• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. orhancengizk
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 2
    • Takipçiler 3
    • Konu 5
    • İleti 136
    • En İyi 79
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    orhancengizk

    @orhancengizk

    Senior Software Developer
    HAM Radio Operator TA3TT
    İzmir-Adana

    177
    İtibar
    625
    Profil Görüntülemeleri
    136
    İleti
    3
    Takipçiler
    2
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:
    İnternet Sitesi www.linkedin.com/in/orhancengizk/ Konum Izmir Yaş: 54

    orhancengizk Takip etme Takip Et

    orhancengizk tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      Bir yaşam maliyeti örneği de ben vermek istiyorum:
      Eşim ve ben aylık yaklaşık 8,500-9,000$ kazanıyoruz, ancak yaşadığımız yerdeki giderler de buna bağlı olarak yüksek olduğunu belirtmeliyim,
      Birde bulunduğumuz county de aslında olabildiğince ekonomik yaşamaya çalışıyoruz..
      Bu konuda nerede hata yapıyoruz bir türlü işin içinden çıkamıyorum. Amerikan rüyası denilen şeyi ben yakalayamadım malesef.
      İşin açıkcası burada bu kadar kazanıp böyle harcamak yerine mesela Houston'da 5,000$ kazanmak daha iyi sanki...
      Ciddi ciddi relocation yapmayı düşünmeye başladık...

      Aylık gelir gider tablosu kabaca şöyle:
      Aylık kazanç ortalama : 9,000$
      Mortgage aylık ödeme : 3,500$ (uzun vadeleri sevmediğimden 10 yıllık tercih etmiştim, bu sebeple biraz yüksek olabilir)
      Aile mutfak giderleri : 1,500$
      Kredi kartı : 1,500$
      Elektrik : 150$
      Su : 200$
      Telefon faturaları : 200$ (2 adet)
      Internet + digital tv : 120$
      Araç yakıt + sigorta vs : 1000$
      harçlık, sosyal f. ve diğer giderler : 1,000$
      -----------------------
      toplam 9,170$

      Bi türlü bütçeyi tam denk getiremiyorum, maaş dönem sonunda cebimde çok cüzi rakamlar kalıyor.
      Örneğin burada bir mc donalds a gittik, oğluma bir chikken royale menu ve kendime bir bigmac burger söyledim toplamda 65$ tuttu.
      Mesela burada benzinin galon fiyatı : 27$
      1 kg standart daha biftek 100$

      (mesaj ironi içerir, rakamları tl ye çevirip İzmir e uyarlayınca kabaca bu çıkıyor)

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2023 Sohbet Odası

      Forum, "Amerikanın Giriş Kapısı" hissi veriyor adeta, bu sebeple hiçbirimiz kopamıyoruz...
      Kazanamayınca, önce bir hayal kırıklığı, sonrasında da yeni umutların yeşermesi ile tekrardan buraya dönüyor insan. Tilki ve Kürkçü dükkanı misali... 😃

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2020 bekleme odası

      Herkese merhaba, İzmirden yazıyorum, bende kendim ve eşim adına DV2020 ye kayıt olduk, eşim ilkokul öğretmeni bende lgisayar yazılımcısıyım, yaşım 45. Umarım greencard hayallerimiz gerçek olur. Selamlar...

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2023 Sohbet Odası

      Başvuru zamanı yaklaştıkça şenlenmeye başladı yine buralar. Herkese selamlar, öncelikle en eski başvuru sahiplerinden başlayarak; dileyen, "gidebilme yetisine ve kararlılığına sahip olan" herkese çıkması temennisi ile 2023 sohbetleri herkese hayırlı olsun (olimpiyat açılışı gibi oldu galiba 🙂 )

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2022 Bekleme Odası

      Bir başvuru dönemi daha sonra erdi, dilerim gerçekten gitmek isteyen ve gitmeyi hak eden herkese ama özellikle de forumdaki arkadaşlara (tabii ki bana da 🙂 ) çıkar. Hayırlı olsun herkese diyelim ve bekleyenle salonundaki koltuğumuzda yerimizi alalım. Şimdi de mayıs 8 e kaç gün kaldı diye sayarız artık 🙂

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: Green Card Kazanınca Ailenizin Tepkisi Ne Oldu?

      @marti2771, içinde söyledi: Green Card Kazanınca Ailenizin Tepkisi Ne Oldu?

      babam torunu bırak git dedi:)

      😄
      Akıllı adam...

