• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. berkinozdagli
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    B
    • Profil
    • Takip Edilenler 5
    • Takipçiler 4
    • Konu 0
    • İleti 46
    • En İyi 19
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    berkinozdagli

    @berkinozdagli

    60
    İtibar
    148
    Profil Görüntülemeleri
    46
    İleti
    4
    Takipçiler
    5
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:
    Konum Houston Yaş: 26

    berkinozdagli Takip etme Takip Et

    berkinozdagli tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      HONG KONG MÜLAKAT DENEYİMİM
      Öncelikle @Serapp @Nurse-Faye-Eren @onuru @gucarslan @lesnarhomie @aykut1907 @sarvavasa @Flight101 abilerime ablalarıma dostlarıma şükranlarımı sunuyorum onlar olmasa bu süreç olmazdı vize alamazdım bu vizede onların çok emeği var eksik olmasınlar çok teşekkür ederim.
      Greencard Sürecim
      5 Mayıs 2024’te ESC sisteminden Greencard talihlisi olduğumu öğrendiğimde çok şaşırdım. Hemen Fahriye Abla’mla konuştum. Bana DS-260 formunu doldurmamız gerektiğini ve bu formu bir daha açmamamız gerektiğini söyledi. Aynı gün, 2-3 saatlik uzun bir uğraş sonucunda tüm bilgilerimi eksiksiz doldurdum. Daha sonra forumu takip etmeye başladım, ancak ne yazık ki sürecin mantığını tam anlamamıştım ve vize süreci hakkında pek bilgim yoktu. Sadece Visa Bulletin’den aktif olan numaralara bakıyordum. Muhtemelen böyle devam etseydim vize alamayacaktım.Nisan ayında Fahriye Abla foruma, “Dosya taşımak için current olmak gerekiyor mu?” diye bir soru sordu. Serap Hanım sağ olsun, bunun gerekmediğini ve hemen bilgilerimi doldurup foruma üye olursam yardım alabileceğimi belirtti. Eğer Serap Hanım bu mesajı yazmasaydı, belki de şu an yüzlerce kez konsoloslukla konuşuyor olacaktım. Bu yüzden ona hakkını ödeyemem. Size tavsiyem: DS-260 formunu doldurduktan sonra mutlaka foruma üye olun, süreci takip edin, soru sorun, araştırın ve okuyun. Bunlar bedava ve vaktinizi almaz, benden söylemesi.Daha sonra Serap Hanım’la uzun uzun konuştuk. Hâlihazırda Schengen vizem olmadığı için vizesiz Balkan ülkelerine dosya taşımayı düşünüyordum. Ancak Serap Hanım net bir şekilde Avrupa için Viyana, Uzakdoğu için ise Hong Kong ve Bangkok’un uygun olduğunu söyledi. Ben de 8 Nisan’da Hong Kong Konsolosluğu’na mail attım. Gece 3 gibi dönüş yapıldı ve Hong Kong’da kalacağımı taahhüt etmem istendi. Ne kadar süre gerektiğini sorduğumda, süreci hızlandıramayacaklarını ve kesin bir süre veremeyeceklerini belirttiler. Ben de ne kadar süre gerekiyorsa kalacağımı söyledim. Ardından dosyamın transferi onaylandı ve KCC ile iletişime geçildiği bildirildi. Garanti olsun diye ben de KCC’ye mail atarak dosyamın Hong Kong’a taşınmasını istediğimi, sebebini ve Hong Kong’da kalacağım yeri belirttim. Ertesi gün KCC de onayladı. Böylece beklemeye başladım.Yaklaşık 11 ay sonra forumun mantığını anladım ve araştırmaya, okumaya, öğrenmeye devam ettim. Yeni bülten açıklandığında hâlâ aktif olmadığımı öğrendim. Ancak yaptığım hesaplamalara göre, bir sonraki ay numaramın 1.500 kişi artması durumunda aktif olabileceğimi düşündüm ve öyle de oldu. 14 Mayıs’ta aktif oldum. Hemen KCC’ye mail atarak dosyamın nerede olduğunu ve bundan sonra ne yapmam gerektiğini sordum. Onlar da 9 Temmuz’da mülakatım olduğunu ve dosyamın Hong Kong’da olduğunu söylediler.Hemen 15 Mayıs’ta Nicholson ile iletişime geçtim ve 19 Mayıs’ta cevap aldım. Konsolosluk, aynı gün bana mail atarak lise diplomamı ve QR kodlu mezuniyet belgemi istedi. Ben de hemen tercüme yaptırıp yolladım. Nicholson, 20 Haziran için sağlık randevusu verdi. 18 Haziran için gidiş bileti aldım, maliyeti 12.000 TL oldu. Mülakatım 9 Temmuz’da olduğu için vize basım süresi için 3 gün pay bırakarak dönüş biletimi 12 Temmuz’a aldım, bu da 12.000 TL tuttu.18 Haziran saat 17:10’da uçağa bindik ve Hong Kong’a Türkiye saatiyle sabah 4’te indik. Uzun bir uçuş oldu, oldukça türbülanslıydı ve ara ara midem bulandı. Bunun için bulantı ilacı almanızı öneririm. Havalimanında “Visitors” kısmına yöneldim. Oradaki görevliye Amerikan vizesi için geldiğimi söyledim ve sorunsuz geçtim. Ancak başka bir arkadaş, “Greencard ve Amerikan vizesi” dediği için sorun yaşamış. Polis, onu bir saat sorgulamış, dönüş biletini ve kalacağı yeri sormuş. Polis, arkadaşın Greencard alıp Hong Kong’da yerleşeceğini sanmış. Bu yüzden çok detay vermemeye özen gösterin, gerekirse “turizm” için geldiğinizi söyleyebilirsiniz. Benim şansıma iyi bir görevliye denk geldim ve sorun yaşamadım.Valizleri aldıktan sonra soldaki Global Exchange’den 200 dolar bozdurdum ve 80 HKD’ye hat aldım, aktif edilmesini istedim. Turist Octopus Kart’ı almayın, onun yerine ilerideki gişeden normal Octopus Kart aldım. 200 HKD tuttu (150 HKD bakiye, 50 HKD depozito). Ardından hızlı trene bindim, 3 istasyon gittim ve Hong Kong istasyonunda indim. Kartı bastığımda 40 HKD kesildi, çünkü hızlı tren biraz pahalı. Normal metro 5 HKD civarında. İndiğimde otel shuttle kısmından Bishop’u buldum ve shuttle ile otele geçtim.
      Sağlık Sürecim
      19 Mayıs’ta hem konsolosluktan hem de Nicholson’dan mail geldi. Konsolosluk, diplomamın ve mezuniyet belgemin tercümesini istedi. Nicholson ise 20 Haziran için boş randevu olduğunu ve onaylayıp onaylamadığımı sordu. Forumdan erteleme olmadığını bildiğim için ve 15 Mayıs’ta attığım maile ancak dönüş yapıldığı için 5 dakika içinde onayladım. Nicholson benden pasaportumun fotokopisini ve mülakat mektubumu istedi. Pasaportumun bilgi sayfasını ve konsolosluğun tarih-saat belirttiği maili yolladım. Başka mail gelmeyince birkaç kez yazdım, onlar da evrakları aldıklarını söylediler.Nicholson, randevu onay mailinde ek olarak şu bilgileri istedi: İletişim bilgilerim
      Mail adresim
      Ev adresim (İngilizce)
      Amerika’daki hedef adresim
      5 adet vesikalık fotoğraf

