Kanada Montreal deyim yapılan yorumları okudukça şaşkına dönüyorum. Dünyanın hiç bir yerinde refah bir hayat size sunulmuyor. Hazır önümüze hiçbir şey gelmiyor. Çalışarak ve planlayarak yaşamak mümkün. 8 ay eşimle birlikte aynı arabada iki hesapla doordash ve uber yaptık. Sonra iş başvurularımızdan olumlu cevap geldi. 6 . ayımızdayız inanın biz mutluyız. İki çocuklu bir aileyiz. 1500$ kira 1000$ mutfak 500$ faturalar . Artan da birikime gidiyor. 5. aın sonunda elektrikli 10k$ peşinatla 5 yıl ödemeli arabamızı aldık. Çöpler Türkiyede penceredn bahçeye atılıyordu
️ Tabiki her refahın bir bedeli olacak. Çöpünü gününde çıkaracaksın, arabanı park yerine park edeceksin, gece belirli saatlerden sonra gürültü etmeyeceksin, trafik kurallarına uyacaksın. Buraya ne umarak geliyorsanız elbet bir bedeli olacaktır. Her lüksün bir bedeli olduğu gibi. Maddi ve manevi olarak buna alışmakta zaman alacak. Hikayeyi nereden nasıl dinliyorsunuz ya da anlatılıyor bunları da gözününde bulundurmak gerekiyor.
Seda Uysal Avcı
@Seda Uysal Avcı
Seda Uysal Avcı tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: Kanada göç edilecek bir ülke mi? Sizce neden kötü?Kanada içinde yayımlandı
-
RE: TS2023 başvurusu ile çalışma izni onayıKanada içinde yayımlandı
@negahkon yaşadığınız olay üzücü. Ağustos 15 den beri Montreal deyiz. Ailecek. Şimdiye kadar bize olumsuzluk yaratan ,yaşatan hiç bir durumla karşılaşmadık. Ne Ev kiralamada ne araba almada ne okul kaydında ne de sosyal hayatta. 5 yıl Boston Usa de yaşadık burası da bize Boston kadar ruhumuza iyi geldi. Mcgill in şehrin merkezinde olması tarih kokan şehre ayrı bir hava vermiş . Concordia ve Montreal üniversiteleri ,church ler , adanın ortasından akan nehir, evler ve insanların kibarlığı saygısı bizi çok etkiledi. Belki kışın soğuk etkisi sizi etkilemiş olabilir. Ya da enerji de alamamış olabilirsiniz. Ama biz gerek çocuklarımızın okulları ve yaşam konusunda hiçbir sıkıntı yaşamadık. Belki yabancı ülkede yaşamış olmamızın deneyimi, alışma süremizi kısalttı. Work permitlerinizin cebinizde olması bir avantaj hepimiz gibi. İyi bir şehir seçmek ve eyalet programlarını araştırmak geleceğimiz 3 yıl içinde size PR yolunda yardımcı olacaktır. Karşılaştığımız her 3 kişiden 3 ü son 3 yılın sonunu merak ediyor. Yaşayıp görülecek
Resmi olarak bir işe girip vergi ödeyerek vatandaşlığa alışmaktan ve sürekli araştırmaktan başka yapabileceğimiz bir şey yok gibi. 