      • Hem sizin hasretinizi torunu ile giderecek
      • Hem sizin oraya kalıcı yerleşmenize engel olacak
      • Hemde yanılırda siz kalıcı olursanız; kendilerini de aldırmanız için torunu, rehine olarak kullancak 😅 😅 😅
      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      @semavi, içinde söyledi: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      Sabah sabah kufrettim bak sana 😃

      Hangi eyalet lan bu diye ioku oku oku...

      Son cumle ...

      @cryzsell forumda evli, cocuklu Izmir'li troll istemiyoruz 🙂

      @orhancengizk Valla guluyoruz aglancak halimize demekten baska bir sey gelmiyor elimden. Allah yardimciniz olsun...

      Ben 2017 basinda geldigimde 9bin liraya cogunlugun ustunde bir hayat yasaniyordu...

      😃 😃 😃

      İşin gerçeği aylık kazanç 10-11 bandında ama durum yinede yukarıdakinden farklı değil, sadece ortalama iki kişi çalışan iş güç sahibi bir aileyi tarif etmek için verdim örneği ama eğitimli ve iş güç sahibi aileler bile bu durumda iken, daha düşük gelirlerle yaşamaya çalışan tüm insanların önünde saygı ile eğiliyorum.

      Ancak şunu da unutmamak gerekir ki, insanlar hak ettiği gibi yönetilirmiş. Eğer, Amerikada böyle bir tablo olsa oradaki insanları vereceği tepki ile ülkemiz insanın verdiği tepkiyi doğru analiz etmek lazım...

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2023 Sohbet Odası

      Bende ara ara ziyaret edenlerdenim (haftada 2-3 kez), kazanamama şok'unu atlatmak zaman alıyor 😞
      Diğer yandan bu ayı saymaz isek 4 ay sonra başvuru tarihi geliyor, yeni bir heyecan, yeni umutlar...
      DV2023 için 55.000 den 85.000 e çıkacak söylentisi vardı, bu konuda bir gelişme varmı? bilgisi olan varmı? yani yasallaştımı bu konu?

      Birde katılan herkes de olduğu gibi bende ya çıkarsa umudu ile buradaki hayatımda bazı adımları atmayı erteliyorum (araba değiştirmek yada ev değiştirmek vs gibi)
      bu da ister istemez bu umut uğruna buradaki yaşamımızıda bir şekilde etkiliyor...

      Umarım forumda olan hepimize 2023 de greencard çıkar diyerek mesajımı sonlandırıyorum.
      Herkese selamlar..

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2024 İzmir Adayları Buraya (misafir de kabul ederiz)

      @anlsenturk, içinde söyledi: DV2024 İzmir Adayları Buraya

      @orhancengizk o sene bu sene diyelim İzmir'den Texsas'a doğru uçalım nasipse ✈

      Umarım gerçekten gitmek isteyen herkese çıkar, şans meleği/tanrısı/perisi o herkimse, hadi yallah istediğin yere diyerek şutlar umarım 😃
      Bende Texas cıyım, hatta Houston 🙂

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2023 Sohbet Odası

      Arkadaş, coştuk bugün maşallah.. İşten eve geldim, akşam yemeğini yiyip telefonu açtım 2-3 saatte 10 sayfa olmuş neredeyse...
      Bugün herkesin enerjisi yüksek, umarım tüm Orlando'cular, Tampa'cilar, Houston'cular ve diğer şehir ve eyaletlerin hayalini kuran herkese, hepimize şans bu yıl güler...
      Şimdi şaka konuştuklarımızi,
      7 mayıstan sonra tatlı bı telaşla konuşuruz...

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk

    orhancengizk tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: DV2027 Sohbet Odası

      Evet, sistemin bu yıl tamamen iptal olduğuna bende inanmıyorum, yazdıklarınız bence de gayet umut verici...

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2026 Sohbet Odası

      Çok sakin buralar.. Mayıs a da 3 aydan az zaman kaldı.
      Eskiden sayaç vardı, bi ara dv26 için de aktif di ama göremedim şimdi?

