• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. Fethi Çağlar
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 2
    • Takipçiler 4
    • Konu 0
    • İleti 41
    • En İyi 25
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    Fethi Çağlar tarafından gönderilen iletiler

    • RE: ABD Vatandaşlığı Başvuru Süreci (Naturalization)

      DV2021 talihlisi olup vatandaslik surecini baslatan var mi aramizda? Ve/veya yakin zamanda vatandaslik mulakati alan?

      Vatandaşlık Süreci ve İşlemleri içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: Green card Sabıka kaydı

      Yüz kızartıcı suç değilse, mahkumiyet yoksa para cezası ile sonuçlanan suçları genelde tolere ediyor Elçilik...

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: Amerikada Vergi ödeme sistemi

      @MySea Çok teşekkür ediyorum.

      Vergi Sistemi içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: Amerikada Vergi ödeme sistemi

      Merhabalar...İlk planımıza göre Nisan ayı gelmeden ABD'ye temelli taşınacaktık. Yalnız bazı özel sebeplerden dolayı biraz daha gecikecek. Bu durumda 2021 yılı için vergi beyanını Türkiye'den online şekilde yapmamız gerekecek. Ama şöyle bir sorun var...ilk girişlerimizde henüz sosyal güvenlik numaralarımız olmadığı için banka hesabı açamamıştık. Stimulus yardımını da almak istiyoruz...Bu durumda nasıl bir yol izlememizi tavsiye edersiniz? Çok teşekkürler

      Vergi Sistemi içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: USCIS Immigrant Fee Ödeme (ekran görüntüleriyle)

      @srhnkskn Aynı problem bende de var hocam...kaç kez USCIS e mesaj attım ama bir türlü çözülmüyor...artık ABDye gittiğimde USCIS ten bir randevu alıp orada bu durumu açıklamayı planlıyorum.

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: Green card Sabıka kaydı

      @Senjer-Karasova Sadece vize talebinde bulunan kişilerden sabıka kaydı isteniyor.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: USCIS Immigrant Fee Ödeme (ekran görüntüleriyle)

      @crazycells Ben sanırım kendi numaram (A number) yerine eşiminkini girmişim... yolladığım hata alıyorum mesajına eşimin adıyla dönüş yaptılar...bu durumda ne yapmam gerekir?

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: [Arşiv] DV2022 Mülakat Deneyimleri

      @Azazel Evet gönderin.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: USCIS Immigrant Fee Ödeme (ekran görüntüleriyle)

      @crazycells dediğinizi yaptım ama hala aynı hatayı alıyorum. Şu an Türkiye'deyim. Bu durumu nasıl düzeltebilirim?

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: ABD'ye Gitmeden Önce ve Gittikten Sonra Yapılacaklar

      @serhatokcu_ Türkiye defterini düzgünce kapamak için geri geldim hocam... Şuanki işimde 10 yıldır çalışıyorum, oradan ayrılacağım önce...Bir de Amerika'da bodoslama iş ve ev aramak yerine önce internetten ciddi bir araştırma yapmak istedim. Ah keşke demek istemiyorum. Kesinlikle 6 ayı geçirmeden Amerika'ya yerleşmeyi planlıyorum.

      Yolculuk içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: USCIS Immigrant Fee Ödeme (ekran görüntüleriyle)

      USCIS sayfasında kart basım sürecini takip etmek için gittiğim "verify identity"" seçeneğinde tüm bilgileri doğru girmeme rağmen "An unexpected error occurred" uyarısı alıyorum...Ne yapmamı önerirsiniz?

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: DV2021 Goodluck V Biden Davası (Mayıs 2021)

      Teşekkürler dediğinizi yapacağım.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: ABD'ye Gitmeden Önce ve Gittikten Sonra Yapılacaklar

      @serhatokcu_ Aralık gibi eşim Boston dan giriş yapacak. 1 hafta kalıp dönecek...o esnada kartın ulaşmış olmasını bekliyoruz.

