@gucarslan Link kaldırılabilir amacım aman takipçi gelsin fenomen olayım Amerikaa ya gidiyorum değil forumdaki arkadaşlara yine yardımcı olmak evet dediğiniz gibi yesilkartforumun adını unutarak
Bir daha ki videolarda üzerine basa basa söylerim belki o zaman yumuşatabiliriz sizi bu konuda yaralı bir ceylan gibisiniz anlıyorum. Ben forumda kalıp bildiklerimi paylaşmaya yeni geleceklere yardımcı olmaya istekliyim 15 yıllık bir forum kültüründen geliyorum ve bu hep böyledir böyle gördüm, siz birşey paylaşmamı istemiyorsanız cangıl sizin basın “BAN” ı gitsin iyi forumlar 
Prm.oguzhan tarafından gönderilen iletiler
-
RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
-
RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@gucarslan Sevgili Arslan Bey, yutupta kariyer yapma gibi bir niyetim danışmanlık verme gibi bir amacım olsaydı bunu daha öncelerde de yapardım tek meziyetim amerikaya gitmek değil emin olabilirsiniz
Forumdan iyi bir şekilde yararlandık ve bir çok kez farklı forumlarda da buna yer verdik. Yani başkaları gibi vefasızlık yapmadık herkesi aynı kefeye koymayı ve peşin hükümlü olmayı bence bırakmalısınız. Dün bir konuda bilgi öğrendiysem yarın bende bu bilgiyi forumda ihtiyacı olan bir üyeyle paylaştım yani foruma katkı sağladım. Bu kadar sert dilli olmanın iğneleyici konuşmanın bir anlamı olduğunu düşünmüyorum aynı sertlikte de cevap vermek istemiyorum. Umarım anlatabilmişimdir. -
RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@gucarslan Merhaba hocam forumun bana ve benim sürecime katkıları yadsınamaz derecede büyük video da bahsetmeyi unutsam da açıklama kısmında teşekkür olarak ekledim ve bundan sonrada ekleyeceğim
-
RE: Avustralya'da bir ömür böyle geçti...Pasifik içinde yayımlandı
Avusturalya mı ? Amerika mı ? Sorusunun cevabı nedir ? Merak ettim açıkcası
-
RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@semihistanbul Hocam daha yeni mail aldınız dosya açtırmak için erken mail atmışsınız dosyalar daha Ankara Konsolosluğuna gelmemiştir sanıyorum konsolosluktan gelen cevabı bekleyin ve size tavsiyem eğer dosyalarınız gelmediyse mart ayı içerisinde tekrar mail atın KCC den dosyaların Ankaraya intikal etmesi biraz zaman alıyor. İyi forumlar
-
RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Mail alan arkadaşlara başarılar diliyorum süreçlerinde eşim ve ben süreç hakkında bilgilendirmesi amaçlı video çektik ve youtube kanalımıza yükledik faydalanmak isteyen arkadaşlar izleyebilir umarım yararlı olur iyi forumlar

