• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. GMT
    3. En İyi
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    G
    • Profil
    • Takip Edilenler 3
    • Takipçiler 2
    • Konu 1
    • İleti 91
    • En İyi 48
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    GMT tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: Washington DC (District of Columbia)

      Genel: Washington DC ve cevresindeki Virginia ve Maryland'da sehre yakin yerler, yasamak icin cok ideal. Insanlar cok egitimli ve acik goruslu, bu sayede yabanci olarak cok rahat edilen bir yer. Bircok diger sehre kiyasla yemyesil bir sehir ve sehirde bircok ucretsiz muze, festival, kaliteli okullar ve is olanaklari bulunuyor.

      Yasam masraflari - kosullari: Yasam cok ucuz degil, en buyuk masraf kira. Yine de ulkedeki New York, LA, SF gibi buyuk sehirlerden cok daha ucuz. Ayrica bol housing oldugu icin ev tutma zorlugu cok olmuyor. Sehirde bolca metro, otobus agi oldugu icin sehrin en merkezinde olmadiginiz surece butcenize gore yasanabilecek mahalleler bulmak mumkun. Evler genelde buyuk bir sehre gore buyukce.

      Is olanaklari: Egitim seviyesinin cok yuksek oldugu DC'de ozellikle master degree'niz veya ustu var ise think tank gibi dusunce kuruluslarinda policy uzerine, bircok ekonomi, politika uzerine arastirma yapan organizasyonlarda is firsatlari bol. Ayrica, DC'ye yakin Arlington, VA'de ise ozel sektor isleri daha bol, Amazon'un HQ'larindan biri de burada.

      Turk community'si: Sehirde Turk marketleri, restoranlari cok olmasa da 3-5 tane var. Yilda 1 kere Turkish Festival da yapiliyor. Genelde akademi ve arastirma alanlarinda calisan, nezih bir Turk community'si var sehirde.

      Ayrica gunde bir kere THY'nin Istanbul- DC direk ucusu da bulunuyor.

      Diğer Eyaletler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: Amerika'ya Evcil Hayvan Götürmek

      Yaklasik 20 gun once iki kedimle biri kargo holdda biri yanimda THY ile Istanbuldan ABD'ye uctum. Baska arkadaslara bilgilendirme amacli yaziyorum cunku hem kargo hem yanimda evcil hayvani deneyimlemis oldum. Kuduz asilari, cipleri, diger butun asilari, parazitler veterinerimizle tamamlandi. Ucustan 1 gun once de belediyedeki tarim orman mudurlugune gidip iki kedim icin de apostilli saglik belgesi aldim. Butun asilari tam oldugu icin hicbir sorun cikmadi, odemeyi direk iban numaralarina yaptim. Ucusa daha onceden kedilerimi arayip eklettirdim. Sonrasinda havaalaninda biraz karmasa olsa da islemleri tamamladim: 1. Havaalanina giriste kediler tasima cantasindan cikarildi X ray icin. 2. Check in yaparken kedilerin de belgeleri kontrol edildi, odeme kismina yonlendirildim. 3. Ayri bir kisimda yer alan excess baggage kisminda kargodaki kedim icin 330, yanimdaki kedim icin 165 gibi toplam 500 dolar odedim. 4. Kargoda gidecek kedimi havalaninin sag tarafinda kalan pet check in kismina goturdum, orada bir gorevliyle alt kata inip kedimi X ray icin cantasindan yine cikarip sonrasinda kargoda gidecek kedimi teslim ettim. 5. Yanimda gelecek kedimle pasaport kontrolunden gectik, burada bu kedimi de 2. kere cantasindan cikarttim ve ucaga bindim. 6. Ucusta kedime cok hafif bir sakinlestirici verdim, koltuk bos oldugu icin yanimda oturdu cantasinin icinde. 7. ABD'ye varinca passport check'ten sonra bagaj alaninda diger kedimi de geri teslim aldim. Sinirda kedilerle ilgili baska hicbir soru sorulmadi, sag salim vardik.

