• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. Bugra0666
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 11
    • Takipçiler 2
    • Konu 0
    • İleti 45
    • En İyi 29
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    Bugra0666 tarafından gönderilen iletiler

    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @bketcrsur dolar götürmenizi tavsiye ederim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @süleyman-Turgut selam süleyman, bana sorulmamıştı mesela senin üzerinden bilgi vermiş olayım.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Kemalalp selamlar, eğer halihazırda üniversite diplomanız var ise lise diplomanıza gerek yok ancak üniversiteden mezun olmamışsanız lise diplomanız istenebilir. Benim iki tane önlisans diplomam vardı ikisinin de orijinallerini ve okuldan aldığım aslı gibidir kopyalarını götürdüm. Ayrıca öğrenciliğim devam ettiğinden dolayı öğrenci belgem yanımdaydı ancak istenmedi. Ben tüm transkriptlerimi yanımda götürmüştüm ne olur ne olmaz diye. Size de bu şekilde tavsiye verebilirim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 Mülakat Deneyimleri

      Selamlar herkese, öncelikle @UfukD abi sürecin teferruatına değindiği için ben çok ayrıntıya girmeyeceğim, ona da yazısından dolayı teşekkürler. Sadece dikkat ettiğim birkaç husus var onlara dikkat çekmek istiyorum. Daha önceki mülakat deneyimlerinden okuduğumuza göre gayet kısa bir süreç olması gerekiyordu ancak 20 kişilik bir öğrenci vizesi grubuyla karşılaştık hem bu nedenle hem de mülakat sürelerinin uzaması nedeniyle 2 saat kadar toplam konsoloslukta kaldık. Hiçbirimizin mülakatı 3-5 dakika sürmedi. 10 dakika kadar sürdü. Özellikle sağlık konusunda benimkine şimdi dikkat etmenizi istiyorum. Çünkü benim doğuştan sağ böbreğim yok, buna bağlı hipertansiyonum var, ayrıca kilo problemim de var. Sağlık sorunu veya kilo problemi olanların içi ferah olsun çünkü "pause" durumu olmasaydı şuan vizem basılıyor olacaktı. Her neyse, 13 ocaktaki mülakatımız için zaten daha önceden forum üzerinden tanışmış olduğumuz kişiler ile 4 kişi bekar, 1 aile şeklinde sabah 7 sularında konsoloslukta olduk. 5 türktük ancak bir veya iki tane de iranlı aile giriyordu. (Greencard mı emin değilim ancak gördüğüm bizimle aynı prosedürler işleniyordu.) Saat 8'e doğru içeri alınmaya başladık. Ankaranın ayazına alışkın olmayanlar için dondurucu soğuk oluyor, lütfen ona göre giyinin. Güvenlik sürecinden geçtikten sonra mülakatın yapılacağı binaya gittik ve burda ücret ödememizi gerçekleştirmek için sırada beklerken ufuk abi benim önümdeydi, kartla ödeme yapmak istedi, veznedeki görevli deniyor ancak ödeme alınamıyor. BU NEDENLE KESİNLİKLE 330 DOLAR KADAR YANINIZDA NAKİT GETİRİYORSUNUZ! Zaten o ana kadar aksilikler devam ediyor. Veznedeki para sayma makinesi bozuluyor, takılıyor, 10 dakika onu bekliyoruz. Yani anlıyacağınız o dakikalar biraz sancılı geçiyor. Neyse bir şekilde hallettik sonra nakit 330 dolarımı ödedim ve sıra numaramı aldım. Ardından bu numara ile belge teslimine geçtim. Benden istenen ve teslim ettiğim belgelerim; üniversite diplomalarımın aslı ve aslı gibidir fotokopileri, vukuatlı nüfus kayıt örneğim, pasaportum, 2 adet 5x5 fotoğrafım, ingilizce arşivli adli sicil kaydım, askerlik durum belgem, sağlık raporum ve dolar hesabımın 6 aylık dökümü. Formül a belgesinin gerek olmadığını söylediler. Bu belgeleri verirken güzel, sıralı bir dosya hazırlayıp gidin. Veznedeki görevli istedikçe çıkarır verirsiniz. Belgeleri teslim ettikten sonra mülakat için beklemeye koyulduk. Önümüzde 3 kişilik bir aile olan cafer abigil girdi. Onların mülakatını dinlerken beni en sondaki vezne mülakat için çağırdı. Hanımefendi güler yüzlü bir şekilde karşıladı. Ben de gayet sakin ve güleryüzlüydüm, sağlığımla ilgili sorulara kadar...