Arkadaşlar Ankara değil ama 13 kasım için bir mülakat tarihi de bana geldi. Umarım hepimiz sorunsuz tasasız hallederiz
Göktuğ Yılbaşı
@Göktuğ Yılbaşı
Göktuğ Yılbaşı tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Arkadaşlar Londra’da sürecim tamamlandı ve onayımı aldım. Uygun bir vakit bulduğumda deneyimlerimi yazacağım. Umarım bekleyen herkes de sürecini sorunsuz bir şekilde sonlandırır
-
RE: Göçmen Vize ile ABD'ye ilk girişYolculuk içinde yayımlandı
Selamlar arkadaşlar, 12 ocak akşamı LAX’den girişimi yaptım. Pasaport kontroldeki memur çok rahattı, hiçbir şey sormadı bile. Vizemi görünce önce direkt mührü bastı, sonra sarı zarfımı açıp evraklarımı kontrol etti sonra da bana kartla ilgili bilgiler verdi. Bir şey sormak ister misin diyince ICE beni durdurursa pasaportumu göstermek dışında yapmam/söylemem gereken bir şey olur mu dedim, hayır sen şu andan itibaren ABD’nin yasal bir kalıcı sakinisin bir sorun yaşamazsın bunu göstermen yeterli Amerika’da iyi şanslar diyip gönderdi
-
RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)Gündem içinde yayımlandı
@efemu35 2 hafta sonra ben de LA’den giriş yapacağım, umarım aynı memura denk gelirim

-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Bir 2nl de ben aldim, 13 kasim saat 9
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Eyupp hocam moralinizi bozmak istemem ancak bir arkadaşımız daha sizin durumunuzdaydı diye hatırlıyorum, karar öncesi APye kalmıştı ve istenilen belgeyi karara çok yakın bir tarihte tamamlayabilmişti. Pasaportunu konsolosluğa göndermesine rağmen konsolosluk arayıp vizeyi basmadan göndereceklerini söylemişlerdi. Sanırım önemli olan mülakat tarihi değil vizenizin pasaportunuza basılacağı tarih, eğer geçen hafta cumaya kadar pasaportunuza vize basılmadıysa maalesef siz de etkileniyorsunuz bu karardan
-
RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)Gündem içinde yayımlandı
@swadze Aynen oyle hocam. Ben de mart icin gitme plani yapıyodum simdi apar topar 12-13 ocak icin bilet almaya calisiyorum. Daha erkene alalım desek Christmas ve yilbasi sebebiyle maliyeti cok artiyor ama bir taraftan hak da yanar mi korkusu var. Gercekten kabus gibi bir surec oldu, dedikleri kadar varmış esas olay kazandıktan sonra basliyormus. Umarim bu sene hak kazanan herkes sorunsuz bir sekilde Amerika'da bulabilir kendini bu kadar stresin uzerine
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@ugur077 @swadze KCC’ye mail atın derim. Benim haftasonu at:London olmuştu, dün akşam mail attım bugün tarihimi öğrendim ama dvprogram’da hala değişiklik olmadı. Onu beklemektense böyle daha erken öğrenebilirsiniz
-
RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)Gündem içinde yayımlandı
@okokok her yazılana inanmak ne kadar doğru şu an o tartışılır. Açıklamalar genelde kuranın kaldırıldığı yönünde ancak dv1 vizesiyle ilgili girişler durduruldu gibi bir şey yok gibi. Redditte de bazı Amerikalılar bu kararın kongre tarafından alınmadığı için kongreden geçmeden uygulanamayacağını, sadece AOS yapacakları engelleyebileceğini yazıyor. Bazıları da ulusal güvenlik sebebiyle bu kararın uygulanabileceğini yazıyor. Birkaç saat ya da birkaç gün daha beklemeden net bir bilgi öğrenemeyeceğiz gibi duruyor şu an. Bilet alıp bileti yakmak zorunda da kalmayız umarım her şey çok karıştı bir anda
-
RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)Gündem içinde yayımlandı