      Yolculuk içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      Merhaba herkese, sizlerle olumlu giden mülakat sürecimi paylaşmak istiyorum. Hem de bugünlerde mülakatı olan arkadaşlara yönlendirme olur.

      Otel: Ben Ramada Otelde kaldım hem yürüme mesafesinde hem de yakın zamanda yenilenmiş sanırım o yüzden reviewlarına göre çok daha iyi çıktı, interneti hızlıydı.

      Sağlık: Randevu saatinden 50 dk önce gittim, içeri aldılar sorunsuz. 4. Katta kayıt yapıldı (pasaport, covid aşısı, son 2 günde yapılan pcr testi, varsa medical kayıtlar istendi), sonra 3. ve 5. katlarda kan alımı ve X ray yapıldı. Sonra yine 4. Katta doktor bey ile görüştüm. Doktor beyin sorduğu sorular: Büyük bir ameliyat geçirdiniz mi, hangi ilaçları kullanıyorsunuz (bunu 2 kere sordu nedense), Amerikada ne iş yapacaksınız, Amerikada daha önce bulunmuşsunuz naptınız, Amerikada hiç yasaları çiğnediniz mi, Amerikada alkollü araba kullandınız mı? Nefes alıp verdirdi, birkaç aşı yaptı, gözlğk numaramı not etti, sonra da tamam dedim, giyinip çıktım. Testlerle birlikte yaklaşık 400 dolar tuttu. Sonuçları ertesi akşam çıktı ve konsolosluğa gönderildi.

      Mülakat:
      Dökümanlar-8.45 randevuma 8 gibi gittim, yaklaşık 8.20-8 30 gibi içeri alındım. Elimde bir tek dosyam vardı, elektronik sokulamıyor. İçeride banka gibi sıra aldırıyor. Sıraya göre önce döküman görevlisine yönlendirildim. Bu görevli Türktü. Bütün civil dökümanlarımı (nüfus kayıt, sicil kaydı, marriage certificate vs) ve eşimin ve cosponsor umun 2021 tax return leri artı fotoğraflar, whatsapp konuşmalarını aldı. Burada hangi dil mülakat diye bir soru sordu, ingilizce dedim not etti. Eşinizin tam adı nedir diye sordu.
      Interview- sonra tekrar sıra bekledim 20 25 dk. Sıram gelince çağıran görevli önce elimi kaldırtıp yemin ettirdi, sonra parmak izimi aldı. Ondan sonra sorular: İlk evliliğiniz mi? Eşinizim ilk evliliği mi? Eşinizle nasıl tanıştınız? Sonraki yıllarda ilişkiniz nasıl devam etti? Türkiyeye ne zaman döndünüz? (Öncesinde amerikada yaşadığım için) Sonra tamam onaylandı dedi. Hatta beni heyecanlı görünce,you did fine, you are approved gidebilirsin ok dir dedi😃Elime aile içi şiddet konulu kağıdı verip pasaportunuz ptt ile elinize ulaşacak dedi. Herkese bol şans diliyorum bu süreçte!

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      IR-1 case'imde 10 ayi askin bir sessizlik sonrasinda I-130'm onaylandi (PD Dec, Texas). Simdi NVC surecine baslayacagim. Su an icin herhangi bir sorum yok, onumuzdeki gunlerde sorularim olabilir:). Ancak bunu I-130 sureci benim gibi uzun surenlere umit olmasi adina paylasiyorum, cunku IR-1 olsa dahi I-130 sureci, Service Center'a gore uzun surebiliyor. Herkese bol sans immigration sureclerinde.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @Sunay Merhaba, biz de bekliyoruz interview date. Bugün 2 hafta geçti henüz haber yok. Umarım bu hafta içinde gelir haber.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @sertas umarım bakalım en son başka bir arkadaşın 2 hafta 3 gün sonra mülakat emaili gelmişti. umarım bu hafta haber gelir.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @AE123 US citizen ya da Green card holder olmasi yeterli sanirim

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      yeni bir hafta, umarım bu hafta mülakatlar gelir artık.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @AE123, içinde söyledi: IR1/CR1 sureci ve mulakat deneyimleri (ABD vatandasi ile evlenip Turkiye'de Green Card almak)

      10 senelik GC sonrasında peki vatandaşlığa tam ne zaman başvuru yapılıyabiliyor?

