumu yapayım mı yoksa riske atmayıp seneye mi deneyim?

      Bu yıl red alıp seneye tekrar başvurmanın bir zararı olur mu?

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      Merhaba, Temmuz itibariyle ABD'de 5 yilimi doldurmus olacagim. 3 yil da resmi olarak burada surekli ikamet ettim. ancak covid donemedinde (2020-2021) continuous residency durumunu bazi zorunluluklar dolayisiyla bozdum. basvurursam kesin ret alir miyim yoksa excuse olarak kabul edilir mi?

      Bir de ABD'ye donus sonrasi pasaportu da yenilettim, beyan esasli oldugunu duyuyorum. bunu belirtmemek riskli mi?

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      Gecen gun 3-4 ay kadar TR'de kalip Atlanta'dan giris yaptim, daha once de 3 defa giris yapmistim. Ilk defa ne kadar disarida kaldigim sorulmadi. Pasaporta damga da vurmadilar. Yeni uygulamar mi var acaba?

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      @FUAT-ARI bu gözler bu sitede 7 yıl sonra giriş yapanları gördü…

      Elinizde kart expire oldu mu? Hayır. O zaman sorulan sorulara duymak istedikleri yanıtları verin ve geçin. 6-8 ay hiçbir şey. Hiç sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.

      Sakın kartınızı teslim etmek gibi bir hata da yapmayın. Hayatın ne getireceğini asla bilemeyiz, green card her zaman sizin için altın bir bileziktir

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      @Ceng Green Kart olduktan sonra pasaport olmasa bile giriş yapabilirsin. Pasaport şartı yok zaten

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      @ugandateam merhabalar, tecrübelerinizi çok merak ediyorum. Forumda ilk deda removing sürecinde birine rastladım. Ne kadar yurtdışında kaldınız? Yerleşmeme nedeniniz neydi, memurları ikna etmeyi denediniz mi? Süreç nasıl başladı, girişte neler yaşadınjz biraz anlatır mısınız?

      Ayrıca şahsen, removing sürecinde olsanız bile kalıcı olduğunjz fikrine yol açacak işler yapmanızın faydanıza olacağı düşüncesindeyim.

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: SB-1 Returning Resident Visa (SB1 Geri Donen Gocmen Vizesi)

      @greengrass olumlu bile olabilir. Pasaportunun suresinin az kalmis olmasi bir daha seyahat etmeyi dusunmediginiz sonucunu cikarabilir. Gerci zaten vizeniz onaylanmis artik. Iyi yolculuklar

      Diğer Kategorilerdeki Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • RE: Amerika'da İş Arama Süreci ve Tavsiyeler

      @darkside coolworks.com

      İş Alanları ve Meslekler içinde yayımlandı
      pistolstar
      pistolstar
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1 / 6