@MySea ya da 2028 çekilişinde 55K değil, 110K alırlar.
SUAT GUNAY tarafından gönderilen iletiler
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Sabah haberlerde yine bir profesörü telefon ile dolandırdıklarının ve 750 bin TL çarptıklaırnın haberi vardı.
Benim anlamadığım bir şey var:
Neden şu ana kadar "Aslında GC başvuruları açıldı, el altından alınıyor"
"KCC'deki emmoğlum işini yapar ama adam başı 2500 USD alır" diyen birileri çıkmadı.Profesör kanıyorsa, buna inanacak en az 50 bin kişi bulurdu

Selam Gençler...
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@heyysanadiyom Hocam Birleşik Krallık ve Kanada'yı dahil etmemiş, yasaklamış adamlar ya hu... Onlar da NATO üyesi, onlarda da Amerikan Üssü var (Hadi Kanada'da yokta, askeri var diyelim). Onu bırak, ABD'nin en büyük 2 müttefiki. gayet rahat yasaklar bizi de ama bu sefer yokuz, en azından şimdilik. Bir de bu durum, son 5 yılda resmi ya da gayri resmi yollardan ABD'ye gelip bir şekilde oturum alanların sayıları ile ilgili. Belli bir rakama ulaştıktan sonra, çeşitlilik gereği o ülke vatandaşlarına çekilişi yasaklıyorlar...
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Emre-Kurtulmuş sorma ya, ilk başvuruda bendeki mantık, başvuru numaran ne kadar önce ise o kadar iyi, zira CN o diye biliyordum. Haliyle de başvuru açılınca, bir kurnaz benim ya, ilk 7-8 dakikada başvuruyu bitirip, "tamamdır bu iş, çıkarsa CN başlarda olacak" diye caka satmıştım...
Sonra kaşarlanıp, işin doğrusunu öğrenince son günlere falan bıraktım başvuruyu

-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Okcan başvurular ne zaman açılırsa açılsın, çekiliş açıklanma tarihi ve diğer ilgili süreçlerde bir farklılık olmayacak.
çekiliş tarihi için olmasa da, kazanlar ile ilgili sürecin değişmeyeceği ve 2026 Eylül'de başlayacağı ile ilgili kaynak:
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Keremtk önceden posta yoluyla başvurular alınıyordu, bu da başvuru ve sonuç arası zamanın fazla olmasının nedenlerinden...
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Witch-Lilith öncelikle geçmiş olsun...
eşimle dünden beri bunun kavgasını yapıyoruz. çalıştığı firma her sene grip aşısı yaptırıyor isteyen personellerine. bizimkisi de en başta koşar, hemen olur aşısını. fakat her sene aynı tantana. aşıyı olunca zaten malum virüsü veriyorlar bir hasta olunuyor hemen. aşı olalı yaklaşık 1 ay oldu, 4.defa grip oldu. ben de ona "demek aşı olmasan göçüp gidicen, olma işte" diye veryansın ettim. etmez olaydım, sabah işe gelirken hala konuşuyordu.
20.evlilik yılım, hala öğrenemedim susmayı... aşıdan başladık, şimdi olay whatsappte nerelere geldi nereler