-
RE: MassachusettsDiğer Eyaletler içinde yayımlandı
@Serapp Merhaba egitim amacli 5 yıl Boston da yasadik. Boston insana ayri bir güzellik katılıyor. Ruhuma ve hayatıma çok dokunan bir şehir. Şimdi Kanada Montreal deyiz az biraz Boston ı anımsatıyor. Ama kalbimiz ve aklımız Boston da. Brookline nezih bir semttir. MIT ve Harvard ın ayrı bir güzelliği var. Eğitimli insanların varlığı şehrin kalitesini yükseltmiş ve yükseltmeye de devam ediyor. Brookline de Dolma Mediterranean Cuisine var Yeşim Hanım işletiyor . Benden selam söyleyip özlediğiniz Türk yemeklerini afiyetle yiyebilirsiniz. Yeni hikayenizde tüm güzellikler Boston gibi sizi bulsun. Sevgiler

-
RE: Mülakatsız B1/B2 Turist Vizesi YenilemeZiyaretçi ve Turist Vizeleri (B1/B2 ve C) içinde yayımlandı
Herkese merhaba , 14 yaş altı oğlum ve benim Türkiyeden alınmış ,bitmesine 1 hafta kalmış turist vizelerimizi 27 Ağustos da Grup başvurusuyla yenilemeye karar verdim. Kanada Montreal den başvurumu yaptım. Mülakatsız yenileme kabul oldu ve gereken evrakları posta yoluyla gönderdim. 2 gün sonra başvurlarımız refused oldu ve mail ile randevu almam gerektiği bildirildi. Sistemden en yakın tarihe 8 Ekime randevumuzu aldım ki hemen iki gün sonrasına bile randevu tarihleri açıktı. Randevu yeri olarak sadece Ottawa görünüyordu. Gelen mailde oğlumun gelmesine gerek yoktur sadece vize basılı pasaportu ve geçerli pasaportunu getirmem gerektiği yazıyordu. Randevu tarihi Ottawa ya gittim ve ilk defa bir Amerikan konsolosluğu önünde hiçbir sıranın olmadığına şahit oldum. Güvenlikten seri bir şekilde geçtim. Asyalı bir bayan günaydın diyerek beni karşıladı. İşin açıkcası görevlilerin rahat ve güler yüzlü olması benim için rahatlatıcı oldu malum Türkiyeden 10 yıl önce aldığım kalabalık bir görüşme ortamını hatırlayınca işin açıkcası rahat bir nefes aldım. Türkiyede alışık olmadığımız bir rahatlıktı ve içeride benimle birlikte sadece 2 kişi vardı görüşme için gelen. Ds 160 kontrolleri yapılırken oğlum ve benim durumumuzu görevliye açıkladım .Sadece oğlumun ve benim Kanada daki statümüzü gösteren resmi belgeyi görmek istedi. Ve Parmak izine yönlendirdi . Parmak izindenki görevli beyefendi işi tamamlanınca okları takip edin sizi görevli çağıracak dedi. Ben okları takip ederken içerden bir memurun bana el salladığını ve parmakla gel işareti yaptığını gördüm ve gülerek merhabalaşıp randevuya başladık. Görevli, oğlumun 14 yaş altı bile olsa artık sistemin değiştiğini onun için ayrı randevu alıp gelmem gerektiğini söyledi. Gönderilen mailde böyle bir açıklama olmadığını sadece pasaportunu getirebileceğimi yazdıklarını söyledim ama kabul etmedi. Sadece Benim randevumun gerçekleşeceğini söyledi. Pasaportumu ve basılı vizemi görmek istedi. Sadece Amerikaya giriş çıkışlarımı ve ne için girdiğimi sordu. Ki asıl önemli olan nokta burasıydı. 2016 da ilk girişimi yaptım COS ile F2 statüsüne geçmiştim. 4 yıl sonra da çıkışı yaptım. Neden 4 yıl kaldığımı eşimin okulunu , ne üzerine master yaptığını ve master sonrası çalıştığı yeri sordu. İkinci girişimi ve nedenini ve nerelere gittiğimizi ve neler yaptığımızı sordu. Görevli bu başvurunun biraz karışık olduğunu ve üst yetkiliye sorması gerektiğini söyledi. Üst yetkili hemen yanından geçiyordu ve durumu açıkladı. Yetkili güler yüzlü orta yaşlı bir bayandı " Merhaba" dedi ve görevlinin anlattıklarını dinledi ekranı izleyerek. Ben konuşmalarını duyuyordum üst yetkili yapılmış olanların legal olduğunu ve kabul edilebilir olduğunu söyledi. Ve bana bakıp gülümsedi. Görevli pasaportunuz bizde kalıyor dedi. Görevliye oğlum için nasıl randevu alacağımı tekrar ücret yatıracak mıyım diye sorarken üst yetkili sorun mu var diye tekrar bize döndü ve görevli durumu açıkladı. Üst yetkili oğlumun pasaportunu aldı beni takip et deyip iki kişe öncesindeki memura durumu anlattı oğlum için hemen en yakın tarihli randevuyu oluşturup evraklarını da hazırlayıp elime teslim ettiler. Kendimi ilk defa bu kadar torpilli hissettiğim bir an olmamıştı. Akşam saatlerine doğru başvurum issued oldu. Bir hafta sonra yani bu gün oğlumla randevuya tekrar girdim evrak kontrolü yapıldı ve memur sadece COS ile ilgili soru sordu. Neden uzun süre kaldınız ve sonrasında ne yaptığımızı. Vizeniz onaylandı dedi. İşin açıkcası benim için stresli bir süreçti bu iki randevumuz. Malum göçmenlik politikalarının değişmesi ve COS yapmamız biraz riskliydi. Türkiyede bu koşullarda görüşmeye girsek alamazdık diye düşünüyorum.