🥲 Her neyse direkt mülakata ingilizce girdi. Ben de hiç bozuntuya vermedim ingilizce konuşmaya başladık. Ancak ingilizcemin iyi olmadığını belirttim, gayet iyisin diyerek bana gaz verdi. 😅 Mülakatımın yüzde 80i ingilizce tamamlandı. 10 dakikaya yakın sürdü. İlk sorduğu soru diplomalarımla ilgiliydi. Derecelerimin ne olduğunu sordu, ben de önlisans derecesi olduğunu söyledim. Daha sonra amerikadaki planlarımı sordu. Ben de sağlık mezunu olduğumu, denklik süreçlerimi tamamlayıp sağlıkçı olmak istediğimi belirttim. Onaylar bir yüz ifadesi vardı. Mevcut mesleğimi sordu öğrenci olduğumu söyledim. Daha sonra banka hesap dökümümü ve imza sürküsünü inceledi. (Bunların hepsini görebiliyorsunuz, sadece arada camekan var.) Sağlık raporuma gelince uzun uzadıya baktı. Zarfın içindeki raporu birazcık görme şansım oldu. İki sayfalık bir rapordu, üstte aşılarım yazıyordu. Altta doktorun raporlaması vardı. Onu okuduktan sonra kalktı ve yüksek ihtimal böbreğimle ilgili arkada birilerine bir şey sordu. Çünkü döndüğünde bana yine ingilizce bir şekilde tek böbrekliliğimin çalışmama engel olup olmadığını sordu. Ben de halihazırda kontrol altında olduğumu ve daha önce birçok kez staj yapıp, çalıştığımı ifade ettim. Tamam dedi ve bilgisayara bir şeyler yazmaya devam etti. Hastalığım için ilaç kullanıp kullanmadığımı sordu. Ben ilk başta yanlış anladım ve hayır dedim. Daha sonra evet ilaç kullanıyorum dedim. Anladım sorun yok dedi. Ama kadın türkçe anlıyor ama konuşamıyor. Ben ingilizce az konuşabiliyorum ama anlamam iyi. Saçma sapan bir durumun ortasındayız. İkimiz de gülüyoruz habire 😅 ama bir şekilde anlaşıyoruz. Gösterdiğim adresin kimin olduğunu sordu. Arkadaşımın ablasının dedim. Daha sonra son notlarını alıp. Mülakat boyunca gayet mutlu olan kadın üzgün bir şekilde ap kağıdını (meşhur sarı kağıt) alıp: "Son süreçlerden haberin vardır. Haberleri takip et. Süreçte değişiklik olursa iletişime geçebilirsin. Ancak lütfen ondan önce bize bilgi için mail yollayıp durma. Biz sana dönüş yaparız." dedi. Teşekkür ettim. O da bol şans diledi ve kağıdımı alıp vezneden ayrıldım. Bu arada diplomalarımın aslını ve pasaportumu da geri vermişti. İngilizce, arapça, farsça ve türkçe girebiliyorsunuz. En iyi diliniz hangisiyse onla girin derim. 😅 Umarım hata etmemişimdir çünkü hatalı kelimeler kullandım (him yerine her falan gibi basit hatalar). İngilizcem çok iyi olmamasına rağmen o an gerçekten özgüvenle kuramayacağım cümleler kurabildim. Kendime halen şaşıyorum. Ancak süreci bu şekilde tamamlamış oldum. Anlıyacağınız herkes çok nazik ve yardımsever, yalan beyanda bulunmayın ve sakin olun. Gerekli hazırlığı yapıp konsolosluğa giderseniz hiçbir sorunla karşılaşmazsınız. DİKKAT ÇEKMEK İSTEDİĞİM NOKTALAR ŞUNLAR:
      1- Sürecin ne olacağı belirsiz olduğu için konsolosluktaki herkesin kafası karışık, ne yapacaklarını onlar da bilmiyorlar.
      2- Dosyaları daha önceki mülakatlara göre daha fazla inceliyorlar, daha uzun sürüyor ve daha çok soru soruluyor.
      3- Kamu yükü adı altında yapılan açıklama, sağlık problemi olan kişiler için eğer çalışabilcek durumdaysa sorun edilmiyor. Edilseydi bana direkt red vermeleri gerekiyordu. Sağlıkçıya talep olduğu için ben anestezi ve radyoloji mezunu olduğumdan da yırtmış olabilirim bilmiyorum.

