Arkadaşlar selamlar. Nasıl Başlayacağımı bilmedim.,Bunu mülakat geçtikten sonra yazacaktım Ama yarın dv25 açıklanıyor olması Dv25 ler için bir nebze olsun süreçler ile ilgili bir fikir verir. Size tek bir önerim şu olacak bu süreç içeresinde , LÜTFEN GREEN CARD İLE İLGİLİ NE YAPMAK İSTİYORSANIZ ÖNCESİ VE SONRASI İÇİN HER ŞEY VAR BU SİTEDE(YEŞİLKART FORUM İNANILMAZ BİR NİMET). Sitenin Arama Moturuna Yazın ve OKUYUN,OKUYUN,OKUYUN. Dostlar herşey var. Buradaki admin insanların ve diğer insanların, bıkmadan usanmadan her sorunuza cevap veriyolar. bu süreçlerden geçince siz bir deneyim kazanıyorsunuz, bilgi paylaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlıyorsunuz. Ama kusura bakmayın bu eleştiriyi yapıcam okumadan formu araştırmadan , hep aynı soruları sorunca insan ister istemez geriliyor. Öncelikle çok teşekkür etmem gereken insanlar var; Bunların en başında @cebrailoz , bu süreç konusunda A dan Z ye green card konusunda bana inanılmaz destek verdi. Gece gündüz her zaman bana destek oldu bıkmadan usanmadan cevap verdi.. Ve onun sayesinde bu buralara kadar gelebildim.. Sonrasında aos sürecinde bana inanılmaz deneyimlerini anlatan @koray2000 ,ve @Figen hanım Ve tabiki bıkmadan usanmadan devamlı cevap yazan herkesin yardımına koşan sayın @gucarslan ve @lumos Tuğba hanım . Hepsinin hakkı ayrı ayrı ödenmez. İsmin sayamadım çok insan var her türlü bilgi paylaşan bir çok dost var ismini yazamadıklarım lütfen affedin. Hepinizin yeri ayrı.
Gelelim benim sürecime, Ben 46 yaşındayım( Atletik performans antrenörüyüm) eşim 40 yaşında ( özel eğitim öğretmeni )bir de 10 yaşında oğlumuz var , ve birde köpeğimiz ody . biz 4 kişilik bir aileyiz. 6 Mayıs 2023 tarihinde (oğlumun doğum tarihi) Green card kazandığımızı öğrendim iğimizde ( 8-9 başvurumuzda kazandık) inanılmaz sevindik. Tabi süreç ilerledikçe bu süreç yerini strese bırakıyor. Daha önceki deneyimleri okuduğumuzda ds260 formunun erken doldurmanın avantaj olduğunu, youtube bazı tahlillerinin videolarında gördüm. Bunun üzerine ds260 formu nasıl doldurulur videosunu; yeşilkartforum youtube kanalında tek tek satır satır anlatıyor ve youtube izleyince bu forumdan haberdar oldum. Yeşilkart Formu hemen üye oldum. Ds260 Forumunu hızlı doladurabilmek için ; youtube kanalını tek tek durdurarak ne soruyor, ne cevap yazman lazım. Hepsini kendim ve ailem için tek tek sorularını ve istenilen cevapları yazıp, Word ve pdf dosyasında her bir aile bireyi için kaydettim. Tavsiyemdir dostlar yapın bence kazanmadan önce. Çünkü kazandığınızı öğrendiğinizde eliniz ayağınız karışıyor ve acele etmek istiyorsunuz ,ve tabiki yanlışıklar yapıyorsunuz. Gelelim kazandığımı öğrendiğim gün 6 mayıs 2023 akşamı o akşam 19:15 unutamam kazandığımızı öğrendik. Sonra hemen ds260 formunu doldurmaya başladım, saat 20:00 da başlayıp tüm cevaplar hazır olmasına rağmen sabah karşı 04:30 gibi bitirebildim ds260 forumun ve 7mayıs saat 10:00 submit ettim forumlarımız. Bekleme süreci başlamış olduk. Ve 2023 6 eylül günü kotanın bitiğini ve insanların mağdur olduğunu okumaya başlayınca. Kesenlikle alternatif bir şeyler bulmam gerektiğini anladım. Benim Amerikan vizem vardı ailemin hiçbir vizesi yoktu. İlk Aos sürecini araştırdım. En azından en son çare Amerikaya ben tek giderim sonra ailemi alırım ne olucak ki diye bir rahatlıyorsunuz. Ama forumları Aos sürecini deneyimlerini okuyunca sürecin böyle geçmedini anlıyorsunuz. Sağ olsun @koray2000 ulaştım ve sıcağı sıcağına kasım ayında bana tüm süreci anlatı ve bu surecin %100 kesin olmadığını söyledi. Onun hikayesini duyunca hadi beeee diyorsunuz ve stresiniz daha da artıyor. Sonra Sağ olsun Cebrail bey @figen hanımdan bahsetti forumdan, bu konularda deneyimli kendisi ve onun ile irtibat kurdum. Oda sağ olsun tüm sorulara içtenlikle cevap verdi , ne yapmam gerektiğini tek tek anlatı. İlk önce ailemde Amerikan vizesi almam gerektiğini Süreç aile için daha iyi olacağını, yoksa aile birleşim vizesini 3-4 yıl bulacağından bahsetti (F2A-F2B vize süreci). Tüm sorulara içtenlikle cevap verdi @figen hanım . Aos sürecimi girseydim onun ile devam edecektim. Bu arada önceki yıllardaki Aos sürecindeki insanların deneyimlerini okuyunca bir bakıyorsunuz a basit diyorsunuz, ama okudukça deneyimleri kazın ayağının öyle olmadığını anlıyorsunuz. F2A-F2B aile birleşim vize bekleme sürelerini 3-4 Yıl bulduğunu forumdaki insanlardan OKUYORSUNUZ ve öğreniyorsunuz, Bu ailem için uzun bir süre ve Oğlum 10 yaşında Ailemi ve onları yalnız bırakmazdım. Bakın bu süreçlerde önceki yıllarda hangi ayalarda hangi numaralara kadar gelmiş. Benim numaram 16k lardayı ,önceki yıllara göre kıyasladığınızda nasılsa gelir diyorsunuz. Dv2025 lerde ki kazanan arkadaşlarımda aynısını diyecek. Her yılın kendi süreci var. Bunu daha iyi anladım. https://dvcharts.xarthisius.xyz/ceacFY24.html diye bir sitenin var olduğunu bu formu okuyarak öğrendim. Bu site 1ocak itibari ile güncellediğini görecekseniz. Tavsiyem dostlar acil bu siteyi neyi nasıl kullanmanız gerektiğini, öğrenin. Forumda nasıl kullanmanız gerektiği yazılı. Okuyun. Artık yolumu belirledim. 1.Yol Ailem için Amerikan vizesi almak, ( 7şubatta girdim Ret aldık. Deneyimlerde yazdım.) 2. Yol; Gidişata göre Ankarayı beklemek Şubat ayına kadar tabiki. 3. Yol Şubat- Nisan Dosya Taşımak. 