Daha önce Amerika dahil, Yeni Zelanda, Avustralya ve Kanada'da yaşam tecrübelerim oldu. Benim insanlara bu konudaki tavsiyem sadece şu olabilir: Eğer imkanınız varsa, muhakkak öncesinde gidip yaşamak istediğiniz yerde 5-6 ay geçirin ve ülkenin dinamiklerini/problemlerini iyice gözlemlemeye çalışın. Eğer böyle bir imkanınız yoksa, sosyal medyada ülkeler hakkında duyduğunuz ya da gördüğünüz (hatta yakın çevreniz dahi olabilir) şeylerin gerçeği tamamen yansıtmadığını ve insanların genelde "yaşadıkları/göç ettikleri yerleri" mükemmelmiş gibi gösterdiklerini unutmayın.
dreamer32 tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: Kanada göç edilecek bir ülke mi? Sizce neden kötü?Kanada içinde yayımlandı
-
RE: K1 vizesi (Nişanlılık Vizesi)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@ANDE yaaa cok tesekkur ederim
gercekten bekleyen dervis muradina erermis 
-
RE: Kanada göç edilecek bir ülke mi? Sizce neden kötü?Kanada içinde yayımlandı
@merry_christmas Özellikle bu ülkeler öylesine övülüyor ki, size resmen cenneti vaat ediyorlar. İnsanlar da doğal olarak kafalarında bu imajla gidince hüsrana uğruyor. Benim en büyük hüsranım Yeni Zelanda ve Kanada'da olmuştu. Bu iki ülkeyi tek bir sıfatla tanımlayacak olsam, sanırım bu sıfat 'köhne' olurdu. Bu ülkeler hakkında öylesine pozitif şeyler okuyup izlemistim ki. Gerçekleri, 6 aylık yaşam tecrübesi sonucunda çok daha iyi gözlemleme fırsatım oldu. İlk olarak insanların ev paylaşması çok garibime gitmişti. (Ev deyince öyle lüks evlerden bahsetmiyorum, eski, rutubeti bol ve yalıtımsız binalar.) Bizde bu, normalde üniversite öğrencileri ya da bekarlar arasında yaygındır daha çok. Fakat bu ülkelerde aileler bile ev paylaşımı yapıyorlar. (İsteseniz dahi tek başınıza kiraya çıkmanız maddi olarak nerdeyse imkansiz, bir de buna ek olarak referans olayı var, eski ev sahiplerinizden almanız gereken ve bir de siraya girmeniz.) İkinci şok olayı ise, bizde üniversite öğrencilerinin yaptığı işler, bu ülkelerde sektör durumunda. Yani örnek veriyorum, "bulaşıkçılık" ilanı veriliyor ve bazen 100'den fazla başvuru oluyor. Bu yetmezmiş gibi bir de lokal deneyim isteniyor, sanki bulaşık yıkamak ülkelere göre değişen bir şeymiş gibi. Üçüncü nokta ise, Asyalı ve Hintlilerin çoğunlukla kendi ülkerinden gelen insanları kayırdıkları (özellikle işe alım sırasında). Madde bağımlılığı, evsizlerin durumu ve hükümetin bu insanlara yardımları bol keseden verirken, sizin cebinizden çıkan vergileri saymıyorum bile. Bu deneyimler bana, her yıl açıklanan dünyanın en yaşanılabilir şehirleri/ülkeleri listesinin aslında çok şeffaf olmadığını ve bazı ülkelerin gerçekten kendini çok iyi pazarlayıp bu durumdan kar ettiğini gösterdi. O yüzden plan yapan arkadaşlara gerçekten derinlemesine araştırma yapmalarını ve mümkünse göç etmek istedikleri yerde 5-6 ay yaşam tecrübesi elde etmelerini tavsiye ederim.
-
RE: (B1/B2) Ziyaretçi Vizeleri: İŞ, TURİZM, TIBBİ TEDAVİZiyaretçi ve Turist Vizeleri (B1/B2 ve C) içinde yayımlandı
@ATS16 cok tesekkur ederim cevabiniz icin. Evet banka/kredi karti seklinde olanlardan bahsediyorum.
-
RE: K1 vizesi (Nişanlılık Vizesi)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@ANDE ben de kendimi beklemeye alistirsam iyi olacak. Dilerim en kisa sure icinde alirsiniz

