• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. newyorker
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    N
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 1
    • Konu 0
    • İleti 91
    • En İyi 64
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    newyorker tarafından gönderilen iletiler

    • RE: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      @newyorker, içinde söyledi: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      @crazycells, içinde söyledi: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      @DustyBlue, içinde söyledi: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      @crazycells, içinde söyledi: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      @newyorker, içinde söyledi: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      Sayın @crazycells,
      Malumunuz DV2021 talihsizlerindenim. F1 vizesine başvurmayı düşünüyorum. Henüz ds160 doldurmadım ama göz gezdirirken bi soru kafama takıldı.

      "DS160: Has anyone ever filed an immigrant petition on your behalf with the United States Citizenship and Immigration Services?"

      Burada bahsedilen şeyi tam olarak anlayamadım. Ds260 doldurmuş birisi olarak buna evet mi demeliyim hayır mı?
      Teşekkürler.

      Cekilise katilma ve DS-260 formunu doldurma kisimlari USCIS ile ilgili olmadigindan o soruya hala NO diyebilirsiniz.

      burada bnahsedilen ds260 başvurusu (green card için kazandıktan sonra doldurulan) göçmenlik amacını beyan olmuyor mu? eğer olmuyorsa daha önceki başvuruda hata yapmışız biz. belki de bu sebeple ret verildi b1/b2 için.

      Bu soruda "with USCIS" diyor sayin @DustyBlue , USCIS, Department of Homeland Security'e bagli ve direkt olarak Department of State ile bir alakasi yok. DV disindaki Green Card basvurulari USCIS'e form doldurup gondermek ile basladigi icin, DV'yi digerlerinden ayirabilirsiniz...

      Zaten DS formlari adi ustunde "Department of State" formlari oluyor... ve bu formlari Disisleri Bakanligina yani konsolosluklara gonderiyorsunuz. USCIS'e ise I-XXX ile baslayan Immigration formlarini (I-130, I-140 gibi) gonderiyorsunuz... Eger I-XXX ile baslayan bir form doldurmadiysaniz USCIS'e basvuru yapmamissiniz demektir.

      Sn. @crazycells ,
      Forumdaki ds160 formunun pdf olarak hazırlanmış halinde bu kısıma ''Vatandaşlık veya göçmenlik başvurusu yaptınız mı diye soruyor. Burada Greencard çekilişine katılmak dahil değil. Eğer kazanıp DS-260 doldurduysanız evet demeniz gerekiyor aksi halde hayır diyebilirsiniz.'' şeklinde bir açıklama yapılmış.
      Sizin dediğiniz doğruysa pdf'in düzeltilmesi iyi olur 🙂

      Ekran Resmi 2021-12-15 17.58.04.png

      Sn @crazycells son kez teyit etmek için bakarsanız memnun olurum. Formu gönderme aşamasındayım ve çelişkiye düştüm. Sizin açıklamanıza göre No demek gerekiyor ama yeşilkart forumun pdf'ine göre Yes demek gerekiyor. Hangisini yapmalıyım sizce? 🙂

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      @crazycells, içinde söyledi: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      @DustyBlue, içinde söyledi: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      @crazycells, içinde söyledi: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      @newyorker, içinde söyledi: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      Sayın @crazycells,
      Malumunuz DV2021 talihsizlerindenim. F1 vizesine başvurmayı düşünüyorum. Henüz ds160 doldurmadım ama göz gezdirirken bi soru kafama takıldı.

      "DS160: Has anyone ever filed an immigrant petition on your behalf with the United States Citizenship and Immigration Services?"

      Burada bahsedilen şeyi tam olarak anlayamadım. Ds260 doldurmuş birisi olarak buna evet mi demeliyim hayır mı?
      Teşekkürler.

      Cekilise katilma ve DS-260 formunu doldurma kisimlari USCIS ile ilgili olmadigindan o soruya hala NO diyebilirsiniz.

      burada bnahsedilen ds260 başvurusu (green card için kazandıktan sonra doldurulan) göçmenlik amacını beyan olmuyor mu? eğer olmuyorsa daha önceki başvuruda hata yapmışız biz. belki de bu sebeple ret verildi b1/b2 için.

      Bu soruda "with USCIS" diyor sayin @DustyBlue , USCIS, Department of Homeland Security'e bagli ve direkt olarak Department of State ile bir alakasi yok. DV disindaki Green Card basvurulari USCIS'e form doldurup gondermek ile basladigi icin, DV'yi digerlerinden ayirabilirsiniz...

      Zaten DS formlari adi ustunde "Department of State" formlari oluyor... ve bu formlari Disisleri Bakanligina yani konsolosluklara gonderiyorsunuz. USCIS'e ise I-XXX ile baslayan Immigration formlarini (I-130, I-140 gibi) gonderiyorsunuz... Eger I-XXX ile baslayan bir form doldurmadiysaniz USCIS'e basvuru yapmamissiniz demektir.