-
RE: Meksika’dan ABD’ye kaçak geçen Türk vatandaşlarının sayısında rekor artış yaşandıGündem ve Sohbet içinde yayımlandı
Güler misin ağlar mısın? https://x.com/aykiricomtr/status/1793908594737303788?s=46 O Türkün konuşması da bu linkte https://x.com/billmelugin_/status/1793635135021355264?s=46
-
RE: Kanada Turist Vizesi BaşvurusuKanada içinde yayımlandı
merhaba ; bilgi olması için yazıyorum. 15 ağustos montreal e geldik. 31 ağustos ts2023 başvurumuzu yaptık. 17 eylül de correspondence letter geldi 18 eylül de çalışma iznimizin çıktığını 3 yıl verildiğini gördük (sisteme düştü)sistemde onaylandı 19 eylül de kabul mailini aldık. Bu süreçte hep Kanadadaydık.
-
RE: Amerika'da tutunamayıp geri dönenler var mı?Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
@Alpagu aitlik hissi de zamanla değişiyor. Uzun yıllar yurt dışında yaşadım ve yaşıyorum, yazdiklariniza katiliyorum.Terlikle sokaga cikmasam da ulkemi artik ulkem gibi goremiyorum. Sagim solum önüm arkam hep farklı hiç bıraktığım gibi değil. Gelir dengesizliğinin izleri, çarpık kentleşme ,yabancı göç ve ekonomik krizin insanlar üzerindeki olumsuz psikolojik yansımaları ile bütüncül baktığınızda inanın insanın hisleri de değişiyor. Biz Türkiyeden daha ağır şartlarda çalışıyoruz evet yoruluyoruz ama huzurluyuz , güvendeyiz zamanla istediğimiz maddi anlamda çoğu şeyi elde edebileceğimizi de düşünüyoruz. Bu bile insana güç veriyor. Umarım herkes düşlediklerini dilediği yerde bulur

-
RE: Kanada Turist Vizesi BaşvurusuKanada içinde yayımlandı
Çalışma vize başvuruları 3 ocak 2024 e kadar uzatıldı
https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/earthquakes2023.html -
RE: Kanada Turist Vizesi BaşvurusuKanada içinde yayımlandı
@hoping_theway Merhaba biz yaklaşık 3 ay önce geldik. Gurbeti ve yaşam konusunda Amerikadan deneyimliydik. Umduğumuz gibi ve her şey yolunda. Biz Montreal deyiz. Fransızca ve ingilizcemiz var. Eşim manager olarak başladı. Biz iş yeri sponsorluğunu deneyeceğiz . Yaşlarımız 40 üstü olunca EE puanımız 480 de kalıyor ama sponsorluk ile oturuma gideceğimizi umuyoruz. Montreal de 1k-2k arası kiralar. Çocuklu aileler 2 çocuk varsa yeme içme 1k rahat bulur. 3k-4k arası burda sadece kalma için ayıracağınız bütçe.Min wage 15$/h . Ama vergiler çok yüksek %12 ye yakın . Dili olmayan 2-3 haftada geri dönüyor. Dili olan ve Türkiyedeki koşullardan (?) rahatsız olanlar burada her şeyi gözalıp devam etme çabasında. Kanada ya gelirken kendinize "niçin gidiyorum " sorusunu sorun. Para ise cevabınız nerde olsa koşullarınıza göre kazanırsınız. Ordan burdan kesersiniz gezmezsiniz biriktirirsiniz. Lakin geri kalan hayatımı rahat bir şekilde insan gibi geçirmek istiyorum derseniz biraz geç olur mal mülk sahibi olmak ama insan gibi yaşama şansınız var. Diliniz ve kendinize güveniniz varsa bu firsatı kaçırmayın. Görüştüğümüz bir avukat Kanada hükümetinin son dakika golleri meşhurdur verginizi verin , yasal düzenli bir şekilde çalışın 1-2 yıl sonunda ts2023 için gelenlere yeni haklar çıkarabilir dedi.
