• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. ZÜLAL
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    Z
    • Profil
    • Takip Edilenler 7
    • Takipçiler 6
    • Konu 0
    • İleti 50
    • En İyi 22
    • Tartışmalı 2
    • Gruplar 0

    ZÜLAL tarafından gönderilen iletiler

    • RE: Memurluk mu Amerika mı?

      @Manushaqe evet hocam bunu da araştırdık. o kısmı da değerlendireceğiz ama henüz emekli olmak değil niyetimiz yani burayı garantiye almadan emeklilik sürecine girmek istemiyoruz. çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz için.

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: Memurluk mu Amerika mı?

      @akara çok teşekkür ederim. evet bizim de evimiz ile kira güvencemiz var ama emekli olsak çok daha rahat hareket edebilirdik. kesinlikle haklısınız herkesin süreci farklı ve bu forumlar herkese ufak tefek ışık oluyor. hepimizin gönlüne göre olsun. herşey eşinize çok selamlar.

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: Memurluk mu Amerika mı?

      @Manushaqe sizin iş bulmanıza çok sevindim. en azından bi tarafın iş bulabilmesi bu süreçte çok önemli. tabiki ingilizceniz ve ekstra deneyiminiz çok olumlu sonuçlanmış. eşimle ikimiz de türkiye'de ingilizceye ihtiyaç duymadık. benim ingilizce altyapım vardı b1 seviyesi şeklinde eşimde hiç yoktu. ben şimdi bir kursa yazıldım. burada b2'yi bitrmeyi hedefliyorum ki mesleğm için başvuru yapabileyim. (eşimle ikimiz de harita mühenidisiyiz) yine de yapıyorum ama communication skills yüzünden eleniyorum. şimdi günlük işler filan ama yetmiyor ve uzun sürede bişi ifade etmiyor. bu özel gerekçeli izin uzatmayı duymuştum ama kuruma bağlı sanırım. ben de doktora yapılırsa ya da bir proje kapsamında üniversitede çalışırsa burada kalınabileceğini duydum. ama sadece varsayım tabi. bakalım ne yapacağız süreç nasıl ilerleyecek ama izin uzatma ile ilgili bir sonuca ulaşabilirseniz haberlerinizi beklerim mutlaka. çok teşekkür ederim.

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: Memurluk mu Amerika mı?

      @akara merhaba, sizin ses verdiğiniz iyi oldu teşekkür ederim. adınıza çok sevindim. en azından bir düzeni oturtmak ve bir hedef soğrultusunda ilerleyebilmek çok önemli. 🙂 mülakat sürecimde çok yardımcı ve destek oldunuz gerçekten. Ama sanırım ben kendimi tam ifade edemedim. Süreç çok zor ama mücadele etmek için sadece zamana ihtiyacımız var. bi yandan da memuriyeti yakmak istemiyoruz. eşim 3 yıl sonra emekli olabiliyor. Dünyanın binbir türlü hali var. ikimiz de harita mühendisiyiz eşim kamuda mühendis ben de kamuda öğretmen olarak ilerliyordum. Amerika evet para kazandırır ama bazı şeylerin yerleşmesi zaman alır. bu zaman içerisinde oradaki hayatımızın devamlılığını sürdürmek istiyoruz sadece. ama memuriyet için süreci uzatamayınca geri dönmeyi ve sonra re entry permit yapmayı düşünüyoruz.

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: Memurluk mu Amerika mı?

      @Manushaqe resmen duygularıma tercüman olmuşsunuz. Aynı durumdayız gerçekten. Amerikada hayat çok zor yeni beceriler için de zaman lazım. sizin mesleğiniz nedir? hangi alanda çalışıyorsunuz? nasıl yol almayı planlıyorsunuz?

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: Memurluk mu Amerika mı?

      @ayvalik10 bu çok masraflı olmaz mı? 4 kişilik bir aileyiz.

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: Memurluk mu Amerika mı?

      @ayvalik10, içinde söyledi: Memurluk mu Amerika mı?

