@burakcan Merhaba askerlik yaptıysanız askerliği yaptıgınıza dair belgeyi elçilikte belgeleri teslim ederken veriyorsunuz. Ayriyetten mülakat sırasında askerliğini yaptın mı nasıl yaptın diye bana sormadılar. Ve eğer bunun için DS-260 formunuzda değişiklik yapmak için soruyorsanız hiç gerek yok dosyanızı açtırmaya.
Ayrıca sizin vesilenizle kendi özel durumumda ( Yüksek Yaş Yüksek Lisans Askerlik Tecil Ettirme Anahtar Kelimeleri ile ) ne yaşadığımı aktarayım ilerde araştıracak kişilere fikir olsun.
Ben 31 yaşında Haziran 2025 'de Yüksek Lisans mezunu oldum (Tezli, Tezsiz farketmez ama Tezli mezun oldum) "Herhangi bir" askerlik şubesine gittim kimliğim ile ve mezun oldugum tarihten itibaren 1 yıl tecil ettirdim. 32 yaşımın dolduğu yılın sonuna kadar kanunen tecil ettirme hakkım var zaten en fazla, sınırdan dönüyorum yani. Mülakatım Kasım 2025'di E devletten alınan askerlik durum belgesi (Haziran 2026'ya kadar tecilli oldugumu belirtir) elçilikte teslim ettim bu durumda 7 ay sonra askere gitmem gerekiyor gibi iken bile bu konu hakkında bir soru sorulmadı ve vizemi aldım. Aynı durumda olan arkadaşlar endişe etmesin.
Vakti geldiğinde askerlik durumu için yurtdışındayım ve çalışıyorum şeklinde Türkiye Büyükelçiliklerine giderek tecil ettirmeye devam ettiriyoruz ve bir kaç yıl sonra döviz ile askerlik yapmaya hak kazanıyoruz diye biliyorum, o vakit foruma dönüp ilgili konuda yazılmış postları okuyacağım. o vakte kadar selametle...
)

