Herkese Merhaba, Ankara muayene ve mülakat deneyimimizden bahsetmek istiyorum. Önceki tarihlerde çokça bu deneyimlerden bahsedildiği için o kısmı çok fazla detaylandırmayacağım. Özellikle bizim gibi şehir dışından gelen aile ya da kişilere yol göstermesi açısından mülakat sürecinin yanında konaklama ve seyahat ile ilgili süreçlerimizi de paylaşacağım. Öncelikle mülakat mailini aldıktan sonra sağlık muayenesi ile ilgili randevu oluşturdum. Bizim mülakat tarihimiz 16 Nisandaydı fakat üç yaşında oğlumuz olduğu için zorlanmamamız ve daha rahat olması açısından 21 Mart gününe sağlık muayenesi için randevu aldım ve eşim özel sektörde çalıştığı için (İzin problemi olmasın diye) 20 Mart 21:50'de İzmir'den Ankara'ya uçuşumuzu gerçekleştirdik. Esenboğa Hava limanına indiğimizde taksiye bindik ve önceden rezervasyon yaptırdığımız Sky Hill Otele gittik. Taksi 830TL tuttu ama Havaşa ya da Ankara Air'e binseydik toplamda 320TL gibi bir rakama gitmiş olacaktık fakat çocuk olduğu için yine de taksi daha rahat oldu. Sky Hill Oteli tercih etmemizin sebebi unganlara yakın olmasıydı ve oteldeki karşılamada hizmette iyiydi. Ertesi gün taksi ile unganların olduğu Kuğulu parka gittik 5dk kadar sürdü. Unganlar, altında kafelerin olduğu kuğulu parkın hemen yanında bir iş hanında bulunuyor. Dışarıdan baktığınızda tabelasında unganlar yazmaz, Düzen Laboratuvarı yazar. Yine oğlumuzu baz alarak randevumuzu oluştururken sabah erken saatlere değil 10.10 geçeye aldık. İyi ki de öyle yapmışız hem çocuğu rahat hazırladık hemde unganlar kalabalık değildi. İşimiz 2 saat gibi bir zamanda bitti ve üç kişi için 1.100$ ödedik. Bizim muayene olduğumuz gün cuma gününe denk geliyordu ve bizde C.tesi saat 13:00'a kadar çalıştıkları için dosyamızı alabilirmiyiz diye düşünürken yarın (C.tesi) 11:00'da dosyanızı alabilirsiniz dediler. Bizim için hem tarih ve hem de zaman açısından iyi ki böyle yapmışız dediğimiz bir süreç oldu. Dosyamızı aldıktan sonra evrak hazırlama sürecine başladık. Bize gelen evrak maili ve forumdaki adımları, deneyimleri okuyarak kontrol ede ede evrak hazırlığımızı tamamladık ve son olarak ais kaydı oluşturduk. O da üç kişi için 820TL tuttu. 16 Nisanda olan mülakatımız için 15 Nisan akşamında 21:30 da İzmir'den Ankara'ya gittik. Bu sefer tecrübeli olduğumuz için havaşa bindik (320TL) ve 30 dk sonra Armada da inip taksiye bindik (120TL) 5 dk sonra otele vardık fakat bu sefer Green Park Hoteli seçmiştik. Bunun da sebebi konsolosluğa yakın olmasıydı. Yürüyerek 15 dk, taksi ile 4 dk'lık bir mesafede idi. Yine iyi ki böyle yapmışız dedik çünkü Mülakat saatimiz sabah 8:00 deydi ve otelden çıkışta 12:00 da idi. Dolayısıyla bütün eşyaları odada rahat bir şekilde bırakıp sadece evrakları alarak sabah saat 7:05’te mülakata girmek için otelden çıktık. Taksi ile elçilik binasına ulaştık. Ben ne olur ne olmaz diye konum bakmak amaçlı yanıma sadece telefonumu aldım ve çocuğun eşyalarının olduğu çantayı, pusetini aldık. Telefonu Emanete bırakıp sıraya geçtik. Çocuklu olduğumuz için güvenlik görevlisi bizi sıranın en önüne aldı. Bahçe kısmında camlı bölümdeki memur pasaportu istedi ve yanımızda çanta, elektronik eşya olup olmadığını sordu. Biz de sadece bebek eşyası olan çantanın olduğunu söyledik. İçeri girdiğimizde görevli çantayı alamayacağını, çantadaki eşyaları