      Sn. @crazycells ,
      Forumdaki ds160 formunun pdf olarak hazırlanmış halinde bu kısıma ''Vatandaşlık veya göçmenlik başvurusu yaptınız mı diye soruyor. Burada Greencard çekilişine katılmak dahil değil. Eğer kazanıp DS-260 doldurduysanız evet demeniz gerekiyor aksi halde hayır diyebilirsiniz.'' şeklinde bir açıklama yapılmış.
      Sizin dediğiniz doğruysa pdf'in düzeltilmesi iyi olur 🙂

      Ekran Resmi 2021-12-15 17.58.04.png

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021) - İPTAL EDİLDİ -

      @mozturk228, içinde söyledi: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021)

      Benim merak ettiğim bir konu var. Bişey sunuldu senatoya yada temsilciler meclisine. Geçmişte dv talihlilerinin haklarının verilmesi gibi yasa tasarısıydı galiba. Ne oldu bu süreç bilen var mı?

      Konunun yeri burası değil ama yine de cevap vereyim. Karar meclisten geçti sıra senatoda. Senatoda bildiğim kadarıyla 50 Demokrat , 48 Cumhuriyetçi 2 tane bağımsızdan oluşuyor. Olaya tam hakim değilim ama sanırım Kamala Harris'in de +1 oyu var. Eşitlik durumdan 50 - 50+1 şeklinde oy kullanabilir. Ama dediğim gibi tam bir bilgim yok konu hakkında.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021) - İPTAL EDİLDİ -

      @n0n, içinde söyledi: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021)

      @newyorker, içinde söyledi: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021)

      Garip gelebilir size ama bunu Jacob'taki değerli Türk arkadaşlar sağladı. Programlar yazıldı! Herkesten önce biz biliyorduk bu gün hangi konsolosluğa ne kadar mülakat maili gitti diye.

      Bu bana garip gelmiyor neden gelsin. Yukarıda da son cevabımda var; US'a göç etmek isteyen 55bin kişinin içerisindeki en çok eğitim görmüş, daha farklı amaçlarla göç etmek isteyen ve kendi koşullarının farkında olan bir kesimi temsil ediyoruz TR olarak. Bunun sonucunda da böyle oluşumlar çıkması doğal ve anormal bir bakıma.

      @newyorker, içinde söyledi: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021)

      Günün sonunda vize alanlar yine normal yoldan mülakat aldılar. Bu adam daha kimseye vize aldırmadı, daha açık nasıl anlatabilirim.. Buna ister inanın ister inanmayın, karar sizin.

      Önceki davalardan dolayı ek 700 kişi vizesini almadı mı DV21 için son 3 haftada? Bunun davalarla bağı yok muydu?

      EDIT: Ben soruyu yanlış anlamışım. 2020'ler için soruyorsunuz sandım. 700 kişiyi anımsayamadım, bilgisi olan aydınlatırsa sevinirim.
      EDIT 2: Soruyu yanlış anlamamışım, soru yanlışmış 🙂 Uğur Bey açıklamasını aşağıdaki entry'de yapmış sağ olsun.

      Orada devreye Judge Mehta girdi ve daha önce benzeri bulunmayan bir durum olduğu için davacılara vize aldırdı. Bizim de gayemiz bu yöndeydi ama aynı Mehta , Curtis'in aç gözlülüğü yüzünden kurunun yanında yaş da yanar mantığıyla PI talebimizi reddetti. Ki bizim durumumuz 2020'lerden daha berbattı. Onların süreç en azından Nisan'a kadar devam etmişti.
      Long story short, Curtis 2020'lerde bir bilet aldı ve ona ikramiye çıktı. Yani tamamen hakimin iyi niyetiyle oldu. Tekrar ediyorum Curtis Morrison hiç bir haltı beceremedi! Ha yine bir piyango bileti alır tutar, orasını bilmem. Ama ben insan hayatını bahis üzerine kurmanın doğru olmadığını düşünenlerdenim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021) - İPTAL EDİLDİ -

      @Not_Born_Yesterday, içinde söyledi: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021)

      newyorker ve gucarslan'ın anlattıklarını okurken ben gerildim yeminle. davaya son ucundan dahil olan biriyle başında dahil olan birinin "position"ları farklı mı, yoksa ona vekalet veren herkes yaptığı bu tercih nedeniyle "set.default()='golden position'" mı oluyormuş?

      Bizim davada golden position Syntax error. Ucunda daha çok para varsa muhtemelen aynı durumu yaşarsınız.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021) - İPTAL EDİLDİ -

      @n0n, içinde söyledi: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021)

      @newyorker, içinde söyledi: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021)

      @n0n, içinde söyledi: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021)

      @newyorker, içinde söyledi: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021)

      Katılanlara şimdiden geçmiş olsun. Curtis Morrison ve ekibi diye adlandırdığı dolandırıcılık kurumunu desteklemeyin. Burada paradan söz etmiyorum. $500 / $1000 dolar Gc için para bile değil ama sonuç istediğiniz gibi olmayacaktır ve süreç sizi yıpratacaktır.. Özellikle numarası yüksek olan arkadaşlar bir umutla girecekseniz ve bu dolandırıcılar para hırsları yüzünden sizi olmadık işlere sokacaklar. Jacob (yeni adıyla Rosales) davasına etmediğini bırakmadı. Class yok diye de heveslenmeyin , ilk davacılarından aldığı parayı 2. davayı açmak için kullanır ve sürece dahil olmamış binlerce kişiyi davaya dahil eder. Siz ihtiyati tedbir beklerken bir bakmışsınız binlerce kişiyle beraber davanız konsolide olmuş ve hakim davadaki kişi sayısına bakmaksınız ufak bir rezerv kararı çıkarır. O rezervi de alabilmek için minimum 2 yıl beklersiniz. Numaranız yüksek ise zaten geçmiş olsun. Ha bu arada hala 2020 rezervleri verilmedi, içinde bulunduğum 2021'lerin süreci de devam ediyor(!) Karar sizin.