*ilgili link forum kuralları gereği kaldırılmıştır.
-
RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti ÖrnekleriAmerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
@EasternStar teşekkür ederim hocam doordashı ek iş için düşünüyorum ama iyi getirisi olursa düzeni kurana kadar doordash ile ilerleyebilirim bunu oraya gidince göreceğiz tabi
-
RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti ÖrnekleriAmerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
New Jersey için 2 kişilik bir ailenin ortalama giderleri nelerdir ?
Saatlik 15,15 asgari ücretten maaşı hesaplıyorum bu fiyatın üzerine çıkılma şansı var mı ? Doordash de ?
Cevaplarsanız sevinirim iyi forumlar
-
RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Aslı-Uslu tek seferde en fazla 6 ayı geçirmemek üzere yurtdışında kalabilirsiniz, tek seferde 6 aydan fazla yurtdışında kaldığınız tespit edilirse green cardınız iptal edilebilir.
-
RE: Amerika'da Ehliyet AlmakEhliyet ve Araba içinde yayımlandı
@Turco, içinde söyledi: Amerika'da Ehliyet Almak
New jersey ehliyet almak:
New Jersey'den ehliyet almak için Randolph Dmv'ye gittik. Yoğun bir dmv olmadığı için ertesi güne bile randevu alınabiliyor.
Bankadan bank statement yerine geçen referans mektubu almıştım fakat bu evrağın dijitalini banka uygulamasından da görmek istediler. Henüz hesap kesilmediği için bank statement çıkmamıştı. O yüzden bu evrağı kabul etmediler.
Pasaportum, Türk ehliyetim ve SSN (New jersey adresine geldiği için kabul ettiler, eşimin SSN başka bir eyalete gittiği için onu kabul etmediler) bu evraklarla sınava girebildim.
Süreci şu şekilde anlatabilirim:
-
initial permit randevusu alıyoruz.
-
Randevu saatinde gittiğimizde görevli elindeki listeden ismi kontrol ediyor ve form veriyor.
-
Formu dolduruyoruz. İçerisinde, isim, soyisim, ikamet adresi, boy kilo gibi bilgiler var. Boyumuzu inç, kilomuzu lbs olarak abd ölçü birimleri cinsinden yazıyoruz.
-
Sıraya giriyoruz. Doldurduğumuz formları ve evrakları vermek için. Evrakları verdiğimiz gişede kontrol yapıyor. Evraklar yeterliyse görevli onay verirse bir sıra numarası veriyor. Bu sıra numarasını ekrandan takip ediyoruz.
-
Sıra numaramız yandığında o gişeye gidiyoruz, evraklar orda da inceleniyor. 10 dolar ödeme yapıyoruz. Ödeme nakit yada kredi kartıyla yapılabiliyor. Fotoğraf çekiliyor. Ipad gibi bir cihazda digital olarak 3-4 soruluk bir formda evet hayır seçeneklerini işaretliyoruz. Sorulardan bir tanesi organ bağışında donör olmak istiyor musunuz gibi bir soruydu. Bunların sonunda bir çıktı kağıt veriliyor. Bu kağıttaki barkodu okutarak knowledge test için randevu alıyoruz. Aynı gün için randevu alınabiliyor. Bu randevuyu alınca yine en baştaki sıraya girip gişeye gidiyoruz. Burada yine sıra numarası veriliyor. Sıra numaramız yandığında gişeye gidip evrakları veriyoruz. Burda aynı formu bir kez daha dolduruyoruz. Sadece formun başlığı farklı ama sorular aynı. Göz testine giriyoruz. Göz testinde alfabe ve renkler soruluyor. Örneğin 2. sıradaki harfleri söyleyin, 3. sıradaki renkleri söyleyin gibi. Burada hangi dilde sınava girmek istediğimiz soruluyor. Ben Türkçe girdim.
-
Sınav oradaki bilgisayar üzerinden dokunmatik olarak yapılıyor. Sınavda cep telefonunuzun kapalı olması gerekiyor. 50 sorudan 40 tanesi doğru yapılınca sona eriyor. Bilmediğiniz sorular olursa, atlayın seçeneğine tıklayın, tüm sorular bitince o sorular yine karşımıza çıkıyor. Zaman kısıtlaması yok. Soruları dikkatli okuyun. Bilgisayarda soruları işaretlerken her yeni soruya geçilince sayfanın altında kaç doğru kaç yanlış yaptığınız kaç soru atladığınız yazıyor. Sınav bitince sınavı bitir seçeneğini işaretleyip görevlinin yanına gidiyoruz. Yine bir sıra numarası veriyor. Bu linkteki soruları çözerseniz soruların çoğu buradan çıkıyor: https://www.primodrivingschool.com/nj-permit-practice-test/
-
Yeni sıra numarasının yandığı gişeye gidiyoruz. Yine aynı formu digital olarak dolduruyoruz. Burada 24 dolar ödüyoruz. Ehliyet yerine geçen bir çıktı kağıt veriyorlar. Görevli, adrese 2 hafta içinde postalanacağını söyledi.
SSN 7 günde geldi. Ben ertesi gün Dmv'de sınava girip süreci tamamladım. Dmv'de işim 3 saat sürdü. Süreç bu şekilde. Herkese bol şans.
güzel bir deneyim teşekkürler
-
-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Pamuk-0 Sonuna kadar gidip red almak gerçekten çok üzücü hakkınızda hayırlısı olsun
-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@T-C-Kubilay-Dikici teşekkür ederim hocam darısı başınıza

-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@misha90, içinde söyledi: DV2024 Mülakat Deneyimleri
@Prm-oguzhan Türkiye ne kaybetti bilemem ama ABD bir saç ekimci kazandı belki işimiz düşer orada sana ilerde saçsız kalırsak

