• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. gkmn
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    G
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 0
    • Konu 0
    • İleti 30
    • En İyi 16
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    gkmn tarafından gönderilen iletiler

    • RE: Green Card teslim suresi

      @ysanal 58. gündeyiz. benim ve oğlumun green cardlar hala yok. eşimin kartı yanlış hatırlamıyorsam 27 gün önce geldi. Ben ssn ve ehliyet olduğu için çok dert etmiyor olsam da, 90 gün dolar dolmaz tekrardan ofise gidip soracağım. 90 günden önce gitmeme sebebim de her yerde 90 gün bekleyin demesi. ofiste 90 gün dolmamış deyip geri yollarlar diye beklemeye devam ediyorum...

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: Amerika'da Ehliyet Almak

      Merhaba FL icin guncel ehliyet deneyimimi aktarmak istiyorum.
      Tampa Bay, Pinellas County bolgesinde yasadigimi ve buradan aldigimi belirtim oncelikle.
      Herkesin bildigi uzere DMV ofisten online randevu alinarak islemler ilerliyor. Ancak ben randevu almak istedigimde ilk randevuyu subat ayina veriyordu. Bunu gorunce ertesi gun tax collector'a (DMV) gittim ve ehliyet basvurudu icin ne yapmam gerektigini sordum. Bana direk online randevu alip geleceksin dediler. Subat ayina verdigini ve daha once randevuyu farkli bir sekilde alip alamayacagimi sordugumda da"sorry" disinda bir cevap alamadim. Bu Salı gunu yasandi.
      Moral sifir bir sekilde oradan ayrildim. Baska bir tax collectora gitmeye karar verdim ayni county'e bagli farkli bir ofise gidip yine derdimi anlattigimda hafta ici herhangi bir gun 3pm e kadar gelirseniz yazili teste girebilirsiniz dendi. Ben inanamadim hatta tekrardan sordum, kadincagiz "evet gelebilirsiniz" dedi gulumseyerek.
      1 gun sonra (carsamba) yazili test icin dmvye gittim. 30-35 dk kadar sira bekleme ve 15 dk kadar kayit, evrak isleri sonrasi meshur ekranin basina oturdum. 50 soru 40 dogru yapmak gerekli bildiginiz gibi. Sorular 3 secenekliydi. Calistigim testlerde hep 4 şık vardı ama sinavda 3. Sinav toplam 18dk surdu. FL'da 2 hafta arac surdukten sonra zaten kurallari ve ulkemizden farkli olan uygulamalara alisiyorsunuz. Bunun ben testte cok faydasini gordum. Neyse testi gectikten sonra yine sira numarasi alip bir bekleme sonrasi islem yapan bankoya gectim. Tebrik dilekleri sonrasi direksiyon sinavi icin randevu almak istedigimi soyledim. Yine subat ayi.... ne varmis bu subatta. Daha once yok mu diye defalarca sordum ama malesef yok dedi islemimi yapan kisi. Yine boynu bukukler seklinde ciktim DMV den ama neyse testi gectik en azindan diye kendimi teselli ediyordum. Ayni gun aksam evde otururken online sisteme girip bir randevu sistemine bakim dedim. Bana dmv deki gorevlinin dedigi gibi 4 Subat oncesi hic bosluk yoktu, ama..... 5 Ocak saat sabah 9:30'a bos bir tane randevu var. Birisi iptal etmis...Hemen bu randevuyu aldim. Cuma sabahi da direksiyon sinavini gectikten sonra oglen 1 gibi ehliyetim cebimdeydi.
      Ilk gittigim ofisteki gorevlinin sozu ile hareket etseydim subata kadar yazili sinav icin bile randevu alamayacaktim. Sali gunu baslayan surec cuma ehliyet alarak sonuclandi halbuki. Bu gibi durumda bir kac yerde sansinizi denemenizi siddetle tavsiye ederim.

      Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: Florida

      @murat1234 biz 3 haftadır Dunedin'da yasiyoruz. Geldigimizden beri ne bir kertenkele, ne timsah ne de dikkat cekecek bir bocek vs. gormedim. Biraz abartiliyor bence. Oturdugumuz site icinde 2 tane gol var ve dikkat timsah tabelalari mevcut. Yonetime gercekten timsah var mi diye sordugumda "florida'da yasal olarak tatli su kenarlarina bu tabelayi koymak zorundayiz" dediler. 3 yil once 1 kere yavru (1m civariymis) bir timsah geldi 6 gun sonra gitti demislerdi. Evet timsah burada bir yasam gercegi ama ortalarda da sizi kovalamiyorlar 🙂 evcil hayvan ve ufak cocugunuz varsa su kenarlarina daha dikkatli yaklasmaniz gerekli sadece.
      Kasirga konusunda da biz 47 yildir direk kasirga yemeyen tampa bay bolgesini sectik yasamak icin. Boca cok guzel eve ama kasirga olayi bizim kafamizi bulandirdi. Burada (Dunedin, Clearwater) yasayan yerlilerle de kisa bir konusma yapmistim ve bu konuyu sordugumda "florida'da olunabilecek en guvenli yerdesin" cavabini vermislerdi.

      Florida içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: Florida

      @EasternStar rutubet ve sıcaklık benzer sekilde seyir ediyor. Mersinde dogup buyumus biri olarak "nem insanin kendine yaPışanı giymesidir" diye takilirdik. Burasi da ayni ayarda 🙂

      Florida içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      @AE123 yazılı talimat ile ben hallettim. Tek Tek uğraşmak hem zaman hem de her transfer için ayrıca masraf ödemek anlamına geliyor.

      Bankacılık içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      @avc enparada kesinti 150 TL sabit. aracı banka da 30-35 dolar gibi bir sey kesti. BOFA 15 dolar.

      Bankacılık içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      Enpara hesabından ben tüm paramı geçen hafta ABD'deki BOFA hesabıma attım.
      Enpara max. 40,000 usd limit dese de 40 bin dolara izin vermedi. 1 milyon TL'ye denk gelen tutarı yollayabiliyorsunuz. Bu transferi yaptıktan sonra size 10 gün boyunca başka bir para transferi izni vermiyor online/mobil bankacılıktan. Ben bu tutarı acil olarak lazım olduğu için yolladım ve aynı gün hesaba girdi BOFA'da. Kalan paranızı aktarmak için de beklemek istemiyorsanız, yazılı talimat yollayarak alabiliyorsunuz(tutardan bağımsız olarak). Zor bir işlem değil telefondan 2dk bir dilekçe fotografı ve kimliğiniz ile kendi fotografınızı yolluyorsunuz eposta olarak . Zaten dilekçe örneğini mail atıyorlar. Amerika'ya neden paranızı çıkardığınızı da dilekçede belirtmeniz ve bunu destekleyen evrak/ları da eposta ekine koymanız gerekli. Amerika' ya taşındığım için paramı transfer etmek istiyorum dedim ve araç registration ve kira sözleşmesinin ilk sayfalarını yolladım. Para transfer talebinin onaylandığına dair bir eposta geliyor ve birkaç saat sonrasında telefon ile aranıyorsunuz güvenlik doğrulaması için. Burada enpara'da kayıtlı telefonunuzun yurtdışına açık olması önemli yoksa aramayı alamazsınız ve transfer onayı veremezsiniz. Telefonda para transferini onayladıktan yaklaşık 4-5 saat sonra (tatil günü değilse) parayı Amerika hesabınızda görebilirsiniz. Benim tecrübem bu şekilde oldu enpara ile.

      Bankacılık içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      @warmgrey ne kadar bir tutar için bu kesinti acaba?