      Zaman azaldıkça hareketlenecektir mutlaka ama sayaç aktif olsaydı güzel olurdu.
      Herkese selamlar.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: (B1/B2) Ziyaretçi Vizeleri: İŞ, TURİZM, TIBBİ TEDAVİ

      @tufank, içinde söyledi: (B1/B2) Ziyaretçi Vizeleri: İŞ, TURİZM, TIBBİ TEDAVİ

      @orhancengizk B1/B2 vizesi alacak her aile üyesi için ayrı ayrı DS-160 formu doldurmanız gerekiyor. Çocuk için olan formda zaten bazı alanlar kapalı olacak , daha sade bir form karşınıza çıkacak. Görüşmeye birlikte girip vize almak istiyorsanız AIS üzerinden bir grup randevusu oluşturmanız ve sonra aile bireylerini de dahil edip randevu almanız lazım. Eğer çocuğunuz da görüşmeye gelsin istiyorsanız bu şekilde ilerleyebilirsiniz. ( ben öyle tavsiye ederim). Eğer çocuğa sonra vize alacaksanız, sizin vizeniz onaylandıktan sonra çocuğunuz için DS-160 formu doldurulup AIS kaydı yapılmalı. Mülakatsız vize onayı gelirse, posta yoluyla alabilirsiniz. Ama uygun görülmezse yine görüşmeye çağırabilirler.

      @tufank Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim 🙏🏼

      Ziyaretçi ve Turist Vizeleri (B1/B2 ve C) içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: (B1/B2) Ziyaretçi Vizeleri: İŞ, TURİZM, TIBBİ TEDAVİ

      Merhaba,

      Eşim adına B1/B2 için DS160 doldurdum ve yanında gidecek kişiler için kendimi ve oğlumu yazdım, vize mülakatında vize üçümüze de mi veriliyor yoksa her bir aile üyesi için DS160 ı yeniden mi doldurmam gerekiyor?

      Eğer ayrı dolduruluyor ise bende sorun olmaz ama oğlum henüz 11 yaşında? onu da bizim DS160 aynı şekilde mi dolduruyoruz?

      --

      Yada grup başvurusunu seçip ailemi grup olarak mı göstermeliydim?
      (birkaç başlık okudum ama çok sayfa sayısı olunca gözümden kaçmış labilir, daha önce cevaplandı ise özür dilerim)

      Ziyaretçi ve Turist Vizeleri (B1/B2 ve C) içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2026 Sohbet Odası

      Tekrar başvuru yaparsanız otomatik elenir, olurda kazanırsanız görüşmede yanlış yazdığınızı söylemek daha doğru olur kanaatindeyim

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2026 Sohbet Odası

      Herkese selamlar

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2025 Sohbet Odası

      @Atlantis00, içinde söyledi: DV2025 Sohbet Odası

      @seroler Aslında değerlendirecek bir şey de yok evlilik konusunda birini bulursanız direkt gidin en kolayı, eb3 deseniz eğer ki 700-900 bin TL gibi bir rakamı gözden çıkarırsınız o da çok kolay 😄30-35 bin ABD doları ya da 50 bin Kanada doları ile Kanada ve ABD vatandaşlığı almak o kadar kolay ki aslında 😄

      Selamlar, bu iş nasıl oluyor? biraz açabilirmisiniz?

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: DV2024 İzmir Adayları Buraya (misafir de kabul ederiz)

      Sevgili İzmirli ve yakın illerdeki dostlar; aramızdan kazanan var ise buraya yazarsa bir nebze olsun biz kazanamayanlar için umut olur.
      Kazanan tüm arkadaşları can-ı gönülden kutluyor ve amerikaya yerleşecekleri zamana kadarki tüm süreçlerin kolaylıkla geçmesini diliyorum.

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • RE: Kaç Yıldır Green Carda Başvuruyorsunuz Ve Çıkmıyor ?

      Ne kadar zamandır başvurduğumuz kadar, kaç yaşından itibaren başvuruyoruz o da çok önemli. Ben 7 kez başvurdum ve bu yıl da çıkmadı..

      11.başvuruda kazananlar ama ama benim yaş şu anda 51. Eğer 18-20 yaşlarında olsaydım eminim ki önümde çok daha uzun yıllar var diye şimdiki kadar kafama takmazdm sanırım...

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk
    • DV2025 İzmir Adayları Buraya (misafir de kabul ederiz)

      DV2024 den malesef beklediğimizi alamadık.
      İzmir ve çevre illerdeki kaybeden arkadaşlar. Kaybedenler Klubümüze hoşgeldiniz.

      Şaka bir yana asla ümidi kaybetmemek lazım. Herkese saygılar, selamlar...

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      orhancengizk
      orhancengizk