-
RE: Kanada göç edilecek bir ülke mi? Sizce neden kötü?Kanada içinde yayımlandı
@Henry-bloor Rica ederim siz önce yazım kurallarına uyun çünkü ne dediğiniz gerçekten anlaşılmıyor. Biz burada deneyimlerimizi paylaşıyor ve en azından bunu mantıklı dayanaklarımızla, örneklerimizle ve en önemlisi yaşam tecrübemizle destekliyoruz. Sonuçta insanları bağlayan yok, giden yine gider.
-
RE: (B1/B2) Ziyaretçi Vizeleri: İŞ, TURİZM, TIBBİ TEDAVİZiyaretçi ve Turist Vizeleri (B1/B2 ve C) içinde yayımlandı
@T-C-Kubilay-Dikici cok tesekkur ederim, o zaman emanete birakmak en mantiklisi.
-
RE: Türkiye Dışındaki Ülkelerden Adli Sicil Kaydı AlmakTüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
@Ekto-Oktan merhaba, bu sayfaya goz atabilir misiniz? https://yesilkartforum.com/forum/topic/150/türkiye-dışındaki-ülkelerden-adli-sicil-kaydı-almak/196?_=1758827419223
Ben gecen sene posta yoluyla cok kisa surede alabilmistim. Bir arkadas, yukarda linkini kopyaladigim sayfada deneyimini cok guzel ve anlasilir sekilde paylasmisti. Bana cok yardimi oldu. Dilerim size de olur

-
RE: K1 vizesi (Nişanlılık Vizesi)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@tanergg selamlar, rica etsem NOA2 ne zaman onaylanmisti ve vize tarihini ne zaman icin aldiniz yazabilir misiniz? Mulakatiniz icin simdiden bol sans dilerim.
-
RE: Türkiye Dışındaki Ülkelerden Adli Sicil Kaydı AlmakTüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
@Ekto-Oktan ne demek rica ederim
Haha aynı şekilde ben de çok strese girmiştim hatta Polonya'ya gitmek durumunda kalırım diye bayağı bir stres olmuştum geçen sene.Siz her ihtimale karşı alıyorsunuz sanırım çünkü 1 sene ve üzeri yaşadıysanız adli sicil isteniyor.
Benim vize türüm için 6 ay ve üzeri diyordu istenilen belgeler listesinde ( ben de yaklaşık sekiz ay falan kalmıştım) ama mülakat sırasında vize memuru bu belgeye gerek yoktu çünkü 1 yıl ve üzeri için isteniyor demişti
Ben de ama istenen belgeler listesinde "eğer altı ay ve üzeri yasadiysaniz polis belgesi gerekir yazıyor" demiştim. Kendisi liste güncel değil diyemedi tabi
Gülümseyerek hayır bir yıl ve üzeri isteniyor demişti 
dreamer32 tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: Türkiye Dışındaki Ülkelerden Adli Sicil Kaydı AlmakTüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
@Ekto-Oktan ne demek rica ederim
Haha aynı şekilde ben de çok strese girmiştim hatta Polonya'ya gitmek durumunda kalırım diye bayağı bir stres olmuştum geçen sene.Siz her ihtimale karşı alıyorsunuz sanırım çünkü 1 sene ve üzeri yaşadıysanız adli sicil isteniyor.
Benim vize türüm için 6 ay ve üzeri diyordu istenilen belgeler listesinde ( ben de yaklaşık sekiz ay falan kalmıştım) ama mülakat sırasında vize memuru bu belgeye gerek yoktu çünkü 1 yıl ve üzeri için isteniyor demişti
Ben de ama istenen belgeler listesinde "eğer altı ay ve üzeri yasadiysaniz polis belgesi gerekir yazıyor" demiştim. Kendisi liste güncel değil diyemedi tabi
Gülümseyerek hayır bir yıl ve üzeri isteniyor demişti 
-
RE: Ucak Yolculugu ve Ucak BiletiYolculuk içinde yayımlandı
@ATS16 çok teşekkürler cevabınız için
Uçuşlar bağlantılı yani aktarma yolcunun sorumluluğunda değil.İlk uçuş İstanbul'dan Air France ile olacak. Bu durumda bile mi yolculuk yapan kişi pasaport kontrolünden geçmeyecek CDG'de? Teyit etmek için soruyorum çünkü geçen sene İstanbul - Amsterdam - ABD olan uçuşumda Amsterdam'da güvenlikten geçmiştim. Uçuşlar bağlantılı uçuşlardı bu arada.
-
RE: Türkiye Dışındaki Ülkelerden Adli Sicil Kaydı AlmakTüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
@Ekto-Oktan merhaba, bu sayfaya goz atabilir misiniz? https://yesilkartforum.com/forum/topic/150/türkiye-dışındaki-ülkelerden-adli-sicil-kaydı-almak/196?_=1758827419223
Ben gecen sene posta yoluyla cok kisa surede alabilmistim. Bir arkadas, yukarda linkini kopyaladigim sayfada deneyimini cok guzel ve anlasilir sekilde paylasmisti. Bana cok yardimi oldu. Dilerim size de olur