      Bankacılık içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: [Arşiv] DV2023 Mülakat Deneyimleri

      @Fire-Family kulagınızı, gözlerinizi bu tarz insanlara karşı kapamak en iyisi. Anne, baba dahi olsa gerçekten "hı hı tmm" deyip gecip gitmek en guzeli. Herkes kendi dogrularindan bahseder ama senin hayalin ne? Beklentin ne? Sormaz bile. Bir holdingde muhendis olarak calisma hayatima basladim 15 yil once. 4 yil dayanabildim. Burasi bana gore degil dedim istifa ettim kıyamet koptu. Vay orasi birakilir mi millet kendini yirtiyor girmek icin vs. Vs. Milletten bana ne dedim ticarete girdim ciddi kredi cekip. Ayni evin icinde annem 7 ay gunaydin bile demedi bana bu yuzden. 11 yil gecti. anne baba rahmetli oldu bu surec icinde, ben cok guzel bir konuma geldim gerek ekonomik gerekse calisma sekli olarak. Oturdugum yerden para kazanir oldum. Simdi ailede yapamazsin diyen kim kaldiysa imreniyor, cekemiyor.
      Amerika macerasi basliyor simdi. Ayni filmi tekrardan izleme durumu... deli misin manyak misin, bu is birakilir mi sirlet kapanir mi vs vs...
      Diyecegim o siz hayalinize odaklandiktan, kendinize guvendikten sonra gerisi fasa fiso.. motivasyonunuz tamsa hersey zaten guzel olacaktir. Ozellikle ilk 1 yıl zor gececektir diye dusunuyorum herkes icin. 10k$ la da 1m$ la gitse de. Sonra yavas yavas isler rayina girince desteklemeyen istemeyen herkes değisiyor...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: Dolar Çıldırdı

      @Rhonster valla son 4.5 ay umarım. Bileti aldik 18 Aralıkta Tampa'dan foruma giriyor olmayı umuyorum 🙂 vergi mergi hcbirseyi dusunmeden... Buradan sonra ABD hatta ozellikle.Floridadaki vergiler yokmus gibi gelecek heralde. Gelir %40 kdv %20 yok muhtasar yok ötv yok mtv....

      Gündem ve Sohbet içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: Dolar Çıldırdı

      @Rhonster valla bunlar vatandaşlık vergisi der, kelle vergisi der amak isterse bir yoluna koyar alırlar. Araba yüküyle vergi odeyen biri olarak sunu soyleyim, abd vatandasligimi alim gerekirse tr vatandasligindan bile cikarim bu ihniyet hala devam ediyorsa... gerci vatandasliktan cikmak icin bile vergi borcu olmamasi gerekiyor. 🤣

      Gündem ve Sohbet içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: Dolar Çıldırdı

      @Rhonster bizden mtv yi fazladan alirken nasil aliyorlarsa bence onlardan da alabilirler. Hak hukuk yok ne de olsa... derebeyligi gibi dedim olacak mantigi...

      Gündem ve Sohbet içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: Amerika'da Yaşanacak Eyalet ve Şehrin Seçimi

      @Ömer-Şerif-BAYAZIT yani önermek için tecrübe lazim. Ben hic gitmedigim icin sadece hemen hemen 2 yillik internet arastirmasi sonucu nacizane fikrimi soyleyebilirim. Florida icin en iyi seceneklerden biri gibi duruyor Orlando, biz tercih etmesek de. Esinizin durumunun da Amerikada bir sikinti yasatacagini hic ama hic dusunmuyorum. Bu tip ayrimciliklarin hos gorulmedigi bir ulke ama 5 parmagin besi de bir degil tabi. Arada, bir kilcik cikip can sikabilir. Bu sadece sizin icin degil oraya gocmen olarak giden hepimiz icin gecerli bir durum zaten.

      Eyaletler içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: [Arşiv] DV2023 Mülakat Deneyimleri

      @idilgokcen 28 Temmuz girdik mulakata. Bugun issued oldu.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: Amerika'da Yaşanacak Eyalet ve Şehrin Seçimi

      @Ömer-Şerif-BAYAZIT Orlando'da aile için Lake Mary ve Dr. Phillips aileiler için çok iyi şeklinde bir kanıya varmıştık biz 7 ay sonunda. Siz de muhakkak araştırmışsınızdır zaten.