4. Yol Tek başıma Nisan ortası gibi amerikaya gitmek süreci oradan tek başıma halletmek. Yol haritam belli oldu. Kasım ayı ile birlikte her gün belirlediğim kosolosluklara mail atamaya başladım. Saolsun ismini yazamadığım için bağışlasın dv23 lerden kendi exel dosyasını paylaşmış forumda. Onu indirdim tek tek gidebileceğim ülkelere mail atmaya başladım. Bu arada Her gün forumu okuyorum kim ne yapmış,ne etmiş. Forumdaki @gucarslan bey ,dosyanızı taşıyın Ankaraya güvenmeyin bağıra bağıra söylüyordu. Bakın bunu ilk okuduğunuzda hemen aklınıza sıra gelir diyorsunuz. Ben 16 k lardaydım dvcharts baktım ,bu senin hole ları benim numara göre daha önce (890 dosya daha önce 2023 göre önceki sonraki kişi ve dosya sayısı.) , Hemen kıyaslama yapıyorsunuz gelir gelir diyorsun, çünkü geleceğine inanmak istiyorsunuz. Şubat ayı vize bülteni açıklandıktan sonrası gelmez dedim. Hızlandırdım maillerimi. Viyana ya ilk mailli Aralık 2023 ayında attım, Sağ olsunlar Sadece oturumu olanları aldıklarını, yardım edemeyeceklerini üzgün olduklarını söylediler. Her yere mail attım ; Hep olumsuz. En son 26 şubat pazartesi viyana tekrar mail attım ve yine üzgün olduklarını yardım edemiyeceklerini söylediler. Ve 29 şubat saat 17:30 @cebrailoz hocam viyana kabul ediyor. Mail at hemen dedi. Atıyorum gönderilemiyor, 8-10 defa atmayı denedim, gönderilemiyor. Çünkü herkes mail atmaya çalışıyor. Akşam 21:00 giden maillere baktığımda gönderildiğini gördüm. 1 mart saat 12:30 kabul ettikleri maillim geldi. Bu süreci paylaştım zaten. Benim ve ailemim şengen vizeleri vardı bilginize. 23 Mayıs Viyana mülakatından sonra mülakat deneyimini hepsini paylaşacağım. Bu arada bu süreç içeresinde Viyana süreci
Viyana Ucak Bileti 3 kişi : 33500 TL
Konaklama: 20000 TL 7 gün Airbnb
1 hafta ne harcadım onuda mükalat deneyimlerinde paylaşacağım. namaste..:)
ametin-k tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Selam Dostlar , Sonunda vizemizi ailecek aldık. Biz 3 kişilik bir aileyiz. Bu paylaştıkların bizim Viyana’daki sürecimiz, ve devamlı güncelleniyor, viyandaki veya başka bir konsolosluktaki süreçler farklı olabilir, bunun için süreci devamlı güncellendiğini unutmayın. Gitiğiniz konsolosluğa göre hareket edin. Bu süreç boyunca yardımlarını hiç esirgemeyen uğur bey @gucarslan , Tuğba hanım @lumos , Ve Bu süreçte devamlı yanımda olan ve en çok yardımı dokunan biricik dostum Cebrail Hocam @cebrailoz , ismini sayamadıklarım lütfen bağışlasın gruptaki herkese çok teşekkür ederim. Bu iletimi okuyan bundan sonra green card süreçlerini alacak olan arkadaşım lütfen süreçlerinizi paylaşın gerçekten çok önemli. Gelelim benim sürecime daha önce Viyandan nasıl mülakatım aldığımı paylaşmıştım. Şimdi sıcağı sıcağına diğer kısmını paylaşıyorum . Molnardan mülakatımız 21 Mayıs Salı günüydü. Nisan ayının son haftası molnardan polio aşısı zorunluluğu gelmişti ( Onun için dedim mutlaka güncellemeleri kontrol edin). Benim ve eşimin aşı kayıtları olmadığı için, Oğlumuzun (11 yaşında) onun aşı kayıtları vardı. E nabızdan ( PDF kendim İngilizceye çevirdim) ve sağlık ocağından imzalı kaşeli aldık yapılan aşılarının tümümün aile hekimliğininden bağlı olduğumuz hemşireye iletin hepsini imzalı kaşeli veriyor. Beylikdüzü enfeksiyon hastalıklarından randevu alıp , anti kor testi yaptırdık bu testler, Kabakulak Igg, Vericella Igg, Kızamık Igg, Rubella Igg, Anti Hbs, Hav Total. E nabızdan ingilizce çıktılarını alabiliyorsunuz. Bu çıktılarının sonuçlarını Molnár ilettiğinizde size hemen hangi aşıları olmanız gerektiğini söylüyorlar. Molnar benim için DTP , Hebatit B, Vircella v, Eşim içinde DTP, MMR. Aşiları eksik olduğunu cevap maili gelmişti.. Bu cevabı aldığımda daha polio aşısı güncellenmemişti. Dikkat edin lütfen. Aşilarının çok olduğunu anladım bunun üzerine gitmeden Eczaneden DTP aşısı eşim ve kendim için, ve Hebatit B ( eşimin Hebatit B bağışıklığı var) aşısı aldım. 13 Mayıs günü aile hekimliğinden eşim ile birlikte DTP ( Adacel TDap 675 tl ) , Ve Hebatit B ( 125 tl) aşısı olduk. Su çiçeği ( Vericella sağlık ocağında bedava aşısı ) anti koru net olmadığı için 2 gün sonra 15 Mayıs varicella su çiçeği aşısını sağlık ocağından oldum bu tüm aşıların yapışkan barkodları var. Onları bir Excel de pasaport numaramı ,adımı soya adımı ve kimlik numarmı şekilde olan bir şablon yapıp gün tarih ve aile hekimin imza ile çıkları alıp sağlık ocağına imzalatıp kaşeledim. İngilizce olarak basit bir şablon yapsanız yeterli. 20 Mayıs 11:25 uçağı ile Viyana uçtuk. Havalimanında girişimiz hiç sorun çıkmadı, pasaport polisi çok kibar güler yüzlü , Sadece ne için geldiniz ( For travelling ) ,ne kadar kalacaksınız dedi 1 hafta dedik, ok dedi, Giriş kaşelerini pasaportlarımıza bastı. Not : Avusturya gümrük memurları inanılmaz kibarlar. Dışarda Bizi bir arkadaşımız karşıladı (Furkan çok selam ona buradan ) Kalacağımız yere bizi bıraktı. Biz kargenplast metro istasyonun hemen dibi U1 metrosunun dibiydi. Buraya gelirseniz ulaşımın inanılmaz rahat kolay heryere çok rahatlıklık ile ulaşabilirsiniz. İnanılmaz çok kolay ,Ben gelmeden önce Google maps ten viyana haritasını indirdim. Tavsiyemdir indirin acayip rahat işinize yarayacak. Gideceğiniz yere yazıyorsunuz hangi toplu taşıma araçlarını kullanacağınızı görüyorsunuz.Burda 1 haftalık kişi başı 17 Euro ya bilet alıyorsunuz tüm toplu taşımaya bedava biniyorsunuz. Hiç bilet kontrolü yapmıyorlar diyorlardı. Bize denk geldi bilete baktılar siz siz olun biletiniz alın,:))) Bayram günleri ve pazar günleri buradaki dükkanların çoğu kapalı, Biz alış verişlerinizi Billa diye bir mağaza var ordan yaptık. Viyannın her sokağında görebilirsiniz. İstediğiniz herşeyi bulabilirsiniz. Günlük ortalama Sabah, öğlen ve akşam yemek 40-60 euro harcadık. Bu artmada bilir düşedebilir. Size kalmış.
Gelelim Molnar Mülakatımıza
Sabah 08:45 ordaydık, Beklerken Melih arkadaşımızla tanıştık selam ona buradan , içeri 09:00 aldılar Fotoğraflarımızı çektiler üçümüzünde , sonra bir belge dolduruyorsunuz , Cn . Adınız soyadınız, mail adresiniz, Amerika’da gidecek olan adresiniz, sonrasında sizi tekrar çağrıp aşı ve tahlil sonuçlarını istiyor, arkadaşlar E nabızdaki herşey hakimler inanılmaz iyi davranıyorlar,
Verdiğimiz evraklar
Asil tahlil ben ;
Antikor testi sonucu ( E nabı İngilizce)
Aşı certifikası ( Ben İngilizce olarak hazırlamadım ve aşı barkodlarını yapıştırdım
*DTP ( 13 Mayıs aşı oldum)
*Hebatit B ( 13 Mayıs aşı oldum)
*Varicella ( 15 Mayıs aşı oldum)- Hastalık Raporu Diyabet Tip 2 E nabız daki Çıktısının aynısını İngilizce olarak yazdım kendim.
