Selam,
SBA'in gecen sene verdigi 10.000$ hibeyle ilgili yakin zamanda gelismeler oldu. Gecen sene sadece 1000$ alanlara SBA e-mail yoluyla ulasip kalan tutarlarin basvurusu ile ilgili bilgilendirme yapmaya basladi. Gelen e-mail'de basvuru linki bulunuyor (E-mail gelmediyse farkli bir basvuru yontemi bulunmuyor), linke tikladiginizda ssn numaraniz ile giris yapiyorsunuz. Basvuru numarasi ile ssn eslesince isleme devam edebiliyorsunuz.
Basvuru adimlari gecen seneye gore biraz daha detayli, ilk sayfada genel suc gecmisi vs sorulari var. Ikinci sayfada gecen sene verilen bilgilerin (ad-soyad, adres, banka bilgileri vs) teyidi isteniyor. Ucuncu sayfa ise en detayli ve sikintili sayfa, bu sayfada bulunan tabloda 2019-2020 ve 2021'in Ocak ayindaki gross income detaylarinizi ay ay girmeniz isteniyor. Buradaki gelir degisimine gore odeme verilecek ya da verilmeyecek gibi gorunuyor.
Tablonun basligi soyle;
'Complete the monthly gross receipts for each year listed on the form. Gross receipts include all revenue in whatever form received or accrued, from whatever source. If there was a period with no sales, please enter 0. '
Bu noktada benim de sormak istedigim bir konu var. Bu bilgilere geriye donuk nasil ulasabilecegimize dair bir fikri olan var mi? 2019 yilinda tax return uzerinden verdigim bilgiler uzerinden tutarli bir veri bulmaya calisiyorum. Turbotax'de aylik bir dokum bulamadim. 2020 yili icinde karman corman olan bilgileri toparlamaya caliyorum (doordash'i, amazon'u, ups'i vs derken 6 farkli is yaptim ama dokumlere ulasabilirim sanirim). Son olarak 2021 yili icin brut dokumanlara nasil ulasabilirim bir fikri olan var mi? Izledigim bir videoda bank statementlar uzerinden bu tablo doldurulabilir diyordu ama bank statement'da gross geliri nasil gorebilirim? Benim gross'dan anladigim farkli bir sey degil degil mi?