      Fotoğrafları büyük almıştım, “Kesip yapıştırsam olur mu?” dedim, “Olur” dediler ve sorun çıkmadı.20 Haziran sabahı Deniz Abi, eşi Lara Abla ve Abdullah kardeşimle erkenden gittik. Wing On House’un girişinden asansörle 14. kata çıktık. Girişte 3 kız vardı, Amerikan vizesi için doktor randevusuna geldiğimizi söyledik. Bize sıra numaramızın yazdığı kağıtlar verdiler. Türkçe bir form da verdiler, İngilizcesini işaretliyorsunuz. Ben TDAP aşısını 2 doz olmuştum, ancak biri erken olduğu için tekrar yapmak istediler. Ayrıca polio aşısı da önerdiler. “Ne gerekiyorsa yapın” dedim. Bana iki seçenek sundular: Ya tek aşı (TD + polio) ya da iki ayrı aşı (bir TD, bir polio). İki aşı daha uygun olacaktı, doktorun önerisine uydum.Önce oturma alanına alındık. Sırayla Abdullah ve Deniz Abi’ler içeri alındı, sonra ben çağrıldım. Hemşire önce boy ve kilo ölçümü yaptı (yanlış çıksa da sorun değil, kimse takmıyor). Ardından sağ tarafta kan, tansiyon ve bilgi kontrolü yapıldı. Adınızı, doğum tarihinizi, pasaport ve dosya numaranızı soruyorlar. Sonra göz muayenesi, kan alımı ve tansiyon ölçümü yapıldı. Bize bir kıyafet verdiler, iç çamaşırınızla kalıp ameliyat önlüğü ve bornoz giyiyorsunuz. Eşyalarınızı kilitli dolaplara koyuyorsunuz. Ardından göğüs filmi için “Chest X-ray Waiting Room”a geçtim. Film çekildikten sonra dolapların olduğu yere dönüp bekledim.Doktor beni çağırdığında (numara kağıtta yanıyor), tatlı bir kadındı. Boğazıma ve vücuduma baktı, biraz muhabbet ettik. Doktor, iki aşı yapmanın daha ucuz olacağını söyledi, ben de kabul ettim. Göğüs filmim gelince bir an şok oldum, “Sorun yok, değil mi?” dedim. “Double check yapalım” dedi, sorun çıkmadı. Sonra oturma alanına döndüm. Evrakları toplayan kadın çağırdı,
      toplam 4.460 HKD ödedim:
      1.800 HKD muayene ücreti
      2.200 HKD laboratuvar ücreti
      460 HKD aşı ücreti