- Bazı yerlerimde Sedef vardı. onlarda söyledim ( Böyle bir rahatsızlığınız varsa söyleyin çünkü iç çamaşırınız ile kalıp tüm vücudunuzu kontrol ediyorlar.
Hiç bir aşı vurmadılar. Sizede aşı yapmıcaklar anlamına gelmiyor arkadaşlar !!!!
Eşim İçin
*Anti kor testi sonuçları ( İngilizce)- DTP aşı Çıktısı İngilizce ( Kendim hazırladım İngilizce ve barkodlarını tarihlerini koydum
Oğlum İçin
- Aşı karnesi E Nabız ( PDF İngilizce kendim çevirdim)
- Sağlık Ocağından Tüm aşılarını olduğu belge, Hem orjinalini hemde kendim İngilizceye çevirdim. Bana çevirisini sormadılar kabul ettiler. Sizinkide böyle olacak diye bir kayde yok arkadaşlar mutlaka gelmeden önce molnara tüm aşılar ile ilgili belgeleri attın gelemden önce
Sonra Hemşire 3 müzü çağırdı, klasik herkese sorulan soruları sordular. Sigara kullanıyormuşum, amileyta oldunmu kronik rahatsızlığın var mı vs..
Sonra aşıları karar veriyor hemşire ve doktora yönlendiriyor sizi hemen yan odaya geçiyorsunuZ Doktor tepeden tutanağa kontrol ediyor eşime MMR ve polio aşısı , Oğluma sadece DTP karma aşı vurdu. Bu arada @Batuzunn çifti, @onderoymak @yamuca Yaşar ailesi arkadaşımız geldi konuştuk kaynaştık yol arkadaşı olduk çok selam onlara buradan.


,Toplamda 1165 Euro ödedik. Sonra bir form veriyor eşim ve benim için verdi. Oğlumuzun yaşı 14 ten küçük olduğu için röntgene yönlendirmedi. Biz hemen kapının dışındaki tramvaya bindik ve @lumos tuğba hanıma çok selamlar burdan tekrardan onun verdiği Excel dosyası çok işimize yaradı. Hemen kapıda matik var ikinci sırayı basın ortadakine,B72 sıra numarasını verdi hemen ekrandan numaranız yanıyor hemen girişte sağ taraftaki ,gişeye gidiyorsunuz verilen formu, pasaportlarımızı aldı ve kayıt açtı.biraz kalabalık ama sıra hemen geliyor. Bu arada soy isiminizle sesleniyorlar anlaşılması zor dikkatli dinleyin ( seslendi kimse gelmiyorsa büyük olasılıkla o seslendikleri sizsiniz benim ki öyle oldu .
. Sonra röntgenini çekiyorlar, 40 dk kadar bekledikten sonra yine sesleniyorlar a4 boyutunda dosya aklınızda olsun size içinde CD oldu dosyayı veriyorlar. Üzerindeki doğum tarihini kontrol edin. İşimiz bitiyor. Yarın 22 Mayıs öğlenden sonra 12:00 gibi bana molnardan mail geldi sonuçlarınızı elçiliğe gönderdik diye . Dikkat etmeniz gereken kaç kişi girdiyseniz herkese mail gelmesi lazım, eşiminki 13:00 gibi geldi maili ( junk mailde di onun ki dikkat edin)Oğlumunki gelmemişti akşam 19:30 gibi mail attım molnara 23 mayıs saat 13:00 görüşmemiz var oğlumun sonuçlarında problem var mı diye . 23 Mayıs sabah 09;30 gibi oğlumuzda maili geldi kaç kişi giriyorsanız o kadar kişi için mail gelecek dostlar, ve artık hazırız konsolosluk görüşmesine



Öğlen 12:40 gibi meriott otelin yan tarafındaki girişin önündeydik.
12:55 4 kata çıktık kapıda güvenlik görevlisi pasaportlarınızı veriyorsunuz içeri arıyor ve sizi kontrollerden geçirip içeri alıyorlar. İçerede isminizi anons edecekler lütfen sandalyelerde oturup bekleyin diyor ve içeri geçiyorsunuz.Telefonunuzla girebiliyorsunuz. Bekler meşhur hanım efendi ( Melek olan
, ) anladı herkes kim olduğunu ,soy isiminizle seslendi. Çok inanılmaz bir insan hakketen Melek
.medikal sonuçlarınız elimize geçtiğini söyledi ve evrakları istedi
Tahlil olarak benden sırasıyla
*En yüksek olduğun eğitimden Diploma ( Benim diplomam İngilizce idi)- 2 Fotograf istedikleri ölçüde Amerikan vize uygun ( Not içerde resim çekilmek için kabinler var çalışıp çalışmadığını bilmiyorum!!!
- Fomül A ( E devlet çıktısı) ve fotokopisi
- Formül b ( E devlet çıktısı ve fotokopisi)
*Evlilik cüzdanın Aslı ve fotokopisi - Adli sicil kaydı arşivli ingilizce e devlet
- Finasal kağıt (25k dolar)( Bankdan imzalı İngilizce (imza sürküleri baktı ve geri verdi)
Eşim İçin - 2 Fotoğraf
- Formül A
- Formül B
- Adli sicil kaydı ( e devlet ingilizce arşivli )
Oğlum İçin 11 yaşında - İki Fograf
- Formül A
- Eşim benim parmak izlerini aldı 14 yaş altı için parmak izine gerek yok.
İngilizce mi yapmak istiyorsun dedi EVET dedim. Uçak saatimizi sordu Pazartesi dedik 27 Mayıs , Biz pazartesi tatiliz, söz vermiyoruz ama yarına yetiştirmeye çalışacağız dedi. Ama bilgisyar işi biliyorsunuz aksabilir dedi yarına yetiştirmeye çalışacağız ve Yetiştirdiler
( Arkadaş o kadar düzenli evrak dizdim yine heyecandan karışıyor elin ayağın sanki bir kamyon evrak oluyor elinde



Ben bu arada ds260 yanlış girdiğim Annemin doğum tarihi, üeşimin annesinin kızlık soy ismi ve Amerika’daki güncel adresimizi verdim düzletmek için hemen düzelttiler ( SAKIN BUNLAR İÇİN DS260 dosyasınızı açtırma talebinde bulunmayın basit şeyler , zaten forumda söyleniyor bende açtırmamıştım, hemen düzeltiyorlar, sizde bu tür basit şeyleri açtırmak için boşunuza insanların başını sıkıştırmayın.) Sonra isminizi seslenecekler dedi ve vize görüşme ücretleriniz 3x330 =990 dolar nakit olarak ödedik beklemeye başladık,Mülakatımıza Konsolosluk görevlisi ile görüşmemiz Hep beraber gidiyorsunuz tüm aile bireylerini görmek istiyorlar
KK : Hoş geldiniz
Ben: Hoşbulduk
KK: Doğru söyleceğinize yemin edermişiz dedi
Ben :hep beraber el kaldırdık evet dedik
KK: How old r u Eras diye seslendi
bizimki :11 Türkçe
KK: Parmak izimi aldık tekrardan okuttu
KK: En yüksek mezun olduğun bölümü sordu,
Ben: Söyledim
KK: Amerika’da bu işini yapacaksın demi çok güzel.
Bir meslek ( kuvvet ve kondisyon koçuyum)
BB: Evet
KK: Amerika’da nereye gitmek istiyorsunuz
Ben: Virginia Deim
KK: Tanıdığınız Varmı
BB: Evet Adres teki isim dedim
KK : eşime döndü Amerika’da tanıdığınız var mı dedi .