@proahmet Hocam bi anda boyle paylaşınca 95k dv1 ile gidenin vizesini iptal ettiler 3 gunde sandim, aklim cikti. Paylastiginiz seyi zaten birkac gun once aciklamislardi, simdi sadece Twitter'da da paylasmislar. Ancak bu 2025 yili içerisinde iptal edilen tum vize turlerinin sayisi. 1 ay kadar once bunu 85k olarak aciklamislardi, 1 ayda 10k daha iptal edilmiş. Bunun buyuk cogunlugunun da H1B vizesi, birkac ay once başvuru ücreti 100k dolara cikarilan, ve uluslararasi ogrenciler oldugu söyleniyor genellikle haber sitelerinde
Göktuğ Yılbaşı tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: Social Security Number (SSN) ve BasvurusuVergi Sistemi içinde yayımlandı
@ahmetZ hocam takip edin derim, ben 3. hafta peşine düştüğümde ssn başvurumun hiç başlamadığını söylediler ve randevu alıp kendim yapmak zorunda kaldım. Yakınınızda bir ssn ofisi varsa oraya gidin, büyük bir ofisse biraz ricacı ve ısrarcı olursanız içerip alıp sıra numarası verebiliyolar ama küçük yerler direkt o ofisin lokal telefon numarasını verip onu arayıp sorun diyolar. İçeri alırlarsa içerdeki memurlardan, telefon numarası verirlerse o numarayı arayıp durumu anlatıp birkaç gerekli bilginizi paylaştıktan sonra telefondaki kişiden bilgi alabilirsiniz başvurunuz hakkında. Lokal ofis numaralarını aramanızı öneririm çünkü genel SSA numarası günün hangi saati ararsanız arayın bekletiyor, 1-1.5 saat bekledim sıra gelmedi hiç. Eğer başvurunuz başlamadıysa size manuel başvuru yapmanız için randevu veriyolar ama tek bir ofisle kalmayın, birkaç tane farklı ofisi gezip şansınızı deneyerek daha erkene randevu bulabilirsiniz. Biraz uzun bir cevap oldu benim sürecim böyle geçti o yüzden belki size de bir faydası dokunur diye ayrıntılı yazdım. Tabi umarım bunlara hiç gerek kalmadan birkaç gün içerisinde otomatik gelir SSN numaranız

-
RE: Göçmen Vize ile ABD'ye ilk girişYolculuk içinde yayımlandı
@mesut57 Ben de Ingiltere’den buraya Lufthansa biletiyle geldim. United Airlines uçuşuydu ama bileti Lufthansa sattı, sorunuz varsa bana da yazabilirsiniz
-
RE: Göçmen Vize ile ABD'ye ilk girişYolculuk içinde yayımlandı
@apexcruel hayır hocam telefonla aldım. Online almaya çalıştığınızda sistem ssn olmadan hesap açtırmıyor saçma bir şekilde, hesap açmadan da randevu aldırmıyor ya da ben beceremedim bilmiyorum. Ssa için genel bir numara var internette ama maalesef onu da günün hangi saatinde ararsanız arayın sadece bekletiyor, sabah 8de de arayıp 1 saatten fazla bekledim öğleden sonra da değişmedi. Direkt ofislere gittiğinizde genel numara dışında o ofise ait bir numara veriyolar ancak öyle telefon üzerinden randevu alabildim. Bu kadar ayrıntılı anlatma sebebim, online alamazsanız en azından geldiğinizde bilginiz olsun
-
RE: Göçmen Vize ile ABD'ye ilk girişYolculuk içinde yayımlandı
Merhaba, benim de bir sorum var, cevaplayabilirseniz çok sevinirim. Benim de hala ssn numaram gelmedi, bugün peşine düştüğümde hala uscis tarafından işlemin başlatılmadığı ve ssa’ya bir başvuru olmadığını öğrendim. 