• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. Umut Şele
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    U
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 6
    • Konu 1
    • İleti 77
    • En İyi 27
    • Tartışmalı 1
    • Gruplar 0

    Umut Şele

    @Umut Şele

    81
    İtibar
    394
    Profil Görüntülemeleri
    77
    İleti
    6
    Takipçiler
    0
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:
    Yaş: 27

    Umut Şele Takip etme Takip Et

    Umut Şele tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      @Umut-Şele Merhabalar tekrardan, sıcak sıcak bilgileri paylaşayım diye hemen telefon başına geçtim.

      8.15 randevum vardı saat 7.30 gibi girişimi yaptım güvenlikten geçip pasaportlarımı verdim. Sonrasında ise içeride tekrardan bir güvenlik vardı benden pasaportumu istedi teslim ettim, sıraya geçip beklememi istedi. Sıra bana geldiğinde vize ücreti olan 330usd yi ödedim ve bana sıra numarası verdiler. Sıra numaramı bekledikten sonra numaram yandı ve evraklarımı teslim ettim, görevli tekrardan aynı numaranın yanacağını söyledi. Numara tekrar yandıktan sonra görüşme için vezneye gittim, hangi okulda hangi bölümde okuduğumu, Amerika’da nereye gideceğimi ve ne yapacağımı sordu. Ardından bankada yeterli birikiminiz var mı diye soru sorduktan sonra cevabıma istinaden, Türkçe bir şekilde vizeniz onaylandı Amerika’ya hoş geldiniz vizeniz onaylandı 1 hafta sonra ptt diyip gülümsedi.

      Forumda ki herkese sonsuz teşekkür ederim , yardımları ve bilgi paylaşımları için sırada ki deneyim Amerika’dan olması dileğiyle, bu sene kazananlara başarılar seneye başvuranlara da şimdiden bol şanslar dilerim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      18 Kasım Cumartesi sağlık raporu için 10.25 olan randevuma 9da gittim sıra beklemeden erkenden aldılar, ilk olarak evraklarımı teslim ettikten sonra bir fotoğraf çektiler ardından ( benden sadece pasaport ve covid belgesini aldılar gerisine gerek yok dediler, yinede her şeyi tam götürmekte fayda var )4. Kattan 5. Kata laboratuvar işlemleri için sevk edildim sonrasında ilk olarak ödeme alındı testler ( yaş grubuna göre değişiklik gösteriyor ) ( benden idrar , kan ve röntgen istendi )yapıldıktan sonra tekrardan 4. Kata yönlendirildim doktor muaynesi için beklemeye geçtim, muayenede 4 aşı oldum sonrasında kullandığım düzenli ilaçları sordular var ise her şeyi detayına kadar soruyorlar muayenede.

      Ayrıca Doktorlar ve çalışan herkes çok iyi ve güleryüzle çalışıyorlardı

      6 Aralık Mülakat editinde görüşmek üzere 🙌🏻

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Mailler geldi arkadaşlar dağıtım gerçekleştirildi.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmenlerin İlk Aylardaki Deneyimleri

      Herhalde bu postun altina yazacagim zamanin bu kadar kisa olacagini dusunmuyordum. 11 Subat'ta JFK'den giris yaptim ve State College'de yasamaya basladim. Green card ve SSN'in gelmesi yaklasik 1 aya kadar surdu, bu sure icerisinde etrafi dolasip kendime gelip kultur sokunu atlatmaya calisiyordum ( sansima hali hazirda yasadigim bolgede arkadaslarim vardi, olmasalar herhalde surec gecmezdi o zamanlar 🙂 ) . Green card ve SSN geldikten sonra burada her seyin toz pembe oldugunun rehavetine kapildigimdan dolayi gecici is arayisi icine girmedim, cv mi Amerika standartlarina gore guncelledikten sonra is basvurularina basladim. Bir iki uc derken sureclerin cok uzun oldugunu gordum, bir yandan da kendi birikimimden gittigini ve ay gectikce hizlanmaya basladigindan dolayi, is basvurularima devam ederken, bir restorantta calismaya basladim ( Turkiye'de ki isimden sonra ilk baslarda gercekten zor geldigini hissetmistim sonrasinda , ilerde cocuklarima ani cikar diye eglencesine biraktim kendimi isin ). Calismaya basladiktan sonra butun basvurularima donus gelmeye basladi teker teker bu seferde interviewda elenip duruyordum. En sonunda son interview'ima oturup calisma karari aldim. Calistiktan sonra yaklasik 4 saat suren bir interviewdan sonra Amerika'da kendi meslegimi yapabilecegim bir isim olmustu hemde mudur olarak. Tam sevinirken Amerika'nin obur ucuna tasinacagim aklima geldi, yaklasik 1 ay suren ev arastirmasi vs gibi konulardan sonra, arabami ship edip , ilk ucakla Haziran itibariyle Iowa'ya tasindim. Suanlik ev esyasi , sehri tanimakla ugrasiyorum , kisa veya uzun surecte istekli olduktan sonra insan , istedigi seylere kolayca ulasabiliyor olmasi guzel bir duyguymus. Yazim biraz daginik oldu, umarim kendimi iyi ifade edebilmisimdir, konudan ayri olarak supply chain alaninda calisan/calismak isteyen kisilere elimden geldigince yardimci olmaya calisabilirim