      Söyleyeceklerim bu kadar. Ayrıntı vermicem dedim ama uzadı, söylemem gerekenleri söylediğimi düşünüyorum kusura bakmayın. Buradan veya özelden istediklerinizi sorabilirsiniz, yanıtlamaktan memnuniyet duyarım. Unutmuş olduğum bir yer varsa ekleme yapıcam. Umarım herkes kısa zamanda hayallerine kavuşur. 🙏

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 Mülakat Deneyimleri

      @UfukD imza, kaşe, mühür. 🫡🫡

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @winter-is-coming benim düşüncem açıklanan ülkeler dışındakiler için süreç devam edicek. Bu ne zaman olur bilinmez tabii.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @fearless1717 221g AP aldık 5 türk girdik 1 aile, aynı süreç devam ediyor. Bilgilendirme yapıp pasaportumuzu geri verip haberleri takip etmemizi söylediler. Süreç açılırsa mail yoluyla ulaşılcakmış. Kendimize geldiğimizde tecrübelerimizi mülakat deneyimlerinden aktarıyor olacağız.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @zakaria verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @zakaria merhaba, bilgilendirdiğiniz için teşekkürler. Doğum belgesi dediğiniz formul a belgesi değil mi?

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Bugra0666 Kendime eklemiş olayım, şimdi ziraat bankası ankara/keçiören/sanatoryum şubesinden çıktım. Konsoloslukla iletişime geçtiğimde imza sürkülü ve ıslak imzalı istediklerini dile getirdiğimde yardımcı oldular. Garanti olması açısından böyle bir yol izledim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Selamlar herkese, belge hazırlama sürecinde kafamı karıştıran bir durum yaşıyorum. Ziraat bankası üzerinden almış olduğum dolar hesabımın son 6 aylık hesap dökümünü e imzalı bir şekilde verdiler. Yani imza sürkülü, ıslak imzalı bir belgem yok. Bu işlemin kalktığını söylüyor şube. Bugün tekrar gidip sormayı düşünüyorum. Bu nedenle mülakatda sorun yaşar mıyım? Tecrübesi olan var mıdır acaba?

