@ayvalik10 teşekkürler
Levent Akay tarafından gönderilen iletiler
-
RE: USCIS Immigrant Fee Ödeme (ekran görüntüleriyle)Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
Sn @crazycells size bir sorum olacak. Immigrant Fee ödemeden Ssn almamız mümkünmü? Mümkünse greencard ödemesini ülkeye girdikten sonra yapmayı düşünüyorum, bunun bana bir eksisi olur mu yoksa greencard'ı genel olarak sadece ülkeye giriş çıkış için mi kullanıyorum?
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@melcem dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Evet ben kendisi sormadan gösterdim mailin çıktısını.
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@imahnet sadece asıl talihli ile konuşuyorlar. Asıl talihli ingilizce biliyorsa ingilizce yapabilirsiniz.
-
RE: [Arşiv] DV2022 (2022 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@mehmet48 kartınızın mail order denen işlem türüne açık olması lazım. Yani eski usul şifre yerine imza atabiliyor olmalısınız. Şifre girebileceğiniz bir numpad yok maalesef.
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@smartcells çok teşekkürler, sizlerin de güzel haberlerini duyarız umarım.
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Merhabalar, bugün sonunda vizemiz elimize ulaştı, hazırlıklarımıza başladık. Sizlere mülakat deneyimimizden geçte olsa kısaca bahsedeceğim. Zaten öncesinde okuduklarınızdan çok farklı olmadığı için kısaca geçip naçizane birkaç tavsiye vereceğim.
2 Mart günü metroyla Kızılay'a gelip oradan taksiyle çok hızlı bir şekilde konsolosluğun 2. kapısına vardık. Havanın güzel olduğu bir günde 15-20 dakika arasında yürüyerek de varabilirsiniz. Orada meşhur Kaktüs kafede eşimle ve orada tanıştığımız bir arkadaşla daha uzun uzun muhabbet edip saatin gelmesini bekledik. 09:45 randevusu için 09:20 gibi kapıya geldik. Sırayla içeri girip numaramızı aldık ve beklemeye başladık. Bildiğiniz gibi 3 kere numaramızın yanmasını bekledik. Sırasıyla ücret, evrak ve mülakat için beklerken bizim 4 kere numaramız yandı. Üçüncü seferde biz mülakat için çağrıldığımızı zannederken, evraklarımızı isteyen hanım mülakatı hangi dilde yapacağımızı sormak için tekrar çağırdığını söyledi. Sonradan anladığımız kadarıyla o günkü mülakat sayısının fazla olması nedeniyle Türkçe tercüman oldukça süreci yavaşlatıyordu, sanırım bu yüzden tekrar çağrıldık. Mülakat ortalama 2-3 dakika kadar sürdü. Çoğunlukla sakin olup özgüvenle yanıt vermeniz ve güler yüzlü olmanız yeterli. Fakat ben ekstra olarak şahsi durumumla ilgili birkaç bilgi ve tavsiye vermek isterim.
Sorulan sorular bildiğiniz gibiydi;
Nerede yaşıyorsunuz, Amerika'da nerede kalacaksınız, neden orası, ne iş yapmayı planlıyorsunuz, herhangi bir birikiminiz var mı?
2 soru hariç tüm sorulara cevabımız klasikti.
-
Biz eşimle 2 kişi Houston bölgesi için $12.000 kadar bir para gösterdik. Bunun sorun olabileceğini düşünerek birçok iş başvurusunda bulundum LinkedIn üzerinden. Yüksek kalibreli işlerden uzak durup hızlı yanıt alabileceğim basit işlere yöneldim ve kısa sürede bir gizli müşteri işi buldum. Bunun için güzel ve profesyonel bir kariyer sayfası oluşturmanız ve Amerika için tüm planlarınızı gerçekçi bir şekilde hazırlamanız yeterli olacaktır. Ben tarafıma gelen 'Application Accepted' mailinin çıktısını alıp yanımda götürdüm. Mülakatı yapan hanımefendi sormamasına rağmen, konu birikimlere gelince yine de maili kendisine gösterdim. Fakat esas ilginç konu ise olağan dışı bir soruyla karşılaşmamız oldu. Hazırsanız söylüyorum;
-
'Eşinizle ne zaman tanıştınız?' ve 'Neden bu kadar geç evlendiniz?'. Evet, biz eşimle 12 yıldır birlikteyiz fakat henüz iki yıl önce evlendik ve hanımefendi bu konuyu biraz irdeledi
Bu konuyu birkaç cümleyle konuştuk ve neşeli bir şekilde noktaladık. Bunlar haricinde tüm süreç bizim için de olağandı ve her aşamada son derece güler yüzlü insanlarla muhatap olduk.