2 tane lokal ofisi zorlayıp 15 gün sonrasına randevu alabildikten sonra belki walk in kabul ederler diye LA Downtown’daki sanırım burdaki en büyük SSA ofisine gittim. Orda walk in olarak içeri aldılar ama sadece randevu vermek için alabileceklerini ve artık randevusuz başvuru yapılamayacağını söyledi bana memur. Esas sorum ise şu; gişede konuştuğum personel bana haftaya randevu verebileceğini ancak hem ordan başvuru yapılırsa hem de uscis tarafından başvuru yapılırsa adıma 2 farklı numara çıkabileceğini ve bunun da düzeltilmesinin aylar süren büyük bir sorun olduğunu söyledi. O yüzden 15 gün sonra olan randevuyu değiştirmememi ve 15 gün daha beklememi önerdi. Daha önce buna benzer bir şey yaşayan ya da duyan var mı? Yoksa memurun uğraşmamak için beni geçiştirdiğini mi düşünmeliyim? Memur öyle diyince ister istemez 15 gün sonra da başvuru yaparsam aynı sorun olur mu diye sordum ama o zaman en azından 1 ay geçmiş olur ve uscis’ın atladığına daha emin olursun gibi bir şey söyledi ama yine de 15 gün sonra direkt başvuru yapma işi de kafamı karıştırdı böyle olunca
-
RE: Adres Kaniti (Proof of Address)Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
@ATS16 Teşekkür ederim, önerinizi dikkate alacağım. Bilgi almak icin gittiğimde öyle söyledi gişedeki personel ancak supervisor sorun yaratır mı sonradan bilmiyorum. Ssn henüz gelmediği için işlemlere başlayamadım ancak hallettikten sonra benden sonra gelecek arkadaşlara da yol göstermesi açısından paylaşırım.
-
RE: Adres Kaniti (Proof of Address)Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
@ATS16 Tesekkur ederim paylasiminiz icin, bunu bana cikti olarak da verdiler ama ilk basta buna baktigimda seçeneklerden ayri ayri 2 tane olmasi lazim gibi düşünmüştüm ama sorduğumda bank records olarak bankadan 2 aya ait statement almak bile geçerli dediler. Bu sebeple belki @mertcanaydin da sorarsa orda da boyle bir sey kabul edebilirler diye düşünerek yazdim

-
RE: Adres Kaniti (Proof of Address)Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
@mertcanaydin hocam ben los angelesta dmv’ye sorduğumda bankanın 2 aylık statement’ı ya da kredi kartı için gelen letter ve bank statement birlikte olur dediler. Bi gidip sorun isterseniz banka üzerinden alınacak 2 belge kabul ediliyor gibi söyledi bana
-
RE: DV2026 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@drbaykal aa çok çabuk gelmiş sizin adınıza çok sevindim, aynı gün girmiş olmamıza rağmen bende hala haber yok. SSN olmayınca da hiçbir şey yapamıyomuş gibi hissediyor insan ben de yolunu gözlüyorum

-
RE: Göçmen Vize ile ABD'ye ilk girişYolculuk içinde yayımlandı
@drbaykal okudum yazdığınızı sizin biraz stresli olmuş
londra’da sağlık kontrolünden sonra bana bir şey teslim edilmeyip direkt konsolosluğa gönderilmişti sonuçlar o yüzden bende böyle bir şey olmadı. Ayrıca 1 sene olayı yanlış anlaşılma olabilir. Benimle ilgilenen kadın memur eğer 1 senenin dolmasına az bir zaman kala hala greencard sana gelmemiş olursa uscis ile iletişime geç durumla ilgili ama o kadar kalacağını sanmıyorum o genelde süreçte eksik veya hatalı bir şey varsa oluyor dedi -
RE: Göçmen Vize ile ABD'ye ilk girişYolculuk içinde yayımlandı
Selamlar arkadaşlar, 12 ocak akşamı LAX’den girişimi yaptım. Pasaport kontroldeki memur çok rahattı, hiçbir şey sormadı bile. Vizemi görünce önce direkt mührü bastı, sonra sarı zarfımı açıp evraklarımı kontrol etti sonra da bana kartla ilgili bilgiler verdi. Bir şey sormak ister misin diyince ICE beni durdurursa pasaportumu göstermek dışında yapmam/söylemem gereken bir şey olur mu dedim, hayır sen şu andan itibaren ABD’nin yasal bir kalıcı sakinisin bir sorun yaşamazsın bunu göstermen yeterli Amerika’da iyi şanslar diyip gönderdi