• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. MomisCan
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 3
    • Takipçiler 46
    • Konu 0
    • İleti 255
    • En İyi 174
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 1

    MomisCan tarafından gönderilen iletiler

    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmenlerin İlk Aylardaki Deneyimleri

      @Eagle2015 Ehliyete başvurabilirsiniz

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @emrah-hız Bangkok’taki merkez postanenin adresini yazmanız gerekiyor.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: F1 Vize Süreci (ABD Vatandaşlarının 21 Yaş Üstü Bekar Çocukları)

      @Metty-Yalcin Selamlar, maalesef bir etkisi olmaz. Benim de babam Amerikan vatandaşı ve benle kardeşlerim de başvurumuzdan 9 ay sonra approve olduk ama bu bir şey değiştirmiyor.
      Bekarlar için 7-10 yıl, evliler için 10-15 yıl gibi süreler veriliyor. Çok iyi avukatlara başvurduk ama hepsi de durumu deşitiremeyeceğimizi söyledi.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @emrah-hız Selamlar, istenilen aşılar herkesle aynı. Fiyat olarakta mülakat deneyimimden kopyalıyorum,

      “Ödeme olarak Amerikan dolarını kabul etmediler. Ya Tayland Bahtı ya da kredi kartı ile ödeme yapılması gerekti.
      Biz yetişkinler için kişi başı 14bin baht,
      2,5 yaşındaki oğlumuz için, 10bin baht.
      6 aylık ikizlerimizin her biri için de 4bin baht ödeme yaptık.”

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Mogi Sorunun doğru cevabını bilmiyorum ama Bangkok’taki randevumuzda canlı-cansız bakılmaksızın 6 aşıyı aynı anda yaptılar.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: DV2026 Sohbet Odası

      İlk başvurumda 36 yaşında talihli oldum 🍀

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @cttl O kadar çoookkkk çok sevindim ki… 🥳
      Tebrik ediyorum sizi ve ailenizi 🤗
      Yeni hayatınızda mutluluklar diliyorum 🍀

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @atibaba Selamlar, öncelikle tebrik ederim.
      Bangkok’ta ikiz kızlarımın vizelerinde de hata yapılmıştı, aynı şekilde pasaport ve sarı zarfları kendilerine geri verdik, 2 gün sonra düzeltilmiş bir şekilde bize elden teslim ettiler.
      Pasaporta basılmış olan vizeyi damgalarla iptal edip yeni vize basıyorlar ve sarı zarftaki vize bilgilerini değiştiriyorlar.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: Göçmen Vize ile ABD'ye ilk giriş

      @okokok Gözünüz aydın çok sevindim ☺️ yakında görüşmek üzere 🌸

      Yolculuk içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Flight101 Evet öyle ancak Bangkok bu bilgileri tek tek kontrol etmenin çok zor olacağını söyleyip kabul etmedi ve tercümesini görmek istedi.
      Hong Kong’da nasıl ilerlendiğini bilmiyorum.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      @finalhope Onu harcamaya eklemedim çünkü sağlık sigortasına para ödemiyoruz.
      Aslında şöyle bir şey oldu, biz buranın iyi bir sigorta şirketinde (Kaiser Sigorta) sağlık sigortası yaptırmak istedik. Ama 3 çocuğumuz olduğu için ve sadece eşim çalıştığı için yıllık gelirimiz bizim için belirlenen tutarın altında kaldı. Tabi bunda eşimin senenin 4. Ayında işe başlamış olmasınında etkisi var. Böylece yıllık gelir ortalamamız iyice düştü.
      Hal böyle olunca sağlık giderimizin devlet tarafından desteklendiğini öğrendik. Ve ödememiz gereken tutar sıfır olarak çıktı.
      Bu konuda bizi buradaki Türk bir sigortacı hanım bilgilendirdi ve işlemlerimizi yaptı. Tabi bunun için kesinlikle Greencardlı olmak gerekiyormuş.
      Buraya gelen arkadaşlardan isteyen olursa kendisine yönlendirebilirim. Daha açıklayıcı bilgiler verecektir.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      Georgia 2 yetişkin 3 çocuk