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @zakaria merhabalar, yaşadığınız olumsuz durum inanın bizi de çok üzdü. Umarım en kısa sürede durum çözüme kavuşur. Aynı durumu yaşamamamız için sizden istenilen belgeleri istememde sakınca var mıdır? Bilgilendirebilirseniz çok sevinirim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Ceyda-Altun maalesef sizin üzerinizden tecrübe etmiş bulunduk. Salı günü olan mülakatımdan sonra yine burdan tecrübelerimi aktarıyor olacağım. Sanki gözümüzün üstünde kaş var diye zorluk çıkartılıyor hissiyatı geldi. Tekrar adınıza üzgünüm. Umarım aynı tecrübeleri yaşamayız.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan selamlar, amacım yardımlarınızı göz ardı edip hakkınızı yemek değil, herhangi bir polemik yaratmak da değildi. Eğer buna sebep olduysam üzgünüm. Yazdıklarımı neden tek başınıza üstleniyorsunuz onu anlamış değilim (aslında bu konunun uzamasını istemediğinizin tabiki farkındayım). İlk tavsiyeyi siz vermiş olsanız da benim söylediklerim sadece size değildi. Kendinize haksızlık yapmayın. Ayrıca bir yanlışta tüm doğrularınız gidiyor değil, yaptığınız yardımları görüyorum. Ancak gel gelelim sonuca... Burda yaşanan şey mülakat yapılmadan ap ye bırakılma idi. Bu durumun sebebi de sağlık raporları olmadığı için... Bizim burda sonuca odaklanıyor olmamız yanlış mı? Sandığınızın aksine sürece genel itibariyle bakmaya çalışıyorum ve gördüğüm şey bu sene hiçbir şeyin belli olmadığı, insanlar verdiğiniz tavsiyeleri sizin de bir insan olduğunuzu unutarak doğru gibi kabul ediyor. Yani diyeceğim o ki verdiğiniz emekler paha biçilemez. Ancak her tavsiyenizde bir belirsizlik olabileceğini, konsoloslukların tavırlarının değişebileceğini açıklıkla bildirmeniz gerektiğini düşünüyorum. Dediğiniz gibi insalara da kendi kararlarını vermek düşüyor. Cevap verdiğiniz için teşekkürler. Topluluğa emek verdiğiniz için ayrıca teşekkürler.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Peyk74 viyanadan gelen bilgi daha yeni ortaya çıktı. Dikkat çekmek istediğimiz nokta daha önce bir belirsizlik var iken yönlendirme yapmak yanlış, sadece tavsiye noktasında ilerlemeliyiz. Evet bu konuda mutabıkız. Teşekkürler fikirleriniz için.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Ceyda-Altun Ceyda Hanım merhabalar. Yaşadığınız tecrübeden dolayı çok üzgünüz. Salı günü ben ve birkaç arkadaşım daha mülakata giriyor olacağız. Umarım en kısa sürede mülakat tarihiniz tekrar düzenlenir. Onun haricinde 13 Ocak Salı günü olacak olan mülakatımız sonrasında buradan tecrübelerimizi paylaşıyor olacağız. Takipte kalın derim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @bkaraca evet daha önce konuştuk, ben ve benim gibi tecrübelicek arkadaşlar var. 25 aralıkta sağlık muayeneme girdim 25 haziranda sağlık raporumun süresi doluyor. Eğer haziran ayının içinde halen vizemi alamamış olursam tekrardan sağlık muayenesine girip raporumu teslim alıcam. Sürecin devamında ne yaşanacak hep birlikte görücez. Şimdilik aşama aşama gitmek en mantıklısı. Bekleyip göreceğiz.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Peyk74 selamlar, polemiklik herhangi bir durum yok. Aynı şeyi söylüyoruz aslında. Tavsiye verilir daha sonra kişi kendi kararını verir bu çok net. Ancak size soruyorum. Verilen tavsiye apaçık yanlış ve mülakat sürecini etkiliyor ise biz buna tepki gösteriyorsak foruma haksızlık mı yapmış oluyoruz. Ben herhangi bir emeği görmemezlikten gelmiyor. Forumu oluşturan kişilerden allah razı olsun. Ben de ziyadesiyle istifade ettim. Ben de teşekkür ederim ancak ortada yapılan apaçık bir yanlışa ses çıkartmıcaksak forumun amacını sorgulamamız gerekir. @Serapp sunulan seçeneğin yanlış olduğunu dile getirmekle, karar mercii olmanın ne alakası var anlamış değilim. Ayrıca forumun öneminin insanlar için farkındayım ben de sizin vesilenizle tekrar başta adminlere olmak üzere diğer birbirine yardımcı olan forum kullanıcılarına teşekkür ederim. Ancak ortada apaçık bir yanlış yönlendirme vardı. Ben bu konudaki görüşümü ifade ettiğim zaman sanki ''ilahi'' bir kişiliğe karşı çıkıyormuşum gibi gerek özelden gerek forumdan bana karşı yazılanlar oldu. Ortada güzel bir topluluk var ve bu topluluğun ilerlemesi için açıkgörüşlülükle devam etmek gerekiyor. Yönlendirme yapılmadığını düşünebilirsiniz ancak insanların yazdığı tek kelimenin başka insanların geleceğini kötü etkileyebileceğini unutmamak gerekir. Yapıcı eleştiriniz için teşekkürler. Saygılar..

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • RE: DV2026 (2026 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Utku-Pehlivan tüm uyarılarımıza rağmen forumda kendini karar mercii olarak görüp insanları yanlış yönlendiren arkadaşlar pişman mıdır? Sanmam... Burda kimsenin yetkisine, ismine, cismine dayanmadan söylüyorum. Herkes doğru bildiğini konuşmakla yükümlü ancak gel gelelim insanlara kendi doğru bildiğimizi yansıtmamamız gerekir. Sadece seçenek sunmak lazım diye düşünüyorum. Maalesef en sevmediğim kelimeleri kullanmak zorundayım. Biz demiştik...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Bugra0666
      Bugra0666
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3