@Manushaqe usciste green card basımı yada durumu ile ilgili bir bilgi göremiyoruz basılmadığı için mi böyle gösteriyor acaba?
gkorkmaz tarafından gönderilen iletiler
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@Manushaqe Merhaba Mart girmişsiniz ABD'ye ben de 1 Nisanda giriş yaptım. Green Kartınız elinize ulaştı mı? 70 günü geçti ama gelmedi. Takip edebileceğimiz bi sistem var mı?
-
RE: Amerika'da Ehliyet AlmakEhliyet ve Araba içinde yayımlandı
@ATS16 bahsettiğiniz şey başka bir eyalete ait ehliyetiniz var ise geçerli. Uluslararası geçerli ehliyetler için değil. Websitesinde de zaten başka bir eyalete ait ehliyetiniz var ise diyor. Onlara varsa banada vardır demek varsayım olacağı için DMV ile görüştüm. Türk ehliyetinin bu sürede geçerli olup olmadığını bilmediklerini ve sorun yaşayabileceğimi söylediler. Bu nedenle net bir bilgi yok dedim. Ve evet bahsettiği şeyi anladım ve en kısa sürede alcağım zaten ama konu bu değildi.
-
RE: Amerika'da Ehliyet AlmakEhliyet ve Araba içinde yayımlandı
@solidppl Dediğinize katılmıyorum. Bir çok eyalet yeni gelen kişiler için geçici süre ile kullanım izni verirken SC de net bilgi yok. Bir çok kanaldan DMV ile iletişime geçmeme rağmen bilmiyoruz diyorlar. Bakın Hayır yok değil, bilmiyoruz diyorlar siz ehliyet alın en iyisi diyorlar. Ehliyeti zaten alacağım sorun o değil. Taşınırken araba lazım ve en azından bir hafta araç kullanabilir miyim bunu merak ediyorum ve doğal olarak soruyorum ama malesef ki cevap yok. Bir şekilde halletim ve yakın zamanda başvuracağım ehliyete. Herkesin durumu farklı ve doğal olarak soru sormaya buraya geliyor. Bu platform zaten bunun için var.
-
RE: Amerika'da Ehliyet AlmakEhliyet ve Araba içinde yayımlandı
@serel merhaba çok teşekkürler. Açıkcası çok net bilgiler bulamadım. 2 3 kere DMV ile iletişime geçtim ama her seferinde geçici süre ile kullanamayacağımı yerleşik olarak geldiğim için yeni ehliyet almam gerektiğini söylediler. Bir kaç yerde farklı bilgiye rastladım ama hiç riske atmayıp bu ay sonu ehliyete başvuracağım.
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Arkadaşlar selam. Amerikaya girdikten sonra iş dolasıyla belirttiğimiz adresten farklı bir adrese hatta eyalete taşındık. Bu bir sorun teşkil eder mi? Uscise bunu bildirmek gerekir mi? Green kart eski adrese gidebilir orda eşimin halası yaşıyor o sorun olmaz ama bizim için başka bir sorun teşkil eder mi ?
-
RE: Amerika'da Ehliyet AlmakEhliyet ve Araba içinde yayımlandı
Arkadaşlar Selam, Amerikaya eşim üzerinden green card alarak geldim 1 hafta önce. South Carolina Charlestondayız. Türk ehliyetim ehliyet alana kadar burda geçerli mi hiç bir bilgi bulamadım. DMV ye gidip sormak istedim ve ne kadar anlatsamda beni yeni ehliyet almaya yönlendirdiler. Belli bir süre geçerli mi bilmediklerini söylediler. Mail atıp bilgi almaya çalıştım. Mailde de açıkça belli bir süre geçerli mi diye sormama rağmen Türkiye ehliyetim ile SC için nasıl yeni ehliyet çıkarmam gerektiğini anlatan bir dönüş yaptılar. Burdan SC içerisinde Türk ehliyetimin belli süre bile kullanamayacağım anlamına mı geliyor? Yani tek seçeneğim yeni ehliyet çıkarmak mı? Bu eyalet ve bu konuda bilgisi olan biri yardımcı olursa gerçekten çok sevinirim.
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@salimekoken ben de daha bugün ilk girişimi yaptım. Hiçbir zorluk yasamadim. Sadece green card kayitli adresemi gelsin diye sordular.