Valla helal olsun hocam unutmamışsın :), her zaman beklerim saçlarınız emin ellerde


En yakın zamanda iyi haberlerini bekliyorum hocam takip edeceğim şimdiden başarılar

-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
PTT’den pasaport ve belgelerimizi aldık darısı tüm bekleyen arkadaşların başına sürecinizde başarılar


-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Biks teşekkür ederim hocam tez zamanda darısı başınıza
-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@symbi0te, içinde söyledi: DV2024 Mülakat Deneyimleri
@Prm-oguzhan hayırlı ugurlu olsun yeni hayatinizda basarılar dilerim size de eşinize de
Teşekkür ederim hocam deneyiminizi okudum sizede hayırlı olsun yeni hayatınızda başarılar
-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Eveeet 7 Mayıs Green Cardlar açıklandı tabi hiç heyecan yok 3 kere başvurmuşuz hep “HAS BEEN NOT SELECTED” o gün açıklanacağı aklımda ama umut 0 bir gün öncede eşimle konuştuk napıcaz burada bir geleceğimiz yok enflasyon yüksek, istanbulun heryeri trafik insanlar stresli huzursuz ve agresif baya umutsuz bir konuşmaydı sonra 7 mayıs günü saat 3 gibi kardeşimle konuşurken artık sıkıldığımı gelecek kaygısı yaşadığımı anlattım o da aynı şekilde umutsuz mutsuz yani her Türk genci gibi geleceğimizi düşünüyoruz. Bu konuşmalardan sonra hiç aklımızda yokken Green Card talihlisi olduk , ben çıkınca hemen gidiliyor diyebiliyordum herkes gibi ne mülakatı ne sağlığı
@cebrailoz abi beni uyardı ben DS 260 ı 1 ay sonra doldururum diyordum Kasım da askerliğim vardı ( bedelli ) özden abi hemen doldur problem çıkarsa üzerine düşünürüz dedi ve baştan sonra çok yardımcı oldu. Kendisine çoook teşekkür ederim koşulsuz bir şekilde yardımcı olduğu için.13 Ocak Unganlar
1 Ay Önceden bu tarihe randevu aldık eşim ve ben 10.50 ve 10.55’e İstanbuldan gideceğimiz için aracı söğütlüçeşme isparkta bırakıp hızlı trene geçiş yaptık ve 06.20 gibi hızlı trene bindik sonrasında 10.37 gibi Ankara Gar a vardık. Arkadaşlarımız Gardan bizi karşıladı ve Unganlara 10.47 gibi ulaştık. 4. kat Mehmet Ungan yazılı kapıdan içeri girip randevumuz olduğunu söyledik ;
*Pasaportlar
*Covid Aşı Kartları
*Varsa Kronik Rahatsızlıkların Epikrizi ki bakmıyorlar bile.Sonrasında düzen laboratuvarında (3. Kat)Kan Testleri Röntgen Testi ve eşim için idrar tahlili vererek totalde 166 Dolar ödeme yaptık. Sonrasında tekrar 4. Kata çıkarak bu sefer muayene sıramızı bekledik yaklaşık 1 saat 15 dakika gibi bir süre bekledikten sonra ( çok sıra ve çok kalabalık vardı ve geneli iran vatandaşı arkadaşlardı) Sıramız geldi ve önce beni sonrasında eşimi muayene odasına aldılar iç çamaşırı kalacak şekilde üstümüzü çıkarıp hasta önlüğü giydik. 10 dakika sonra Mehmet Bey geldi kendisi mesleğimi sordu paramedik ‘im dedim ayaküstü muhabbet ettik formaliteden olduğunu düşündüğüm vücut muayenesi batın muayenesi(karın muayenesi) yapıldı tansiyon ölçümü yapıldı ameliyat geçirdin mi ilaç kullanıyomusun diye sordu bende kullanmıyorum dedim. Gözler nasıl dedi düşük derecede astigmat var dedim yazı okuttu tamam problem yok dedi sonrasında 2 adet aşı yapıldı bitti. Eşime de aynı uygulamalar yapılmış 3 aşı vurulmuş ve Mehmet Bey eşime Amerikada napıcaksınız Amerikaya gidince herşey düzelmeyecek biliyorsunuz dimi Oradada sorunlar var gibi şeyler söylemiş. Neyse işlem sonunda 680 dolarda buraya ödedik ve sonuç olarak 840 dolar sadece sağlık için ödendi. Burada bir eleştiri yapacağım 1.si süreç zaten çok maliyetliyken sadece bu klinikte bu işlemlerin yapılması İstanbul İzmir gibi çeşitli şehirlerden insanların gelmesi ve kan tahlili röntgen gibi uygulamalar harici vücut muayenesinin bile önemsemeden yapılması. 