Viyana mülakat deneyimi
Öncelikle forumun kurucularına ve yöneticilerine forumda karşılıksız yardımcı olan bütün abilerime ablalarıma kardeşlerime çok teşekkür ediyorum
Schengen süreci
Greencarda başvururken ve ilk kazandığımı öğrendiğim zaman yeşil pasaportum vardı ve bu pasaport üzerinden başvuru yapmıştım ancak yaş sınırından dolayı son pasaportumun son birkaç ayı kalmıştı hemen bir bordo pasaport çıkarttırdım ve schengen çıkmaz diye düşünerek dosyamı hong konga taşıdım daha sonrasında hong kong çok masraflı gelince Hollanda'da yaşayan kuzenimle konuşup davet mektubu yazmalarını rica ettim, current olacağım tarih belli olmadığı için schengen seyahatine hangi tarihe başvuracağım hakkında hiçbir fikrim yoktu bu yüzden risk alarak 3 aylık başvurdum ve olumlu sonuçlandı hemen ardından dosyamı viyanaya taşıdım
Antikor testi ve aşılar
Sağlık kontrolü için antikor testi yaptırıp bazı aşıları türkiyede olabileceğimi öğrendim şehir hastanesinin enfeksiyon bölümünden randevu alıp doktora molnarın istediği aşıları gösterdim ve bu aşılara göre antikor testi olmak istiyorum dedim sonuçlar ertesi gün çıktı ve @Flight101
Mahmut abi sağolsun yazdığı kusursuz bilgiler sayesinde bütün eksik aşılarımı öğrenip sağlık ocağında ücretsiz oldum aşıları olmaya erken başkadığım için tetraximin 2. 3. Dozunu olmam gerekti. ben antikor testimi aralık 2024te yaptırmıştım forumda molnarın antikor testinin en geç 3 aylık istediğini okudum hemen molnara mail atıp ben aralık ayında antikor testi olup buradaki eksiklere göre aşılarımı oldum ancak mülakatım haziranda yeni bir antikor testi istiyor musunuz diye sordum, hayır tekrar antikor testi olmana gerek yok dediler. Bütün aşılarımı sağlık ocağında olduktan sonra e nabızdan çıktı aldım doktorum kaşe imza attı
Mülakat tarihi öğrenme, sağlık randevusu ve konsoloslukla iletişim
Current olduktan sonra hemen 15 nisanda kcc'ye mail atarak 24 haziranda mülakatımın olduğunu öğrendim heyecanla yine 15 Nisanda molnara kcc'ye attığım ve gelen mailin ss'ini atarak 21 veya 22 nisana randevu istedim sonra nisan yazdığımı fark edip özür dileyerek haziran olacaktı diye başka bir mail daha attım meğer 21 22 haziran da haftasonuna denk geliyormuş
neyse ki ertesi sabah dönüş yapıp sorun yok 20 haziran cuma uygun mu diye mail attılar ve ben de onayladım
22 Nisanda konsolosluktan mülakatınız 24 haziran öğlen saat 1e planlandı randevunuzu teyit edin getirmeniz gereken belgeler şunlardır maili geldi hızlıca "Dear Sir, Madam
I confirm that I will be at the consulate on Tuesday, June 24th at 1 PM Thank you." Diye dönerek onayladım onlar da teşekkür edip görüşürüz yazdılar. İngilizcem zayıf olduğu için önceki deneyimlerden bildiğim Alize hanımdan yardım alabilmek için konsolosluğa, mülakat tarihimde türkçe bilen çalışanınız müsaitse bana çeviri konusunda yardımcı olabilir mi diye bir mail attım ve cevap olarak "Dear Mr. Kanburoglu,
I am available to help you with the language
." Alize hanım bizzat dönüş yaptı
Bu arada ds260 formunu doldururken öğrenciydim yeşil pasaportum vardı mezun oldum, anne kızlık soyadını yanlış yazmıştım ve birkaç ülkeye daha seyahat ettim ama bunlar için formu açtırmaya gerek duymadım
Evrak hazırlığı
Mülakatıma bir hafta kala evraklarımı hazırlamaya başladım en gerildiğim konulardan birisi buydu ama bir günde bitti
Sağlık için:
•Barkodlu ceac onay sayfası
•Güncel pasaportum
•Antikor testim
•İmza kaşeli olduğum aşıların enabız çıktısı
Mülakat için:
•Güncel pasaportum
•2 adet 5x5cm fotoğraf
•Orijinal çift dilli diplomam + fotokopisi
•Formül a + fotokopisi ( e devlet)
•Arşivli adli sicil kaydı (e devlet)
•Banka hesap dökümü (ben banka hesap dökümünü mülakattan yaklaşık bir ay önce ve türk lirası olarak ziraat bankasından aldım mülakatta hiçbir sorun çıkmadı)
Seyahat ve konaklama
Schengeni hollanda üstünden aldığım için ilk başta 19 haziranda hollandaya oradan aynı gün viyanaya uçak biletlerimi kestim dönüş biletimi de direkt Viyanadan istanbula mülakattan iki gün sonrasına 26 hazirana iptal edişli olarak kestim.