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Arkadaşlar selam. Amerikaya girdiğimizde Türkiyedeki ehliyetimiz belli bir süre geçerli oluyor sanırım. Sadece ehliyet yeterli oluyor mu? Uluslararası geçerlilik belgesi vs almaya gerek var mı ehliyet için
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Arkadaşlar selam, Konsolosluk görüşmesinde vize onaylandıktan ne kadar sonra pasaport geliyor. Dün görüşme oldu ama Visa statustan baktığımda hala Ready durumda gözüküyor bu normal mi ? Birde pasaport kargoya verildiğinde mesaj geliyor mu?
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@korayy Çok teşekkürler evet görmedim :D. Evet bizimde olumlu geçti. Sadece eşimle nasıl tanıştığımızı ve Amerikada nerde yaşayacağımızı sordu. Gerçekten 2 3 dk falan sürdü. Sizin de yolunuz açık olsun.
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Arkadaşlar merhaba. 18 Mart günü konsoloslukta randevumuz var. Bununla ilgili birkaç endişe var aklımızda benzer durum yaşayan varsa yazarsa seviniriz. Eşim çok uzun süredir Türkiyede yaşıyor bu sebeple sponsorluk için halası bize yardımcı oldu. 2023 yılında 1040 formunda total income 44 500usd olarak gözüküyordu. Bu şekilde NVCye dokümanlarımızı yükledik ve DQ olduk. Fakat halası 2024 vergi beyanlarını yaptı. 2024 yılı için se 28bin usd civarında total income.
Bizim endişemiz bu düşüş mülakatı etkiler mi?
Etkilerse süreç nasıl oluyor?
Mülakatta hala 2023 belgelerine mi bakıyorlar? 2024ü istiyorlar mı? -
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Arkadaslar selam, 18 martta mülakatimiz var. 2024te nvcye evrak yukledigimiz icin 2023 tax return ve 2023 w2 ile dq olduk. Marttaki mulakata 2024 belgelerini götürmek gerekiyor mu? Tax return nisanda yapiliyor sanirim ama w2 da öyle mi? Yani 2023 tax return ve w2 hâlâ güncel mi bilgisi olan biri cevaplayabilirse çok sevinirim.
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@arslan34 Biz de türkiyede birlikteyiz. Eşimin bu nedenle tax return leri yok. Sponsorumuzun tax return leri var.
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@arslan34 Merhaba sorunuza istinaden bir şey sormak istiyorum. Neden 3 yıl sadece geçen yılınkiler yeterli değil mi? biz NVC aşamasında sadece geçen yılı ekledik ve dq olduk. Mülakat için ayrıyeten 3 yıllık mı belge götürmek gerekiyor?
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Arkadaşlar selam, mülakat mailinden sonra register adımlarını tamamladık. Ptt için adres kaydetmemiz mi gerekiyor? birde bu aşamalarda ödememiz gereken bir para var mı yoksa mülakata gidince mi ödüyoruz?
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Merhaba, biz de 18 Mart için interview aldık, register olduk sisteme fakat hala appointment için case number hazır değil hatası alıyoruz. Siz giriş yapabildiniz mi? Doktor randevusu alırken de aynı şekilde yönlendirilen sayfa hata veriyor.
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
Mülakatları her ayın başında mı dağıtıyorlar? sanki şu ana kadar hep öyle oldu bu tesadüf mü böyle bir prosedür mü var? bilgisi olan var mı
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@tb19 Merhaba evet olabilir. Joint sponsor olarak eklemeniz gerekiyor. Biz de benzer bir durumda başvurmuştuk. Fakat eşinizin orda domicile göstermesi gerekiyor. Bu şu demek; ABDde bir yerleşik hayatı olduğuna ya da olacağına dair kanıtlar. Biz orada yaşayan halamı joint sponsor olarak ekledik. Eşiniz de sponsorluk formlarını ve finansal belgeleri yükleyecek artı olarak joint sponsor da formları ve belgeleri sağlayacak. Ben ABD vatandaşıyım ama neredeyse tüm hayatım boyunca Türkiyedeydim bu sebeple orada yaşayan halamı joint sponsor olarak ekledim ve tek başıma NVC sürecinden önce gidip onun adresini göstererek banka hesabı açtım, state IDye başvurdum, IRSten tax bilgilerimi aldım vs. Bunlara dikkat etmeniz önemli.
-
RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
@elturco Biz evlendikten 2 ay sonra başlattık ekimde dq olduk konsolosluk randevusu bekliyoruz.