      Aşılarımı oldum, WhatsApp üzerinden haberleşeceğimizi söylediler. 2 Temmuz’da MMR aşımın antikorunun yetersiz olduğu bildirildi. Evraklarımda sınır değerde olduğunu bildiğim için şaşırmadım. 2 veya 4 Temmuz’da gelip MMR aşısı yaptırabileceğimi ve doktor imzasını alabileceğimi söylediler. 10 dakika sonra Nicholson’a gidip MMR aşısı için 290 HKD ödedim. Evraklarımı ne zaman alacağımı sordum, pasaportumu istediler ve 20 dakika içinde bir zarf verdiler. “Bunu açma” dediler. Ayrıca aşılarımın tarihlerinin olduğu bir A4 kağıdı, QR kodlu COVID aşı evraklarım ve Türkçe antikor testi evraklarımı verdiler.Sağlık süreci benim için inanılmaz kolay ve keyifli geçti. Çalışanlar çok iyiydi, keyfi aşı yapmıyorlar, her şeyi evraklarla ve delillerle açıklıyorlar. Antikorlarım ya azdı ya da erken yaptırdığım aşıların süresi geçmişti, ama ben bunu dert etmedim ve süreç arkadaş ortamı gibi geçti.
      Mülakat Günü
      Gece uyuyamadım. Sabah 7:30’da çıktım, 8’de konsolosluğun önündeydim. İlk giren bendim. Girişte pasaport ve liste kontrolü yapıldı. Çanta almadım, eşyalarımı alışveriş torbasına koydum, kemer takmadım, telefonu otelde bıraktım. Üst araması, eşya kontrolü ve X-ray’den geçtik. Küçük bir alanda 15-20 sandalye ve 4 gişe vardı. Önce pasaportumu verdim, giriş yapıldı. Ortadaki gişe çağırdı, diplomamı istediler. Üniversite eğitimim Ukrayna’daydı, savaş nedeniyle okulum yıkıldığı için orijinal diplomayı alamamıştım. Noter onaylı siyah-beyaz bir kopyasını verdim. Görevli şaşırdı, “Orijinal” dedim. Büşra Hanım savaş durumunu anlattı, “Konsolos karar verecek” dediler.Benden adli sicil belgesi, askerlik belgesi, aile nüfus kayıt örneği, doğum belgesi ve doktor raporumu istediler. Lise mezunu göründüğüm için üniversite transkripti istenmedi. Daha önce Hong Kong Konsolosluğu’na lise diplomamın orijinali ve çevirisi, transkript orijinali ve çevirisi ile noter onaylı diplomamı maille yollamıştım. Türkiye Konsolosluğu’ndan çeviri yaptırın, en az 2 gün sürüyor. Üniversite mezunları için sorun yok, ama yine de tüm evrakları fazla fazla alın.Sonra fiş verdiler, kasiyere 330 dolar ödedim. Evrakları toplayan adama verdim, biraz bekledim. Sağdaki görevli çağırdı, yemin ettirdi, “Yes” dedim, sağ elimi kaldırdım. Parmak izi alındı. En yüksek eğitim durumumu, hangi Avrupa ülkelerine gittiğimi, Ukrayna’da ne yaptığımı, hangi tarihler arasında olduğumu ve Asya sınırındaki ülkelere gidip gitmediğimi sordular. Ukrayna konusuna odaklandılar. Mümkün mertebe göz teması kurmaya çalıştım. Yanımda Büşra Hanım vardı. İngilizcem iyi, ama Ukrayna süreci ve adli sicil kaydını anlatmak için Büşra Hanım’ı tuttum. Eğer hayatınız benimki gibi karmaşık değilse tercümana gerek yok. Görevli, “Her şey iyi görünüyor” dedi ve mavi kağıt verdi, ama pasaportumu vermediler. Büşra Hanım, sistemin ağır olduğunu ve adli sicil için kontrol yapacaklarını söyledi. Öğleden sonra tekrar gittik. Daha önce adli sicil belgesini verdiklerini söylediler, ama Ukrayna’nın e-Devlet sisteminden (DIA) alamadığımı, vergi numarası gerektiğini anlattım ve kanıt gösterdim. Pasaportumu geri verdiler, çok üzüldüm ama pes etmedim.Birkaç yerden haber bekledim. Şükürler olsun, 13 Temmuz’da belgem geldi, 14 Temmuz’da çevirisi yapıldı ve konsolosluğa mail attım. 15 Temmuz’da evraklar ve pasaportla gitmemi istediler. Hemen teslim ettim. Akşam CEAC sisteminde “Refused” (mavi kağıt nedeniyle AP) görünüyordu, sonra “AP” oldu. 16 Temmuz’da vizem basıldı.
      Maliyetler ve Seyahat Detayları
      Uçak Bileti: Türk Hava Yolları gidiş 12.000 TL, dönüş 12.000 TL (AP nedeniyle iptal ettim, 16 Temmuz için 40.000 TL’ye yeni bilet aldım).
      Otel: Bishop Lei, 29 gece 72.000 TL (23 gece için 60.000 TL, ekstra 1 hafta için 12.000 TL).
      Yeme İçme:50 bin bazı arkadaşlar konserve yemek getimişti ben getirmedim kendi imkanlarımla bazen mcdonalds da 50 hkd big mac menü de yedim bazen 150 hkd noodle yediğim de oldu bu biraz size kalmış
      Hong Kong’da Gezilecek Yerler
      Victoria Peak: Peak Tram ile çıkılıyor, Sky Terrace ve gidiş-dönüş bilet aldım. Mutlaka görün.
      Star Ferry: Hong Kong merkezden Kowloon’a geçiş, Octopus Kart ile 5 HKD.
      Lantau Adası (Ngong Ping 360 ve Tian Tan Buddha): Turuncu hattan son durakta indim, 24 HKD. Citygate Outlet’te Adidas, Nike ayakkabılar 300 HKD (1.500 TL). Teleferik gidiş-dönüş 270 HKD, Büyük Buda ücretsiz.
      Chi Lin Nunnery ve Nan Lian Garden: Ücretsiz, kırmızı hattan yeşil hatta aktarma, Diamond Hill durağında indim, 9 HKD.
      Ladies Street: Mong Kok durağında indim. Türkiye’deki pazarlara benziyor. Labubu 500-1.000 HKD iken, pazarlıkla 2 tanesini 100 HKD’ye aldım. Magnet, çanta, peluş hediyelikler var.
      Hong Kong Disneyland: Klook’tan 600 HKD’ye bilet aldım. Turuncu hatla Sunny Bay, oradan Disney durağı.
      Man Mo Temple: Hong Kong merkezde, yürüyen merdivenlere yakın.
      Hong Kong Museum of Medical Science: Man Mo Temple’a yürüme mesafesinde, giriş 20 HKD.

      Uygulamalar
      Klook: Octopus Kart’ın NFC özelliğiyle ödeme yapılıyor. Peak Tram ve Sky Terrace bileti 142 HKD, sıra beklemedim.
      Octopus: Kartınıza bakiye yükleyebilirsiniz, Circle K ve 7-Eleven’dan da yükleme yapılıyor.
      MTR Mobile: Metro uygulaması.
      Citybus: Otobüs hatlarını gösteriyor.
      MoneyBack (Fusion Market): Hong Kong numaranız varsa indirim için QR kod okutabilirsiniz.

