• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. mutlu234
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    M
    • Profil
    • Takip Edilenler 4
    • Takipçiler 3
    • Konu 0
    • İleti 119
    • En İyi 32
    • Tartışmalı 1
    • Gruplar 0

    mutlu234 tarafından gönderilen iletiler

    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      @BlackOut, içinde söyledi: (H1B) Çalışma Vizesi

      merhabalar, mart ayından geçerli I29 onayı aldım. konsolosluktan randevu almak istiyorum, şu anda istanbulda en erken boş slot ne zaman gözüküyor bilginiz var mı? bir de mülakatta İngilizcede problem yaşarsam Türkçe devam edebilirmiyim, değerlendirme sürecini olumsuz etkiler mi...

      İstanbul'u göremiyorum ama Ankara genelde aynı ay içinde hemen hemen her hafta oluyor. Yaklaşık bir haftadır ne zaman girsem site tadilatta diyor, o yüzden güncel durumu söyleyemiyorum.

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @heis, içinde söyledi: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @mutlu234 Hocam, ben garantiye almak adina "PP kesinlikle initial retainer'da belirtilmis RFE, refiling ve refund kosullarini etkilemeyecektir" minvalinde bir eklenti yapmalarini istedim ancak degistiremeyeceklerini soylediler. Ancak, kendi portallarinda mesaj olarak retainerdaki kosullari etkilemeyecegini, yalnizca kendi kayitlari icin aldiklarini soylediler. Durust olmak gerekirse, ben 100% guvenmiyorum.

      Hocam guvenmeyin zaten, ben de guvenmiyorum. Adamlar bir sekilde kendilerini yasal garantiye almak istiyorlar. Ben olsam imzalamazdim, PP'yi de kendiniz yapin karar verirseniz. Bol sans.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @heis, içinde söyledi: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @mutlu234 66aea93d-ff40-4464-8c8f-b05257aca003-image.png

      Hocam, bana da gonderdiler "Client Acknowledgment of PP Advice". Ben direkt sordum: PP sonucu olusabilecek RFE ve/veya red durumunda, bizim retainerda anlastigimiz refile/refund mevzusu etkilenecek mi diye. Ekran goruntusundeki ilk satirin sonu benim soruma istinaden yazilmis. "Upgrading to premium processing does not impact our I-140 retainer agreement".

      Madem öyle, bunu neden imzalatmakta diretiyorlar hocam? Ben mantığını anlayamadım. Kendilerini bir sekilde yasal garantiye almak istiyorlar, ama hangi duruma karsi?

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      Sayın hocalarım, arkadaşlarım, PD'niz hangi tarih olursa olsun, PP yapmak şu an çok akıllıca hareket olur.
      Tabii eğer maddi durumunuz el veriyorsa.
      RFE gelecekse PP'den bağımsız gelecek zaten. Fakat PP yapınca RFE sonrası da hızlanmış olacak. Diğer türlü tekrar aylar süren beklemeye hazır olun.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @heis, içinde söyledi: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      Merhaba, benim PD'im Kasim 2024. Guncel gelismeler sonucunda, onaylanma suresinin cok daha uzayacagini dusunmekteyim. Ellis Porter israrla premium processing'i tavsiye etmedigini belirtiyor ve PP yapmak icin 500 USD ekstra attorney ucreti istiyor. Sizlerin dusuncelerini merak ediyorum. PP yapmak (toplamda 3.5k USD), sizce deger mi? Benim calistigim alan ve basvuru konum kritik bir alan fakat yuksek citation sayisina sahip degilim (ancak yayinlarimin cogu ilk yazar). Bugun itibariyle, the average processing time 22.5 aydan 24 aya cikmis durumda.

      Hocam, ben de EP ile çalışıyorum. Benim de PP yapmamam için ellerinden geleni yaptılar.
      PP için benden iki ay önce para falan istemediler. Fakat Reddit'te okuyorsanız eğer, bazı PP yapacaklardan bir acknowledge letter tarzı bir şey imzalamaları isteniyormuş. PP yapıp ret alanlarda para iade kısmında yan çizecekler ki bu çok ucuz bir hareket olur. Ben şu an RFE'ye cevap yazıyorum ama EP ile çalıştığım için çok pişman oldum açıkçası.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      Mart vize bulteni aciklanmis. EB2 icin DOF current gozukuyor, buyuk surpriz.