Eşim: Yokk
️sonra No Noo dedi hep beraber gülüştü 


KK: Tebrikler vizenizi onaylıyorum
KK: Bilisayara bir dk bilgi girdi
KK: Tebrikler Vizenizi onayladı Amerika’daki hayatınızda mutluluklar diliyorum dedi
️
️
️
️( Dışarı çıkınca bir boşluk oluştu içimde Bruno Catalano nun Göçmenler için bir heykeli vardır. O geldi aklıma birden bire
Bakın mutlaka o heykelin ne için yaptığına )
Neyse ; Dışarda diğer arkadaşlarımızın çıkmasını bekledik. Herkes vizesi aldı. Bir güzel hep beraber Keyif kahvelerimizi içtik.
Cuma günü ceac verilerini kontrol ettiğimde AP sonrasında ıssued oldu hepimizinki ve hemen 09:30 gibi mail geldi konsolosluktan pasaportlarınızı alın diye . Konsolosluğa 11:30 gibi gittik kapıdaki güvenlik görevlisine konsolosluktan gelen maili gösterin mutlaka . Ve birde ehliyet yada nüfus kağıdınızı yanınzda olsun resimli kimlik göstererek , sadece bir kişi girebiliyorsunuz. Sonra isminiz sesleniyorlar pasaportları ve sarı dosyaları teslim ediliyor. Şimdi burası Önemli tahlili olanın vize türü kısmı DV1 yazacak, Eşinizinki vize türü DV2 olacak , Çocuğunuzunki DV3 olucak ve doğum tarihlerini kontrol edin. Birde pasport numanız ile vize de yazılı olan pasoprt numaranınız eşleştiğini kontrol edin .Bizim sürecimiz bu şekilde Mutlu bir şekilde sonlandı dostlar , Umarım herkes en kısa zamanda vizesini kavuşur. Size tek önerim şu olur dostlar BİLGİNİZİ PAYLAŞIN, KİMSEDEN BİRŞEY SAKLAMAYIN, DEVAMLI SÜRECİNİZİ TAKİP EDİN, VE BOL BOL YAZILANLARI OKYUN DOSTLAR.
NOT: Tüm bu süreç boyunca b1 düzeyinde ingilizceniz olsa yeter, hatta çıkan soruları bile ezerberleseniz yeter işinin çoğunu çözmüş olursunuz , bunun için hiç korkmayın Benim edindiğim tecrübe böyle dostlar. Bu arada Dv2025 eşimin kazandığı ds260 formunu doldurduk ama submit etmedik.
. -
RE: DV2025 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Dostlar esime cikti bu sefer hemde 3k larda
️ -
RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti ÖrnekleriAmerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
Selam dostlar, hemen sıcağına sıcağına ilk bir ay içinde sıfırdan gelip aşağı yukarı bir ev kurmak ve hayattı devam etirmek için ne kadar para harcadım ne yaptım en azından virginia gelecekler için bir fikir oluşur. Unutmadan bu benim kendi deneyimlerim mutlaka farklılık göstere bilir.
ev kirası: Evi Türkiyede iken tutum ( arkadaşımın vasıtası ile yoksa tutamazdım ) 800 dolar gibi bir rezervasyon parası verdim. 2+2 apartman dairesi 3 katlı ,3 katında oturuyoeuz. sadece su içinde birde sorun çıktımı (kloset tamirat vs. site yönetimi hemen tamir ediyor. güvenlilik bir yerve okulpuanı iyi ) 800 doları Deposito dan düştüler. 17 temmuz ile 31 aralık arası kira aldılar 1 deposit (kira 2557 )dolar kira - girekende toplamda 3675 dolar verdik. ( Not eğer siteden tutarsanız nakit geçmiyor kredi kartı, debir kart yada çek kabul ediyorlar. biz arakadaşım üzerinden bankadan çek aldık onun üzerinde öyle verdik). Ve eve girmeden önce sizden ev sigortası yaptırmanızı istiyorlar aylık 14 dolardan 1 yıllık yaptırdım. Bu arada aklınızda olsun eve girmeden başka daireleri de görebilrisiniz. biz 2605 dolalar tutmuştuk. başka daire görebilirmiyiz dedik başka daha buyuk daha ucuz bir daireye geçtik.
Temzlik ve mutfak : 403 dolar Tefal tencere takımı ve bıcak seti kap kaçak biraz vs.Ev koltuk yatak kanepe pas pas yorgan yastık vs. İkea dan aldık ( 1 tane king size, 1 tane qoueen size yatak,2 lik koltuk çatala,bıcak vs 2514 dolar tutu. NOT: Burda Bob furnutire diye bir mağza var, ev mobilyaları satıyor , 699 dolara ikea aldığımız ikili koltuk yerine, oradan 1000 dolara L koltuk takımı eve teslim alabiliyorsunuz aklınızda olsun. daha ucuza geliyor. Bu arada ikeadan aldınız mobilyaları üzerindeki etiketlerde numaralar var 75.203.25.389 gidip depodan kendiniz bulup seçip tek tek alıyorsunuz. Bazı mobilyaları ordaki görevliye söyleyip size kağıt veriyor onu ödeyip sonra mağzanın bir yerinde pick up yazan yerden kendiniz o kağıdı verip ordan alıyorsunuz. Deponun önünde ortak bilgisayar var ,oraya o etiketeteki 75,206,380.26 sv numarayı giriyorsunuz ve hngi bölümde hangi sırada ve kaç parça almanız gerektiği yazıyor. parçaları alıp tektek market arabasına yukluyorsunuz. benim 2514 dolar olunca para kabul etmedi. göreviliyi çağırdık faturayı ikiye böldü öyle nakit kabul etti . ÖNEMLİ; Burdan aldığınız mobilyları taşımak için Uhall diye kamyon kiralama var bunu telefon app dan kiralayıp aracı oyle teslim alıp ikea getirmeniz lazım aksi taktirde taşıyamazsınız. Benim adıma arkadaşım kiraladı ve gecerli birehliyet istiyorlar. işiniz bittikten sonra en yakın uhall şübesine bırakıyorsunuz aşşağı yukarı 134 dolar tutu.
Banka için BOA gittim snn siz kabul etmediler. ben TD bank gittim lease ( Kira kontratı)ve pasport taki vizelerile kabul ettiler sadece içerde 500 dolar olmak kaydı ile. 700 dolar yatırdım bankaya
Telefon : verizon 3 hat prepaid ödemeli aldım 307 dolar tutu birde ev interneti 100 dolar aldılar. ( Tmobile telefon dahil 50 dola aylık ile veriyor şuan için aklınızda olsun.
Eve Yiyecek 250 dolar 1 haftalık için tutu
Türk market : Burda pilav peynr bakliyat,Türk kahve makinası dahil 354 dolar tutu. Bulgur nohut, vs gibi bakliyatar aldık. Biraz pahalı bilginiz olsunAraba : Facebook marketten baktım, biraz riskli ford fsion 2014 model 6500 dolara 89 bin mil araba diye gittik , afgandı galiba başka araba önerdi. içime sinmedi. GUVENEMEDİM, facebook markette bu gibi durumlara hazırlıklı olarak gidin. Bunu yerine carfax diye bir tramer sitesi var, ordan baktım rabanın tüm geçmişini görüyorsunuz. , ordaki arabalar daha güvenli en azından bilgileri doğru sizi dealer ( galerici) yönlendiriyor. ve biraz pahalı bütçem 10 bin dolara kadardı. 2016 model ford fiesta 50k milde aldım.vuruğu çırığı yok az bakıma girmiş (sadece periyodik bakımlara girmiş) Burası için söylüyorum hem biraz iyi olsun derseniz 13-15k bin dolara çıkmanız lazım ( Güvenli ve aklınızda soru işareti kalmamanız için ) Ben ford fiesta hcbk aldım 9524 dolara nakit verdim bazı dealar nakit kabul etmiyorlar. aklınızda olsun+ DMV de n üzerinize registraisıon ( üzerinize geçirmeniz lazım 409 dolar tutu) sigortası daha yok daha. Ben benim için 1 yıl sorunsuz bir araba layım diye acale ettim. çünkü arabasız hiç birşey olmuyor. ve aklınızda olsun burdan aldığım 9524 dolar araba ertesi gün satmaya kalsam 5000 dolara zar zor satarım. ben bunu göze alarak aldım arabayı.