pusetin altına bırakıp çantayı da dışarı bırakmamız gerektiğini söyledi. Eşim ile oğlum içeri girdiler ben de çantayı emanete bırakıp tekrar içeri girdim. Güvenlik kontrolünden geçtikten sonra bahsedilen o meşhur uzun yoldan yürüyüp diğer binaya giriş yaptım. Önce pasaportları teslim ettik ve evrak teslimi için beklemeye başladık. Burada öncelikle çocuklu aileler için güzel bir uygulamadan bahsetmek isterim. Bulunduğumuz alanda çocuklar için iki adet büyük etkinlik masası ve farklı dillerde çocuk kitapları mevcuttu ve oğlumuz uyanır uyanmaz hemen oradaki kitaplarla oyalamaya başladı. Sonra görevli yanımıza gelip ödeme yapabileceğimizi söyledi ve veznede 3 kişi için 990$ nakit ödeme yaptım. Sonra evrak teslimi için görevli bizi başka bir bölmeye yönlendirdi. Önceki deneyimlerde evrak listeleri çokça paylaşıldığı için onları tekrar burada belirtmeyeceğim ama orada ki memur banka dökümü dışında farklı bir finansal kaynağım olup olmadığını sordu. Ben de araba ruhsatı ve üzerime tapu olduğunu ve dökümlerinin yanımda olduğunu belirttim. Onları da verin dedi. Tüm evrakları teslim ettikten sonra sıra numarası verdi ve artık mülakat için numaramızın gelmesini beklemeye başladık. Mülakat sıramız geldiğinde veznede kibar Amerikalı bir hanım efendi bizi karşıladı ve önünde bulunan dosyamıza bakarak; okuduğum üniversiteyi, hangi eyalette yaşamayı planladığımızı, orada hangi işle uğraşacağımızı sordu. Hepsini yanıtladıktan sonra parmak izlerimizi aldı ve vizeniz onaylandı dedi. Bu güzel anı yaşadıktan sonra İzmir’e dönüşümüzü gerçekleştirdik ve takip eden 3 iş günü içerisinde pasaportlar elimize ulaşmış oldu. Burada forumu kuran arkadaşlara, deneyimlerini ve edindiği bilgileri paylaşan herkese gerçekten çok teşekkür ederim. Darısı süreci devam eden diğer DV2025 talihlisi ve çiçeği burnunda DV2026 talihlisi dostlarımıza olsun.
ygtoktem tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: DV2025 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
-
RE: Green card bankada para mevzusuYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@gucarslan Merhaba, Nisan ayında mülakatım var, fakat endişe duyduğum bir konu da var. İşverendim ve geçen temmuz ayında defterimi kapattım. Vergi borcum var ve bu borcun bir kısmı yapılandırmada, yapılandırılmamış kısmı ile ilgili de yapılandırma bekliyorum. Dolayısıyla vergi dairesi hesaplarıma anlık e haciz koyabiliyor. Aile Birikimimizi eşimin hesabında tutuyoruz. Birikimi benim hesabıma aktarmadan eşimin hesabında göstersek olur mu? Diğer arkadaşlara da faydalı olması açısından şöyle bir bilgi vermek isterim. Ocak 2025 te mülakata giren bir arkadaşla iletişime geçtim. Mülakat ile ilgili şöyle bir paylaşımda bulundu; Biz mülakat onayı aldık ama bizden önceki dört kişi hesaplarında yeterli para olmadığı için AP ye kaldılar ve kendilerinden sponsor istendi dedi. Üç kişilik bir aileyiz ve hesapta olması gereken para en az para 25.000$ diye biliyorum. Bu bakiyeyi hesaba koyabilirim fakat beni düşündüren kısmı yukarıda belirttiğim problem. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Teşeklkürler.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@ugursway Bilgilendirmeniz için çok teşekkürler.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Arya hayırlı olsun. Adınıza sevindim. Darısı başımıza.