      Yolculuk içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: ABD'ye Gitmeden Önce ve Gittikten Sonra Yapılacaklar

      @Hasan-Gündüz Çok teşekkür ederim...sizin de bahtınız açık olsun

      Yolculuk içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: DV2021 Goodluck V Biden Davası (Mayıs 2021)

      Herkese merhabalar ben de Goodluck vs Biden davacısıyım...10 Eylül'de vizemi aldım...18 Ekim'de New York'tan girişimi yaptım 3 gün sonra da Türkiye'ye döndüm...En aşağı 2 ay en fazla da 6 ay Türkiye'de kalıp Amerika'ya yerleşmeyi planlıyorum...Davanın kalan borcu için temelli yerleşme sonrası taksitli bir ödeme planı talebinde bulunsam uygun olur mu? Mesela Mart 2022'den başlamak suretiyle 5 veya 4 aylık taksitlerle ödemek istediğimi söylesem kabul edilir mi?

      Teşekkürler

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: ABD'ye Gitmeden Önce ve Gittikten Sonra Yapılacaklar

      @Hasan-Gündüz Cuma öğleden sonra Türkiye'ye geldim. Yolculuğum çok iyi geçti. JFK Havalimanı'ndaki görevli çok kibar davrandı. Zarfımı ve pasaportumu alıp vize sayfasının karşısına damgayı bastı ve geçişime izin verdi. New York'ta 3 gece 4 gün kaldım. Yer yer yeni bir göçmen adayı olarak yer yer de turist gibi insanları ve neler yaptıklarını gözlemleme fırsatım oldu. New York kesinlikle iş olanaklarının çok olduğu bir kent ama özellikle bir o kadar da pahalı...özellikle Manhattan'da yaşamak bu açıdan zor olmalı...sayısız fırsatın olduğunu da unutmamak lazım tabi...bir de gerçekten çokkültürlülük konusunda aşırı gelişkin bir yer(gezerken ben kesinlikle buraya fazla gelmem diye düşündüm :D), herkes bir yerlerden gelmiş ve bir şekilde oralı olmuş gibiydi...Yerleşme konusunda eşimle daha önceden Philadelphia ve Boston'u değerlendiriyorduk. Şimdi bir de gündemimize New York girdi diyebilirim...

      Ben Manhattan'da kaldım ama üç gün içerisinde şehrin farklı yerlerine gidebildim...metro büyü kolaylık gerçekten Amerika'da çok az bulunan bir olanak oluşu da new york'u bu açıdan kıymetli yapıyor.

      Ellis Adası'nda Göçmenlik Müzesi'ni gezdim. Bizim gibi insanların hikayelerini anlatan çok güzel bir müzeydi. Özellikle cebimdeki vizenin türünü düşündükçe ekstra duygulandığımı ve orada okuduğum hikayelerden hayatta kalma ve başarılı olma açısından motivasyon aldığımı söyleyebilirim. Her Yeşil Kart sahibi ve adayının burayı görmesini tavsiye ederim.

      Şimdi sıra Türkiye'den ciddi bir plan yapıp taşınmaya geldi. Kendime minimum 2 maksimum 6 aylık bir süre verdim. Bu zaman içerisinde son hazırlığı yapıp taşınmayı planlıyoruz. Tabi öncesinde SSN sonra da kartımın adresime ulaşmasını bekleyeceğim.

      Not: Ayrıca profil fotoğrafınızdaki Van Gogh'un otoportre'sini Metropolitan Müzesi'nde gördüm. Çok harika bir tecrübeydi.

      Yolculuk içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: ABD'ye Gitmeden Önce ve Gittikten Sonra Yapılacaklar

      @smartcells Dönüştürücü aldım yazmayı unutmuşum...Araç kiralamayacağım bu kez ama sonrasında cep telefonu tutucuya ihtiyacım olacaktır...teşekkür ediyorum.

      Yolculuk içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: ABD'ye Gitmeden Önce ve Gittikten Sonra Yapılacaklar

      Arkadaşlar merhaba.

