@Figen Yani ne diyebilirim ki eğer bu doğruysa son derece kötü bir haber. O zaman vizesini almayan herkes için bu suspensionın iptalini beklemekten başka seçenek yok gibi. Veya yabancı konsoloslukların farklı hareket edeceğini ummak. Yarın bir kullanıcının Bangkok'ta mülakatı var, yüzlerce kişi nefesimizi tuttuk sonuçlarını bekliyoruz.
Mert.A tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)Gündem içinde yayımlandı
-
RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)Gündem içinde yayımlandı
@Umut-P her şeye ayrı bir tepki var bir tek DV konusu açılmadı bu suspensiondan beri, iyice irrite oluyorum.
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@iibrahimd Şu anda içinde bulunduğumuz durum zaten olabilecek en olumsuz durumlardan biri. Herhangi bir gelişme olmaması kötü bir gelişme olduğu anlamına gelir çünkü içinde bulunduğumuz durum ancak bir değişiklik olursa düzelebilir. Bir an önce birilerinin dava açması lazım. Belki o zaman Beyaz Saray zaten 75 ülkenin girişini durdurduk, o zaman bir manası da yok bu duraklatmanın deyip süreci devam ettirir, uğraşmamak için. Genel olarak DV duraklatılması konusunda bu forum dışında hiçbir yerde bir haber, diyalog olmaması son derece rahatsız edici, çünkü bu iş unutulup giderse hallolmayacak gibi düşünmeye başlıyorum gittikçe. Ha yarın Rubio çıkar bir açıklama yapar her şey düzelir, tabi bilemeyiz, ama oturup beklemek mantıklı değil ve maalesef de bizim oturup beklemek dışında yapabileceğimiz bir şey yok.
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Çok büyük bir önemi olduğunu sanmıyorum bunun ama dediğim gibi, hiç yoktan iyidir. "Suspension kalkmayacak olsaydı artırmazlardı" diye kesinlikle düşünmüyorum.
Benim kafama asıl şu takıldı: Suspension meselesi yüzünden Hong Kongcular olarak dosyalarımıza ne olacak, o konuyu tamamen unuttuk gitti. Umarım Hong Kong'da dosyası bekleyen ve current olan birileri en azından şu illetten kurtulduğumuzun müjdesini verir bize artık.
-
RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)Gündem içinde yayımlandı
@Umut-P forumda umursamamak doğru olan şey, çünkü bizim yapabileceğimiz bir şey yok. Ama Trump'ın çıkıp legal göçe okeyiz demesi ve yeni kriterler belirlenmesi ama DV'nin bahsinin geçmemesi, üstüne hala dava muhabbetinin açılmamış olması, bir aydır Beyaz Saray'dan sıfır açıklama gelmesi. Sanki Trump kendisi unuttu gibi. Özellikle 75 ülkeye travel ban geldiğinde ben zaten bir fonksiyonu da kalmayacağı için DV'yi yeniden başlatırlar diye düşündüm hala çıt yok. Neyse, bekleyeceğiz. Zaten case numaram 21k.
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@tumra Aynen öyle, programı kaldırmaktan değil süreci askıya almaktan bahsediyorlar. DHS herhangi bir onay almadan vize mülakatlarını direkt durdurabilir. Yani DV Lottery programı devam eder ama kimse vize alamaz. Bunu 2026 kazananlarına yapmamaları için ben bir sebep göremiyorum. 2020'de de o senenin kazananları için aynı şeyi yapmışlardı.
Bu Brown University olayına verilen bir tepki ve o failin de EU bölgesi uyruklu olması hiç iyi olmadı, belki başka bir bölgeden olsaydı en azından Trump'ın "shit hole" olarak tanımladığı yerlerle kısıtlı kalırdı.
Her halükarda her şey kesin olmadan enseyi karartmamak lazım. Trump yönetimi yapacaklarını söyledikleri şeylerin büyük bir bölümünü yapmıyor bu göç işleri konusunda. H1b'nin de önüne geçeceğini söylemişti, ama hiçbir şey olmadı diye biliyorum. Zaten anladığım kadarıyla bu karar şu anda in effect. Yani mülakatlar dağıtılmaya devam ederse/DV vizeleri ile ABD'ye giriş yapılabilirse, bize nasıl uygulanacağına dair bir fikir verecektir.
-
RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)Gündem içinde yayımlandı
@TRP bu davada davacıların lehine bir gelişme olursa bu bizim aleyhimize olur.
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Emre-Işık-0 Bu arkadaşların derdi ne o zaman? DV vizeleri 6 ay geçerli. 6 ay içinde travel banları kalkmazsa, ki imkansız, vizeleri yanıyor. Bu kadar para ve eforu boşuna niye harcıyorlar?