-
RE: DV2025 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Flight101 İyi dilekleriniz için teşekkürler. Hepimiz için inşaalah

-
RE: DV2025 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@ATS16 İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

ygtoktem tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: DV2025 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@ATS16 İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

-
RE: DV2025 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Flight101 İyi dilekleriniz için teşekkürler. Hepimiz için inşaalah

-
RE: DV2025 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@arzemo teşekkür ederim. Sağolun

-
RE: DV2025 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Herkese Merhaba, Ankara muayene ve mülakat deneyimimizden bahsetmek istiyorum. Önceki tarihlerde çokça bu deneyimlerden bahsedildiği için o kısmı çok fazla detaylandırmayacağım. Özellikle bizim gibi şehir dışından gelen aile ya da kişilere yol göstermesi açısından mülakat sürecinin yanında konaklama ve seyahat ile ilgili süreçlerimizi de paylaşacağım. Öncelikle mülakat mailini aldıktan sonra sağlık muayenesi ile ilgili randevu oluşturdum. Bizim mülakat tarihimiz 16 Nisandaydı fakat üç yaşında oğlumuz olduğu için zorlanmamamız ve daha rahat olması açısından 21 Mart gününe sağlık muayenesi için randevu aldım ve eşim özel sektörde çalıştığı için (İzin problemi olmasın diye) 20 Mart 21:50'de İzmir'den Ankara'ya uçuşumuzu gerçekleştirdik. Esenboğa Hava limanına indiğimizde taksiye bindik ve önceden rezervasyon yaptırdığımız Sky Hill Otele gittik. Taksi 830TL tuttu ama Havaşa ya da Ankara Air'e binseydik toplamda 320TL gibi bir rakama gitmiş olacaktık fakat çocuk olduğu için yine de taksi daha rahat oldu. Sky Hill Oteli tercih etmemizin sebebi unganlara yakın olmasıydı ve oteldeki karşılamada hizmette iyiydi. Ertesi gün taksi ile unganların olduğu Kuğulu parka gittik 5dk kadar sürdü. Unganlar, altında kafelerin olduğu kuğulu parkın hemen yanında bir iş hanında bulunuyor. Dışarıdan baktığınızda tabelasında unganlar yazmaz, Düzen Laboratuvarı yazar. Yine oğlumuzu baz alarak randevumuzu oluştururken sabah erken saatlere değil 10.10 geçeye aldık. İyi ki de öyle yapmışız hem çocuğu rahat hazırladık hemde unganlar kalabalık değildi. İşimiz 2 saat gibi bir zamanda bitti ve üç kişi için 1.100$ ödedik. Bizim muayene olduğumuz gün cuma gününe denk geliyordu ve bizde C.tesi saat 13:00'a kadar çalıştıkları için dosyamızı alabilirmiyiz diye düşünürken yarın (C.tesi) 11:00'da dosyanızı alabilirsiniz dediler. Bizim için hem tarih ve hem de zaman açısından iyi ki böyle yapmışız dediğimiz bir süreç oldu. Dosyamızı aldıktan sonra evrak hazırlama sürecine başladık. Bize gelen evrak maili ve forumdaki adımları, deneyimleri okuyarak kontrol ede ede evrak hazırlığımızı tamamladık ve son olarak ais kaydı oluşturduk. O da üç kişi için 820TL tuttu. 16 Nisanda olan mülakatımız için 15 Nisan akşamında 21:30 da İzmir'den Ankara'ya gittik. Bu sefer tecrübeli olduğumuz için havaşa bindik (320TL) ve 30 dk sonra Armada da inip taksiye bindik (120TL) 5 dk sonra otele vardık fakat bu sefer Green Park Hoteli seçmiştik. Bunun da sebebi konsolosluğa yakın olmasıydı. Yürüyerek 15 dk, taksi ile 4 dk'lık bir mesafede idi. Yine iyi ki böyle yapmışız dedik çünkü Mülakat saatimiz sabah 8:00 deydi ve otelden çıkışta 12:00 da idi. Dolayısıyla bütün eşyaları odada rahat bir şekilde bırakıp sadece evrakları alarak sabah saat 7:05’te mülakata girmek için otelden çıktık. Taksi ile elçilik binasına ulaştık. Ben ne olur ne olmaz diye konum bakmak amaçlı yanıma sadece telefonumu aldım ve çocuğun eşyalarının olduğu çantayı, pusetini aldık. Telefonu Emanete bırakıp sıraya geçtik. Çocuklu olduğumuz için güvenlik görevlisi bizi