      @ZÜLAL 4 elle sarıldık derken hangi işler için uğraş verdiğinizi yazmamışsınız. Gelmeden önce en az 8-9 ay vaktiniz vardı Türkiye de haftasonu gidebilecek çok fazla meslekler vardı. Bence sizler amerikaya giderken hiç hazırlıklı gitmemişsiniz. En basitinden Türkiye de klima yada su tesisat yada elektrik kurslarına gidebilirdiniz. Halk eğitim üzerinden çok fazla kurslar açılıyordu. Amerika da ise IT sektörü yada bahsettiğim mesleklerin kurslarına gidebilirdiniz. Ondan dolayı biraz sizin suçunuz var. Eğer kursları bulamıyorsanız sizlere bulabileceğiniz kursların adresini yazabiliriz. Ayrıca amerikanın hangi eyalet veya bölgesinde yaşıyorsunuz. Yaşadığınız eyalet hakkında hiç buradaki aile üyelerine danıştınız mı onlar sizlere muhakkak olumlu ve olumsuz yönlerini anlatırdı.

      yanıtınız için teşekkür ederim. yani 7 ay 6 sene gibi geçti diyebiliriz. hangi birini anlatayım :)haritacılık sektöründeyiz iş başvuruları ürün getirtip satışını yapma part time full time işler... yanlış gitmişsiniz diyorsunuz ama burda tek bi doğru yok. çünkü türkiye de de gelmeden yapmamız gereken çok şey vardı. belki biraz daha kurs araştırmamız lazımdı haklısınız ama biz gelmeden buradan nasıl bi yer olduğunu bilemezdik. bu forumu okuyorsun. arkadaşlardan fikir alıyorsun. ama herşey havada tabiiki. bazı şeylerin yeni farkına varıyoruz. şaşkınlığımızı yeni atıyoruz. ama benim sormak istediğim ücretsiz izini uzatmanın bir yolu var mıdır? sadece bu soru önemli benim için şu aşamada.

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: Memurluk mu Amerika mı?

      @ZÜLAL, içinde söyledi: Memurluk mu Amerika mı?

      Merhabalar herkese. Bu başlıkta TR'de memur olup ABD'de yaşayanlar veya yaşamak isteyenlerle ilgili hemen hemen bütün yazılanları okudum. Pandemi öncesi herkes olumlu konuşmuş, pandemi sonrası konuşulanlar gerçekten doğruları tokat gibi yüzümüze çarpıyor. eşimle ikimiz de memuruz. greencard çıkınca çocukların geleceği için ABD'yi denemeye karar verdik. 1 yıllık ücretsiz izin aldık. 7. ayımızdayız. deneyimlerimize göre evet eğitim gerçekten çocuklar için çok iyi ve onların geleceği kurtulacak. ama bize gelince o kadar iyi yaşamımızdan buraya gelmek çok zorladı bizi. 7. ayımızdayız ve daha elle tutulur bi yere varamadık. birikimler tükeniyor. ama biliyruz bazı şeylerin olması için de zamana ihtiyacımız var. 4 elle sarılıp bi sürü şey yaptık baya yol katettik. ama gelir gideri karşılamayınca ne sosyal yaşam ne eğitimi düşünüyorsunuz. şimdi biraz daha zamana ihtiyacımız var çünkü henüz önümüzü göremedik. 1 yıl sonra memuriyetten istifa etmek zorunda kalacağız ama burada gelir sağlayamayınca orayı riske atmak istemiyoruz. bu ücretsiz izini daha fazla uzatmanın yöntemi var mıdır? uzatabilirsek güzel şeyler başaracağız hala inancımız tam. Ama uzatamazsak buradaki emeği zamanı harcadığımız parayı çöpe atıp memuriyetimize geri döneceğiz. bu konuda tavsiye ve bilgilerinize açığım.

      birde şunu sormak isterim uzatamazsak geri döneceğiz ama gc hakkımızı da saklı tutmak istiyoruz geri dönebilmek için. bu mantıklı mı?

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: Memurluk mu Amerika mı?

      Merhabalar herkese. Bu başlıkta TR'de memur olup ABD'de yaşayanlar veya yaşamak isteyenlerle ilgili hemen hemen bütün yazılanları okudum. Pandemi öncesi herkes olumlu konuşmuş, pandemi sonrası konuşulanlar gerçekten doğruları tokat gibi yüzümüze çarpıyor. eşimle ikimiz de memuruz. greencard çıkınca çocukların geleceği için ABD'yi denemeye karar verdik. 1 yıllık ücretsiz izin aldık. 7. ayımızdayız. deneyimlerimize göre evet eğitim gerçekten çocuklar için çok iyi ve onların geleceği kurtulacak. ama bize gelince o kadar iyi yaşamımızdan buraya gelmek çok zorladı bizi. 7. ayımızdayız ve daha elle tutulur bi yere varamadık. birikimler tükeniyor. ama biliyruz bazı şeylerin olması için de zamana ihtiyacımız var. 4 elle sarılıp bi sürü şey yaptık baya yol katettik. ama gelir gideri karşılamayınca ne sosyal yaşam ne eğitimi düşünüyorsunuz. şimdi biraz daha zamana ihtiyacımız var çünkü henüz önümüzü göremedik. 1 yıl sonra memuriyetten istifa etmek zorunda kalacağız ama burada gelir sağlayamayınca orayı riske atmak istemiyoruz. bu ücretsiz izini daha fazla uzatmanın yöntemi var mıdır? uzatabilirsek güzel şeyler başaracağız hala inancımız tam. Ama uzatamazsak buradaki emeği zamanı harcadığımız parayı çöpe atıp memuriyetimize geri döneceğiz. bu konuda tavsiye ve bilgilerinize açığım.