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@MKA hayırlı olsun. Oturma iznine dair bir evrak istenmedi anladığım kadarıyla?
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@wizzie O zaman Bangkok da oturma izni istemeyecek düşüncesi biraz daha güç kazandı diyebiliriz herhalde?
Umarım Hong Kong patlamayacak gerçekten ya, hem Viyana hem Bangkok sorun çıkarmazken Hong Kong'a taşıyanlar olarak kan ter içinde kaldık aylardır.
Mert.A tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Ankara’dan mülakat aldığıma dair mail geldi fakat 2NL ekranında hala HK olarak görünüyor normal mi bu?
Temmuz ayında olduğuna göre zaten bülten açıklanmadan verilmiş ama maili şimdi aldım diye yorumluyorum. Dün navigatordan sordum çünkü.
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Sibel-Apaydın ben de attım, fakat navigatora yönlendirdiler. Şimdi oradan da sordum ne zamana ayarladınız diye.
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@kemalraziev Ben HK’dan mülakat aldım ve taşıdım, ona rağmen gelmedi. Mülakat alıp da Ankara’ya taşıyan, üstüne mülakat alamayan bir ben varım işte numunelik. Bakalım Ankara bu sefer dağıtmaya başladığında alırım umarım.
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@kemalraziev Muşambe’den mülakat almadan mı taşıdınız?
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Navigatora kayıt olmaya (travel docs) çalışıyorum ama konumum Hong Kong olarak gözüküyor ve Türkiye’ye taşıyamıyorum. Benzer bir sorun yaşayan var mı? HK olarak submit edip devam etmem mi gerekiyor?
Bu arada sanırım Hong Kong’dan mülakat alıp, Ankara’ya taşıyıp, sonra da hala mülakat alamayan bir tek ben varım. Benzer bir durumda olan var mı?
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Dosyamı Hong Kong’dan Ankara’ya 5 Haziran’da taşıdım ve 8’inde taşındığı maili geldi. Hala mülakat almadım Ankara’dan. Benzer bir durumda olup mülakat alan/alamayan var mı? Navigator hesabı oluşturmadım ve orayı hiç kurcalamadım açıkçası, bununla ilgisi olabilir mi?
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Hepatit B gibi birden fazla doz isteyen, tamamlanması 6 ay süren aşıların yapılması Ankara’da nasıl işliyor? Hekim ilk dozu yapıp geri kalanının ABD’de tamamlanması için not mu düşüyor? Mülakatta sorun çıkmıyor herhalde?
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
DS260 formunu doldurduğumdan beri işten ayrıldım ve aynı zamanda taşındım. Bu değişiklikleri yapmak için formu açmak istiyorum. Fakat mülakat aldığım ESC evrağında ve şimdiye kadar aldığım diğer evraklarda eski adresim yazıyor. Bu sorun olur mu?
İşim ve adresimle ilgili gelişmeleri forma girmeyip mülakatta sözlü olarak beyan edersem geçerli olur mu ya da?
Zaten işimle ilgili durum karmaşık. Şahıs firması açıp freelance çalıştığım için hem vergi numaramı verip hem bu bu bu firma için çalışıyorum demiştim.
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Serapp Teşekkürler. Şöyle ki yeni düzenlemelerle public charge olabilecek talihliler reddedilebilir diye endişeleniyorum. Ben public charge olabilecek bir durumda değilim, fakat bunu nasıl kanıtlarım bilmiyorum. Hastalığıma teşhis kondu, ama elimde bir hekimden alınmış hastalık remissiondadır gibi bir beyan yok, ki böyle bir beyan var mı onu da bilmiyorum. Muayene esnasında hekim benim beyanımla/fiziken muayene edip karar verebilir mi, bilmiyorum, iç hastalığı çünkü.
-
RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Onur-Yavaş Teşekkürler. Maalesef klinikten kliniğe fark ediyordur diye düşünüyorum. Ayrıca hastalığım kişiden kişiye o kadar değişiklik gösteriyor ki; bu hastalıktan ölen de var sakat kalan da, benim gibi hiç yokmuş gibi yaşayıp ilaç da kullanmayan da. Doktor bakıp da benden hastalığın yok gibi olduğuna dair bir belge ister diye endişe ediyorum, sen yük olursun hesabı yani. Çok da spor yapıyorum yani sağlığımın iyi olduğu zaten görüntüden belli ama insan bilmiyor. Kliniğe mail atmak iyi bir fikir mi değil mi, ondan da emin değilim. Hong Kong'da muayene olan başkaları varsa lütfen fikirlerini paylaşsınlar. Size de teşekkür ederim cevabınız için, geçmiş olsun.