Toplamda aşşağı yukarı 17k bin dolar gitti. ve halla bir eksiklikler çıkıyor ama bu eksikler küçük ufak eksiklikler. tamamlamaya çalışıyoruz. Dostlar bu benim deneyimim, her eyalet göre değişir bilginiz olsun bu benim tecrubelerim.
-
RE: Göçmen Vize ile ABD'ye ilk girişYolculuk içinde yayımlandı
Selam dostlar, biz 17 temmuz washington dulles hava limanından giriş yaptık. İstanbul hava limanında normal porsüdür gözen güvenlik kontrolllü bildiğiniz gibi j kontruara geldinizde el bagajlarını tek tek açıp kontrol ediyorlar.oraları hep aynı kısa kesiyorum. Washinnton hava limanında girişi other citizent gireceksiniz, Amerika ları denemeyin 🫡. Green card yazıyor ama sizi other alıyorlar. Havalimanı kalabalıktı 1 saat yakın sıra bekledik. Gümrük polisi sarı dosyları aldı, beyaz cd olan dosyayı almadı gerek yok dedi. Sağlık ile birşey isterlerse gösterirsin dedi. Sarı dosyaları acıp tek tek kontrol etti, kamera ile resmimizi çekti. Aşağın yukarı 25 dk sürdü 3 kişilik aile için. Nakit var mı diye sordu. 9k dolar dedim, ama fazlaydı ( hanıma ve çocuğa bölmüştüm parayı üzerimde kini söyledim) Not iyiki fazla yanıma para almışım lazım oldu çünki. Snn arabasiz hiç birşey yapamıyorsunuz. Ona göre hazırlıklı gelin benim 1 hafta oldu snn gelmedi bu arada. Ben şanşlıyım arkadaşım bana çok yardım ediyor. Onun evinde kalıyoruz ailecek , eşi bizim gitmemiz gereken her yere arabalarıyla bırakıyorlar. Sizin böyle bir şansını yok ise ona göre önleminizi alın ( airbnb ve araba kiralama) snn öğrenmek için social scurity administor gittim söylemediler bekleyin gelecek dediler zamanı söylemediler. Ev işini istanbuldayken arkadaşım vasıtasıyl halletik eve yerleştik. Ev için insurance yapmanız lazım kiralik olsa bilen bizim tutğumuz 2+2 site kira 2500 dolar , +1 depısit. Hatt kontrollü aldık verizon 60 dolar kontrollü 1k sms, 1dk konuşma aınırsız internet.🛜, araba 2016 ford fiseta aldık şimdilik ayamız kesilsin diye şimdilik bu kadar dostlar daha sonra anlatırım detaylı , kalın salıcakla
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Visa bullten acıklandı dv2025 ekim ayı için 6k current olmuş Türkiyeden 4194 kişi kazanmış , Bu ayın ortalarına doğru mülakat dağıltılmaya başlanır , İnşallah süreciniz bol mülakatlı geçer DV2025 liler
-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Dostlar ; Viyana Dosya Taşıyanlar için; pasaport teslim için atlas kayıdı oluşturmaya kalktığınızda www.ustraveldoc.com austuria tıkladığınızda giriş hesap oluşturmak için şifremi unuttum diyorsunuz. mail hesabınıza yeni şifre geliyor, Siteye girdiğinizde; ben girdiğimde benim hesabımın singapurda olduğunu gördüm. Böyle durumda durumda ne yapmanız gerektiğini yazıyorum dostlar. Altaki maili kendinize göre uyarlayıp yazabilirsiniz. Banada @cebrailoz yardım etti bu mailli taslağını ondan aldım.
Başlık : https://atlas.my.salesforce-sites.com/
Principal Applicant Name: xxxxxx
Principal Applicant Surname:xxxxxx
Preference Category: DV DIVERSITY
Date of Birth:xxxxx
My mail: [email protected]Dear Officer.
I am the winner of the DV 2024 lottery. My file is at the Austrian
consulate in Vienna and I will be interviewed there.I will enter my information for the interview.
I logged into
https://atlas.my.salesforce-sites.com/?language=English&country=Austria.However, I saw that my account was opened through SINGAPURE
I will be interviewing in Vienna. For this reason, I request that my
account information be corrected as Austria.Kind regards
Size gelen davet mailinin fotografınıda attach edip
[email protected] gönderiyorsunuz .
1-2 gün içerisinde . hemen Austuria geçiriyorlar dostlar bilginiz olsun
-
RE: Göçmen Vize ile ABD'ye ilk girişYolculuk içinde yayımlandı
Selam Dostlar, Bu konuyu buraya yazmak zorunda kaldım. Çünkü önemli. ilk geldiniz iş bakıyorsunuz hemen aklınıza doordash , uber eats, grubhup gibi şeyleri yaparım diyorsunuz. ama kazın ayağı öyle değil
Doordash
Snn geldi, telefon numaramı aldınız açmadan önce bir yerden ( telegram gruplarından) refarans kodu ve zip kod bulun ve oyle açın.. ben bunlarsız açmaya çalıştım beni bekleme listesinde ekledi. Tavsiyem bu kodu ve refaransı bulup öyle açmanız yoksa bekleme listesinde benim gibi çok beklersiniz. Çünkü virginia farifax çok kalabalık bir doordash sürücü listesi var sıraya sokuyorlar. Çözümü kısa vadede yeni bir hat ve yeni bir email adresi alıp oyle başvurmak. ( hesap kiralalarım öyle yaparım diyorsanız YAPMAYIN derim, Yasalsınız çünki.) Virginiadan ehliyeti aldım ehliyetin üzerine bakın Drive License yazmalı. Bana ilk ehliyet geldi sevindim sonra üerinde DVLEARENCE ÖĞRENCİ EHLİYETİ yazıyor telaş etmeyin 1 hafta sonra DRİVE LİCENCE geliyor.Gruphub Çok dolu burda bekleme listesine alıyor.
Uber etas bekliyorum hala onayını.
ÇÖZÜM: iş için indeed var bir sürü sürücü alıyorlar. genelde amazon taşaron şirketleri saat 18,5/20 dolar bandında oralara bakın mutlaka.
-
RE: DV2024 Mülakat DeneyimleriGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Dostlar Merhabalar Biz Viyadan 23 Mayıs perşembe mülakatımız olumlu, geçti, 24 Mayıs cumada vize basılı pasaportlarımızı ve sarı dosyalarımızı aldık. İstanbul’a dönünce Tüm deneyim süreçlerini aktarıcam. Umarım en kısa zamanda herkes vizesi alır.
-
RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
MERHABALAR ; Viyana Dosya mı taşıdım, Kronik rahatsızlığım var Tip 2 Diyabet. Nereye yazıcamı bilemedim lütfen kusura bakmayın. Öncelikle @lumos hanım ve @achillesoag beye verdikleri tavsiyeye çok teşekkür ederim. Bu kronik rahatsızlığım ile ilgili Molnar illetim. " Kronik rahatsızlığım var Tip 2 diyebet, Yurtdışında geleceğim için , olası bir ekstra belge istediğinizde temin edemeceğim için bende ektstra belge veya tahlil istermisiniz diye attım Örnek Mailim sizde olası bir durumda kendinize göre uyarlarsınız
"Hello Mr. Molnar. We have an appointment with my family at yourclinic for a Green card health check on RANDEVU TARİHİNİZ 09:30. We
have an interview at the American Embassy onRANDEVU TARİHİNİZ 13:00.