      Şimdi avukatın videosunu izledim, geçmiş davaları inceledim. Hepsinden önemlisi bu bir dava ve süreci var; üstelik kamuya karşı bir yasal sürece itiraz için açılıyor. Dolaysıyla kendisinin de söylediği ve kocaman yazdığı üzere "garanti bir şey yok"

      Amaç bir hak arama ve bunu da davata katılanlar için yapacaklar; 55 bin kişinin hakkı gözetilmiyor ve pek tabi burada bir kazanç söz konusu. Daha fazla bilginiz olduğunu sanıyorum, şu sorularımı cevaplayabilir misiniz?

      • Numarası yüksek olan arkadaşlar için ki bu numaranın yükseklik aralığı nedir öncelikle? Atıyorum 20K ve üzeri diyelim, şu anki mevcut süreçte de risk varken ve herkes kendi imkanına göre deneme yapıyorken "yıpranma" kısmı nerede? Pek tabi hepimiz yıpranıyoruz, USA için alınabilecek en kolay ve zahmetsiz bir vize imkanı çıkıyor; bunu da kazanmak için şartları zorluyoruz. Yıpranmayacağımızı kim söyledi ki?
      • Bu dolandırıcıların sokacağı olmadık işler nedir? Açabilir misiniz?
      • Rosales davasına ettiği nedir detaylı olarak?
      • Class konusunda bu endişenizi destekleyen bir olay var mıdır?
      • Diyelim rezerv kararı çıktı, benim de numaram yüksekti ve Eylül ayına davadan bağımsız olarak yetişmedi, vize alamadım, hakkım da yandı. Bunu beklemekten ne zararım var? Anlamadığım için soruyorum. Bu davaya katılmak, beni DV2022 talihlisi olarak farklı yolları denemekten alıkoymuyor değil mi? Yanlış mı anlıyorum?
      • Rezerv kararları konusunda haklısınız. Hatta Telegram'da ifade etmiştim, 15 Kasım'da konsolosluklar 10K vize için bir rapor sunacaklar ve bu raporu, her 15 günde bir yenileyeceklerdi. Sürecin public olarak takip edildiği yer var mı bilmiyorum.

      Rica ederim, bunun dışında yanıtınız varsa kendinize saklayın. Ben gerçekten açık ve net olarak yorum ya da cevap rica ediyorum. O kadar net biçimde bir ithamda bulunuyorsunuz ki, bunun sonucunda bu davaya katılmayı düşünen insanları soru işaretiyle bırakıyorsunuz. Teşekkürler.

      Merhaba,
      Siz soru sormaktan ziyade "gel bi' konuşalım sen neden böyle böyle dedin" modunda yazmışsınız gibi hissettim. Buna normalde cevap vermezdim ama belki iyi niyetlisinizdir diye yazıyorum.

      • Numarası yüksek olan arkadaşlardan kastım, süreç geçmiş yıllara göre ilerlemiyorsa ve onay/mülakat parametreleri geçmiş yıllara göre gerideyse, o geride olan numaralar yüksek numaralar oluyor . Şayet konsolosluklar az da olsa çalışıyorlarsa yine de bir umut var demektir normal yolla vize alabilmek için. Aksi taktirde 9500 case number ile normal yoldan mülakat alan olurken 9700 case number ile alamayan oldu. Bilmem anlatabildim mi? Kendi imkanınıza göre deneme tabiki de yapın ama psikolojinizi sağlam tutun derim. Biz 4,5 kez duruşmadan önce "bu sefer vize alıyoruz" beklentisiyle girdik ve her seferinde bambaşka cevaplarla döndük. Bunun tek sorumlusu Curtis! Yaklaşık 11 ay boyunca ilk açılan davaya katılanlar olarak Trump'ın yasaklarından, başkanlık seçimlerine kadar tüm olayları iliklerimizde yaşadık. Böyle anlatınca ne var bunda diyebilirsiniz ama sürekli hüsrana uğrattı bizi.

      • Biz Ocak ayında davaya katıldığımızda, bir çok kişi, Biden gelecek ve konsolosluklar açılacak, yasaklar kalkacak ve bu yüzden davaya ne gerek var gözüyle bakıyorlardı. 3,4 ay sonra hiç bir şey yolunda gitmediği için herkes yeni bir dava açılsa da girsek moduna girdi telaştan. Curtis bu yüzden Goodluck davasını açtı ve fakir ülkelerdeki bir dv kazanını bedavan davaya dahil etti. Ama şöyle bir detay var bu kişiler Abd'ye girdiklerinde ücretlerini ödeyeceklerdi. Yani kısaca katılım sağlamaları için kolaylık yaptı. Bu da davanın boyutu aileleriyle beraber 24bin kişiye ulaştırdı. Yani neredeyse tüm Dv kazananlarının yarısı Curtis'in davacısı oldu. Biz Goodluck'ı açacağını öğrendiğimiz zaman otamatik olarak sorduk, bu bizi etkileyecek mi diye? Neticede aylardır duruşmalara girip çıkıyoruz ve Curtis'e ciddi anlamda yatırım yaptık ve sürekli hüsrana uğruyoruz. Kendisi , Goodluck davasının kesinlikle bizi etkilemeyeceğini söyledi. Siz golden position'sınız diyerek sürekli pohpohladı. Sonucunda 300 kişi Goodluck davasına konsolide olduk. 24000 kişilik bir havuza düştük ve sadece 6bin küsür rezerv kararı geldi. Bu kadar kişiyi bedavadan davaya dahil etmeseydi çok fazla insan rezervden faydalanacaktı. Sonuç itibariyle Curtis için case number ya da hangi davada olduğumuzun bir önemi kalmadı. 6bin küsür rezervi yine dolarla çarpacak.