2.si kliniğin küçük olması oturacak yer bile bulamıyorsunuz apartmandan bozma bir klinik Koskoca Amerikan Konsolosluğu ve olduda sadece burayla anlaştı diye düşündürüyor insana neyse…
17 Ocak 08.00 Amerikan Konsolosluğu Mülakatı
Konsolosluk önünde 07.30 gibi sıraya girdik baya kalabalık bir sıraydı 07.45 gibi ön tarafa doğru alınmaya başladık randevu saatlerini sıra sıra söyleyerek pasaportları bir kutunun içerisine bırakmamız isteniyor bıraktıktan sonra X ray sırası için tek tek çağırılıyorsunuz. Araba anahtarı hariç elektronik hiçbirşey kabul edilmiyor. X rayden geçtikten sonra bahçeden yürüyerek mülakat yapılacak alana ve ödeme yapılacak alana girdik ismimiz söylendi ödeme yaptık 660 dolar nakit ödedim sonrasında mülakat için bekledik. O sırada forumdan bir kaç arkadaşı görüp ayaküstü muhabbet ettik herkes çok heyecanlıydı şükür ki herkes vizesini aldı bizden önce onlarıda buradan tebrik ediyorum
Ücreti ödedikten sonra evrak teslimi için ekranda sıra numaramız yandı.
*Pasaportlar
*Evlilik Cüzdanı
*2 şer adet fotoğraf
*Vukuatlı Nüfus Örnekleri (Eşimin ve Benim)
*Sabıka Kayıtlarımız
*Askerlik Belgem
*Üniversite Diplomam
*Banka DökümanlarıTeslim edildi ve mülakat için sıra beklemeye başladık. Herkes çok güler yüzlüydü ve Türktü arkadaşlar ilgileniyor zaten Mülakatı yaptığımız beyefendi harici herkes Türktü.
Gelelim en cafcaflı kısma 8 ay boyunca beklediğimiz acaba ne olur ne olacak dediğimiz ama bir o kadarda kolay bir süreç sorulardan önce sağ el kaldırılıp yemin ettirildi ve süreç başladı mülakat sırasında parmak izleri alındı.
Konsolosluk Soruları
K: Merhaba Türkiyede Ne İş Yapıyorsunuz Hemşire misiniz ?
B: Sağlık Bakanlığında Paramediğim
K: Aa Paramedik Tamam Güzel Oraya gidince ne iş yapacaksınız ?
B: Başlangıçta geçimi sağlayacak işler sonrasında mesleğimi yapacağım.
K: Başını sallayıp onayladı ve Hangi eyalete gideceksiniz?
B: New Jersey
K: Orada tanıdık var mı ?
B: Evet Akrabalarımız var
K: Ne Kadar Birikiminiz var ? (Bunu söylerken banka dökümünü hiç bakmadan bana geri verdi)
B: 26 Bin Dolar
K: Tebrikler Vizenizi onaylıyorum 1 hafta PTTBöylelikle süreç sonlanmış oldu. Bu foruma kurucularına , her türlü deneyimlerini paylaşan arkadaşlarıma teşekkür ederim. Bekleyen arkadaşlara sabırlar diliyorum en yakın zamanda mülakat almanız dileğiyle.
Özel Teşekkür : @cebrailoz belkide sen olmasan alamazdık abi sağol
Hoşçakalın

-
RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@yusufalak hocam ben yoldayım güncellemedim vize onayı aldık benim yerime güncellersiniz çok sevinirim insanlar merak ediyor çünkü haklı olarak en yakın zamandada deneyimi mi paylaşacağım iyi forumlar
-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Dostlar selam,
Vizelerimiz onaylandı çok basit bir süreç önemli olan mülakat randevusu alabilmek isteyen herkese allah nasip etsin istanbula geçince detaylı bir deneyim yazacağım İyi Forumlar