      Benim bildigim Amerikan vatandasi esi 3 yil sonra, diger kategoriler ise 5 yil sonra vatandasliga basvurabiliyor.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @MYusuf visajourney.com'da timeline'larini paylasan bircok kisi oluyor, bu linkten bakabilirsiniz potomac service center'da en son hangi tarihler onaylanmis: https://www.visajourney.com/timeline/k1list.php?cfl=0&op1=i&op2=d&op3=5&op4=1&op5=5,6,8,10,11,13,14,15,16,17,18,20,21,22,25,26,27,28,108,110,111,208,210,211&op6=All&op66=All&op7=All&dfile=No&adv=

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @MYusuf umarim en kisa zamanda olumlu haberler alirsiniz. ben de texas'i bekliyorum, orasi da ekim- kasim 2020'ye bakiyor simdi.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @AE123 merhaba su link her hafta guncellenir buradan takip edebilirsiniz ve evet su an 1 Mart gorunuyor: https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/immigrate/nvc-timeframes.html

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: Washington DC (District of Columbia)

      4 yil Washington DC'de yasadim, TR'de IR1 sureci sonrasi da oraya donecegim. Herhangi bir sorusu olana destek olabilirim.

      Diğer Eyaletler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: Amerika'ya Evcil Hayvan Götürmek

      @Merve-Güngör Amerika istemese de Turkiye'den cikarken kuduz asisi ve cip kontrol ediliyor kediler icin. Cipe kayitli kuduz asisi ve havaalanina gitmeden 48 saat icinde ilce tarim bakanligi kontrolu gerekiyor.

      Yolculuk içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: Social Security Number (SSN) ve Basvurusu

      merhaba, ssn konusunda bilgilendirme acisinda kendi deneyimimi paylasiyorum. Amerika'ya giris yaptiktan sonra 3 hafta bekledim, ancak SSN gelmedi. Gelmeyince en yakin SS Administration ofisi arayip durumu acikladim. Sabah erkenden gel hallederiz dediler. SSA ofise sabahtan gidip siraya girdim. Iceride pasaportumu ve immigrant visa'mi gostermem yeterli oldu. Ogrencilikten kalma bir SS numaram vardi, ayni numarayi verecegiz dedi. Tamam dedim. Islemim yarim saatte tamamlandi, SSN karti da 2 gun sonra verdigim adrese ulasti.

      Vergi Sistemi içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @mustafawashington Mustafa bey, benim IR-1 case'im de Texas'ta idi ve yeni (Oct 19) onaylandi (PD December 2020). PD'nize gore yakin zamanda siz de haber alirsiniz diye dusunuyorum (Eger hala Texas'ta iseniz- bunu da USCIS websitesi uzerinden Emma ile live chat yaparak kontrol edebilirsiniz- ABD hafta ici calisma saatleri icinde)

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @MYusuf visajourney.com'da ortalama hesaplamalar yerine en son update edilen birebir case'lere bakmanizi oneririm. Buradan en son guncellenen timeline'lar goruntulenebiliyor. Kasim, Aralik 2020 gibi gorunuyor Potomac'teki son onaylar. Bir de I-130 takibi icin facebook gruplari oluyor, ve burada kisiler timeline'larini paylasiyor onay aldikca. Bunu da onerebilirim.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @ecom evet kesinlikle katiliyorum, cok belirsiz bir surec. Umarim en kisa zamanda onay alirsiniz siz de.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @myusuf hayırlı olsun, umarim kisa zamanda NVC'ye geçer case iniz

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @myusuf çok tebrikler! biz de yeni tüm NVC dökümanlarımızı submit ettik. Umarım bundan sonraki süreç hem sizin hem bizim için hızlı ilerler.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      G
      GMT
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3