      • Class konusunda endişeyi aslında Rosales'te yaşadık. Diyelim Rosales'te class düşmedi ve davayı kazandık ve konsolosuklar adam akıllı çalışmadıkları için yeterince süre kalmadı. Sen davaya katılmış isimli davacı olarak vize almayı beklerken , davaya hiç katılmamış olan adam senin önüne geçip vize alabilecekti. Bu yüzden Rosales davacısı olarak PI talebimiz vardı. Tamam class yine olsun, herkes faydalansın ama 11 aydır davada olanlar olarak vize almak bizim hakkımızdı ve bil bakalım ne oldu. PI kararı da reddedildi.

      • Henüz hiçbir rezerv verilmedi. 2020'ler hala bekliyor. Nasıl verileceği kime verileceği de belli değil. Belirsizlik insanı yıpratır. Siz ben yıpranmam diyorsanız yine sizin için sorun yok. Farklı yollardan kastınız nedir bilmiyorum ama tabiki de göçmenliğin farklı metodları da var.

      • Hangi grupta yazdınız bilmiyorum. Takibi Curtis'in telegram ve twitter hesaplarından takip edebilirsiniz.

      Gelelim son kısma , ben kimseyi itham etmiyorum. Açık açık diyorum Curtis Morrison iyi bir avukat çünkü şirketini zengin edip erken emekliliği için gereken her şeyi yapabilecek bir cibilliyette ama kötü bir insan.

      Tüm bu yazdıklarımdan sonra herkes kendi kararını vermelidir. Neticede biz davaya girerken çoğunluk paranızı heba edeceksiniz diyorlardı ve biz yine de girdik. Çünkü korkumuz para değildi şansımızı zorlamayıp sonucunda keşke yapsaydık dememekti. Ben şansımı zorladım elimden geleni yaptım ama Curtis ve ekibi olaya farklı şekilde bakıp kendi faydalarına davayı ilerletti.
      Ben burada hissiyatlarımı değil yaşadıklarımı anlattım. Açık açık yazmamın nedeni belki birine iyiliğim dokunur diye. Ama bu ülkede hiçbir iyilik cezasız kalmıyor tabiki de..
      Umarım açıklayıcı olmuştur. Bol şans.

      Cevaplarınız için teşekkürler. Emoji kullanmayınca belirttiğiniz gibi gözüküyor, haklısınız ama öyle değil.

      • CN konusunda, özellikle son 3 yıl için yüksek bir numaraya sahip olduğumuzun farkındayım kendi adıma. Bu dava sonucunda bir şey çıkmamasına hazırlıklı olarak girmeyi düşünüyorum; dava bizim için bir çıkış noktası değil sadece işleri hızlandıran bir araç olur mu düşüncesindeyim. Tabi ki bu düşünceyi sağlayan, 20-21'lerde yaşanan olumsuzluklar ve elimize GC basılmış pasaportu alana kadar hiçbir şeyin garanti olmadığını anlamaktan geçiyor. DV22'ler için de belki yönlendirici olur.

      • Yanlış ya da farklı düşünüyor olabiliriz. Bu avukatın bu süreçte bir kazanım çabasından başka bir şey göremiyorum. Yolunda gitmeyen süreç zaten US'ın bürokratik yapısı, kararların uygulanmasındaki yavaşlıklar ve en önemlisi Trump'ın gidişi ve bununla birlikte Biden'ın gelişiyle elinde "oranın şartlarına göre" bir bomba bulması ve bunların düzelmesi en az 2 dönem gerekmesi durumu... Belki işi global çapta tepkiyle büyütüp, herkesin duyulması sağlanırsa bir kazanım olur diye düşündü. Bakın işin içinde para kısmını düşünmüyorum; bu pek tabi düşünülecek bana göre. Ki sonuca bakıldığında burada bir kazanım yok mu? Evet ne olduğu belli değil ancak bi rezerv kararı var, bununla alakalı yapılan ve başlayan süreç var; kimin alacağı ise muamma... Buralar kocaman soru işaretleri.

      • Class konusu hep risk olarak duruyor, duracak gibi de. "Ben para verdim vize benim hakkım" demek yanlış geliyor bu hak konusunda; ama bir yandan "işin peşinde koşmamış bir başkası da benim sayemde bundan yararlanacak" sorusunu da soruyorum.

      • 15 Kasım'da yanılmıyorsam DV21 için ya da önceki yılları kapsayarak toplam 10K vize var. Bununla alakalı KCC'nin çalışması ve süreci başlatması ile ilgili bir raporu da var. Bu demek değil ki herkes alacak; hatta yine yüksek CN'ye şans gözükmüyor değil mi? Farklı yollar derken, AOS gibi bu vizeyi aldıracak her tür legal yoldan bahsediyorum.