      Ev Kirası (4+2,5 Single house): $2650
      Elektrik + Su + Gaz: $270
      Bahçe bakım: $120
      Telefon (2 Hat) + internet: $125
      Çöp ve geri dönüşüm: $30
      2 Araç için full sigorta: $400
      2 Araç için ortalama yakıt: $280
      Ortalama Market: $1300-$1500
      3 yaş oğlum için Kindergarden: $1420 (Neyse ki önümüzdeki ay oğlumuz Pre-K başlıyor ve sadece ayda 90 dolar ödeyeceğiz.)
      Yine oğlum için yüzme kursu: $135
      Sosyalleşme vs..: $500-$700

      Bir sürpriz olmadığı sürece aylık sabit giderlerimiz bu şekilde.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      @misha90 O 100gr fiyatıdır

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      @Emre-Kurtulmuş katılıyorum.

      Ayrıca Türk ürünlerinin de ne kadar sağlıklı olduğu tartışılır.
      Türk market evimize 3-4 dk uzaklıkta ve sadece belli şeyleri alıyorum. Türkiye’den gelen peynirler vs… asla almayacağım şeyler.

      @erenotti önerdikleriniz arasında Sprouts Farmers Marketi ben de tavsiye ederim. Her ay oradan alışveriş yapıyoruz ve çok memnunuz.
      Ama diğer söylediklerinize istinaden her markette alınabilecek ürünler var, alınmasa daha iyi olacak ürünler var. Direkt market ismi olarak elemenin doğru olduğunu düşünmüyorum.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      @okokok 😂😂 ya gerçekten aynıymışız.
      Şu uygulamayı dondurma seçerken bile kullanıyoruz.
      Puanı düşük çıkan ürünlere tavrımızı bi görseniz çok gülersiniz 😄 anında eliyoruz.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      @misha90 Harika. biz o kadar kalabalığız ki… 🙂
      Kişiden kişiye değişirden kastım biri alır biri alamaz değildi aslında yanlış anlaşıldı sanırım. Fişi ona istinaden eklediyseniz 🙂
      Herkesin diyet listesi, tükettikleri farklı.
      Örneğin biz Costco’dan balıklarımızı etlerimizi aylık alıyoruz. Sürekli evde yemek yapıyoruz, hazır ürün tüketmiyoruz. Organik marketten her ay aldığımız gıdalar var (zeytinyağı, kuruyemiş, tahin, pekmez vs…) haftalık alışverişler de ona göre yapılıyor tabi… bu tarz çok yönlü bir düzeni yalnız da olsanız 200-300 dolara mal edemezsiniz.

      Aslında müsait bir zamanımda ben de paylaşayım masraf listemizi. Belki kalabalık ailelere referans olur.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      @aysegul Biz doğru bir örnek olmayabiliriz açıkçası. Çocuklarımız çok küçük olduğu için harcamalarımız da çok fazla oluyor.
      Ama küçük çocuğu olanlar için yazayım, buraya ilk geldiğimizde ikizlerim 9 aylıktı ve her gün 1 kutu mamaya ortalama 20 dolar ödüyorduk 🫠
      Neyse ki 1 yaştan sonra süte geçtiler 😅 şu an günde neredeyse 1lt süt içiyorlar o da ortalama 5 dolar.

      Çocuk, bebekler harcamaları ile ilgili bilgi almak isteyenler bana sorabilir. Seve seve yardımcı olurum.

      Onun dışındaki harcamalar kesinlikle kişiden kişiye çok fark gösterir. Hele ki bizim gibi single house’da yaşıyorsanız yandınız 🤣 sürekli bir mangal yakma ihtiyacı duyuyor insan 🙂

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      @misha90 ben 3 çocuklu bir aile olarak ne kadar harcadığımızı hiç yazmayayım burada kimseyi şoka sokmak istemiyorum 😂

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: DV2026 Sohbet Odası

      @greenlife1 Sohbet amaçlı soruyorsanız ayrı tabi ama ciddi ciddi soruyorsanız bu sorunun yanıtını kimse veremez.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Gerçekten sözün bittiği yerdeyiz.
      Üzüntünüzü derinden paylaşıyorum arkadaşlar. “Sağlık olsun, hayat devam ediyor” gibi laflar kullanmak istemiyorum çünkü bu psikolojide daha fazla can sıkmaktan başka bir işe yaramıyor.
      Çok üzgünüm 🙏🏼

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      MomisCan
      MomisCan
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 12
    • 13
    • 1 / 13