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      @pnarr Amazon da manager biri olarak tavsiyem Sortation Center veya Fulfilment Center'a basvurmaniz. amazon.jobs uzerinden yasadiginiz bolgede ki ilanlari takip edebilirsiniz. Delivery Station tavsiye etmem isin fiziksel agirligi cok yuksek orada. Aklinizda soru olursa bana ulasabilirsiniz yardimci olmaya calisirim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @ibrahimhalılll Kuvvetle muhtemel öyle 500 lerde benim numaram beklemedeyim, genelde 1 kere dağıtım oluyormuş ama bu cuma ve haftaya cumadan ümitliyim umarım dağıtım yapar konsolosluk, ben takipteyim gelirse mülakat 500leri geçtiğini öğrenirsiniz 😂

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @eray26 Geliyor geliyor... Ansızın sabahtan görelim hadi! 🥁

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Prm-oguzhan Açıkçası benim şahsi tavsiyem yaşadığınız şehri bilmiyorum ama çoğu şehirde ingilizce konuşma toplulukları bulunuyor, bir arkadaşım izmirde bir tanesine dahil olmuştu, her seviyeye göre farklı masalar üzerine hem öğretici hemde günlük dil seviyesinde sohbetler yapılıyor geliştikte bir üst masaya geçebiliyorsunuz, yüksek bir mebla ödemeden etkinlik başına dahil olabiliyorsunuz diye biliyorum. Araştırmanızı tavsiye ederim hem özgüven olarak hemde gramer ve dil yapısının gelişmesine yardımcı olacaktır diye tahmin etmekteyim.

      Umarım yaşadığınız şehirde böyle aktif bir topluluk bulunmaktadır. Araştırmada yardıma ihtiyacınız olursa buralardayım 🙂

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @Revolter evet hızla bakarken telefondan küçük bir hata oluşmuş hemen düzeltiyorum kusura bakmasın herkes 😕

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @selamibasaran Şansıma ablam amerikada yaşıyor ev iş her şey hazır da işte 🤣

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele

    Umut Şele tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      @pnarr Amazon da manager biri olarak tavsiyem Sortation Center veya Fulfilment Center'a basvurmaniz. amazon.jobs uzerinden yasadiginiz bolgede ki ilanlari takip edebilirsiniz. Delivery Station tavsiye etmem isin fiziksel agirligi cok yuksek orada. Aklinizda soru olursa bana ulasabilirsiniz yardimci olmaya calisirim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: ABD Vatandaşı ve Göçmen yakınlarının B1/B2 vize başvuruları

      Amerika'da yaklasik bir senedir yasiyorum. Ailemin bugun vize basvurusu vardi. Hic soru sorulmadan/belgelere bakmadan direkt red aldilar. Gorusmede gecen konusmalari

      • Merhaba
        -Merhaba
      • Emekli misiniz?
      • Emekliyiz ve calisiyoruz
        +Cocugunuz nerede yasiyor ve ne is yapiyor?
      • Amazon'da manager olarak calisiyor.

      5 dakika bir bilgisayara bakma sonrasinda direkt, hic bir belgeye bakmadan red edildigi soylenmis.
      Baska bir sekilde ailemin beni ziyaret etmesi icin bir yol mevcut mu acaba?