      • Telegram derken, DV22 grubunda bu rezerv vize konusunda görüşümü dile getirmiştim, 15 Kasım'dan sonra bir rapor yayınlanacak diye. Yayınlanmış.

      İthamdan katım şuydu, yanlış ifade ettim. İlk yazdığınız post yerine, şimdiki cevaplarınızı içeren bir post çok çok daha bilgilendirici ve deneyim içeriyor. Ben sizi tanımıyorum, önceki dava(lar)daki deneyiminizi bilmiyorum ancak bu şekilde sizden bilgi alınca daha net bakabiliyorum duruma. En azından zaten umursamıyordum, bu davaya katıldıktan sonra tamamen unutmam gerektiğini de düşünüyorum artık. O nedenle açık ve net olmanızı istedim, bunu yazarken emr-i vaki yapmış gibi oldu, kusura bakmayın.

      Tabi ki günün sonunda, herkes kendi kararını vermeli.

      Sn @gucarslan 'ın dediği gibi süreçle ilgili yazılacak çok şey var ama sanırım yaşamadan öğrenmeniz mümkün değil. Sadece şunu söylemek istiyorum Curtis ve ekibinin herhangi bir başarısı yok. Sizin düşündüğünüz gibi katalizör etkisi de yok. Günün sonunda vize alanlar yine normal yoldan mülakat aldılar. Bu adam daha kimseye vize aldırmadı, daha açık nasıl anlatabilirim.. Buna ister inanın ister inanmayın, karar sizin.
      Eğer Jacob davacıları başta @gucarslan olmasaydı ve savediversity organizasyonu kurulmasaydı, avukatlar twitter'da oyunlarda flame yapan toksik çocuklar gibi postlar paylaşmaktan öteye gidemezlerdi.
      Forbes gibi bir çok yere haber yapılmaz, kamuoyu oluşturulmazdı.
      Garip gelebilir size ama bunu Jacob'taki değerli Türk arkadaşlar sağladı. Programlar yazıldı! Herkesten önce biz biliyorduk bu gün hangi konsolosluğa ne kadar mülakat maili gitti diye.
      Medya ve kongredeki önemli şahısların mail adreslerine binlerce mail atıldı her gün.
      .
      .
      .
      Bu böyle kitap olur filmi çekilir ve IMDB'de 9.7 puan alır ama günün sonunda yine biri gelir "bence olmamış" der. Keşke tartıştığımız zevkler ve renkler olsaydı ama değil ,hakikatler.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021) - İPTAL EDİLDİ -

      @n0n, içinde söyledi: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021)

      @newyorker, içinde söyledi: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021)

      Katılanlara şimdiden geçmiş olsun. Curtis Morrison ve ekibi diye adlandırdığı dolandırıcılık kurumunu desteklemeyin. Burada paradan söz etmiyorum. $500 / $1000 dolar Gc için para bile değil ama sonuç istediğiniz gibi olmayacaktır ve süreç sizi yıpratacaktır.. Özellikle numarası yüksek olan arkadaşlar bir umutla girecekseniz ve bu dolandırıcılar para hırsları yüzünden sizi olmadık işlere sokacaklar. Jacob (yeni adıyla Rosales) davasına etmediğini bırakmadı. Class yok diye de heveslenmeyin , ilk davacılarından aldığı parayı 2. davayı açmak için kullanır ve sürece dahil olmamış binlerce kişiyi davaya dahil eder. Siz ihtiyati tedbir beklerken bir bakmışsınız binlerce kişiyle beraber davanız konsolide olmuş ve hakim davadaki kişi sayısına bakmaksınız ufak bir rezerv kararı çıkarır. O rezervi de alabilmek için minimum 2 yıl beklersiniz. Numaranız yüksek ise zaten geçmiş olsun. Ha bu arada hala 2020 rezervleri verilmedi, içinde bulunduğum 2021'lerin süreci de devam ediyor(!) Karar sizin.

      Şimdi avukatın videosunu izledim, geçmiş davaları inceledim. Hepsinden önemlisi bu bir dava ve süreci var; üstelik kamuya karşı bir yasal sürece itiraz için açılıyor. Dolaysıyla kendisinin de söylediği ve kocaman yazdığı üzere "garanti bir şey yok"

      Amaç bir hak arama ve bunu da davata katılanlar için yapacaklar; 55 bin kişinin hakkı gözetilmiyor ve pek tabi burada bir kazanç söz konusu. Daha fazla bilginiz olduğunu sanıyorum, şu sorularımı cevaplayabilir misiniz?

      • Numarası yüksek olan arkadaşlar için ki bu numaranın yükseklik aralığı nedir öncelikle? Atıyorum 20K ve üzeri diyelim, şu anki mevcut süreçte de risk varken ve herkes kendi imkanına göre deneme yapıyorken "yıpranma" kısmı nerede? Pek tabi hepimiz yıpranıyoruz, USA için alınabilecek en kolay ve zahmetsiz bir vize imkanı çıkıyor; bunu da kazanmak için şartları zorluyoruz. Yıpranmayacağımızı kim söyledi ki?
      • Bu dolandırıcıların sokacağı olmadık işler nedir? Açabilir misiniz?
      • Rosales davasına ettiği nedir detaylı olarak?
      • Class konusunda bu endişenizi destekleyen bir olay var mıdır?
      • Diyelim rezerv kararı çıktı, benim de numaram yüksekti ve Eylül ayına davadan bağımsız olarak yetişmedi, vize alamadım, hakkım da yandı. Bunu beklemekten ne zararım var? Anlamadığım için soruyorum. Bu davaya katılmak, beni DV2022 talihlisi olarak farklı yolları denemekten alıkoymuyor değil mi? Yanlış mı anlıyorum?
      • Rezerv kararları konusunda haklısınız. Hatta Telegram'da ifade etmiştim, 15 Kasım'da konsolosluklar 10K vize için bir rapor sunacaklar ve bu raporu, her 15 günde bir yenileyeceklerdi. Sürecin public olarak takip edildiği yer var mı bilmiyorum.