      Visa Bulletin For March 2026

      Visa Bulletin For March 2026
      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @Mayna, içinde söyledi: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      Merhabalar bugün I-140 başvurumuzun üzerinden bir yılı geçmesi üzerine avukatımızla genel bir değerlendirme yapmak üzere görüştük. Bir yıl geçmesine rağmen henüz onay almamamızın yanında current olmak için de 10 aylık bir ilerleme gerektiği denkleminde premium processing önermediğini söyledi. Son 6 aydır pp yapan bir çok müvekkilinin RFE aldığını, current olmak için de 10 aylık bir ilerleme beklediğimizden, bu durumun pratikte bir fayda getirmemekle beraber, RFE külfetini tetiklemeye sebep olabileceğinden mevcut durumda bir 6 ay daha bekleyip o şartlara göre 6 ay sonra tekrar değerlendirme yapmaya karar verdik. Henüz I-140 onayı almamış arkadaşların değerlendirmelerine sunmak istedim. Selamlar

      Hocam avukatınız kim bilmiyorum ama Reddit'te şöyle bir tartışma var, zaten RFE oranları normalde de arttı ve bunlar da iş yükleri artmasın diye PP önermiyor olabilirler mi?

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      @mutlu234, içinde söyledi: (H1B) Çalışma Vizesi

      H1B vizesi icin formlari doldurup paralari yatirdim. Ankara icin bos slot gorunmuyor su anda. ABD'de yasadigim icin kategori 5'i secmistim. Diger kategorilerde musait slot gorunuyor mu Ankara ve Istanbul'da? Eger Istanbul'da musaitlik varsa randevu yerini Istanbul'a degistirme sansim var mi?

      Maalesef forumun diğer başlıklarının aksine bu başlıkta genelde sorular yanıtısız kalıyor. Ben kendi sorumu cevaplayayım, umarım başkalarına yardımı dokunur.

      Öncelikle H1B ve H4 için Ankara'da Şubat ayında her hafta için boş slot var. Mart ve sonrası için herhangi bir boş slot şu anda yok, muhtemelen zamanla açılacaktır.

      Türkiye vatandaşları Türkiye dışında yaşasalar bile "Residing in Türkiye" kategorilerini seçmeliler (Ankara ABD Büyükelçiliği'ne mail atarak sordum).

      Ben ABD'de yaşadığım için önce Category 5 (not residing in Türkiye) seçmiştim. Bu durumda hiç boş mülakat randevusu görünmüyordu. Sonra kategori değişikliği için sistemden istek oluşturdum. Bana gönderdikleri cevapta başvurumu tamamen kapatıp (close application) yeni başvuru başlatmamı istediler.
      Ben de öyle yaptım. Sonra aile üyelerini tekrar ekledim, tekrar para yatırmama gerek kalmadan kategorileri değiştirebildim.

      Sonrasında müsait mülakat tarihlerini görebildim.

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      H1B vizesi icin formlari doldurup paralari yatirdim. Ankara icin bos slot gorunmuyor su anda. ABD'de yasadigim icin kategori 5'i secmistim. Diger kategorilerde musait slot gorunuyor mu Ankara ve Istanbul'da? Eger Istanbul'da musaitlik varsa randevu yerini Istanbul'a degistirme sansim var mi?

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: Göçmen ve Göçmen Olmayan Vize Randevu Sisteminde Değişiklik (30 Mayıs 2025)

      H1B vizesi için randevu almaya çalışıyorum (ABD'de ikamet ediyorum, yazın gelip alacağım vizeyi), bu kadar saçma bir sistem daha görmedim.
      Ödeme ekranında kartla ödemeyi seçerken bir sürü seçenek çıkıyor, iş ödemeye gelince sadece mastercard ile ödeme kabul ediyor. Cash ile interview öncesi ödeyim diye düşünüp cash'i seçince de git yarın VFS'ye öde diyor. Türkiye'den birinin mastercard'ını kullanmaktan başka bir alternatif bilen var mı?

      Gündem içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      EP avukatlari Premium Processing talep edenlere, red durumunda para iadesi yapmayacaklarmis. Reddit'te pek cok postta okudum. Onceden boyle bir ayak direme yoktu EP'de. Simdilerde yuksek RFE/Red oranlari oldugundan, reddedilen dosyalarda para iadesi yapmamak icin boyle bir yol bulmuslar.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      @İslam-Sagır merhaba hocam cevabiniz icin sagolun, evet PP yaptik, received date 2 Aralik, baslangic tarihim 15 Aralik 2025.

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmenlerin İlk Aylardaki Deneyimleri

      @mrkc Hocam, pasaporttan sonra kenara alip bekletip parayi sayiyorlar. Sonra paranin kaynagini soruyorlar. Ben arabami sattim onun parasi demistim, mantikli demislerdi ve baska bir soru sormamislardi bankaya yatirdin mi vs diye. Yalniz bir saat surdu bizim isimiz. Bol sans.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      Arkadaslar H1B icin DS160 doldurmaya baslayacagim, Ankara yada Istanbul'dan birini secmem gerekiyor. En yakin vize tarihi hangisinde var acaba? Ve bu tarih nedir, bakabilen biri bana yazabilir mi? Tesekkurler.

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @caner1245, içinde söyledi: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @mutlu234 Hocam PP yapmalısın 19 ulkenın dosyalarının tekrar ıncelenmeye baslaması ve gold card muhabbetı UCSİC in iş yükünü epey arttıracak normal proses süreleri daha fazla uzayacaktır. STEM alanıysan cok fazla korkmana gerek yok.