Hepinize naçizane tavsiyem şudur: Lütfen köprüyü geçene kadar ayıya dayı diyecek bir plan yapmayın. Planlarınızı gerçekçi bir şekilde kendi imkanlarınıza göre kurun. Orada kimseye muhtaç olmadan yaşayabileceğinizi oranın yerlisine kanıtlamak durumundasınız, lütfen unutmayın.
Son olarak, sn. @gucarslan başta olmak üzere yardımcı olan tüm herkese çok teşekkür ederim. Bu forum ve sizler olmadan bu süreç hepimiz için soru işaretleriyle dolu, halihazırda olduğundan çok çok daha stresli ve belirsiz bir süreç olurdu. İsteyen herkesin hayallerine kavuşması dileğiyle

-
-
RE: [Arşiv] DV2022 (2022 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@smartcells konuya ilişkin bir sorum olacak. Biz bugün mülakatımızı olumlu şekilde tamamladık fakat tabiiki gösterdiğimiz tutarın bir kısmını yolda işlemler için (uçak bileti, uscis fee gibi) harcayacağız, bu tarz eksiklerin bir sıkıntısı olur mu? Ayrıca yanımızdaki paraya nasıl bakacaklarını da merak ediyorum, nihayetinde bütün parayı nakit olarak götürmeyeceğiz.
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@mha kabul ediyorlar, biz e-nabızdan aldığımız pdf'in çıktısını getirdik, sorun olmuyor.
-
RE: [Arşiv] DV2022 (2022 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@emirhanbrtc ds-260 formunu tam bilemiyorum, ben formu doldurduktan sonra yazdırma seçeneğine tıklayıp oradan pdf olarak kaybetmiştim. Ptt kaydı için ise ais kaydınızı yaptırdıktan sonra gelen mailin çıktısını alabilirsiniz. Mailin başında randevu kaydınızı onayı, altında ise pasaport için kaydolduğunuz ptt adresi olmalı.
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@emirhanbrtc ais kaydınızı yapınca size gelen bir mail olması lazım, en basta mülakatınızın onaylandığı, altta ise ptt bilgileri yazar. O mailin çıktısını alabilirsiniz. Pcr testini çevirmeye gerek yok, tarih tuttuğu ve negatif olduğu sürece sorun olmaz.
-
RE: [Arşiv] DV2022 (2022 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@gucarslan ilgili bir sorum olacak, bazı maddelerde de bring and upload diye bir ibare yer alıyor. Bunla ilgili almamız gereken bir aksiyon var mıdır?
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@ezgilera evet dediğiniz gibi yapmak daha mantıklı olacak, birikim ve döviz hesaplarının dökümlerini alsam yeter.
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@gokhanbagatur hayır ödenecek borç var hemde yakın zamanda kullanılmış.
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Merhabalar, sizlere bir sorum olacak. Bugün hesap hareket dökümü aldım bankadan imza sirküleri ile fakat hesaptaki kredi borç kullanımı görünüyor. Sizce bu sorun olur mu yoksa paramı başka bir bankaya atıp oradan mı döküm almalıyım? Şimdiden teşekkürler.
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Merhabalar sn @crazycells mülakatla ilgili sizlere bir sorum olacak. Mülakat için aldığımız banka hesap dönümünde kredi borcu görünür mü ve görünürse bu bizim için bir sorun yaratır mı?
-
RE: [Arşiv] DV2022 (2022 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@i̇brahi̇m Ayni maili bende aldım fakat kayıt yapmayı deneyince "Not ready to schedule" uyarısı aldım. Dv2022 mülakat deneyimleri bölümündeki ilk gönderide zaten AIS kaydını yaparken "Not ready to schedule" uyarısı alabileceğimiz yazıyordu. Mesajın gelmesinin sebebi AIS için üyelik açmamız fakat kaydımızı yapmamış olmamız diye düşünüyorum. Forumdan hatırladığım kadarıyla mülakata iki hafta kala gibi açılıyor ve rahatça kayıt yapabiliyoruz. Zaten bunu doldurma süremiz mülakat sırasını etkilemeyecek.
-
RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Arkadaşlar merhaba, dün Turquoise Horizon firmasından adres almak için konuştum fakat sizlere konuyla ilgili başka bir sorum olacak.
Ben eşimle gideceğim ve asıl talihli benim. Sadece kendi adıma bir adres almam yeterli midir? Nihayetinde evliyiz ve birçok prosedür asıl talihlinin üzerinden yürüyor.