We will come from Turkey. I have had Type 2 diabetes for 8 years. I
regularly KULNADIĞINIZ İLAÇ in the morning and evening (2
in the morning and evening), kULLANDIĞINIZ ILAÇ (1 in the afternoon). I
have e-government reports regarding the use of this drug from the
Ministry of Health in Turkey. I will bring them to you with their
translations. Since I will be coming to your country from outside
the country, if an additional document is requested, the process may
take longer as we cannot provide it immediately. For this reason, do
you have any other documents or analysis requests from us other than
medication usage reports?Kind regards
Hemen Döndüler verdikleri cevap maili
Dear Mr....Thank you for your email! Please bring with your documents the
medications you are taking. Any doctor's reports, laboratory reports
will be helpful, but it is not mandatory to bring them.Greetings,
"E-postanız için teşekkür ederim! Lütfen yanınızda kullandığınız ilaçları getirin. Herhangi bir doktor raporu, laboratuvar raporu faydalı olacaktır, ancak onları getirmek zorunlu değildir."
Selamlar,"
Bu benim yaşadığım deneyim; Mutlaka böyle bir durumda iseniz kendi durumunuz ile ilgili mutlaka mail attın,
ametin-k tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: Amerika'ya Evcil Hayvan GötürmekYolculuk içinde yayımlandı
ODY NIN AMERİKAYA GİDİŞİ. BASIK BURUNLU AKTARMALI UCUŞLU VE VEKALET İLE GİDİŞİ.
Selam dostlar nihayet köpeğimizi 1,5 yıl sonunda getirebildik . Anlatıkcaklarım uzun uzaya anlattım biliyorum çok uzun ama eminim bunlar sizin çok işinize yarayacak. Benim yaşadığım Basık burunlu ( Tibet spelian) ırk köpeklerin vekalet olarak ve aktarmalı kabin uçuş prokollerini anlatacağım. Tüm sureci kronojik olarak anlatacağım. Bu benim izlediğim yol bu şekilde ilerledi. CDC çok değişilik yapıyor devamlı güncel bilgileri takipte kalın. ; Titrasyon testini yaptırmak ile başladık. Bursada kuduz aşısı 13/04/2025 Numene alımı 18/07/2025 , ankara ya 23/07/2025 te gitti. Bize sonucun gelmesi 22/09/2025 tarihinde ulaştı. Ody miz eşmizin üzerine ben refakatçı olarak getirdim yorumları okuduğumda genelde THY yolları refakatçi kabul etmediğini öğrendim Bunun içinde . 28 EYLUL 2025 tarihinde Lufthansa Air ways den 4 kasım 2025 frankfurt aktarmalı – dönüş 11 kasım 2025 İstanbul frankfurk aktarmalı uçak biletini aldım. NOT: Burda frakfurt –wshington iki uçuş var birsi 3,5 saat aktarmalı Amerikan airlines diğeri Lutfhansa 5,5 saat akratmalı ben lutfansa olanı seçtim. (891 dolar ) Akabinde LUTFHANSA air costemer servisne canlı chat ile bağlandım ve bana bu linki attı https://www.lufthansa.com/cd/en/register-animals-cabin.html Bu linke adınız soy adınız uçuş numrası köpeğinizin yaşı cinsi , chip numarası gibi nerde taşınacağı ile ilgili ; formu dolduruyorsunuz. ben kabinde seyehat seçeneğini tıkladım ve sizi bir sayfaya yönlendiriyor ödeme sayfası 130 dolar gözüküyor fakat ödeyemiyorsunuz çünkü amerikadaki cdc den onay istiyor. sonrasında 30 eylül günü CDC e dog import forumunu doldurdum sadece 15 dk içersinde import fomunu onayı geldi. Ama mikcrochip certificate formunun geçerliklik süresi 30 gün geçerli. CDC formu 11/11/2025 tarhinde oğlumuz gelecek ilgili cdc formunu aldık. Tekrar lutfansaya costermer servi chat ile bağlatı kurdum. onlardan bir belgemin geçerliklik süresi 30 gün olduğunu bunun içinde en erken 12 ekimde bu belgeleri yüklebileceğimi söyledim. Onarda bana bu link vererek rezervasyonunuz bağlantı kurun dediler. Hemen 30 dk içersinde costomer servis ten size aradık ulaşamadık lütfen costmer sersiv ile bağlatı kurun maili geldi. Yine chat ile bağlantı kurdum ve onlar İstanbul – frakfurk için pet kabul ettikleri ama frankurt – washington için onay beklediklerini yazdılar. Ara ara lutfansa ile canlı sohbet ile rezervasyonun durumunu kontrol ettim belgeleri yüklemem gerektiği ile ilgili dönüşler aldım. CDC den yabancı aşılı köpeklerin getirilmesiile ilgili sayfa burda https://www.cdc.gov/importation/dogs/foreign-vaccinated-high-risk-countries.html burayı detaylı okudum. Sonrasında CDC onaylı hayvan bakım tesis var oradan randevu almanız gerekli liste burda https://www.cdc.gov/importation/dogs/approved-care-facilities.html ben washinhton dulles ineceğim için burdan mail tıkladım https://penderpetretreat.com/acf-reservations/ size hemen dönüş yapıyorlar formu nasıl doldurmanız ile ilgili bilgi ve ücret miktarının bulunduğu maili gönderiyorlar. Bizim 1192 dolar tutu. Kontrattı imzaladığınızda ve ücreti ödediğinizde sizin ile ilgilenen bir kişi atıyorlar size tüm prosüdürlerde çok yardımcı oluyorlar. Belgeler ile ilgili güncellemeleri bu kişi üzerinden yönlendirmeleri ile rahatça yapabiliyorsunuz o yönden sıkıntı etmeyin. Odymizin resimlerini çektik formu gönderdik. Fakat microhip rabbies formu için 3 hafta kala yüklememiz gerektiğini söylediler. Bu form çok sıkıntılı İngilizce harfler ile tarihleri AY/GÜN/YIL ŞEKLİNDE DOLDURUN İngilizce karakterli doldurun ve sadece imza kısmı el yazısı ve damga TC resmi mühür kısmını unutmayın. ( devlet veterneri G bölümü) diğer tüm yerleri bilgisayar yazısı ile doldurun. Biz bu form için 4 defa vetener il tarım arasında mekik dokuduk hep bir eksik çıktı. 22 ekimde tüm belgeleri tamamladık.- Dog import
- Acf reservasyon pender bilgi formu online olarak dolduruyorsun köpeğinizin bilgileri ve fotoğrafları var ve aşı bilgilerinide görüntülü yükledim.
- Titrasyon test sonucu
- Mikro chip Rabiies formu son 3 hafta kala iyi dediler biz en son 22 ekim 2025 de hallede bildik .
- Vekaletname (Eşimin üzerine Ody miz) 19 dolar ( Washington Büyük Eliçiği) Çok selamlar onlara buradan
- Tarım Bakanlığından Yurdışı çıkış izni ( Türkiye de halledicem)
Bu belgeleri tamamladığınızda sizin adınıza AFC yetkili bu belgeleri cdc yüklüyor 1 saat içinde CDC den randevnuz comfirm edilmiştir 11 kasım 2025 sizi bekliyoruz lütfen bu maili gümrük görevlisine gösterin diye mail geliyor. Bu arada ACF size ne yapnız gerektiği ile ilgili mail atıyor.