      Önemli Not
      Lise diplomanızın aslı yoksa, benim gibi Türkiye Konsolosluğu’nda onaylatıp çevirisini yaptırın. Deniz Abi’nin ve benim diplomamın orijinali yoktu. Büşra Hanım’la konuştuk, 7 Temmuz 2025’te evrakları konsolosluğa verdik, 9 Temmuz’da alınabileceği söylendi. Geç kaldık, ama Büşra Hanım sorun olmadığını, mülakattan sonra aynı gün teslim edilebileceğini belirtti.İhtiyacımız olmadı ama benim savaş durumumu konsolosluk kabul etti orijinal diplomanız yok ise muhakkak bu prosedürü izleyin Siz siz olun, gelir gelmez Türkiye Konsolosluğu ile iletişime geçin, evraklarınızı son dakikaya bırakmayın.
      Tercüman Tavsiyesi
      Büşra Hanım’ı şiddetle tavsiye ediyorum. Konsoloslukta tanınıyor, her şeyi biliyor. Kendisine 400 dolar ödedim. İletişim: +852 5743 16 26 (Büşra Köklü).

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Çok şükür vizem onaylandı pasaportumu aldım biraz mental olarak yorgunum en yakın zamanda mülakat deneyimlerimi paylaşacağım

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @berkinozdagli1.png 2.png 3.png

      Not:Bu belgeler 9 temmuz 2025 Mülakatı için hazırlanmıştır.Hong Kong Konsolosluğu esas alınarak hazırlanmıştır.Evraklar döneme göre değişiklik gösterebilir.Bizim dönemimizde covid aşısı zorunluluğu kalkmıştı.2nl maili girişte istendi.Diplomamın aslı olmadığı için apostil yaptırdım hiçbir evraka apostil ve noter onayı gerek yok.Lise mezunu gözüktüğüm için konsolosluk lise üzerine yoğunlaştı en yüksek mezuniyetiniz ne ise onun üzerine yoğunlaşın.Ben her zaman garantici bir insanım bu evrakların hepsini çıkardım yeminli tercüme yaptırdım siyah beyaz fotokopi çektirdim renkli de çektirdim 2 3 adet fotokopi ile çoğalttım istenmeyen hiçbir evrak vermedim.Hong Kong özelinde en garanti yol mezuniyet belgesinin çevirisini Hong Kong Türkiye konsolosluğunda yaptırmaktır.Apostil ve Noter onayı aslı gibidir kabul edilmiyor.Bu konuyu özellikle Tercüman Buşra Hanıma sordum.Kendisi diplomanın aslının özellikle istendiğini belirtti.Savaş durumumdan kaynaklı konsolosluk bana sorun çıkarmadı ama tekrar söylüyorum dosyam hong konga geldiği zaman benden qr kodlu lise mezuniyet belgem ve diplomam istendi ben lise diplomamın orijinalini ve çevirisi lise mezuniyet belgemin orijinalini ve çevirisini ek olarak lise transcriptimin orijinalini ve çevirisini konsolosluğa attım belki bu sebepten kabul ettiler ama büşra hanım lise diplomasının kalın kartonlu kısmının özellikle konsolosluğun görmek istediğini söyledi.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Hong Kong özelinde dosya yükleme ile ilgili şu ana kadar bir gelişme olmadı. Konsolosluktan herhangi bir e-posta ya da resmi bir bilgilendirme gelmedi. Haziran ayı başında sorduğumda, dosyaların CEAC for Immigrant Visa Application sitesine yükleneceği söylenmişti(https://ceac.state.gov/iv). Ancak bu site üzerinde şu an dosya yükleme seçeneği bulunmuyor ve konuyla ilgili hiçbir resmi açıklama yapılmadı ve bize herhangi bir mail gelmedi.Pazartesi günü bazı arkadaşlar mülakata girecek ben çarşamba günü gireceğim. Büyük ihtimalle biz bu uygulamadan muaf tutulacağız. Gelişmeleri ve detayları sizlerle paylaşacağım.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Hong kong ozelinde bizim 9 temmuz grubu herkes vizesini aldi pasaportlara basilmasini bekliyorlar ben suan ap yim ukraynadan adli sicil kaydi almaya calisiyorum moralim bozuk online yukleme ile ilgili hicbir sey gecmedi agustosta gecerli olacak muhtemelen buradaki insanlar vize gercekten vermeye calisiyor benim lise diplomam savas sebebiyle ukraynada alamadigimi soyledim kabul edildi ama ds 260 foruma 2019-2022 arasi ukraynada kaldim yazdim fakat 1 yil ortamalama kaldim savas ve pandemi sebebiyle adli sicil de vermeyince kafa karisikligi yaratmis belge icin ugrasiyorum biraz keyifsizim ama sureci cok uzun ve detayli anlattigim bir yazi yazdim ap surecim bitince paylasacagim

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Cansu-mer mental olarak cok yoruldum 29. Gunum hk da birazdan ucaga binecegim dondugum zaman yazim hazir birkac duzenlemem gereken yer var sonra paylasacagim

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @berkinozdagli 3.png

      Konsolosluk 19 Mayısta dosyamın geldiğinde örnekteki gibi bir mail gönderdi bende buna cevap olarak lise diplomamın orijinalini ve yeminli tercümesini lise mezuniyet belgemin orijinalini ve çevirisini ve ek olarak ben garanti olsun diye lise transcriptimin orijinalini ve çevirisini gönderdim.Bu mail bazı kişilere geldi bazı kişilere gelmedi gelmemesi de gelmesi kadar normal.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @berkinozdagli 2.png 1.png

      @onuru bey'e Dr Nicholson'a nasıl bir mail attınız diye sormuştum kendisi bana bu maili gönderdi telif atmasın diye etiketliyorum:
      I have a visa interview scheduled for XXXXXX and will be traveling from Turkey for the interview. It would be greatly helpful if you could let me know the earliest possible date for the health examination so I can plan accordingly.
      Could you please also provide information on the documents I will need to prepare for the examination?
      Thank you in advance for your assistance.