      10 eylül tarihinde eşim ile birlikte vizelerimiz onaylandı. 18 Eylül tarihinde ikimizin de göçmenlik ücretini USCIS'in sayfasından ödedim. 18 Ekim tarihinde ilk etapta tek başıma New York City JFK havalimanı'ndan ülkeye giriş yapacağım. 21 Ekim günü de geri döneceğim. Bunu süreci başlatmak için yapıyorum. Türkiye'ye dönüp düzgün bir plan yapıp bu kez eşimi de alıp tekrardan gideceğim. Bu esnada SSN ve GC'nin gelmesini umuyorum.
      Seyahatim için Sarı zarf, pasaport, aşı bilgileri ve cd hazır. Covid 19 aşı bilgilerimi pasaporta işledim ve çıktısını aldım uçuş saatinden 48 saat öncesinde PCR testimi de yaptıracağım. Bu bilgiler dışında seyahat öncesinde dikkat etmem gereken yapmam gereken ekstra bir şey var mı?

      Şimdiden çok teşekkür ederim.

      Yolculuk içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: FY2021 & FY2022 Administrative Process (AP durumu / İdari işlem)

      20 Ağustos günü olan mülakatımız AP yani idari işlem ile sonuçlanmıştı. 24 Ağustos günü "pending for missing documents" başlığı ile gelen bir emailde pasaportlarımızın istendiği yazıyordu. Bu haberi çok olumlu karşıladım ama sonrasında hiç bir bildirim yapılmadan geçen 2 hafta her ne kadar çok uzun bir süre olmasa da benim için geçirmesi oldukça zor bir zaman oldu. Her neyse iki haftanın sonunda vizemizin basıldığını öğrendik ve şimdi çok mutluyuz.

      İdari işlemin esas sebebi mülakatta veya sonrasında bize belirtilmedi. Ama bazı durumlarda siz bunun niçin olduğunu anlayabilirsiniz. Benim durumum çok muhtemelen arşiv kayıtlı adli sicil kaydımın oluşuydu. 2007 yılında girdiğim bir kavga sebebiyle basit yaralama suçundan hüküm giydim ve neticesinde de sadece para cezası ödedim. Bu olayın mahkeme kayıtlarını ve tercümelerini hem KCC'ye göndermiş hem de mülakat günü elden teslim etmiştim.-ARKADAŞLAR BURASI ÇOK ÖNEMLİ- Buna rağmen mülakat günü benden hüküm giydiğim ceza maddelerinin açıklamalarını ve tercümelerini de istediler. Bu belgenin talep edildiğini daha önce yazılı olarak hiç bir yerde görmemiştim. Ama önceki mülakat deneyimlerinde istendiğini duydum o da benden 15 gün önce mülakata giren bir beyfendi sayesinde oldu(umarım kendisi de yakın zamanda vizesine kavuşacak). Önceden yanımda getirdiğim ve görüşmede teslim ettiğim bu ekstra belge çok muhtemelen benim sabıka kaydı sebebiyle düştüğüm idari işlemin kısa bir sürede sonuçlanmasını sağladı. İleriki yıllarda talihli olacak arkadaşlardan arşiv kaydı olanlar illa çıkacaktır. Mahkeme kayıtlarının yanı sıra hüküm giydiğiniz ceza maddelerini https://www.mevzuat.gov.tr/ adresinden derleyip bu belgeyi kendiniz de oluşturabilirsiniz. Veya bir avukattan bu konuda yardım talep edebilirsiniz. Sonra geriye kalan tek işlem bunu bir yeminli tercümana tercüme ettirmek olacak. Bu belgeyi istenmemiş olsa dahi mülakatta yanınızda bulundurun. İstenebilir.

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • RE: [Arşiv] DV2021 Mulakat Deneyimleri

      @ahmetcpaos Başka şehirden aldık biz ve sorun olmadı.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Fethi Çağlar
      Fethi Çağlar
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3