• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. biophys
    3. En İyi
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    B
    • Profil
    • Takip Edilenler 2
    • Takipçiler 2
    • Konu 0
    • İleti 90
    • En İyi 44
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    biophys tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      Merhabalar 31 Mart konsolosluk görüşmesi sonucunda bu sabah Mahall deki VFS bürosundan Pasaportumu aldım. Konsolosluk görüşmem sabah 8 de idi. Ben yakınlarda bulunan Greenpark Ankara otelinde kaldım. Sabah çıkış yapmadım eşyalarımı otelde bıraktım sadece gerekli evrakları yanıma aldım. Hatta oda kartımı bıraktımı da resepsiyona bıraktım, Otelden sadece 10-15 dk yürüme mesafesinde bulunuyor konsolosluk. Ben biraz erken gittim ancak çok erken gitmeye gerek yok. Randevu saatinden 15 dk öncesinde dahi orda olsanız yeterli oluyor. Konsolosluğun hemen yanında bir emanetçide mevcut. Eğer arabanızla gideceksiniz çevrede park yerleride mevcut, konsolosluk sadece basit araç anahtarına müsade ediyor. Ben 745 de içeri giriş yaptım. Önce pasaportlarınızı alıyorlar, burada randevunuz olup olmadığı kontrol ediliyor muhtemelen. Sonrasında pasaportlarınınz size geri veriliyor ve güvenlikten geçiyorsunuz. İçeri girdiğinizde immigrant olduğunuzu söylediğinizde size 2 adet kagit veriliyor. Bu numara sırasınız oluyor, hem evrak teslimi hemde sonrasında görüşme için. Öncekilke evrak teslimi gerçekleşiyor. Benden pasaport, resimler, nüfus kayıt örneği (güncel), adli sicil kayıtları (bende isviçrede vardı istenen, 1 yıldan fazla kaldığın her ülkeden alınmış olması gerekiyor), ve pasaport teslim için alınan UİG numarası olan confirmation page alındı. Job offer a gerek yok ama sizde var mı diye soruldu bende yok dedim. İngilizce mi Türkçemi diye sordu, ingilizce dedim. Teslim ettiğim tüm evraklar bunlardı. 15-20 dk sonrasında bana sıra geldi. Önce sağ el yukarı kaldırılıp yemin ettiriliyor. Sonra herkese sorulan sorular: nerede yaşamayı planlıyorsun, ne yapmayı planlıyorsun, şuanki işin ne, amerikadaki hiç contacts ların var mı vs gibi sorular geliyor. Ayrıca daha önce hiç amerikaya gittinmi, başka bir ülkede yaşadın mı gibi sorularda geliyor. Ben akademisyen olduğum için CV çok teknik geldi bana ayrıca non scientist bir insana yaptığınız işi nasıl açıklarsınınız gibi bir soruda geldi. Sonrasında herşey iyi gözüküyor 1 hafta içerisinde mail alırsınız dedi.

      Mülakattan 2 gün sonra pasaport alım için akşam 17 civarıbda mail geldi. Ben pick up seçimiştim , randevu oluşturdum ve bu sabah aldım. VFS de de benden sadece kimlik istendi. Buraya da erken gelmenize gerek yok, randevu saatinden 5 dk önce olsanız yeterli oluyor.

      Bu süreci de böyle bitirdik, darısı bekleyen arkadaşlara, Asıl zorlu süreç bundan sonra başlıyor. Amerikada NJ de 1 seneye yakın bir süre yaşadığım için bazı tecrübelerim var. Deneyimlerimizi aktarmak isteyen arkadaşlar iletişim bilgilerini mesajdan paylaşabilirler. Hepimize hayırlı olsun diyorum. Burada birbirimize çok destek olduk, herkese teşekkürler.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @media evet anladim bu batch te Aralik DQ olanlar yok sanirsam, gelenlerin gozu aydin, lutfen deneyimlerinizi adim aadim burdan paylasin 🙂

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      Malakati sonuclananlarin Tebrikler, hayirlisi olur umarim. Bende Unganlar randevusunu hallettim . Biraz erken aldim mulakat tarihinden is den izin almak ustuste sorun olmasin diye. Sabah 940 randusuna 9 20 gibi aldilar 11 de de isim bitmisti. Once 4. Katta pasaport ve asi kartlari teslim ediliyor. Orda fotograf cekip sizi 5. Kata yolluyorlar , Burda bir miktar 1500 tl civari sanirim bir ucret oduyorsunuz. Sizi rontgen icin 3. Kata yolluyorlar, sonrasinda da tekrar 4. Katta doktor randevusu asilar odeme islemleri yapiliyor. Tavsiyem rahat kiyafetler giymeniz cunku hem doktor hem rontgen cekimlerde giysileri cikarttiriyorlar ve onluk giydiriliyor, taki saat vs tak cikar sorun olabilir. Unganlarin yeri de hemen kugulu Parkin yaninda , Ataturk Bulvari tarafindan girerseniz bir kafenin yanindan giriyorsunuz pasaja. Tunali tarafindan ise Kitir in hemen ordan gecis var.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @saydogan Evet boyle durumlar okumustum, mulakati yapan konsolosluk gorevlisinin ya Tina gore degisiyor sanirim durum. Bu yuzden Vize reddi tabi ki olmaz ama yine de ingilizce girmekte fayda var, zaten sorular hep ayni cunku