      Rica ederim, bunun dışında yanıtınız varsa kendinize saklayın. Ben gerçekten açık ve net olarak yorum ya da cevap rica ediyorum. O kadar net biçimde bir ithamda bulunuyorsunuz ki, bunun sonucunda bu davaya katılmayı düşünen insanları soru işaretiyle bırakıyorsunuz. Teşekkürler.

      Merhaba,
      Siz soru sormaktan ziyade "gel bi' konuşalım sen neden böyle böyle dedin" modunda yazmışsınız gibi hissettim. Buna normalde cevap vermezdim ama belki iyi niyetlisinizdir diye yazıyorum.

      • Numarası yüksek olan arkadaşlardan kastım, süreç geçmiş yıllara göre ilerlemiyorsa ve onay/mülakat parametreleri geçmiş yıllara göre gerideyse, o geride olan numaralar yüksek numaralar oluyor . Şayet konsolosluklar az da olsa çalışıyorlarsa yine de bir umut var demektir normal yolla vize alabilmek için. Aksi taktirde 9500 case number ile normal yoldan mülakat alan olurken 9700 case number ile alamayan oldu. Bilmem anlatabildim mi? Kendi imkanınıza göre deneme tabiki de yapın ama psikolojinizi sağlam tutun derim. Biz 4,5 kez duruşmadan önce "bu sefer vize alıyoruz" beklentisiyle girdik ve her seferinde bambaşka cevaplarla döndük. Bunun tek sorumlusu Curtis! Yaklaşık 11 ay boyunca ilk açılan davaya katılanlar olarak Trump'ın yasaklarından, başkanlık seçimlerine kadar tüm olayları iliklerimizde yaşadık. Böyle anlatınca ne var bunda diyebilirsiniz ama sürekli hüsrana uğrattı bizi.

      • Biz Ocak ayında davaya katıldığımızda, bir çok kişi, Biden gelecek ve konsolosluklar açılacak, yasaklar kalkacak ve bu yüzden davaya ne gerek var gözüyle bakıyorlardı. 3,4 ay sonra hiç bir şey yolunda gitmediği için herkes yeni bir dava açılsa da girsek moduna girdi telaştan. Curtis bu yüzden Goodluck davasını açtı ve fakir ülkelerdeki bir dv kazanını bedavan davaya dahil etti. Ama şöyle bir detay var bu kişiler Abd'ye girdiklerinde ücretlerini ödeyeceklerdi. Yani kısaca katılım sağlamaları için kolaylık yaptı. Bu da davanın boyutu aileleriyle beraber 24bin kişiye ulaştırdı. Yani neredeyse tüm Dv kazananlarının yarısı Curtis'in davacısı oldu. Biz Goodluck'ı açacağını öğrendiğimiz zaman otamatik olarak sorduk, bu bizi etkileyecek mi diye? Neticede aylardır duruşmalara girip çıkıyoruz ve Curtis'e ciddi anlamda yatırım yaptık ve sürekli hüsrana uğruyoruz. Kendisi , Goodluck davasının kesinlikle bizi etkilemeyeceğini söyledi. Siz golden position'sınız diyerek sürekli pohpohladı. Sonucunda 300 kişi Goodluck davasına konsolide olduk. 24000 kişilik bir havuza düştük ve sadece 6bin küsür rezerv kararı geldi. Bu kadar kişiyi bedavadan davaya dahil etmeseydi çok fazla insan rezervden faydalanacaktı. Sonuç itibariyle Curtis için case number ya da hangi davada olduğumuzun bir önemi kalmadı. 6bin küsür rezervi yine dolarla çarpacak.

      • Class konusunda endişeyi aslında Rosales'te yaşadık. Diyelim Rosales'te class düşmedi ve davayı kazandık ve konsolosuklar adam akıllı çalışmadıkları için yeterince süre kalmadı. Sen davaya katılmış isimli davacı olarak vize almayı beklerken , davaya hiç katılmamış olan adam senin önüne geçip vize alabilecekti. Bu yüzden Rosales davacısı olarak PI talebimiz vardı. Tamam class yine olsun, herkes faydalansın ama 11 aydır davada olanlar olarak vize almak bizim hakkımızdı ve bil bakalım ne oldu. PI kararı da reddedildi.

      • Henüz hiçbir rezerv verilmedi. 2020'ler hala bekliyor. Nasıl verileceği kime verileceği de belli değil. Belirsizlik insanı yıpratır. Siz ben yıpranmam diyorsanız yine sizin için sorun yok. Farklı yollardan kastınız nedir bilmiyorum ama tabiki de göçmenliğin farklı metodları da var.

      • Hangi grupta yazdınız bilmiyorum. Takibi Curtis'in telegram ve twitter hesaplarından takip edebilirsiniz.