      Examinee’s full name : XXXXX
      Age :XXXX
      Contact no. : XXXXXX

      ve kendilerinin cevapları görselde gösterildiği gibidir.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Merhabalar diplomamin orijinali ne yazin ki savas sebebiyle alamiyorum ayrica bir sure bulundugum ulkede de adli sicil kaydi alma sansim yok bununla ilgili dilekce ornegi var mi Diplomamin orijinalinin ve adli sicil kaydimin Ukrayna’dan alamayacagima dair bir dilekce tarzi bir sey yazacagim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @sarvavasa konsolosluk ile konuştum kendilerinin veremeyeceğini bunun için Ukrayna İçişleri Bakanlığı ile görüşmem gerektiğini söylediler. Ukrayna İçişleri Bakanlığına mesaj attım dönüş bekliyorum. Bahsettiğiniz dia sistemine giriş yapamıyorum yabancılar için olmuyor sanırım. Mülakata gittiğim zaman diplomamın aslı gibidir onaylı belgesini ve mezuniyet belgesini vereceğim adli sicil için de Ukrayna'dan alamayacağımı söyleyeceğim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli

    berkinozdagli tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @bakarmisin100 ben kyiv legalization center diye bir siteden aldım oraya bakabilirsiniz

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @Cansu-mer 14 mayista kcc den mulakat tarihimi ogrendim 19 mayista konsolosluk qr kodlu mezuniyet belgemi ve diplomami istedigine dair mail atti mulakatim 9 temmuzdaydi.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @berkinozdagli 3.png

      Konsolosluk 19 Mayısta dosyamın geldiğinde örnekteki gibi bir mail gönderdi bende buna cevap olarak lise diplomamın orijinalini ve yeminli tercümesini lise mezuniyet belgemin orijinalini ve çevirisini ve ek olarak ben garanti olsun diye lise transcriptimin orijinalini ve çevirisini gönderdim.Bu mail bazı kişilere geldi bazı kişilere gelmedi gelmemesi de gelmesi kadar normal.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @berkinozdagli 2.png 1.png

      @onuru bey'e Dr Nicholson'a nasıl bir mail attınız diye sormuştum kendisi bana bu maili gönderdi telif atmasın diye etiketliyorum:
      I have a visa interview scheduled for XXXXXX and will be traveling from Turkey for the interview. It would be greatly helpful if you could let me know the earliest possible date for the health examination so I can plan accordingly.
      Could you please also provide information on the documents I will need to prepare for the examination?
      Thank you in advance for your assistance.

      Examinee’s full name : XXXXX
      Age :XXXX
      Contact no. : XXXXXX

      ve kendilerinin cevapları görselde gösterildiği gibidir.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @berkinozdagli1.png 2.png 3.png

      Not:Bu belgeler 9 temmuz 2025 Mülakatı için hazırlanmıştır.Hong Kong Konsolosluğu esas alınarak hazırlanmıştır.Evraklar döneme göre değişiklik gösterebilir.Bizim dönemimizde covid aşısı zorunluluğu kalkmıştı.2nl maili girişte istendi.Diplomamın aslı olmadığı için apostil yaptırdım hiçbir evraka apostil ve noter onayı gerek yok.Lise mezunu gözüktüğüm için konsolosluk lise üzerine yoğunlaştı en yüksek mezuniyetiniz ne ise onun üzerine yoğunlaşın.Ben her zaman garantici bir insanım bu evrakların hepsini çıkardım yeminli tercüme yaptırdım siyah beyaz fotokopi çektirdim renkli de çektirdim 2 3 adet fotokopi ile çoğalttım istenmeyen hiçbir evrak vermedim.Hong Kong özelinde en garanti yol mezuniyet belgesinin çevirisini Hong Kong Türkiye konsolosluğunda yaptırmaktır.Apostil ve Noter onayı aslı gibidir kabul edilmiyor.Bu konuyu özellikle Tercüman Buşra Hanıma sordum.Kendisi diplomanın aslının özellikle istendiğini belirtti.Savaş durumumdan kaynaklı konsolosluk bana sorun çıkarmadı ama tekrar söylüyorum dosyam hong konga geldiği zaman benden qr kodlu lise mezuniyet belgem ve diplomam istendi ben lise diplomamın orijinalini ve çevirisi lise mezuniyet belgemin orijinalini ve çevirisini ek olarak lise transcriptimin orijinalini ve çevirisini konsolosluğa attım belki bu sebepten kabul ettiler ama büşra hanım lise diplomasının kalın kartonlu kısmının özellikle konsolosluğun görmek istediğini söyledi.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @onuru çok teşekkür ederim çok sağolun

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @sarvavasa Teşekkür ederim abi bundan sonraki arkadaşlara yol göstersin yardımcı olsun.Seni de tebrik ediyorum Amerika’da görüşmek üzere

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @Serapp çok sağolun serap hanım hakkınızı hiç ödeyemeyiz iyi ki varsınız

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      @Flight101 çok teşekkür ederim abicim 🙏🏻