-
RE: Ucak Yolculugu ve Ucak BiletiYolculuk içinde yayımlandı
Herkese iyi aksamlar dilerim. Daha once Charles de Gaulle Havalimanı uzerinden ABD'ye ucan var mi? 3 saat 55 dakika bekleme suresi yeterli olur mu? Terminal degisikligi falan olmayacak bu arada.
-
RE: Göçmen ve Göçmen Olmayan Vize Randevu Sisteminde Değişiklik (30 Mayıs 2025)Gündem içinde yayımlandı
@meke merhaba, Istanbul adresinizi yazarken area kisminda yasadiginiz ilce ismi var miydi?
-
RE: Göçmen ve Göçmen Olmayan Vize Randevu Sisteminde Değişiklik (30 Mayıs 2025)Gündem içinde yayımlandı
@levent07 Cok tesekkur ederim cevabiniz icin
Herhangi bir problem yasamadan pasaportunuzu almaniza sevindim
Kardesim sehir disindan gelecegi icin bu randevu olayini iyice anlamak istiyorduk, deneyiminiz cok yardimci oldu. -
RE: Göçmen ve Göçmen Olmayan Vize Randevu Sisteminde Değişiklik (30 Mayıs 2025)Gündem içinde yayımlandı
@levent07 Selam, pasaportu Ankara VFS ofisinden alirken randevuya mi ihtiyac duyuluyor?

-
RE: Göçmen ve Göçmen Olmayan Vize Randevu Sisteminde Değişiklik (30 Mayıs 2025)Gündem içinde yayımlandı
@levent07 herhangi bir guncelleme olursa bizi de haberdar edebilir misiniz?

-
RE: Göçmen ve Göçmen Olmayan Vize Randevu Sisteminde Değişiklik (30 Mayıs 2025)Gündem içinde yayımlandı
@gucarslan Cok tesekkur ederim tavsiyeniz icin

-
RE: Göçmen ve Göçmen Olmayan Vize Randevu Sisteminde Değişiklik (30 Mayıs 2025)Gündem içinde yayımlandı
Herkese selam. Kardesim premium delivery secenegi ile VFS sitesine yonlendiriliyor. Adres kisminda ili secebilmesine ragmen; area kisminda ilce kismini secemiyor. Cunku secmek istedigi ilce gozukmuyor. Bu konuda ne yapabiliriz? Daha onceden boyle durumu yasayip cozum bulan birileri var mi?