22/10/2025 Lutfansanın https://www.lufthansa.com/ae/en/support/upload.html den 4 belgeyi yükledim , dog import. Afc reseservations, titrasyon test sonucu , mikrocihip rabies formu yükledim. Canlı chat ten durumu hergün kontrol ettim. Sonrasında Lutfansa dan köpeğinizi ekliyorsunuz. https://www.lufthansa.com/cd/en/register-animals-cabin.html bu linkten Ody ekledim. Sonrasında hemen canlı destekten hemen bağladım , Canlı destek ücreriti ödemlisiniz isterseniz müşteri temsilcine telefonunuzu yönlendirebilirim dedi. Hemen Amerikan numarımı verdim 15 dk içersinde +49 numralı telefon geldi (Eda hanım, burdan çok sevgiler ona )telefonda Luthfansa bu konuda çok deneyimli Türk birisini yönlendirdi sağolsunlar. Hemen kredi kart bilgilerimi verdim. Bilet confirmettim hemen maillinize booking geliyor.Amazondan 59 dolara çanta aldım 55x40x23 (21,65 incx15,75 inc x9,06 inc) cm ebatlarında 18x13x9,5 inc ebatlarında bula bildim Fakat genelde küçük geldi hemen amazona iade ettim Türkiyeden temin ettmeye çalıştığımda ise o ölçülerde çanta bulmak zor bende petsmarttan 18-11-11 inch (45,7 cmx28cmx28cm) ebatlarında Top.Paw marka idata onaylı çantayı aldım 45 dolar civarında . gelirken oğlumuz çok rahat etti içinde
TÜRKİYE AYAĞI ; Abim Cüneyt bu konuda çok teşekkür ediyorum Tarım il bu kısmı abim halleti. 7 kasım 2025 Bursa il tarıma gittik Vetener ön kontrolü için gelin bir bakalım dediler sadece çip kontrolü yaptılar. Uçuşunuza 48 saat kala olmadı için 10 Kasım Pazartesi gelin bekliyoruz dediler. Bu arada önemli bir bilgi Bizim ikametgahımız Virginia olduğu için ve oğlumuz eşimin üzerine olduğu için Washington TÜRK konsolosluğundan vekaletname almıştık bize hiç sormadılar ben sadece Bursadaki babamın ev adresini kendim orda yaşıyorum dedim sıkıntı çıkmadı. Bu arada Bursa İl Tarımda çalışan ekibe çok teşekkür ediyorum çok yardım ettiler ; eğer sorun çıksaydı size TURİST olarak belge hazırlıyacaktık dediler. Yurtdışı çıkış harcı 2510 tl nakit ödedik. Ve Belgemizi aldık.
10 Kasım saat 23:00 İstanbul hava limanina çıktık. Uçağımız 11 kasım 2025 06:30 da LUTFHANSA Konuturı K41-43 arasında Kuantuar saat 04:00 te açıldı. Beni hemen ön sıraya aldılar Pasaortunda son kuduz aşısını resmini çektiler, Tarım il sağlık yurt dışı çıkış belgesini çektiler, Birde CDC sin gelen son onay mailini çektiler. O kadar sonrasında aktarmalı olduğu, için iki bilet verdiler. İstanbul hava limanında Pet tuvalaeti var ama bizimki yapmadı Normal alana çişini yaptı. Bunu tahmin ettiğim için çiş pedleri var onlardan almıştım 3 tanesini 2 ye böldüm peçete gibi çantasının yanına koymuştum onlarla çişini sildim. Birde anti baktiriyel ıslak mendil vardı onlarla orayı sildim. Aynı sorunu frankurt hava limanında yaşadım dulles ta da hayat kurtatıyor bilginiz olsun. . NEYSE İstanbul havalimanında F05 kapısında uçağa biniyorsunuz. Rütin Amerikya giriş protokloleri yapılıyor Ve nihate uçabindik. LUFTHANSA E09 numralı koltuk verdi exit bir çıkış önü ve yanında boşluk var mükemmel koltuk dostunuzu yanınza rahatça koyabiliyorsunuz. Hostesler uçağa bindinizde çantasının kapalı olması gerektiğini ve koltuğun altında olması gerektiğini söylüyorlar bizimki iki saat inanılmaz stres yaptı. Ağladı devamlı havladı. Hostes bantaniye getirdirdii üstünü örtük yok çok ağladı. Bunu tahmin etmiştim. Daha önce veterenere gittip sakinleştirici istediğimizde veternier biz tavsiye etmiyoruz demişti bende veteneri dinleyip almamıştım sakinleştirici, Ödül maması ile atlatmya çalıştım.( Fakat yedi yemeği sonrasında bastı yaygarayı …) )Çünkü indinizde dostunuz sağlıklı görünmeli. sizde tavsiyem bu gibi durumlarda mutlaka yanınza sakınleştirici alın AMA UÇUŞUNUZ BENİM GİBİ 3 SAAT + 5,5 SAAT AKTARMA+8 SAAT UÇUŞ şeklindeyse kesin nasıl ne zmaan kullanılması gerektiğinde Veterner ile iyi bir program yapılmalı. MÜNKÜN OLDUĞUNCA SAKİNLEŞTİRİCİ KULLANMANYIN !!!!!ÇÜNKÜ KİMSE UÇUŞ SIRASINDA BU KÖPEK ÇOK HAVLIYOR SUSTURUN ŞUNU DİYEN OLMADI BU GAVUR DEDİĞİMİZ İNSANLAR İNANIN ÇOK ANLAYIŞLI BU DURUMLARA YANINDAKİ AMERİKALIYA ÖZÜR DİLERİM ÇOK HAVLADI DEDİĞİMDE HIÇ SIKINTI YOK LÜTFEN SİZ RAHAT OLUN SIKINTI YOK DEDİ. Onun için dert etmeyin 2 saat sonra Ody miz pes etti. Frankfurt indinizde Z terminaline gidiyorsunuz. Orada pet tuvalet yok . Onun için çiş pedlerinizi yanınıza getirin. 5,5 saat bekledikten uçağımıza bindik A 20 koltuk yan kotuğumu Lutfhansa boş bırakmış (b20) düşünülmüş bir operasyon planlamış LUFTHANSA burdan onlar ne kadar TEŞERKÜR ETSEM AZ.. Yolculuk 8 saat sürüyor. Ody bir kalkarken havladı sonrasın Mis mis takıldı Çantasının içinde
AMERİKAYA İNDİĞNİZDE : Pasport kontrolunda sınır polisi pasaportunuzu kırmızı bir kutunun içine koyuyor ordan kırmızı çizgiden başka odaya gidiyorsunuz. Burda dikkat etmeniz gereken köpeğinizi çantasında ve ağzı kapalı olmalı. Ben cdc den gelen onay mailinin çıktısını almıştım. Onu gösterdim ve o maildeki çip numarasını kontrol etti bir kağit doldurdu sonra penderin bizi beklediğini söyledi. Sonra dulles hava limanında ki bavul bandın köşesinde kırmızı çizgili alan var oaraya götürüyorlar ve kargo ile gelen köpekleride oraya bırakıyorlar. Orda bekledik 2 dk içerinde pender geldi ody mizi teslim aldı. ( Burda sizin yolculuk sırasındaki kullandığınız çantanız ile birlikte alıyorlar köpeğinizi.) Sonrasında yarına vetenerlerimiz kontrol edip kuduz aşınışı yapacak ve öğleden sonra teslim alırsınız dedi. Akşam mail atmışlar köpeğinizi gezdirdik. Yemek ve su verdik diye gezdirirken fotografınıda atmışlar. Ertesi gün öğleden sonra saat 14:25 gibi mail attılar köpeğiniz sağlıklı gelip alabilirsiniz diye. Gidip Ody mizi aldık. Bu arada unutmadan UÇAK İLE PET TAŞIMA whatsapp grubu var ordaki dostlara çok teşekkür ederim
-
RE: Amerika'ya Evcil Hayvan GötürmekYolculuk içinde yayımlandı