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: İlkokul veya ortaokul'a kayıt yaptıracaklara tavsiyeler

      Merhaba, Haziran sonu Houston'a yerleşmeyi düşünüyoruz. Burada iyi olan bölgelerden katy veya cypress bölgelerini düşündük. 5. ve 3. sınıfa geçecek iki çocuğum var. Çocuklarım ingilizce bilmiyorlar. O yüzden school rate i çok yüksek olan okullar seçmek istemedim. Ortalama 7 veya 8 puanlı okulları araştırdım. Ama emin olamadım. bu bölgelerde bana önerebileceğiniz okullar var mıdır? Greatschool ve niche adreslerine baktım. Fakat o bölgeleri bilen ya da çocuklarını oralardaki okullara gönderen varsa özellikle beni bilgilendirebilir mi?

      K-12 ve Lise Eğitimi içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @arzemo vizeniz hayırlı olsun. Çok sevindim. Alkışlayan teyzelere baya güldüm ama😊. Yeni hayatınızda başarılar diliyorum 💫💫

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: Ucak Yolculugu ve Ucak Bileti

      Geri bildirimleriniz için teşekkür ederim. Durumu bizzat THY'ye sordum. ABD uçağının biniş saati benim biletime yanlış yansımış bi şekilde. Şuan İstanbul'a inişim ile ABD uçağına binişim arasında 2.5 saat gürünüyor. Sanırım bu sefer yetişiriz. 🙂 Teşekkür ederim tekrar tekrar.

      Yolculuk içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @istalin ben de aynı şekilde bir yanılgıya düştüm. Lise ve üniversite diplomalarimi İngilizceye çevirip noter onaylı götürdüm. Benden sadece orijinal Türkçe üniversite diplomamı aldı. Yani en son mezun olduğum okul. (Gereksiz yere masraf çıkardım) Mailde yazmadığı hicbirseyi istemedi. Hem kendi deneyimim hem de burada okuduğum deneyimlerden yola çıkarak net bir şekilde konuştum.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @danjaj Viyana lise diploması istemiyor. Son mezun olduğunuz okulun diploması yeterli.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: Ucak Yolculugu ve Ucak Bileti

      Merhaba, haziran sonu bi aksilik olmazsa ABD'ye ilk uçuşumuzu gerçekleştireceğiz. Ankara'dan İstanbul aktarmalı bilet aldık. Yalnız aldıktan sonra İstanbul havalimanının çok büyük olduğunu yurt içinden yurt dışı bölümüne geçmenin çok uzun sürdüğünü söylediler. İstanbul'a inişmiz ve ABD'de uçağına binişimiz ama 1.5 saatlik bir zaman dilimi var. Bu sürede yetişebilir miyiz acaba? THYnin aktarmalı kendi uçuşu olduğu için bi hal çare bulurlar uçağa yetiştirirler bizi diye düşünüyoruz ama yine de kararsız kaldık.

      Yolculuk içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @Serapp çok çok teşekkür ederim Serap hanım. Çok önemli bu forum. Daha araştıracağımız çok şey var.😊

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @zerooo herşey yeni başlıyor 💫💫

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @onurakbas kesinlikle öyle 👍 çok teşekkür ediyorum 💫💫

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @cemal1153 teşekkür ediyorum😊

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      Merhabalar, bugün itibariyle sarı zarflarımızı elimize aldık. Uzun uzun deneyim yazmak istemedim. Çünkü arkadaşlarım Viyana mulakatlarini detaylarıyla anlatmışlar. Eksiği yok fazlası var detayların.😊 Ayrıca sormak istediğiniz birşey olursa elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım. Buradan çok şey öğrendik. Emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum. Özellikle @akara bey @onurakbas bey ve @Serapp hanıma sabırla sorularıma cevap verdikleri için teşekkür ediyorum. Ve ayrıca @zerooo da birbirimize verdiğimiz telkinler ve bilgiler çok önemliydi 😊 (yazmadiklarim varsa affola) Mülakatı bekleyen herkesin yolu açık olsun. Aslında daha yeni başlıyoruz. Sorularım elbette bitmedi 🫣 Amerika süreci daha da yorucu olacak sanırım. 👍

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Z
      ZÜLAL
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3