2027 DV büyük ihtimalle iptal arkadaşlar.
Bu saatten sonra tarihi bugün açıklasalar en az 1 ay sonra başlar başvurular.
Bu sene başvuru süresini kısa tuttuklarını varsayalım en az 15 gün verirler.
Başvuruların tasniflenmesi, kıtalar ve ülkeler bazında talihli sayısının belirlenmesi zaten birkaç ay alacaktır.
Diğer taraftan çekiliş sırasında bir tuşa basıp bütün talihliler tek seferde belirlenmiyor zaten.
Bütün kıtalar ayrı ayrı ve tek tek bir komite önünde çekiliyor.
Tıpkı bizim TOKİ kuralarındaki gibi.
En az 50 bin defa çekiliş yapılıyor ki bu da aşağı yukarı 1-2 ay sürecektir.
Kaba taslak bütün bu sürecin tamamlanması Temmuz-Ağustos'u bulur.
Mülakatların başlaması falan derken diğer çekilişle talihlileriyle çakışır.
Dolayısıyla bu topa hiç gireceklerini sanmıyorum.
Bu seneyi es geçerler.
Tıpkı pandemide olduğu gibi.
Tamam pandemide başvuru alındı ama diğer taraftan insanlara mülakat vermediler.
melihguney tarafından gönderilen tartışmalı iletiler
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
-
RE: DV2027 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Tek tek elle belirleniyor demedim.
Kafanda kurduğun şeylere gülüyorsan bu senle psikiyatrının arasındaki problem.
Bizi ilgilendirmiyor.
Bir komite önünde bilgisayar yardımıyla randomly bir şekilde tek tek kura çekerek talihliler belirleniyor.
Bu komitede yer alan insanların youtube'da videoları var.
Çekilişin nasıl yapıldığını açıklıyorlar.
Daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorsan o videoları izleyebilirsin.
Bu sürecin tabii ki yöneticisi değilim.
Çok uzun bir zaman önce youtube videosu çekmek için günlerce araştırdığım bir konuydu.
Dolayısıyla sürecinin ilerleyişi konusunda oldukça bilgi sahibiyim. -
RE: DV2026 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@selamibasaran EB3 ile ilgili en yanlış bilgi bu vizeyi aldıktan sonra green card aldığını sanıyor olmak. EB3 ile amerikada çalışma hakkı kazanıyorsun. belli bir süre çalıştıktan sonra da çalıştığın şirket senin adına green card'a başvuruyor. lakin burada şöyle bir handikap var. amerika'da şu an hali hazırda çalışma izni ile çalışan yüzbinlerce insan var. bu insanlar yılda iki dönem olarak green carda başvuru yapabiliyor. ve söylediğim gibi buradaki kotanın büyük kısmını büyük şirketler tüketiyorlar.
Eb3 ile gidip amerika'da çalışmak isteyen gidebilir. bu şekilde gidip mcdonalds'da çalışan bir kaç kişi biliyorum. günlük 14-15 dolara çalışıyorlar. sürecin sonunda green card alıp alamayacakları da kesin değil. belki 10 sene sonra bu hakka kavuşacaklar.
Eb3'ü kime tavsiye ederim? Ya ciddi bir profesyonelliği olan ya da hiçbir vasfı olmayan kişilerin deneyebileceği bir yol. ciddi profesyonelliği olan insan zaten linkedin üzerinden iş bulabilir bir şekilde. vasfınız yoksa deneyim hocam.
-
RE: DV2026 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@selamibasaran EB3 için bu işi yapan firmalara 30-40 bin dolar veriyorsunuz. 5 sene boyunca aynı yerde çalışacaksınız ki çalışacağınız yer sizi muhtaç olduğunuz için köle gibi sömürecek. 5 yılın sonunda kesin green card alıyorsunuz diye bir şey de yok. Amerika'da her yıl binlerce insan bu şekilde green carda başvuruyor ve başvuranların çok az bir kısmı green card almaya hak kazanıyor. çünkü büyük şirketler green card kotasının büyük bir kısmını dolduruyorlar. DV gibi bir çekiliş değil EB3.
EB3 için 30-40 bin dolar vereceğinize bir o kadar daha bulun eşten dostan EB2'ye başvurun. Tamam günün sonunda green card vermiyor ama işinizi yaptığınız sürece amerika'da yaşama hakkınız oluyor.
-
RE: DV2026 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Riethian hocam başvursun herkes o zaman EB3'e. sonra yaşayarak öğrensinler nasıl olduğunu.:)
-
RE: DV2026 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Eb3 ile green card farklı konular.
Size bunu green card olarak satıyor olabilirler.
Lakin Eb3 bir tür çalışma izni.
işveren sizi alıp çalıştırıyor.
yapmış olduğunuz anlaşma çerçevesinde de günün sonunda sizin için green card'a sponsor olacağını beyan ediyor.
Eb3 alınca green card almış olmuyorsunuz.
EB3 alınca Amerika'da çalışan herkes gibi green carda başvuru hakkınız oluyor.
Ve diyorum ki bu şekilde green card almayı bekleyen amerika'da gerçekten çok fazla insan var.
bu vizenin green card alma konusunda bir kesinliği bulunmuyor.
Özellikle çok büyük şirketler bu kotayı dolduruyorlar.
Bu şekilde green card alma kotasının sadece yüzde 20'si falan EB3'e ayrılıyor.
Sen geldin McDonalds'da çalışmaya başladın adam seni hemen green cardlı yapmıyor.
EB3 ile mcdonalds'da çalışmakla tır alıp eb2'den faydalanmak aynı hayal ürünü.
Birileri birilerinin hayallerini kullanıyor.
Gerçekten 30-40 bin dolarınız var ise deneyin.
Ben uyarımı yapayım.
Dersiniz ki yanlış biliyorsun, yalan konuşuyorsun eyvallah.
Ama ben üzerime düşeni yapayım. -
RE: DV2026 Sohbet OdasıYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@selamibasaran konuyu gayet iyi biliyorum.