-
RE: Kanada Turist Vizesi BaşvurusuKanada içinde yayımlandı
@eseses37 sizin yerinizde olsam 2 yıllk bile olsa cebinizde dursun OWP. Türkiye nin durumu geleceği maalesef içler acısı en azından elinizin altında bir alternatif olarak dursun

Seda Uysal Avcı tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: TS2023-OWP ile kanada'da (pr) kalıcı oturum alma yollarıKanada içinde yayımlandı
@burak-7 ileri derecede fransızca ve ingilizce ile bu puanı aldık. bizim yaşımızda olanlar 400-425 alıyor. Ki yaşınız 25-35 ise 500-525 ile hem CEC den hem french den rahat davet alırsınız
-
RE: TS2023-OWP ile kanada'da (pr) kalıcı oturum alma yollarıKanada içinde yayımlandı
@burak-7 CEC French katagorisinden 46 ve 47 yaşımızda 408 puanla ki yaşdan neredeyse 100-50 puan kaybettik davetimizi aldık. 2-3 ay içinde sonuçlanacak. Detaylarımızı paylaşacağım. Sizden ricam artık şu olumsuz paylaşımlarınızı bırakın. Olmasını isterseniz , çalışır , çabalar ve araştırır eksiklerinizin üzerine giderek hayalinizi gerçekleştirirsiniz. 3 yılı burada planlı geçiren 25-35 yaş arası dili olan ve Türkiyede son 10 yılda iş geçmişi olan 450-520 puanı rahat görüyor. Etrafımda var oradan biliyorum.
-
RE: TS2023-OWP ile kanada'da (pr) kalıcı oturum alma yollarıHerkese merhaba,Kanada içinde yayımlandı
TS2023 vizesi ile burada olanlarin vizelerinin uzatilmasi ile ilgili Türk Federasyonu tarafında milletvekili Şima Acan aracılığla Parlamentoya sunulacak bir dilekce . 500 imza ve üzeri mecliste okunması için yeterli. Dilekçeyi imzalayıp
Sonrasinda gelen emailden teyit etmeniz gerekecek, aksi halde imza gecerli olmuyor. Forumda olup da whatsup gruplarında olmayan arkadaşlarımız vardır diye paylaşıyorum. -
RE: TS2023-OWP ile kanada'da (pr) kalıcı oturum alma yollarıKanada içinde yayımlandı
@burak-7 kasım ayında french den davet aldık detayları ilerleyen zamanda paylaşacağım.

-
RE: TS2023-OWP ile kanada'da (pr) kalıcı oturum alma yollarıKanada içinde yayımlandı
@burak-7 kanadadan mezun olmak ,25-35 yaş arası ( genç olmak), dil yeterliliği olmak , kanada ve son 5 yıl Türkiye deneyimi olmak 500 üzerini rahat görür.
-
RE: TS2023-OWP ile kanada'da (pr) kalıcı oturum alma yollarıKanada içinde yayımlandı
@burak-7 dil puanınız ve master eğitiminiz yoksa maalesef puanınız bu aralıkta kalır
-
RE: Mülakatsız B1/B2 Turist Vizesi YenilemeZiyaretçi ve Turist Vizeleri (B1/B2 ve C) içinde yayımlandı
@nuri-son Başvurumda COS ile ilgili hiçbir soru gelmedi. Ayni vize türünden yenileme yaptım önceki vizem öğrenci de değildi. Tek vizem vardı o da turist vizesi. Sizin söylediğniz türden soru karşıma çıkmadı .
-
RE: Mülakatsız B1/B2 Turist Vizesi YenilemeZiyaretçi ve Turist Vizeleri (B1/B2 ve C) içinde yayımlandı
@interrupted-bigmall merhaba bana başvurumda öyle bir soru sorulmadı. Daha önce Amerikada bulundunuz mu? Giriş çıkış tarihleri istendi. COS yapıp mülakatsız yenileyen arkadaşlarım da var.
-
RE: Mülakatsız B1/B2 Turist Vizesi YenilemeZiyaretçi ve Turist Vizeleri (B1/B2 ve C) içinde yayımlandı
@sibelkguney benim fikrim değiştirebiliyorsanız grup yapın. Çocuklarla beraber başvurun.