-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@mertq bazen kızıyorum büyük lidere... ne gereği vardı bize bağımsızlığı, hak-adalet-hukuk dolu hayatı, modernliği, kısaca insan gibi yaşamayı tattırıp, erkenden gittiği için.
çoğunlukla da utanıyorum, emanetine sahip çıkamadığımız için. bir şeyler yapmış olsak da kendi çapımızda, ona yakışır olamadığımız için. işte bu yüzden de kızımı, önce bilim sonra Ata'nın izinde, onun görüşleriyle büyütmek tek çabam. Bunun da maalesef bu ülkede yapılamayacağı aşikar.
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@mertq kardeş teşekkür ederim, o senin yüreğinin güzelliği...
üzücü, hele hele benim gibi milletini, vatanını seven, sırf bu yüzden geçmişte bir çok olanağı değerlendirmeyen, ABD'de çoktaaannn kurulu bir düzene sahip olabilecekken "yok" diyen biri olarak, artık çözümü ülke dışında aramak maalesef acı.
bizden geçti artık, o yüzden bir şekilde idare ederiz de işte evlatların geleceğinden endişe duymak, ülkenin ilerisinde ışık gör(e)memek bu çözümleri düşündürüyor.
eğitim sistemi zaten diplerde olan ülkenin eğitim bakanı çıkmış, "eğitim süresi uzun, bunu kısaltıcaz" diyebiliyorsa hala, sübyanların geleceğini etkileyen sınav sistemini bir gecede alt-üst değiştirip, tüm sistemi kendilerine göre kuruyorlarsa, başa kim geçerse geçsin bu ülkenin önümüzdeki 30 yılı kayıp demektir. maksat siyaset yapmak değil asla ama kendiliğinden oluşan bir durum işte siyaset yapmak. Bu da bizi yurt dışı gibi çözümlere itiyor. Yoksa gurbetin ne kadar zor olduğunu, son çare olduğunu biliyorum... -
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@BlueGeostar adamların kurduğu sistem karışık görünse de aslında hem mantıklı hem de basit. Diyor ki TR'den 3000 kişi gelsin benim ülkeme, Uganda'dan 1500, Japonya'dan 2000, Eritre'den 15. İşte bu yüzden önce bölge, sonra ülke kotası var. İlk belirlenen limit bu (3-5 elbette oynar). Bu belirlendikten sonra da çekilişte TR için 3000 kişi mi vermiş parametreyi, (aslında önce bölgeye veriyor, sonra bölgeden ülkenin hakkı düşüyor), çekilişte 3000 kişiyi kazanan olarak belirliyor. Ha bu yüzde 10-15 artı eksi oynar senesine göre. Adam o ülke limiti kadar kazanan belirlemek zorunda çünkü ülkesine o kadar TR'den insanın gelmesini istiyor. Bunu da yaparken herkesin "tek" olacağını düşünmek zorunda. O yüzden kota 3000 ise 3000 talihli çıkarıyor TR'den. 3000 "randomly selected" yazısını görecek olsun diyor TR'den. Vize vermesi ise ayrı bir durum. CN numarası TR içinde ilk 1000 kişide bu 3000 kota dolduğu zaman, ailesinin diğer fertleri, olayı kapatıyor...
ha bülten şu bu, olayı kapatmıyor aslında da, bunu öncesinden planlıyor. TR'den kazananlar arasında, DS formundaki kişi sayısına göre 3000'i bulan kısım için planlama yapıyor.
Bu tabi sadece ve sadece benim düşündüğüm, benim aklıma yatan şekli. yoksa bir poh bildiğimden, amcamın oğlunun karısının eltisi KCC'de çalışıyor, oradan biliyorum tarzı bir durum değil
Kaynak sorsan gösteremem ama sanırım araştırsam bu tarz rakamlar çıkacaktırburada bu konuda net bilgi sahibi, kaynak ve rakam verebilecek dostlarımız var, belki görürler de bizi veri ile aydınlatırlar...
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@BlueGeostar kaçırdığınız bir şey var. GC kazanıp, sıra şu bu yüzünden gidemeyen kaba tabirle kazananın yarısı, hatta fazlası talihli/talihsiz var. İşte bunların hepsi, yani GC açıklandığında talihli olanların hepsi, bir başka deyişle "randomly selected" yazısını gören TR'den ortalama 3000 kişi.
Yine bir başka deyişle, benim söylediğim 3000 kazanan sayısı, sizin söylediğiniz 3000 verilen vize sayısı ile aynı veri değil, sadece rakamlar aynı ki o da ben genel olarak söylüyorum. TR için GC kazanan kotası 2500-3500 arası değişiyor ki işte ortalama 3000 diyorum. Bunların arasından, yani TR'den kazanan ilan edilip de vize verilenlerin sayısı da işte sizin dediğiniz gibi 3000 ise 3000 vs vs.
Vize alan 3000 kişiye tekil bakıldığında, yani kazanan sayısına bakıldığında, 100-1500 kazanan desek, GC sonucu açıklandığından TR'den kazandığını söyleyen toplam 3000 kazanandan 1500-2000'i de mülakata çağrılmayan kitle.
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@T-C-Kubilay-Dikici dil evet bir bariyer, belli bir yaştan sonra da eziyet. lakin maksimum 6 ay içinde hayatınızı ve işinizi idame ettirecek kadarını alırsınız. finans olarak düşünmeyin; ama finans tecrübesi için gerekli mantık, matematik, bilgisayar bilgisinin ABD'de sizi diğerlerine göre 2-3 adım öne atacağını da bilin. elbette doğru zamanda, doğru ortamda olmak ve şansın yaver gitmesi de gerekli...
31 hiç bir şey ya hu... hatta en güzel çağ bu tarz değişiklikler için. hayat tecrübesi yeterli, dinamizm yeterli, karakter oturması yeterli, hedef/beklenti oluşmuş ve temayüllere göre uzun bir gelecek... 40 yaşına gelmeden her şey yerli yerinde olur işte, daha nolsun.
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@T-C-Kubilay-Dikici yaş ve özellikle de mesleğiniz orası için az da olsa uygunsa, çalışmaktan kaçmayan bir karakteriniz varsa enseyi karartmayın, her şekilde yaparsınız. aynen devam...
tabi biraz da buradaki durumunuz ve ilişkileriniz ile doğru orantılı bir konu -
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@barisakkaya öncelikle teşekkür ediyorum, aynı şekilde sizin için de neyse hayırlısı, gönlünüzdeki o şekilde ilerlesin süreç.
ben de aynı şekildeyim dediğim gibi. buradaki rahatımı, gelir ve konum seviyemi orada bulabilecek değilim. yaptığım işi Türkiye'de sayılı insan yapıyor, burası için eyvallah ama ABD'de esamesi okunmaz. haliyle orada bir hiçim. gelir olarak ise, aynı şekilde şükür, TR ortalaması üzerinde, hatta belki ABD ortalamasının da. Lakin sorun gelecek. Burada onun garantisi yok, hemen, her saniye her şeyin tepetaklak olması söz konusu ki geçmişte bunu bir kaç defa yaşadım. Üstüne bir de kızımın geleceğinin kaygısını koyunca, "acaba gitsek mi?" fikri canlandı yine. Bu yaz hep birlikte 20 günlük bir ABD seyahatimiz de oldu. Kızımın oraya uyum sağlayabileceğini de anlayınca (ki bu gerçekten ciddi, önemli bir konu) GC denemesine devam edeyim diye karar verdim. Yoksa ben yılda, iki yılda bir gidip abur cubur alsam, bir kaç yemek yerim var, orada yesem yeter