      Hocam cok sagol cevabin icin. Avukata soyleyip PP'yi baslattim. Sonuc neyse simdiden ogrenmek en iyisi olacak. Umarim herkes icin iyi olur.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      Degerli hocalarim, 7 ayin sonunda PP yapmaya karar verdim ama bu artan rfe/red oranlari beni korkutuyor. Dosyamin ortada oldugunu dusunuyorum, yani kabul de red de verilebilir. Tavsiyeleriniz var midir? Bekleyip sonradan red almaktansa simdiden sonucu ogrenmek mantikli geliyor. Hem de bu ay h1bye gececegim icin esime tekrar ead almak istiyorum.
      Tesekkurler.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @mrkc, içinde söyledi: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      Arkadaşlar merhaba, ben EB2 NIW bekliyorum, bu arada Amerikaya gitmeyi çok istedim, bir hocayla yazıştım ve visiting researcher olarak gelebileceğimi söyledim, masraflarımı kendim karşılayacağım. En azından bir Amerika tecrübesi olmasını istedim. Hoca kabul etti ve haftaya zoom yapacağız. Size sorum, muhtemelen j1 ile gideceğim ve EB2-NIW'i etkiler mi? Ben Amerikadayken EB2 NIW sonuçlanırsa, herhangi bir burs vs yükümlülüğüm yokken , alanım biyoloji ve bir arkadaşım kritik konu olarak görülür ve j1 waiver yapman gerekir dedi; j-1 waiver yapmam gerekecek mi? Sizce bu taktik güzel bir taktik mi? Kendim karşılayıp 1 yıl çalışıp iyi bir makale yapmak ve oradan devam etmeyi düşünüyorum. Boston'a gideceğim ve kiralara baktım 1000 USD'a bir oda tutabilirim gibi görünüyor ama tabii biraz üniversiteye uzak olur, burada da arabamı satıp orada bir araba almam gerekecek. Aylık 1500 USD bütçe ayırabiliyorum. Bekarım o nedenle tek başıma idare ederim diye düşünüyorum. Şansım varsa belki hoca %50 postdoc maaşı teklif edebilir, bir onu da soracağım.

      Hocam hukumet bursu vs almiyorsaniz ve hekim olarak egitim icin gelmiyorsaniz artik 2 yil kurali Turkiye icin kalkti. Ben J1 ile ABD'deyim ve 2 ay once teyit etmek amaciyla U.S. Dept. of State'ten Advisory Opinion aldim ve 2 yil kuralimin olmadigini bildirdiler.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      Yakinda H1B'ye statu degisikligi yapacagim. Yazin da visa stamp icin Turkiye'ye gelmeyi dusunuyorum. Su anda Ankara'da en yakin ne zamana randevu var H1B icin?

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @mrkc, içinde söyledi: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      Arkadaşlar, EB1A RFE sonucunda, 3 kriterden geçmeme rağmen final merit başarısız olarak bulunmuşum. Avukat, refile edebiliriz dedi. Çok saçma bir sonuç, hem 3 kriter yeterli deyip, liyakatli değilsin ne demek. O zaman 3 kriterden geçirme. Subjektif bir değerlendirme olarak algıladım. Dosyama çok birşey ekleyemedim, bu haliyle refile etsem, başka memur acaba geçirir mi? Yoksa EB2'yi mi beklesem? Katkı verecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

      Hocam Reddit'te eski bir officer'in yazdiklarini okumustum, eski reddedilen dosyayi gorebiliyoruz ve dosya ayni sekilde gonderilmis yada bariz bir guncelleme yoksa yine reddediyoruz yazmisti. Ben olsam ayni dosyayi tekrar gondermezdim. Yeni belgeler ekleyerek gonderecekseniz belki dusunulebilir.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • RE: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @mrkc, içinde söyledi: ABD’de Bir İş Teklifi Gerektirmeyen Green Card Başvurusu (EB-2 veya NIW)

      @mutlu234 Ben hiçbir şey anlamadım. EB1, EB2 tamamen farklı, olağanüstü yetenekle ilgili bir vize türüne, 1M USD'la alınan vizeyi nasıl kombinlenecek merak ettim. Sanki benim algılamam, EB1 EB2 vizesi alanlar üstün yetenekleriyle, siz de paranızla alıyorsunuz gibi anladım, ama mantıklı da gelmedi.

      Hocam kendileri de tam bilmiyorlar muhtemelen ama tunelin ucu cok iyi bir yere cikmiyor. Diger green card kategorileri suspend edilecek demek iyiye isaret degil.
      Ben 1 kasim itibariyle h1b'ye gececektim ve belgeler tamamlanmis ama henuz submit edilmemisti. Simdi bu 100,000 dolar sacmaligi cikti. ileride de tam current olurum bunlar bu eb2'yi kaldirirlarsa hic sasirmayacagim.

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      M
      mutlu234
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1 / 6