Dostlar selamlar, yeni taze arkadaşımın deneyimini paylaşıyorum. (Yakın zamanda bende köpeğimi refakatçi ile getirmeye çalışıyorum. Arkadaşım en son refakatçi ile getirmeye çalıştı fakat Thy refakatçi biletine bir türlü işletemedi ve köpeğini getirtedemedi. 16 gün önce refakatçinin uçuşu vardı, Arkadaşım bunu üzerine 100 kere Thy Amerika’daki ofisine aramış mesaj atmış, fakat bir türlü onay vermemişler ve geri bildirimden kontrol ettiğinde hala inceleme sürecinde diye yazı çıkıyormuş. Bunu üzerine bende refakatçi kendim olucam çünkü köpeğimiz eşimin üzerine. Formu araştırdığımda son iki senedir refakatçi ile getiren bir paylaşım yok ve Thy seçimi bu yüzden askıya alıcam çünkü Thy aynı şeyi benimde yaşayama endişesi var ve aktarmalı uçuş seçeneğine yöneleceğim. fakat yakın zamanlarda da aktarmalı uçuş deneyiminde okuyup bulamadım maalesef. 1 agustos 2025 tanyeni güncellenen CDC de geçen seneye göre bir değişiklik görmedim. Yine titrasyon cdc onayı ve bir günlük ( o günün durumuna göre arata bilirmiş 29 güne kadar sürebilirmiş )karantina uygulaması. Kafamdaki plan en fazla 1 hafta kalıp dönem lazım Amerika’ya,. Ama Thy bu işbilmezliği beni çok korkuttu maalesef Beynim durdu açıkçası



-
RE: Amerika'ya Evcil Hayvan GötürmekYolculuk içinde yayımlandı
Selam dostlar bende vekâlet verip birisi ile getirmeye çalışıyorum, blog aradım ama vekalet ile getiren bir deneyim okuyamadım. Bakalım inşallah bu bir şekilde atlatırız her hangi bir deneyimi olan paylaşırsa süper olur
-
RE: Amerika'ya Evcil Hayvan GötürmekYolculuk içinde yayımlandı
@thellc eline sağlık süper olmuş, bizde getirmeye çalışıyoruz, vekâlet ile gitirecez, bilgi toplamaya çalışıyoruz ,bakalım süreç ile ilgili bilgi paylaşımı yapıcam
-
RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti ÖrnekleriAmerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
Selamlar dostlar biraz uzun zamandır yazı yazmıyordum anaca zaman bulabildim. Virginia için güncel kiraz ve giderler için yazıyorum
Ev 2+2 :2567 dolar
Araba taksit :600 dolar ( sıfır hibrit 72 ay)
Araç sigorta : 195 dolar
Elektrik 120 dolar
Telefon 3 hat 87 dolar Verizon
İnternet: 57 dolar
Mutfak masraf ortalama 800-1000 dolar arası
Benzin galon :2.99 dolarGelirler Virginia için askeri ücret 16-18 dolar arası vergi kesilecek ortalama hafta 30-35 saat üzerimden hesaplayın ve Tax vergi düşecekseniz 18 dolar için aşğı yukarı 16.80-17,10 gibi hesaplayın
Doordash über ( biraz burası çok fazla göçmen var baya yoğun bir şekilde, über doordash yapan var her geçen gün artıyor) Tavsiyem eğer ben virginia gelir doorash über yaparım bir şekilde kazanırım dersenizbaşka eyaletleri deneyin derim.ama haftada ortalama 1100-1300 dolar arası kazanırsınız tabi bu artmada bilir düşende bilir sizin çalışma azminize bağladı günde ortalam 10-12 saat gibi yaparsanız aşşağı yukarı haftada 1000-1200 dolar kazanabilirsiniz ,
Şimdilik bu kadar dostlar, 2025 tahliller umarım 30 Eylül kadar herkes green Card vizelerini alabilir. 2026 lılarda umarımherkse green Card larını kazanabilirler -
RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmenlerin İlk Aylardaki DeneyimleriAmerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
@fahriakc selamlar; Amerika’da sağlık sigortası mutlaka şart ama ilk aylarda aklınızda olsun mutlaka yanınzda soğuk algınlığına ve antibiyotik gerekli olacak durumlara göre ilaçları mutlaka hazırlıklı gelin.Sonrasında zaten medicaid devletin verdiği ve 100
karşıladı sağlı sigortası birde , sizin gelir durumunuza göre bir kısmı siz bir kısmını devletin bir kısmın sizin karşıladığı bir sigorta sistemi var ama bunu bir sigorta danışmanı ile yapmanızı önerim . Madicaid di son gelir gelmez bŞvurun https://www.usa.gov/medicaid-chip-insurance , obama için ÖNEMLİ BİLGİ, genelde sağlık sigorta şirketleri sizi arayıp şöyle güzel böyle iyi sigortalara var acele edin kontenjan bitiyor gibi yalan dolan size sigorta kakalamaya çalışıyorlar sakın acele etmeyin. -
RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmenlerin İlk Aylardaki DeneyimleriAmerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
@charon selamlar, dediğiniz uzun vade için çok doğru, kesinlikle İngilizce bilmek şart, dil bariyeri bir şekilde aşmak gerekli( kesin) ama ilk geldiğiniz zamanlarda o kadarda İngilizce bilmek çok şart değil, gelenleri korkutmamak adına söylüyorum, çünkü teknoloji çok gelişti cep telefonunda ki translate ile işinizi çok rahat değil ama bir şekilde çözebiliyorsunuz, her hangi bir devlet yada vergi dairesinde gittiğinizde özellikle beyaz Amerikalılara benim İngilizcem iyi değil lütfen şu sorunumu çözmek için yardım edin değinizde ve cep telefonu translate kullandığınızda bir çoğu hemen yardımcı oluyor( bir çoğu dedim çünkü genelde siyahiler hiç yardımcı olmuyorlar) yardımcı oluyorlar, çünkü dil bilmeyip işini halleden çok insan var, bire bir çok gördüm. Buradaki kritik nokta sizin yardım ihtiyacını ret eden çıksa bile hemen başkasına yönelin çünkü baz geçmeyin çünkü yardım eden hep birileri çıkıyor..
-
RE: Social Security Number (SSN) ve BasvurusuVergi Sistemi içinde yayımlandı
@ametin-k kendi soruma kendi deneyimlerimi anlatayım dostlar, öncelikle çocuklu geldiniz (11 yaşında oğlum), Green Card için tracker takip ettiğinizde büyük olasılıkla çocuğunuzu Green Card hazır olmıyacak. Size randevu mektubu geliyor ( bizim ki Amerika’ya ilk girişteki adresinize geldi.)eğer adres değiştirmediyseniz. Size de o ilk adresinize gelecektir. Gelen o mektup ile çocuğunuz uscis ofisine gidip fotoğraf çekiliyorsunuz 10 gün içinde geliyor Green Card. Benim başıma gelen ise ben uscis den kendi adresimi değiştirdim. Otomatik oğlumun adresinde değişti sanıyordum. Ama Amerika’ya ilk girişteki adrese geldi. Bu arada eğer usic deki adresi değiştiriyorsanız usps teki güncel adresinizde değiştirmeniz lazım .
-
RE: Social Security Number (SSN) ve BasvurusuVergi Sistemi içinde yayımlandı
Selam dostlar ,Benim sorum şu olucak, Bizim green card larımız geldi, oğlumun için biometrik randevu geldi. 1hafta önce biometrik randevumuzu aldık. 5gün önce case tracker dan
" Case Is Being Actively Reviewed By USCIS - As of august 20,.we are actively reviewing your form OS155A,Immingrant visa Ailen Registration, Receipt Number IOE04... Our records show nothing is outstanding at this time. We will let you know if we need anything from you. İf you move, go to www.uscis.gov/adresschange to give us your new mailing adress.
Ben uscis ten kendi adres değişikliği yaptım. kendi hesabımdan kendi adresmi değiştirdim. fakat USPS den içinde adress değişikliği için girdiğimde bireysel olarak adres kabul etmedi değiştirmedi. Sorum şu olucak aslında Oğlum adresi bizim ülkeye girişteki kullandığımız adrese hiç değişirmedim. Fakat kendi adresimi değiştirdim.( Kendime kızıyorum bırak onunkide gelsin öyle değiştir....) Oğlumunda green card bize gelen adrese arkadaşımın adresine gelir mi. Yada gidip adrese değişkliği ile uğraşıyım mı . Bu gibi sorun yaşayan var mı acaba.