      Gelelim son kısma , ben kimseyi itham etmiyorum. Açık açık diyorum Curtis Morrison iyi bir avukat çünkü şirketini zengin edip erken emekliliği için gereken her şeyi yapabilecek bir cibilliyette ama kötü bir insan.

      Tüm bu yazdıklarımdan sonra herkes kendi kararını vermelidir. Neticede biz davaya girerken çoğunluk paranızı heba edeceksiniz diyorlardı ve biz yine de girdik. Çünkü korkumuz para değildi şansımızı zorlamayıp sonucunda keşke yapsaydık dememekti. Ben şansımı zorladım elimden geleni yaptım ama Curtis ve ekibi olaya farklı şekilde bakıp kendi faydalarına davayı ilerletti.
      Ben burada hissiyatlarımı değil yaşadıklarımı anlattım. Açık açık yazmamın nedeni belki birine iyiliğim dokunur diye. Ama bu ülkede hiçbir iyilik cezasız kalmıyor tabiki de..
      Umarım açıklayıcı olmuştur. Bol şans.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: DV2022 Mandamus Davası (Kasım 2021) - İPTAL EDİLDİ -

      Katılanlara şimdiden geçmiş olsun. Curtis Morrison ve ekibi diye adlandırdığı dolandırıcılık kurumunu desteklemeyin. Burada paradan söz etmiyorum. $500 / $1000 dolar Gc için para bile değil ama sonuç istediğiniz gibi olmayacaktır ve süreç sizi yıpratacaktır.. Özellikle numarası yüksek olan arkadaşlar bir umutla girecekseniz ve bu dolandırıcılar para hırsları yüzünden sizi olmadık işlere sokacaklar. Jacob (yeni adıyla Rosales) davasına etmediğini bırakmadı. Class yok diye de heveslenmeyin , ilk davacılarından aldığı parayı 2. davayı açmak için kullanır ve sürece dahil olmamış binlerce kişiyi davaya dahil eder. Siz ihtiyati tedbir beklerken bir bakmışsınız binlerce kişiyle beraber davanız konsolide olmuş ve hakim davadaki kişi sayısına bakmaksınız ufak bir rezerv kararı çıkarır. O rezervi de alabilmek için minimum 2 yıl beklersiniz. Numaranız yüksek ise zaten geçmiş olsun. Ha bu arada hala 2020 rezervleri verilmedi, içinde bulunduğum 2021'lerin süreci de devam ediyor(!) Karar sizin.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      @crazycells, içinde söyledi: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      "DS160: Has anyone ever filed an immigrant petition on your behalf with the United States Citizenship and Immigration Services?"

      İyi ki varsınız. Teşekkür ederim 🙂

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: (F/M) Öğrenci Vizeleri

      Sayın @crazycells,
      Malumunuz DV2021 talihsizlerindenim. F1 vizesine başvurmayı düşünüyorum. Henüz ds160 doldurmadım ama göz gezdirirken bi soru kafama takıldı.

      "DS160: Has anyone ever filed an immigrant petition on your behalf with the United States Citizenship and Immigration Services?"

      Burada bahsedilen şeyi tam olarak anlayamadım. Ds260 doldurmuş birisi olarak buna evet mi demeliyim hayır mı?
      Teşekkürler.

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      @crazycells Her zaman ki gibi harikasınız. Çok teşekkür ederim iletiyorum kendilerine 🙂

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      @crazycells Hocam olay şöyleymiş; Turist vizesiyle giriş yapıyor sonra evleniyor ardından statüsü H4 oluyor. Ama statüsünü pasaporta işletmek için ülkeden çıkıp girmesi gerekiyormuş. Bunun içinde Ankara'daki konsolosluğa gidip vizesini güncellemesi gerekiyormuş. Ama Ankara şu an sadece emergency kategorilerine baktığı için randevu alamıyormuş. Bu yüzden Türkiye'ye gelmeden nasıl bu işi çözebilirim diye soruyor. ( Hocam ben de tam olarak anlamadım ama bu şekilde aktardı.. eğer hala anlaşılır değilse boşverin , kendinizi hiç yormayın ben de ilişkimi keseyim hatta :)) )

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      @crazycells Tam emin değilim ama teyit edip yazarım. Bildiğim kadarıyla turist vizesiyle gidip orada evleniyor. Ondan sonra başvuru yapıyorlar ve kabul ediliyor.

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      @crazycells, içinde söyledi: (H1B) Çalışma Vizesi

      @smesut (H1B) Çalışma Vizesi içinde söyledi:

      H1B vizesi için konsolosluktan istenen bilgi ve belgeler nelerdir acaba ?
      konsolosluğa giderken hangi belgeleri götürmemiz gerekiyor.?

      DS160 doldurup, vize ucretini odeyip mulakat tarihi almaniz lazim...

      • bu DS160'un numarasini gosteren barkod sayfasini,
      • vizeye uygun 2 adet fotografinizi,
      • su anki ve onceki pasaportlarinizi mulakata getirin.

      Sirket ya da kurum size USCIS ve DOL basvurulariyla ilgili belgeler, ayrica acacagi pozisyon ve sizin ne yapacaginizla ilgili mektuplar yolladi mi? O belgeler de kesinlikle yaninizda bulunsun (yazilmis dilekceler, sirketin sizi ise aldigina dair yazismalar ya da mektuplar, basvuru formlari -ozellikle I-129'un kopyasi-, basvuru onayini gosteren I-797 formu vs.).

