Sevgili Dostlar,
Green Card sürecimde neredeyse her evrede forumdan ve buradaki değerli forumcu arkadaşlardan fazlasıyla istifade ettim. Herkes aldığı kadar vermeli anlayışımdan ötürü vize süreçlerinde deneyimlerimi olabildiğince aktarmaya çalıştım. Şimdi de 15 şubatta giriş yaptığım Amerikayla alakalı 10 günlük de olsa deneyimlerimi özetlemeye çalışacağım. Türkiyede halihazırda bir amerikan şirketinde çalılştığım için görüşmelerimi orada gerçekleştirmiştim, uzun bir süreç sonunda buradaki bir şubeye transfer olmayı başardım. Anlayacağınız geldiğimde işim hazırdı. Biraz kafam rahat geldim diyebilirim. Havaalanında rutin kontrollerden sonra green card işlemleri için başka bir alana alındım yaklaşık yarım saat bekledikten sonra vizeme damga vurdular ve iş yerimin temin ettiği otele geçtim. Daha önce amerikada yaşamama rağmen Washington DC'yi yabancıladım biraz açıkçası. Daha avrupai bir şehir. Ulaşımda arabacı amerikan tarzına aykırı bir şekilde herkes metroyu tavsiye ediyor. Park ücretleri çok fazla. Muhtemelen ilk etapta araba almayacağım. Uber çok yaygın ve fiyatları makul. Burada herşey güvene dayalı bildiğiniz üzere, herkesin bahsettiği bu credit history denen illet benim de başımda malesef. İlk süreçte hemen halletmeyi düşündüğüm şeyler kredi kartı, telefon, ev kiralama ve eşyaydı. Bank of America'ya kredi kartı başvurusunda bulundum ancak geçmişim olmadığı için güvenli kredi kartı verdiler 800 dolar depozit ödeyerek o tutar limitinde bir kart oluşturuldu. Gelmeden önce CEPTETEB'den hesap açmıştım o yüzden bank of americayı tercih ettim. Oradaki mevduatımı komisyonsuz çekebiliyorum.TAVSİYE EDERİM. Telefon için kredi kartını bekledim şimdi 1 alana bir bedava kampanyası var AT&T de muhtemelen onu alacağım. 2 telefon ve hat için aylık ödeme 160 dolar civarı(24*160). Ev kiralama işine gelince henüz bulamadım araştırıyorum. DC de evler ateş pahası. işiniz yoksa sakın gelmeyin
2000 dolara iyi bir 1+1 bulursanız şanslısınızdır. Birkaç güne ev tutmuş olmayı umuyorum. Eşyayı da ikeadan alacağım 2000 dolara aşağı yukarı eksik herşeyi alabilirsiniz. Türkiye aramaları için genelde whatsapp ı kullanıyorum eğer benimkiler gibi sizin de akıllı telefon kullanamayan yakınlarınız varsa SKYPE işinize yarayabilir. Aylık 100 dakika her yöne 6 dolara satın aldım ilk ay ücretsiz. Takım elbise ve deri ayakkabı kullanıyorsanız ya da işiniz gereği kullanacağınızı düşünüyosanız bence alıp getirin. Spor ayakkabılar çok ucuz ama klasik ayakkabılar hem çirkin hem pahalı. 100 dolara çok da iyi olmayan bi ayakkabı almak durumunda kaldım. 530 tlye türkiyede kralını alırdım halbu ki
şimdilik bu kadar DC'de olan ya da gelmeyi düşünen arkadaşlar detaylı bilgi için mesaj atabilir. Sevgiler.