      Ziyaretçi ve Turist Vizeleri (B1/B2 ve C) içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmenlerin İlk Aylardaki Deneyimleri

      @salih-atilla Iowa’ya hoşgeldiniz, Des Moines’e yolunu düşerse kahve içmeye beklerim. Eyalet hakkında bir bilgiye ihtiyacınız olursa yazabilirsiniz. Doğa ile iç içe emekli hayatına hoşgeldiniz tekrardan 😂

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      @tugceayilmaz Mulakatta bol sanslar, olumlu mulakat deneyim postunu gormek uzere diyelim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: Amerika'da Ehliyet Almak

      @sebnem_ Eyalet bazinda degisiklik gosterebiliyor olabilir bu durum. Ben arkadasimin arabasini kullanarak sinava girmistim sigortaya dahil olmadan, sadece arabanin ruhsatinin ve sigortasinin guncel olmasi ve aracin sahibi olan kisinin sinav yerine goturmesi belgeleri gorevliye teslim etmesi yetmisti benim icin. Bu islemi ben pennsylvania da gerceklestirdim.

      Hangi eyalette girecekseniz o eyaletin DoT sayfasina girip bakabilirsiniz, cogunda bilgiler mevcut oluyor genelde bu konu ile alakali.

      Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: Iowa

      ( Silindi )

      Diğer Eyaletler içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      @yusufalak Selamlar, mulakata girerken benim 2 tane poset dosyam disinda her seyi birakmistim. Gordugum canta vb seyleri iceri almiyorlar zaten. Birakin diyorlar bir yere, emanetci bekliyor arabayla en kotu kapida ( ne kadar guvenilir fikrim yok, kullanmamistim ben. )

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @ugurbocegi acentelerden destek alinmasinda bir sakinca yok alan tanidiklarim oldu ( bot kullaniliyor, bazilari acik acik yaziyor 😕 ) . Acil randevu talebini ailem icin denedim ben, fakat talep reddedildi, genellikle saglik vb durumlarda dikkate daha cok alindigi soylendi ( ne kadar dogru bilmiyorum ).

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      @orkunktt selamlar, SSN 10 gün içerisinde ortalama geliyor green card ise 90 güne kadar sürebiliyor benim 60 günde gelmişti, askerlik için ise link bu şekilde, ssn geldikten sonra gönderilebiliyor birde ilk ssn geldiğinde internetten olmayabiliyor sisteme düşmediği için, ben mail ile gönderdim bağlantı metni

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmenlerin İlk Aylardaki Deneyimleri

      Herhalde bu postun altina yazacagim zamanin bu kadar kisa olacagini dusunmuyordum. 11 Subat'ta JFK'den giris yaptim ve State College'de yasamaya basladim. Green card ve SSN'in gelmesi yaklasik 1 aya kadar surdu, bu sure icerisinde etrafi dolasip kendime gelip kultur sokunu atlatmaya calisiyordum ( sansima hali hazirda yasadigim bolgede arkadaslarim vardi, olmasalar herhalde surec gecmezdi o zamanlar 🙂 ) . Green card ve SSN geldikten sonra burada her seyin toz pembe oldugunun rehavetine kapildigimdan dolayi gecici is arayisi icine girmedim, cv mi Amerika standartlarina gore guncelledikten sonra is basvurularina basladim. Bir iki uc derken sureclerin cok uzun oldugunu gordum, bir yandan da kendi birikimimden gittigini ve ay gectikce hizlanmaya basladigindan dolayi, is basvurularima devam ederken, bir restorantta calismaya basladim ( Turkiye'de ki isimden sonra ilk baslarda gercekten zor geldigini hissetmistim sonrasinda , ilerde cocuklarima ani cikar diye eglencesine biraktim kendimi isin ). Calismaya basladiktan sonra butun basvurularima donus gelmeye basladi teker teker bu seferde interviewda elenip duruyordum. En sonunda son interview'ima oturup calisma karari aldim. Calistiktan sonra yaklasik 4 saat suren bir interviewdan sonra Amerika'da kendi meslegimi yapabilecegim bir isim olmustu hemde mudur olarak. Tam sevinirken Amerika'nin obur ucuna tasinacagim aklima geldi, yaklasik 1 ay suren ev arastirmasi vs gibi konulardan sonra, arabami ship edip , ilk ucakla Haziran itibariyle Iowa'ya tasindim. Suanlik ev esyasi , sehri tanimakla ugrasiyorum , kisa veya uzun surecte istekli olduktan sonra insan , istedigi seylere kolayca ulasabiliyor olmasi guzel bir duyguymus. Yazim biraz daginik oldu, umarim kendimi iyi ifade edebilmisimdir, konudan ayri olarak supply chain alaninda calisan/calismak isteyen kisilere elimden geldigince yardimci olmaya calisabilirim

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      U
      Umut Şele