yoksa yaş olarak yeni bir hayata başlama şansını çoktan kaçırdım...
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@BlueGeostar kazanan sayısı 3000 üzerinden hesap ediyorum ben, vize verilen değil.
Onu da sadece bir kere denk geldiğim 2700 kazanan verisinden yola çıkarak söyledim. Bunların bir kısmı "sıra" sebebiyle eleniyor o başka ama ilk hedef o "kazanan" arasına girebilmek. -
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@barisakkaya dediğim gibi, yüzde oranını bulmak için, TR bazında bakmak lazım. Ben 250-300 K başvuru ve 2500-3000 arası kazanan üzerinden 1% diyorum. Kazananda mutabıkız, 3 aşağı 5 yukarı aynı. Başvuru sayısı benim teyit ettiğim bir şey değil. 0,5% olması için 600K başvuru olması gerekiyor TR'den. Ki sanırım o kadar olmadı.
Evet, pasaport ve 1 USD şartı azaltacaktır başvuru sayısını ama her geçen yıl başvuran sayısı da artıyor. Bana göre 200K civarında olur her şekilde. 3000 kişi de talihli çıkacak desek, o da 1,5% şans oranı yapar. eş ile birlikte 3%...
saçma sapan senaryolar düşünülebilir. benim en saçma senaryom; 100 kişilik 3000 sıra yapılıyor ve her sıradan bir kişi seçiliyor. Böyle bakınca "oha imkanı yok" deniyor

-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Atlantis00 ne güzel yazmışsın... çok da benzer sebep ve düşüncelere ben de sahibim. işte tam da bu yüzden geçen sene başvuru yapmadım. artık benim için de hiçbir anlamı kalmamıştı. hala da yok lakin bu ülkeye olan güvencim, malum sebeplerden dolayı hiç kalmadığı için sadece kızımın geleceği için, onun başvuru yaşı gelene kadar başvurmaya karar verdim. olur da kazanırsam da orada düzeni kurduktan sonra ben ve eşim geri döneriz gibi görünüyor... hatta bunun için yasal yolları bile hazırladık diyebilirim...
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@ADK detaya gerek yok ama kabaca, 250-300K Türkiye başvurusundan 2500-3000 talihli ortalaması var. Bu da 1% yapar. Dünyanın gerisi çok da etkilemiyor her bölgenin ve ülkenin kotası olduğu için. Bizler için önemli olan 250-300 K TR başvurusunun azalması. 150 K'ye indiğini farz edelim 1 USD ve pasaport şansı için, işte 2 katına çıkıp 2% olur kabaca...
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@T-C-Kubilay-Dikici bu arada geçenlerde burada şu hesabı da yaptım. 1 dolar başvuru, 250-300K insan başvuruyor Türkiye ve diğer 3.dünya ülkelerinde. Bu da 250-300K USD yapar yıllık. Yarısı federal devlete gitsen, kalan 100-150K ile en az 2 belki daha fazla kadro maliyeti çıkmış olur. Bu kadar kapitalist bir ülke bu hesabı yapmış mıdır? Yapmaması düşünülemiyor ama adamların önceliği önce mantık ve insan hakları. dolayısıyla işin özü fake başvurların önüne geçmek.
işin kötü, utanılacak tarafı ise, ben Avrupa'dan, Japonya'dan falan bir tane fake başvuru yapıldığını sanmıyorum. Bizim geri "maalesef" eğitimsiz/geri, bunun yanında da "çaresiz" insanların gireceği olay bu. ABD'ye Meksika'dan kaçak girişleri yapanların ülkeleri ile doğru orantılıdır muhtemelen...
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@T-C-Kubilay-Dikici he işte hocam, o bencillik herkeste var. insanlık hali bu, elbette olayları kendine göre istersin. De benim dediğim daha sen 100 USD derken, 1000-5000 hatta 10000 veririm, o kadar yükseltsinler diyecek de var. düşünsene öyle insanların şansı yüzde 1'lerden yüzde 40lara, 50 lere çıkar

Changes to Entry Period for 2027 Diversity Visa (DV) Program