Antikor Testi ve Aşılar İle İlgili
Değerli forumdaşlar,
Her ne kadar cn yüksek olsa da ve henüz nasıl bir yol izleyeceğimiz belli olmasa da bu konuyu aradan çıkarmak adına bir süredir detaylı araştırıyorum.
Gittiğim yaklaşık 9 ayrı Devlet hastanesinin hiç biri istenen antikor testlerinin tamamını yapamıyor. Özel hastanelerden olumlu cevaplar aldım ancak istedikleri fiyatlar, sağlık mülakatına gireceğiniz hastanelerin alacak olduklarından çok daha yüksek. Örneğin bir hastane tüm antikor testleri ve aşılar için 217bin TL/kişi başı fiyat çıkardı.
Son olarak bana yakın olduğu için Adnan Menderes Üniversitesi Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları Bölümü'ne sordum. İlk aldığım yanıt; testlerin tamamını yapamayacakları konusunda idi. Bu cevaptan tatmin olmayarak laboratuvara gittim ve onlara sordum. Lab sorumlusu ablamız elimdeki listeyi alarak araştırmaya gitti. Yaklaşık 30 dk lık bir süre sonunda yanıma gelerek tüm testleri ve aşıları yapabileceklerini söyledi. Testlerden bazıları dış lab a gideceği için 2 ay sürer dedi. Gitmeden önce tarihi buna göre ayarlayarak randevu alın, aşılar için de seyahatten 1 hafta önce gelin yeterli dedi.
28 Ağustos tarihli yeni kural sonrası henüz nasıl bir yol izleyeceğimiz belli olmadığından dolayı kafalarda soru işareti varken, son dakika geçici oturum gerekir, oldukça erkenden gitmek gerekir ihtimalini de düşünerek son dakika uğraşmamak adına 2 hafta önce üniversiteye giderek eşimle berabet antikor testi istedik.
Doktor önce istediğimüz testlerin tamamının olmadığını tekrar söyledi. Kendisine lab daki ablanın verdiği bilgileri aktardığımda sistemden defalarca bakmasına rağmen bulamadı. Akabinde lab a giderek ilgili ablayı bulduk. Kendisi, sistemde hangi testin hangi kırılımda olduğunu belirten bir not kağıdı vererek bizi yeniden doktora yönlendirdi. Doktor bu bilgilere göre tüm testleri sisteme girdi. Akabinde biz de kan vermeye gittik. Sadece Boğmaca için Covid gibi ağız ve burundan sürüntü örneği alıyorlar. Bu şekilde antikor testi için eksiksiz işlem yapmış olduk ve sonuçları beklemeye başladık. Bazıları e-nabız a hemen düştü. Kalanı da zamanla düşecektir.
Velhasılı bu deneyim, bu konuda soru işareti olan yada sıkıntı yaşayanlara bir yol gösterecektir diye düşünüyorum. Üniversite hastanelerinde bu konunun çözümü var. Önce lab a sorup sonra doktora giderseniz, biz de yok deyip sizi başlarından savma durumunu tamamen ortadan kaldırmış olursunuz. En güzel tarafı ise SGK güvenceniz varsa hepsi tamamen ücretsiz...
Herkese sürecinde kolaylıklar dilerim