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      HONG KONG MÜLAKAT DENEYİMİM
      Öncelikle @Serapp @Nurse-Faye-Eren @onuru @gucarslan @lesnarhomie @aykut1907 @sarvavasa @Flight101 abilerime ablalarıma dostlarıma şükranlarımı sunuyorum onlar olmasa bu süreç olmazdı vize alamazdım bu vizede onların çok emeği var eksik olmasınlar çok teşekkür ederim.
      Greencard Sürecim
      5 Mayıs 2024’te ESC sisteminden Greencard talihlisi olduğumu öğrendiğimde çok şaşırdım. Hemen Fahriye Abla’mla konuştum. Bana DS-260 formunu doldurmamız gerektiğini ve bu formu bir daha açmamamız gerektiğini söyledi. Aynı gün, 2-3 saatlik uzun bir uğraş sonucunda tüm bilgilerimi eksiksiz doldurdum. Daha sonra forumu takip etmeye başladım, ancak ne yazık ki sürecin mantığını tam anlamamıştım ve vize süreci hakkında pek bilgim yoktu. Sadece Visa Bulletin’den aktif olan numaralara bakıyordum. Muhtemelen böyle devam etseydim vize alamayacaktım.Nisan ayında Fahriye Abla foruma, “Dosya taşımak için current olmak gerekiyor mu?” diye bir soru sordu. Serap Hanım sağ olsun, bunun gerekmediğini ve hemen bilgilerimi doldurup foruma üye olursam yardım alabileceğimi belirtti. Eğer Serap Hanım bu mesajı yazmasaydı, belki de şu an yüzlerce kez konsoloslukla konuşuyor olacaktım. Bu yüzden ona hakkını ödeyemem. Size tavsiyem: DS-260 formunu doldurduktan sonra mutlaka foruma üye olun, süreci takip edin, soru sorun, araştırın ve okuyun. Bunlar bedava ve vaktinizi almaz, benden söylemesi.Daha sonra Serap Hanım’la uzun uzun konuştuk. Hâlihazırda Schengen vizem olmadığı için vizesiz Balkan ülkelerine dosya taşımayı düşünüyordum. Ancak Serap Hanım net bir şekilde Avrupa için Viyana, Uzakdoğu için ise Hong Kong ve Bangkok’un uygun olduğunu söyledi. Ben de 8 Nisan’da Hong Kong Konsolosluğu’na mail attım. Gece 3 gibi dönüş yapıldı ve Hong Kong’da kalacağımı taahhüt etmem istendi. Ne kadar süre gerektiğini sorduğumda, süreci hızlandıramayacaklarını ve kesin bir süre veremeyeceklerini belirttiler. Ben de ne kadar süre gerekiyorsa kalacağımı söyledim. Ardından dosyamın transferi onaylandı ve KCC ile iletişime geçildiği bildirildi. Garanti olsun diye ben de KCC’ye mail atarak dosyamın Hong Kong’a taşınmasını istediğimi, sebebini ve Hong Kong’da kalacağım yeri belirttim. Ertesi gün KCC de onayladı. Böylece beklemeye başladım.Yaklaşık 11 ay sonra forumun mantığını anladım ve araştırmaya, okumaya, öğrenmeye devam ettim. Yeni bülten açıklandığında hâlâ aktif olmadığımı öğrendim. Ancak yaptığım hesaplamalara göre, bir sonraki ay numaramın 1.500 kişi artması durumunda aktif olabileceğimi düşündüm ve öyle de oldu. 14 Mayıs’ta aktif oldum. Hemen KCC’ye mail atarak dosyamın nerede olduğunu ve bundan sonra ne yapmam gerektiğini sordum. Onlar da 9 Temmuz’da mülakatım olduğunu ve dosyamın Hong Kong’da olduğunu söylediler.Hemen 15 Mayıs’ta Nicholson ile iletişime geçtim ve 19 Mayıs’ta cevap aldım. Konsolosluk, aynı gün bana mail atarak lise diplomamı ve QR kodlu mezuniyet belgemi istedi. Ben de hemen tercüme yaptırıp yolladım. Nicholson, 20 Haziran için sağlık randevusu verdi. 18 Haziran için gidiş bileti aldım, maliyeti 12.000 TL oldu. Mülakatım 9 Temmuz’da olduğu için vize basım süresi için 3 gün pay bırakarak dönüş biletimi 12 Temmuz’a aldım, bu da 12.000 TL tuttu.18 Haziran saat 17:10’da uçağa bindik ve Hong Kong’a Türkiye saatiyle sabah 4’te indik. Uzun bir uçuş oldu, oldukça türbülanslıydı ve ara ara midem bulandı. Bunun için bulantı ilacı almanızı öneririm. Havalimanında “Visitors” kısmına yöneldim. Oradaki görevliye Amerikan vizesi için geldiğimi söyledim ve sorunsuz geçtim. Ancak başka bir arkadaş, “Greencard ve Amerikan vizesi” dediği için sorun yaşamış. Polis, onu bir saat sorgulamış, dönüş biletini ve kalacağı yeri sormuş. Polis, arkadaşın Greencard alıp Hong Kong’da yerleşeceğini sanmış. Bu yüzden çok detay vermemeye özen gösterin, gerekirse “turizm” için geldiğinizi söyleyebilirsiniz. Benim şansıma iyi bir görevliye denk geldim ve sorun yaşamadım.Valizleri aldıktan sonra soldaki Global Exchange’den 200 dolar bozdurdum ve 80 HKD’ye hat aldım, aktif edilmesini istedim. Turist Octopus Kart’ı almayın, onun yerine ilerideki gişeden normal Octopus Kart aldım. 200 HKD tuttu (150 HKD bakiye, 50 HKD depozito). Ardından hızlı trene bindim, 3 istasyon gittim ve Hong Kong istasyonunda indim. Kartı bastığımda 40 HKD kesildi, çünkü hızlı tren biraz pahalı. Normal metro 5 HKD civarında. İndiğimde otel shuttle kısmından Bishop’u buldum ve shuttle ile otele geçtim.
      Sağlık Sürecim
      19 Mayıs’ta hem konsolosluktan hem de Nicholson’dan mail geldi. Konsolosluk, diplomamın ve mezuniyet belgemin tercümesini istedi. Nicholson ise 20 Haziran için boş randevu olduğunu ve onaylayıp onaylamadığımı sordu. Forumdan erteleme olmadığını bildiğim için ve 15 Mayıs’ta attığım maile ancak dönüş yapıldığı için 5 dakika içinde onayladım. Nicholson benden pasaportumun fotokopisini ve mülakat mektubumu istedi. Pasaportumun bilgi sayfasını ve konsolosluğun tarih-saat belirttiği maili yolladım. Başka mail gelmeyince birkaç kez yazdım, onlar da evrakları aldıklarını söylediler.Nicholson, randevu onay mailinde ek olarak şu bilgileri istedi: İletişim bilgilerim
      Mail adresim
      Ev adresim (İngilizce)
      Amerika’daki hedef adresim
      5 adet vesikalık fotoğraf

