Arkadaşlar merhaba, bizim mülakat deneyimimiz Bosna Hersek üzerine oldu. Türkiyeden oldukça farklı. 28.07.2022 tarihinde saat 09.00 da mülakat için Saraybosnadaki Amerikan büyükelçiliğinde sabah 08.30 da hazır olduk. Türkiyenin aksine cep telefonu, bozuk para, anahtar vb metal esyalar yanımızdaydı ve içeri girişte bizden teslim aldılar çıkışta iade ettiler.
İçeri girdikten sonra 10 dakika kadar bekledik ve ilkin çağırıldığımız bankoda ( numaratör yok, içeri giriş sırasına göre ) evrakları teslim ettik. Türkiyeden götürdüğüm birçok belgeyi istemediler. Aldıkları belgeler pasaport, doğum belgesi, adli sicil evrağı, evlilik cüzdanı, askerlik belgesi ve diploma bu evrakların hepsi ingilizce yeminli tercüman imzalı çevrisi yapılmıştı. Bunun dışında aklınıza gelen başka hiçbir evrak istemediler banka hesap dökümü, tapu vs ben yanımda götürmüştüm istemediler. Evrakları teslim ettikten sonra yan bankoya geçerek vize ücreti olan 330 dolar çarpı 4 kişi için 1320 doları Kredi Kartı ile ödedim nakitte kabul ediyorlardı ama ben kredi kartı ile ödemeyi tercih ettim. Daha sonra bize ödendi faturasını vererek yan bankoya mülakat bankosuna geçmemiz istendi. Şans eseri mülakatı yapan konsolos Türkçe biliyordu ve gayette güzel Türkçe konuşuyordu. Bize 3 soru sordu. Şuan ne iş yaptığımız, orada kimin yanına gideceğimiz ve üniversite de hangi bölümden mezun olduğumuzu sordu. Daha sonra sarı bir kağıt vererek vizeniz hayırlı olsun DHL kargo ile iletişime geçin dedi. Sanırım toplam konsoloslukta kalış süremiz 30 dakikayı bulmamıştır. Aynı gün 2-3 saat sonra vizelerimizin issued olduğunu sistemden gördüm ve akşam DHL ofisine giderek pasaportlarımızı teslim aldım. Bütün vize işlemleri ve pasaportlarımızı teslim alma süresi 08.30da mülakata gittik ve aksam 16.30 da pasaportları teslim aldık. Darısı tüm mülakat bekleyen arkadaşlarımız için...
bozer340 tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
-
RE: [Arşiv] DV2022 (2022 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Arkadaslar merhaba, ben almanya dogumluyum ve istanbulda yasiyorum. Dogum belgesi lazim oldugu icin evde aradik taradik ama dogum belgesine ulasamadik. Daha sonra dogum belgesi almak icin alman konsoloslugu ile iletisime gectim ve onlarin yonlendirmesi dogrultusunda dogum belgesi almanyadan geldi. Uygulamaniz gereken adimlar, dogdugunuz bolgenin standesamti ile iletisime gecmeniz gerekiyor. Dogdugunuz ilce standesamti ile telefon veya e mail yolu ile iletisime gecin. Onlar size birkac soru soruyor anne adi, soyadi dogum tarihiniz sonra evraginiza ulastim diyor ve bir hesap numarasi vererek 10.5 Euro odemenizi talep ediyor. Siz odemeyi gerceklestirdikten sonra ev adresinize turkiyeye postalaniyor. Bize 1 haftada geldi.
-
RE: [Arşiv] DV2022 (2022 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Arkadaslar merhaba, bizde 2022 talihlisiyiz azonce kcc den mail geldi. Ds260 formunu yanlis yazmistim ve kcc ye konu ile ilgili mail atmistim azonce mail geldi ve formlar acildi. Kcc ye mail atma tarihim 09.05.2021. Nerdeyse 1 ayda geri donus oldu. Formlarini actirmak icin bekleyen arkadaslarima haber vermek istedim.
-
RE: [Arşiv] DV2022 (2022 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@crazycells evet, belediye ile konustum sagolsunlar yardimci oldular belediye gorevlisi pztesi gunu kargoya dogum belgesi geburtzkundeyi postya koyup gonderiyor.

Cok tesekkurler -
RE: [Arşiv] DV2022 (2022 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Selami-beey hocam bizim case numarasi 20 binde
-
RE: [Arşiv] DV2022 (2022 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@knnrn ozaman biz yanlis yapmisiz, ds260 formunun acilmasi icin mail atmistik budurumda formlar acilinca duzetlmemiz gerekecek. Benim endisem formu actiramamak cunku nerdeyse 2 ay olacak daha kimsenin formunu acmadilar. Busekilde mulakata girsek sorun yasarmiyiz acaba, aslinda yanlistan ziyade turk-amerikan kavramlarinin ortusmemesinden kaynaklaniyor.