      Eyaletler içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: [Arşiv] DV2023 Mülakat Deneyimleri

      @Serkan-YILDIZ Tebrikler, yeni hayatınızda başarılar.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: [Arşiv] DV2023 (2023 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Erdoğan-0 simdiden basarilar dilerim. Sıkıntısiz alırsınız umarım. iyi dusun iyi olsun demisler.👍

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: Amerika'da Yaşanacak Eyalet ve Şehrin Seçimi

      @dogibakan biz de ailecek baya bir araştırdıktan sonra Floridaya karar kılmıştık. Hala da bu kararımız doğrultusunda ilerleyip Aralık ayı içinde Florida, Tampa'ya gideceğiz. Eyalet olarak TX ve FL dan baska bir eyalet ilk olarak dusunmemistik.
      Sehir olarak Orlando ve Tampa ile Miami'nin kuzeyinde kalan Boca Raton bolgesini arastirabilirsiniz. Boca Raton ve cevresi cok guzel, nezih olsa da yasam maliyetleri ve en onemlisi fırtına sezonunda bolca tokat yemesi bizim icin degerlendirme disinda kalmasina sebep oldu.
      Orlando cok guzel bir sehir, hatta gidecegimiz Tampa'dan da guzel oldugunu dusunmekteyim imkanlar acisindan. lakin denize 1,5 saat arac surerek ulasacaksam ne isim var benim Florida'da dedigimiz icin orayı da eledik biz sahsen. Buradaki maksat gidelim yuzelim degil, denizi görmek 🙂 hayatimi deniz kiyisinda gecirmis, surekli denizle hasir nesir olmus biri olarak denizden uzakta yasamama takintim var. Benim gibi bir durumunuz yoksa Orlando guzel secenek olabilir. Tampa yanlis hatirlamiyorsam FL'nın en temiz sehri secilmisti. Gayet guzel bir sehir. Amerikanin en iyi kumsallarina 30 dk mesafede. Kira ve yasam maliyeti Boca Raton'a gore dusuk Orlando'ya gore bir tık yuksek. Tabi bu durum sehirde hangi bolgede yasadiginiza gore degisir. Ilk etapta sadece internet uzerinden arastirma ile ve orada yasayan arkadas, tanidiklara sorarak hareket edebildigimiz icin net bir karar vermek zor. Su an icin bizim hedefimiz Tampa'da clear water ve westchase bolgeleri. Ev buluruz bulamayiz.... bazi seyler de gitikten sonra sekillenecek. Soylemeden gecmeyim Tampa secmemizdeki en buyuk sebeplerden biri de 1940 tan beri direk olarak hicbir kasırganın sehri vurmaması. 40-50 mil ile sıyırıp geciyor. Bu bizim icin onemli bir kriterdi, aklinizda bulunmasi acisindan soyleyim.

      Eyaletler içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: [Arşiv] DV2023 (2023 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Erdoğan-0 tek kişiyseniz sahsen bir problem olacağını düşünmüyorum. Ama orada kendinizi belirli bir süre idare edecek bir tutar da hesapta olmasi gerekli. Bu tutar ne kadar? Kim bilir? Mulakatinizi gerceklestiren konsolosluk gorevlisine gore degisir, gideceginiz eyalete gore degisir.. Şahsi görüşüm 8000 -10000$ Altında kalmamak yönünde. Belki 5000$ la vizebalan da vardır, dediğim gibi bu benim şahsi görüşüm. Siz ne kadar bulabiliyorsaniz hesaba atmaya calisin, elinizden geleni yapin. Sonrası zaten konsolosluğa kalmış olay. Bu sebeole red alan duymadim ama, AP ye bırakıp sponsor istiyorlar.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • RE: [Arşiv] DV2023 Mülakat Deneyimleri

      @emiroz hayırlı olsun vizeniz. Yeni hayatınızda başarılar, mutluluklar dilerim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      G
      gkmn
    • 1
    • 2
    • 1 / 2