      Fotoğrafları büyük almıştım, “Kesip yapıştırsam olur mu?” dedim, “Olur” dediler ve sorun çıkmadı.20 Haziran sabahı Deniz Abi, eşi Lara Abla ve Abdullah kardeşimle erkenden gittik. Wing On House’un girişinden asansörle 14. kata çıktık. Girişte 3 kız vardı, Amerikan vizesi için doktor randevusuna geldiğimizi söyledik. Bize sıra numaramızın yazdığı kağıtlar verdiler. Türkçe bir form da verdiler, İngilizcesini işaretliyorsunuz. Ben TDAP aşısını 2 doz olmuştum, ancak biri erken olduğu için tekrar yapmak istediler. Ayrıca polio aşısı da önerdiler. “Ne gerekiyorsa yapın” dedim. Bana iki seçenek sundular: Ya tek aşı (TD + polio) ya da iki ayrı aşı (bir TD, bir polio). İki aşı daha uygun olacaktı, doktorun önerisine uydum.Önce oturma alanına alındık. Sırayla Abdullah ve Deniz Abi’ler içeri alındı, sonra ben çağrıldım. Hemşire önce boy ve kilo ölçümü yaptı (yanlış çıksa da sorun değil, kimse takmıyor). Ardından sağ tarafta kan, tansiyon ve bilgi kontrolü yapıldı. Adınızı, doğum tarihinizi, pasaport ve dosya numaranızı soruyorlar. Sonra göz muayenesi, kan alımı ve tansiyon ölçümü yapıldı. Bize bir kıyafet verdiler, iç çamaşırınızla kalıp ameliyat önlüğü ve bornoz giyiyorsunuz. Eşyalarınızı kilitli dolaplara koyuyorsunuz. Ardından göğüs filmi için “Chest X-ray Waiting Room”a geçtim. Film çekildikten sonra dolapların olduğu yere dönüp bekledim.Doktor beni çağırdığında (numara kağıtta yanıyor), tatlı bir kadındı. Boğazıma ve vücuduma baktı, biraz muhabbet ettik. Doktor, iki aşı yapmanın daha ucuz olacağını söyledi, ben de kabul ettim. Göğüs filmim gelince bir an şok oldum, “Sorun yok, değil mi?” dedim. “Double check yapalım” dedi, sorun çıkmadı. Sonra oturma alanına döndüm. Evrakları toplayan kadın çağırdı,
      toplam 4.460 HKD ödedim:
      1.800 HKD muayene ücreti
      2.200 HKD laboratuvar ücreti
      460 HKD aşı ücreti