Konaklama için airbnb'den 19-26 haziran arasına merkezi sayılacak bölgede otelden bozma özel banyolu ortak mutfaklı bir oda tuttum tek gidenler için uygun.
Viyanada ulaşım ve internet
Ulaşım için forumda gördüğüm bu videoyu izlemek yeterli
Her yere google haritaların gösterdiği şekilde gittim bütün trenler ve otobüsler tam olarak gösterdiği gibi çalışıyor
İnternet için de ben e sim yerine billa marketten A1'in 10 euroya 30 gb internetli sim kart aldım kurulumu genelde almanca olduğu için bayağı uğraştırdı kartı taktıktan sonra A1'in sitesine girip telefon numarasını yazıyoruz aktif edip kartı çıkarıp yeniden takıyoruz ve kullanmaya başlayabiliriz
Sağlık kontrolü
20 haziran sabah 9daki randevum 8de oradaydım bir saat kadar bekledikten sonra içeri girdim küçücük bir yer pasaportumu verdim ve fotoğrafımı çektiler daha sonra doldurmam için bir form verdiler formda ad soyad türkiye adresi gibi şeyler doldurdum bu sırada forumdan tanıştığım ve sağlık kontrolünde dil için yardımcı olmasını rica ettiğim @maerhn abi ve eşi geldi onların sayesinde daha kolay geçti sağolsunlar, formdan sonra stefan antikor belgemi ve aşılarımı sordu ben de teslim ettim hiçbir aşı olmama gerek olmadığını söyledi ardından bir hemşire beni odaya aldı ve geçmişte ameliyat oldun mu düzenli kullandığın ilaç var mı gibi sorular sordu tansiyonumu ölçtükten sonra kan aldı ve doktoru beklemeye başladım, ağzıma kulağıma baktı sırtımı dinledi refleks kontrolü yaptı ve işlemler bitti nakit olarak ödememi yapıp dışarı çıktım röntgen için verdikleri yol tarifi kağıdına bakarak röntgene geçtik sıra aldık veznede numaramız yanınca pasaportumuzu ve molnardan verilen barkodlu evrağı teslim ettik daha sonra oturup beklemeye başladık soyadımızla seslenip röntgen bölümüne alıyorlar röntgeni çektirdikten sonra tekrar oturup bekliyoruz 10 15 dk sonra tekrar soyadımızla seslenip röntgen cdsini veriyorlar biz bu işlemleri cuma günü yaptığımız için pazartesi molnardan mail bekliyorduk ama gelmedi googleda molnarın saat 19da kapandığı yazıyordu mail gelmediği için pazartesi saat 16 gibi molnara gittik ama vize bölümünün sadeve 9-12 saatleri arası çalıştığını öğrendik o yüzden salı günü sabahtan molnara gittik ve stefan bir sorun olmadığını birazdan göndereceğini söyledi
Mülakat
Saat 12de konsolosluğun önündeydik ve 12.55 gibi direkt içeri girip 4. Kata çıktık polisler karşıladı ve x rayden geçip içeri girdik içerisi küçücük bir yer ben daha büyük ve karmaşık hayal ediyordum sadece bekleme alanı ve vezneler var oturup çağrılmayı bekledik ilk çağırışlarında evrakları teslim edip parmak izi veriyoruz evrakları verirken alize hanım pasaportuma baktı ve pasaport değişmiş dedi ve değişikliği yaptı greencardın teslim edileceği adresi değiştirmek isteyip istemediğimi sordu sonrasında hemen yan vezneye ödeme yapmaya yönlendiriyorlar ödemeyi yapıp tekrar oturuyoruz ikinci çağırışlarında mülakata giriyoruz alize hanım mülakatta da veznenin arkasında bekledi anlamadığım yerlerde yardımcı oldu, sağ elimi kaldırıp yemin ettim ve her deneyimde okuduğumuz soruları sordular, türkiyede ne iş yapıyorsun, hangi eyalete gideceksin, orada ne iş yapacaksın gibi. Daha sonra teşekkür edip bayrağı verdiler ve alize hanım muhtemelen yarın vizemin basılacağını söyledi ertesi gün sabah 09.30 da pasaportumun hazır oldığunu saat 11-12 arasında randevuya gerek olmadan konsolosluktan gelip alabileceğimi yazan mail geldi ve yine konsolosluğa gidip pasaportu ve sarı zarfı alize hanımdan teslim aldım
Umarım isteyen herkes vizesine kavuşur tekrardan bütün emeği geçenlere teşekkür ederim