sıranın en önüne aldı. Bahçe kısmında camlı bölümdeki memur pasaportu istedi ve yanımızda çanta, elektronik eşya olup olmadığını sordu. Biz de sadece bebek eşyası olan çantanın olduğunu söyledik. İçeri girdiğimizde görevli çantayı alamayacağını, çantadaki eşyaları pusetin altına bırakıp çantayı da dışarı bırakmamız gerektiğini söyledi. Eşim ile oğlum içeri girdiler ben de çantayı emanete bırakıp tekrar içeri girdim. Güvenlik kontrolünden geçtikten sonra bahsedilen o meşhur uzun yoldan yürüyüp diğer binaya giriş yaptım. Önce pasaportları teslim ettik ve evrak teslimi için beklemeye başladık. Burada öncelikle çocuklu aileler için güzel bir uygulamadan bahsetmek isterim. Bulunduğumuz alanda çocuklar için iki adet büyük etkinlik masası ve farklı dillerde çocuk kitapları mevcuttu ve oğlumuz uyanır uyanmaz hemen oradaki kitaplarla oyalamaya başladı. Sonra görevli yanımıza gelip ödeme yapabileceğimizi söyledi ve veznede 3 kişi için 990$ nakit ödeme yaptım. Sonra evrak teslimi için görevli bizi başka bir bölmeye yönlendirdi. Önceki deneyimlerde evrak listeleri çokça paylaşıldığı için onları tekrar burada belirtmeyeceğim ama orada ki memur banka dökümü dışında farklı bir finansal kaynağım olup olmadığını sordu. Ben de araba ruhsatı ve üzerime tapu olduğunu ve dökümlerinin yanımda olduğunu belirttim. Onları da verin dedi. Tüm evrakları teslim ettikten sonra sıra numarası verdi ve artık mülakat için numaramızın gelmesini beklemeye başladık. Mülakat sıramız geldiğinde veznede kibar Amerikalı bir hanım efendi bizi karşıladı ve önünde bulunan dosyamıza bakarak; okuduğum üniversiteyi, hangi eyalette yaşamayı planladığımızı, orada hangi işle uğraşacağımızı sordu. Hepsini yanıtladıktan sonra parmak izlerimizi aldı ve vizeniz onaylandı dedi. Bu güzel anı yaşadıktan sonra İzmir’e dönüşümüzü gerçekleştirdik ve takip eden 3 iş günü içerisinde pasaportlar elimize ulaşmış oldu. Burada forumu kuran arkadaşlara, deneyimlerini ve edindiği bilgileri paylaşan herkese gerçekten çok teşekkür ederim. Darısı süreci devam eden diğer DV2025 talihlisi ve çiçeği burnunda DV2026 talihlisi dostlarımıza olsun.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Arya hayırlı olsun. Adınıza sevindim. Darısı başımıza.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@pnarr İmanızdan sizin de mülakat randevunuzun yakın tarihte olduğunu gördüm. Konsolosluk Her konuda bu güne kadar mail yoluyla bilgilendirme yaptı. Telegramda ki kaynağın güvenilirliği konusunda şüpheliyim açıkçası. Aksi bir durum olsa bilgilendirme maili paylaşırlar diye düşünüyorum.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@pnarr merhaba, bizim16 Nisan'da mülakatımız var. Bu durum bizi etkiler mi?
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@fahriakc Bilgilendirme için çok teşekkürler

-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@crazycells Merhaba, Ais kaydı oluşturmak için forumdan işlem adımlarını takip ettiğimde aile üyelerinin (Eşim ve Oğlum) DS-260 formundaki onay numaralarını girmemiz gerektiğini öğrendim. DS-260 Formunu doldururken çıktı ve pdf almadığım için onların onay numaraları elimde yoktu. Ben de bu gün itibari ile DS-260 sayfamı açıp pdf leri aldım. Fakat sayfa açıldığında kendi formumu seçtim ve gözden geçirme kısmına girdiğimde ilk çıkan kişisel bilgiler sayfamda yanlışlıkla alttaki kaydet tuşuna bastım. Sayfada herhangi bir hareket olmadı. Mülakatım 16 nisanda. Bir problem olur mu? biraz endişe ettim.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Herkese merhaba, AİS kaydı oluşturmak için forumdaki rehbere baktım, eşim ve çocuğumun bilgilerini girerken onların ayrıca DS-260 form numarasını istiyor. DS-260 formunu oluştururken pdf almamıştım. Bunu nereden öğrenebilirim? Formların pdf ini almak istesem nasıl bir yol izlemem gerek?