      Aşılarımı oldum, WhatsApp üzerinden haberleşeceğimizi söylediler. 2 Temmuz’da MMR aşımın antikorunun yetersiz olduğu bildirildi. Evraklarımda sınır değerde olduğunu bildiğim için şaşırmadım. 2 veya 4 Temmuz’da gelip MMR aşısı yaptırabileceğimi ve doktor imzasını alabileceğimi söylediler. 10 dakika sonra Nicholson’a gidip MMR aşısı için 290 HKD ödedim. Evraklarımı ne zaman alacağımı sordum, pasaportumu istediler ve 20 dakika içinde bir zarf verdiler. “Bunu açma” dediler. Ayrıca aşılarımın tarihlerinin olduğu bir A4 kağıdı, QR kodlu COVID aşı evraklarım ve Türkçe antikor testi evraklarımı verdiler.Sağlık süreci benim için inanılmaz kolay ve keyifli geçti. Çalışanlar çok iyiydi, keyfi aşı yapmıyorlar, her şeyi evraklarla ve delillerle açıklıyorlar. Antikorlarım ya azdı ya da erken yaptırdığım aşıların süresi geçmişti, ama ben bunu dert etmedim ve süreç arkadaş ortamı gibi geçti.
      Mülakat Günü
      Gece uyuyamadım. Sabah 7:30’da çıktım, 8’de konsolosluğun önündeydim. İlk giren bendim. Girişte pasaport ve liste kontrolü yapıldı. Çanta almadım, eşyalarımı alışveriş torbasına koydum, kemer takmadım, telefonu otelde bıraktım. Üst araması, eşya kontrolü ve X-ray’den geçtik. Küçük bir alanda 15-20 sandalye ve 4 gişe vardı. Önce pasaportumu verdim, giriş yapıldı. Ortadaki gişe çağırdı, diplomamı istediler. Üniversite eğitimim Ukrayna’daydı, savaş nedeniyle okulum yıkıldığı için orijinal diplomayı alamamıştım. Noter onaylı siyah-beyaz bir kopyasını verdim. Görevli şaşırdı, “Orijinal” dedim. Büşra Hanım savaş durumunu anlattı, “Konsolos karar verecek” dediler.Benden adli sicil belgesi, askerlik belgesi, aile nüfus kayıt örneği, doğum belgesi ve doktor raporumu istediler. Lise mezunu göründüğüm için üniversite transkripti istenmedi. Daha önce Hong Kong Konsolosluğu’na lise diplomamın orijinali ve çevirisi, transkript orijinali ve çevirisi ile noter onaylı diplomamı maille yollamıştım. Türkiye Konsolosluğu’ndan çeviri yaptırın, en az 2 gün sürüyor. Üniversite mezunları için sorun yok, ama yine de tüm evrakları fazla fazla alın.Sonra fiş verdiler, kasiyere 330 dolar ödedim. Evrakları toplayan adama verdim, biraz bekledim. Sağdaki görevli çağırdı, yemin ettirdi, “Yes” dedim, sağ elimi kaldırdım. Parmak izi alındı. En yüksek eğitim durumumu, hangi Avrupa ülkelerine gittiğimi, Ukrayna’da ne yaptığımı, hangi tarihler arasında olduğumu ve Asya sınırındaki ülkelere gidip gitmediğimi sordular. Ukrayna konusuna odaklandılar. Mümkün mertebe göz teması kurmaya çalıştım. Yanımda Büşra Hanım vardı. İngilizcem iyi, ama Ukrayna süreci ve adli sicil kaydını anlatmak için Büşra Hanım’ı tuttum. Eğer hayatınız benimki gibi karmaşık değilse tercümana gerek yok. Görevli, “Her şey iyi görünüyor” dedi ve mavi kağıt verdi, ama pasaportumu vermediler. Büşra Hanım, sistemin ağır olduğunu ve adli sicil için kontrol yapacaklarını söyledi. Öğleden sonra tekrar gittik. Daha önce adli sicil belgesini verdiklerini söylediler, ama Ukrayna’nın e-Devlet sisteminden (DIA) alamadığımı, vergi numarası gerektiğini anlattım ve kanıt gösterdim. Pasaportumu geri verdiler, çok üzüldüm ama pes etmedim.Birkaç yerden haber bekledim. Şükürler olsun, 13 Temmuz’da belgem geldi, 14 Temmuz’da çevirisi yapıldı ve konsolosluğa mail attım. 15 Temmuz’da evraklar ve pasaportla gitmemi istediler. Hemen teslim ettim. Akşam CEAC sisteminde “Refused” (mavi kağıt nedeniyle AP) görünüyordu, sonra “AP” oldu. 16 Temmuz’da vizem basıldı.
      Maliyetler ve Seyahat Detayları
      Uçak Bileti: Türk Hava Yolları gidiş 12.000 TL, dönüş 12.000 TL (AP nedeniyle iptal ettim, 16 Temmuz için 40.000 TL’ye yeni bilet aldım).
      Otel: Bishop Lei, 29 gece 72.000 TL (23 gece için 60.000 TL, ekstra 1 hafta için 12.000 TL).
      Yeme İçme:50 bin bazı arkadaşlar konserve yemek getimişti ben getirmedim kendi imkanlarımla bazen mcdonalds da 50 hkd big mac menü de yedim bazen 150 hkd noodle yediğim de oldu bu biraz size kalmış
      Hong Kong’da Gezilecek Yerler
      Victoria Peak: Peak Tram ile çıkılıyor, Sky Terrace ve gidiş-dönüş bilet aldım. Mutlaka görün.
      Star Ferry: Hong Kong merkezden Kowloon’a geçiş, Octopus Kart ile 5 HKD.
      Lantau Adası (Ngong Ping 360 ve Tian Tan Buddha): Turuncu hattan son durakta indim, 24 HKD. Citygate Outlet’te Adidas, Nike ayakkabılar 300 HKD (1.500 TL). Teleferik gidiş-dönüş 270 HKD, Büyük Buda ücretsiz.
      Chi Lin Nunnery ve Nan Lian Garden: Ücretsiz, kırmızı hattan yeşil hatta aktarma, Diamond Hill durağında indim, 9 HKD.
      Ladies Street: Mong Kok durağında indim. Türkiye’deki pazarlara benziyor. Labubu 500-1.000 HKD iken, pazarlıkla 2 tanesini 100 HKD’ye aldım. Magnet, çanta, peluş hediyelikler var.
      Hong Kong Disneyland: Klook’tan 600 HKD’ye bilet aldım. Turuncu hatla Sunny Bay, oradan Disney durağı.
      Man Mo Temple: Hong Kong merkezde, yürüyen merdivenlere yakın.
      Hong Kong Museum of Medical Science: Man Mo Temple’a yürüme mesafesinde, giriş 20 HKD.

      Uygulamalar
      Klook: Octopus Kart’ın NFC özelliğiyle ödeme yapılıyor. Peak Tram ve Sky Terrace bileti 142 HKD, sıra beklemedim.
      Octopus: Kartınıza bakiye yükleyebilirsiniz, Circle K ve 7-Eleven’dan da yükleme yapılıyor.
      MTR Mobile: Metro uygulaması.
      Citybus: Otobüs hatlarını gösteriyor.
      MoneyBack (Fusion Market): Hong Kong numaranız varsa indirim için QR kod okutabilirsiniz.

      Önemli Not
      Lise diplomanızın aslı yoksa, benim gibi Türkiye Konsolosluğu’nda onaylatıp çevirisini yaptırın. Deniz Abi’nin ve benim diplomamın orijinali yoktu. Büşra Hanım’la konuştuk, 7 Temmuz 2025’te evrakları konsolosluğa verdik, 9 Temmuz’da alınabileceği söylendi. Geç kaldık, ama Büşra Hanım sorun olmadığını, mülakattan sonra aynı gün teslim edilebileceğini belirtti.İhtiyacımız olmadı ama benim savaş durumumu konsolosluk kabul etti orijinal diplomanız yok ise muhakkak bu prosedürü izleyin Siz siz olun, gelir gelmez Türkiye Konsolosluğu ile iletişime geçin, evraklarınızı son dakikaya bırakmayın.
      Tercüman Tavsiyesi
      Büşra Hanım’ı şiddetle tavsiye ediyorum. Konsoloslukta tanınıyor, her şeyi biliyor. Kendisine 400 dolar ödedim. İletişim: +852 5743 16 26 (Büşra Köklü).

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      berkinozdagli