      Genelde oldukca kisa ve standart bir sekilde geciyor randevu (nereye gidip ne yapacaginizi soruyorlar), H1B dual intent visa oldugu icin Turkiye'ye geri doneceginizi kanitlamaniza gerek yok. Fakat H1B'deki bir problem sahte paravan sirketler. Eger sirketiniz cok bilindik bir sirket degilse diye, ne olur ne olmaz kalifiye oldugunuzu gostermek icin CV'niz (ya da resume'niz), daha once calistiginiz yerlerin bilgileri ve buralarda ne yaptiginiz (maksat yeteneklerinizi ve deneyimlerinizi gosterebilmek), eger okuldan yakin zamanda mezun olduysaniz buna dair belgeler, diploma ve sertifikalar olsun yaninizda mulakat sirasinda...

      Bol sanslar!

      Sn @crazycells Amerika'da yaşayan, eşi hb1 sahibi olan bir arkadaşımın numarası aktif oldu. H4 kategorisinde vize almak istiyor. İlk sorum, süreci Türkiye'ye gelmeden Amerika'da yürütebilir mi? İkinci sorum Türkiye'de konsolosluktan randevu almak için http://ais.usvisa-info.com sitesinden ''non-immigrant > ABD Göçmen Olmayan Vize Başvurusu (DS-160) formunu doldurdum ve vize başvurusu yapmam gerekiyor.'' kısmından ilerleyip randevu oluşturması mı gerekiyor? Kusura bakmayın kendisi olaya hakim olmadığı için bana da bu şekilde aktardı benim de hiç bir fikrim olmadığı için anladığım şekilde aktardım.

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: Göçmen Vize ile ABD'ye ilk giriş

      @pelind Hayırlı olsun 🙂 Yeni hayatınızda başarılar 🙂

      Yolculuk içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: Türkiye'den gitmek?

      @j0nlyesh Değerli genç kardeşim,
      Öncelikle vasıfsız biri değilsin aksine daha iyi bir hayatı hak ettiğini düşünerek araştırma yapan akıllı birisin. Benim sana tavsiyem yapabileceklerinin sınırı bilmen ve ona göre hareket etmen. Ben senin yerinde olsam her sene greencard'a başvurmayı ihmal etmezdim. Bunun dışında en önemlisi kesinlikle İngilizce öğrenmen/geliştirmen. Dili halledebilirsen iş bulmakta zorlanmazsın. Bunun yanı sıra dil okuluyla giden çok fazla insan duyuyorum ama bunun için bir sermayeye sahip olmak gerekiyor. Gidenlerin bir çoğu geri dönüyor ama kalmak isteyen bir şekilde yolunu bulup kalıyor.
      Bu dediklerimin hepsi Amerika için geçerliydi. Bunun dışında Almanya'da yaşan mühendis bir arkadaşım iş bulma vizesi diye bir şeyden bahsetti. Ne kadar doğru bilmiyorum ama araştırmakta fayda var. Olay şu, diyelim Almanya'da çalışmak istiyorsun 6 aylık iş bulma vizesine başvuruyorsun. Bu süre içinde iş bulup kalabiliyorsun. Konu yine aynı noktaya geliyor o da dil. Almanlar ingilizcenin yanı sıra Almanca da istiyorlar çoğu iş yerinde. Eğer bilmiyorsan seni devlet destekli Almanca kurslarına yönlendiriyorlar çalışırken. Şu an covid-19'dan dolayı süreçler hakkında bilgim yok ama öncesinde bu şekilde ilerliyordu.
      Yani kısaca dili hallettikten sonra her yere başvur derim. Kısmetinde varsa gidersin gidemezsen de dil öğrenmiş olursun ki bu da bence çok önemli bir katkı hayatına. Ne yaparsan yap sadece kendine yatırım yap derim. Başarılar 🙂

      Gündem ve Sohbet içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: DV2021 Rosales v. Biden Davası (Ocak 2021)

      @cesurcaner, içinde söyledi: DV2021 Jacob v Trump Davası (Ocak 2021)

      Çok güzel 👍 yargıç Chen çok da uzatmadan net kararı verecektir umarım. 🙏 Ben de şu an, sayın Chen'in Young davasındaki emri üzerine verilen interview randevum için Ankara'ya geldim. Yarın sabah sağlık kontrolüne gireceğim, Cuma sabah da mülakatım var. Durumla alakalı F2A başlığında güncellemelerimi yapacağım.

      Güzel haberlerinizi bekliyoruz 🙂

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: DV2021 Rosales v. Biden Davası (Ocak 2021)

      Şuraya park edeyim de güzel haberleri kaçırmayayım 🙂 Hepimize boş şans 🙂

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      Merhaba,
      Soru biraz saçma olabilir ama cevabını bulamadım. Sizce (H1B) Çalışma Vizesiyle Amerika'da olan biri göçmen mi sayılıyor?

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • RE: Trump'ın Göçmenlik ve Çalışma Vizelerini 31 Mart 2021'e Kadar Durdurma Kararı (1 Ocak 2021)

      @crazycells Teşekkür ederiz, sanırım şimdilik bu yeterli 🙂

      Gündem içinde yayımlandı
      N
      newyorker
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 1 / 5