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @Melek-Alan Melek Hanim, sanirim diger arkadas ya benim merak ettigim noktaya Takili PD tarihinizi ogrenmek istemis olabilir, 2024 yil inda icersinde ,(benim PD Ocak sonu 2024) PD olanlarin NVC den hala welcome letter lari gelmedi, I140 formlari cok onceden onaylaninlarinda dahil olmak uzere, sanirim Ekim sonrasi gonderilecektir diye tahmin ediyorum, Hayirlisi olsun herkes icin , sizlere de kolay gelsin,

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @meke PD si 2024 te olanlarda surec daha farkli ilerleyebilir, onceden anladigim kadariyla I140 Kabul aldiktan sonra NVC welcome letter yolluyor ve DG Ola biliyordun, 2024 basvurularinda sadece case number olusturuldu, DG olan yok sanirim EB2 niw basvurularinda, yani bekleme suresi daha da uzuyor gibi malesef

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @chemistontheroad Tebrikler benimde 29 ocakti , olmusum , bende bu kadar hizli beklemiyordum bu durumda mart Nisan gibi gelebilir konsolosluk gorusmeleri

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @Gokturk-GMD hocam dosyalari mail araciligiyla yollamaniz gerekiyor

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @Gokturk-GMD Cok sevindim hocam , ellerine gectikten sonra 1 ay gibi bir sure icinde de DQ maili geliyor hocam

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @Mayna Turkiye yok o listede , genelde asya ve Africa ulkeleri var ,

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @Melis-Böke-Yazıcıoğlu 1 hafta onceden olmasi iyi olur, 2 gun denmesinin nedeni ertesi gun medical report un konsolosluga iletilmesi, ancak bir aksilik cikarsa diye 1 hafta onceden olmasi yararli bence, muayene ucreti degisken yapilan asi sayisina gore degisiyor cunku, mevcut asilariniz var ve yasiniz belli yas ustu ise asi sayisi ve kontroller degisebiliyor cunku dolayisiyla para da degisiyor ben 1 kisi icin 15 bin civari verdim ve kredi karttan odedim, ama nakitte veriliyor, rahat kiyafetler giyip gitmeniz yarariniza zira hem rontgen hemde doktor Muayenesi esnasinda kiyafetler takilar vs cikartiliyor, kullandiginiz ilac ve gozlugunuz varsa yaninizda goturun . Unganlarin yeri kugulu Parkin yaninda, Ataturk bulvari tarafinda bir kafe var onun Sagindan giris yapiyorsun, pasajin icinde 4. Kat. Simdiden Gecmis olsun Melis hanim 🙂

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @phd Tahmini 1.5-2 ay icersinde geliyor. 4 hafta da gelenler de vardi sanirim. Artik hizli ilerliyor. Randevu maili ile konsolosluk gorusmesi arasi da 1-2 ay gibi bir sure oluyor . Sizlere mayis ikinci yari mail gelir, Haziran sonu gibi de gorusme olur . Konsolosluk Yukons gore randevulari slotlar halinde yayinliyordu sanirim, Genel olarak aksam 10-11 den sonra geliyor mailler

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @Özgür-Şahin ingilizce olarak gir Bence , zaten Herkese ayni sorular geliyor , o yuzden sorulan sorular tanidik gelir, Ona gore de cevaplara hazirlarsin kendini, zorlamdigin yerde turkce acikla durumunu

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @scholarway Yok gerekmiyor ek belge. Konsolosluk mulakatinda cv gerekiyor zaten intent plan o esnada sana sorulabiliyor, nerede Yasamayi calismayi planliyorsun vs gibi. Giriste ise hic birsey sorulmuyor sadece stamp basiliyor ve sari bir zarf var o veriliyordu. Ama bu zarf sistemi de kaldirilmis artik Elektronik ortamda gonderiliyormus bilgiler. Sadece vizenin basili oldugu pasaport yeterli bu durumda . Ben Bayramda gir cik yaptim. Turkiyede bu visa turuyle ilk Gidisim mi diye sordular , USA da ise beni gumruk polisi ayri bir odaya yonlendirdi. Orda passport ve sari kapali zarfi alip pasaporta giris basildi o kadar .

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @chemistontheroad evet hocam, you dont need to take any action vb. gibi bir iafde vardi, PD current olunca tekrar iletisime gececekler diye anladim ben ve hic bir sey yapmadim.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @ex-scientist Hayirli olsun

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @Melek-Alan Evet Melek hanim Muhtemelen, Insallah surec bundan sonra hizlanir

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @finalhope Tebrikler Darisi bekleyenlerin basina

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @ex-scientist Evet cok Tesekkur ederim , Cok detayli cevaplamis, henuz o asamaya gelmedim ama sanirim vakit alan bir prosedur, Ben doktoram boyunca isvicrede kaldim 4 sene gibi onun icin evrak isteyeceklerdir

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @mrkc malesef ama beklenen bir durumu, 2024 te pd si olan eb2 niw basvurusu olanlar hala nvc welcome letter almadilar sanirim, Ben bir sure daha ilerleme olmaz diye bekliyorum

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      B
      biophys
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3